תפריט עמוד

מסלול טיול בדרום יוון

חצי האי פלופונס שבדרום יוון הוא אזור יפהפה שמציע שילוב של חופים בתוליים, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, ערים עתיקות, מנזרים, קניונים, מערות נטיפים ואיים יפים. כדאי להקדיש לאזור כשבוע, ואם רוצים להוסיף נופש באיים או בחופי האזור קחו בחשבון עוד כמה ימים נוספים. לפניכם טיול ברכב, מסלול מעגלי שמציע את כל הטוב של האזור.

הטיול שלנו מתחיל באתונה (Athens), בירת יוון ושער הכניסה למדינה. גם אם אצה לכם הדרך להתחיל במסלול, כדאי להקדיש לפחות יום אחד לעיר הים תיכונית הנצחית הזו. כיכר אומניה היא נקודת פתיחה מצוינת לסיור באתונה, שכן רוב הרחובות הראשיים של העיר מתחילים או מסתיימים בה. אם יש אתר אחד שאסור להחמיץ במהלך הביקור כאן זוהי גבעת האקרופוליס, שבה ניצבים שרידים מימי הזוהר של יוון העתיקה, ובראשם הפרתנון, המקדש המפורסם של האלה אתנה. ישנם אתרים נוספים שכדאי מאוד לבקר בהם, כמו האגורה, כיכר השוק ששימשה כמרכז הפוליטי והמסחרי של אתונה בעת העתיקה, המוזיאון הארכיאולוגי המצוין ורובע הפלאקה הציורי והתיירותי.


הפרתנון, מקדש של האלה אתנה, בגבעת האקרופוליס שבאתונה

מאתונה יוצאים לדרך ומגיעים כעבור כשעה נסיעה לכיוון דרום-מערב אל תעלת קורינתוס (Korinthos), שמחברת את המפרץ הסרוני עם מפרץ קורינתוס. התעלה המרשימה נמתחת לאורך 6.3 קילומטרים והיא צרה מאוד – רק כ-23 מטר רוחב. זוהי נקודת חן ארכיטקטונית, שהפכה עם השנים לאייקון יווני מוכר.

תעלת קורינתוס הצרה נמתחת לאורך יותר משישה קילומטרים

מתעלת קורינתוס נוסעים כשעתיים עד שמגיעים לעיירה קלבריטה (Kalavryta), נקודת מוצא מצוינת לטיולי הליכה בהרים. אחת האטרקציות הבולטות בעיר היא רכבת גלגלי השיניים שמחברת בין עיירת החוף דיאקופטו לקלבריטה ומטפסת בדרכה לאורך ערוצו העמוק של נהר Vouraikos בדרך נופית מרהיבה. כדאי גם לבקר במנזר מגה ספילו התלוי על צוק, שנבנה ב-362 לספירה. אטרקציה נוספת באזור היא מערת קסטריה (Kastria), המכונה גם מערת האגמים. בתוך המערה ניתן לשוטט במסדרונות ארוכים וחשוכים, ולהתרשם מהבריכות שבשטחה (בחורף עומקן מגיע עד לארבעה מטרים) ומתצורות הנטיפים האינסופיות. אורכה של המערה הוא 1,980 מטר, מתוכם רק 500 מטר פתוחים למבקרים. מעל העיירה יש אנדרטת זיכרון לזכרם של מאות מתושבי המקום שנרצחו במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים.


העיירה קלבריטה. נקודת מוצא מצוינת לטיולי הליכה בהרים

האי היפה זקינתוס (Zakynthos) הוא התחנה הבאה במסלול שלנו. כיוון שהדרך לשם נמשכת כארבע שעות, כדאי מאוד לעצור בדרך בפטראס (Patras), בירת הפלופונס והעיר השלישית בגודלה ביוון. זוהי עיר היסטורית אשר שימשה כעיר נמל חשובה בתקופה הרומית. בין האתרים החשובים בה ניתן למנות את המוזיאון הארכיאולוגי את תיאטרון אפולו ואת גשר ריו-אנטיריו (Rio-Antirio) שבקרבת העיר. הגשר הוא יצירת מופת הנדסית המקשרת בין העיר ריו בצפון הפלופונס לעיר אנטיריו הממוקמת מעבר למפרץ קורינתוס. אורכו של הגשר כשלושה קילומטרים, והוא למעשה המישור התלוי על ידי כבלים הגדול ביותר בעולם.


גשר ריו-אנטיריו נמתח מעל מפרץ קורינתוס. יצירת מופת הנדסית

מפטראס ממשיכים לזקינתוס, אליו מגיעים לאחר כשלוש שעות נסיעה הכוללת נהיגה ושייט במעבורת שיוצאת מהעיירה קיליני (ניתן לעלות למעבורת עם רכב). זקינתוס הוא אי קטן יחסית ועל כן הוא מתאים לטיולים קצרים המשלבים עצירות בחופיו היפים. למרות שהוא הולך ומסתמן כאי מסיבות של צעירים, יש כאן די פינות יפות ושלוות גם למי שאינו רוצה לחגוג עד אור הבוקר. ובכל מקרה, מומלץ לא למהר לעזוב – הישארו בזקינתוס יומיים או יותר. כדאי להגיע עם הרכב לצד המערבי של האי, שם יש ירידה ארוכה ותלולה לכפר הציורי פורטו ורומי. משם ניתן לשוט בסירות מנוע קטנות למפרץ האנייה הטרופה (ראו בתמונה מתחת) ולמערות הכחולות היפהפיות.


חוף האנייה הטרופה בזקינתוס

אחרי נופש רגוע בזקינתוס חוזרים במעבורת ליבשת וממשיכים לעיר אולימפיה (Olympia). אולימפיה היתה מתחם מקודש ביוון העתיקה והתפרסמה בזכות המשחקים האולימפיים שנערכו בה כל ארבע שנים, משנת 776 לפני הספירה ועד ל-393 לספירה. כדאי מאוד לבקר במתחם המקודש, שבו ניצב בעבר כמה מקדשים, בהם מקדש זאוס שבו נמצא פסל זאוס, שנחשב לאחד מפלאי העולם העתיק.


מקדש זאוס באולימפיה

מאולימפיה ממשיכים אל נאפפליו (Nafplio), בירתה הקדומה של יוון, שנחשבת בעיני רבים לאחת הפנינים היפות ביותר ביוון. נאפפליו, המרוחקת כשלוש שעות נסיעה מאולימפיה, היא עיר ונציאנית יפהפייה ששוכנת במפרץ טולו, בין שלוש מצודות עתיקות – פלמידי, שמציעה נוף מרהיב לים, אקרונאפפליו המוקפת חומה ובורדזי, אי מבוצר בכניסה לנמל. בעיר יש סמטאות צרות וציוריות, בתי קפה ואווירה איטלקית. מנאפפליו ניתן לשוב בחזרה לאתונה, כשבדרך חולפים על פני הנופים הנפלאים של דרום יוון.


מבט על מפרץ נאפפליו, הגגות האדומים של בתי העיר והאי המבוצר הקטן בכניסה לנמל

אפשרות אחרת היא לסיים את הטיול בנופש יוקרתי ומפנק בקוסטה נברינו (Costa Navarino), מתחם נופש יוקרתי להפליא שנמצא במפרץ בתולי, עם חוף נהדר ונופי ים משכרים. במתחם כמה מלונות, כולם ברמה גבוהה מאוד, עם מסעדות שף מצוינות, מרכזי ספא, מגרשי גולף ופעילויות של ספורט ימי.

מפת המסלול:

לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

עשרת המומלצים של דרום יוון
עשרת המומלצים של דרום יוון
אתרים ארכיאולוגיים, מנזרים, ערים עתיקות, קניונים, כפרים הררים ואיים ציוריים – מבחר מתוך המיטב שיש לדרום יוון להציע

צילומים בכתבה: אייסטוק, Thomas Steiner ,  Karta24, GFDL Wally Gobetz, Robert Wallace, Palamidi90
sanbec, cc-by-sa 3.0

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.