תפריט עמוד

החופים היפים בעולם

חול נקי ורך, מים צלולים, מיקום יפהפה - החופים היפים בעולם מצטיינים בכל אלה, אבל לרובם יש עוד דבר מה שהופך אותם למושכים במיוחד. הנה כמה חופים שיגרמו לכם לרצות להישאר בהם עוד ועוד

מה צריך כדי שחוף ים ישבה את לבנו? קודם כל, חול נקי, רצוי לבן וצח. שנית, מים צלולים, כאלה שמתחשק לקפוץ לתוכם גם אם הגענו ללא בגד ים. וכדי להתאהב באופן סופי וטוטלי צריך עוד דבר מה. זה יכול להיות מצוקים דרמטיים, צמחייה ירוקה או אפילו… אריה ים שמנמן שמשתזף לצדכם בשמש החמימה. ולמרות שיופי הוא בעיני המתבונן, אנחנו סמוכים ובטוחים שהחופים שמופיעים כאן ראויים לתואר היפים בעולם – ואתם מוזמנים להציע עוד חופים לרשימה.

חוף מאטירה, בורה בורה
לא מסובך למצוא חוף מדהים בבורה בורה, למעשה תתקשו למצוא חוף שאינו עונה על פנטזיית החוף המושלם – עם החול הכי לבן והמים הכי צלולים. לנו, הישראלים, בורה בורה נמצא ממש בקצה העולם, והסיכוי להגיע אליו ואל חופיו המופלאים קלוש למדי. אבל האי הקטן (פחות מ-30 קמ"ר בסך הכל) בלב האוקיינוס השקט הוא יעד תיירותי אהוב ופופולרי בקרב תיירים אמידים מארצות הברית ומיפן, כך שאם אתם מחפשים חוף שקט ומבודד, שאיש מלבדכם לא שמע עליו, מאטירה (Matira Beach) הוא לא החוף שלכם. אבל אם תרצו להרגיש את מגע המים המלטף בתפאורה שכמו יצאה מסרט תדמית – הגעתם למקום הנכון.


החול הכי לבן והמים הכי צלולים בחוף מאטירה בבורה בורה

חוף שמפניה, האי אספירטו סנטו, ונואטו
לפני שנים אחדות, בשנת 2006, מדד האושר העולמי (Happy Planet Index), המדרג את רווחתם של בני האדם בעולם ביחס לסביבה בה הם חיים, מצא כי תושבי ונואטו הם המאושרים עלי אדמות. ובאמת, כשרואים את החופים במדינת האיים הקטנטנה שבדרום-מערב האוקיינוס השקט, לא קשה להבין את מידת האושר הזאת. קחו לדוגמה את חוף שמפניה (Champagne Beach), באי אספירטו סנטו, הגדול באיי ונואטו. אין ספק שהחוף הזה נראה כמו גלויית נוף קיטשית, עם כל המרכיבים הנדרשים: חול לבן – יש, מים צלולים – יש, צמחייה ירוקה – ודאי שיש. ובשתי מילים: מה רע?


חוף שמפניה בוואנואטו. כמו גלוית נוף קיטשית

חוף וויטהאבן, אוסטרליה
Whitehaven Beach (בתרגום חופשי – "חוף גן עדן לבן") שבאי ווייטסאנדיי (Whitsunday Island), ממזרח לחופי מדינת קווינסלנד באוסטרליה, אוחז בכמה תארים מרשימים, בהם החוף הנקי ביותר באוסטרליה ואחד מעשרת החופים האקולוגיים בעולם. אבל לא צריך תארים רשמיים כדי להבין למה זהו אחד החופים היפים בעולם, בעיקר בזכות החול הכי לבן שאפשר לדמיין. לצבע השמיימי הזה אחראי ההרכב הייחודי של החול – 98% צורן דו חמצני (סיליקה). מלבד הצבע, לחול יש עוד כמה תכונות מעניינות: הוא אינו מתחמם ועל כן אפשר ללכת עליו ברגלים יחפות גם בשעת צהריים חמה והוא גורם לשיבושים למכשירים אלקטרוניים כמו טלפונים ניידים ומצלמות דיגיטליות. כדי להבטיח שהחול יישאר נקי לחלוטין, חל איסור על עישון ועל הכנסת כלבים לחוף. 


חוף ווייטהאבן האוסטרלי. כשמו כן הוא – גן עדן לבן


ההרכב הכימי של החול בחוף ווייטהאבן אחרי לצבע הלבן ולכך שהוא לא מתחמם גם בצהרי היום

מפרץ וויינגלאס, טסמניה
השם הציורי של המפרץ הזה – Wineglass Bay, מפרץ גביע היין – הוא הרמז הראשון למה שמחכה לכם כשתגיעו לכאן. המפרץ המבודד שצורתו מזכירה במעט גביע יין, נמצא בפארק הלאומי Freycinet שבחוף המזרחי של האי האוסטרלי טסמניה. מצוקי גרניט ורדרדים ופסגות ירוקות מקיפים את המפרץ היפהפה, שמטיילים רבים הכתירו כאחד החופים היפים בעולם, ואנחנו מצטרפים בלב שלם. 


wineglass bay בחוף המזרחי של האי האוסטרלי טסמניה. יופי שלא ניתן לתאר


וכשמתקרבים למים ב-Wineglass Bay המראה יפה לא פחות

חוף קריין, ברבדוס
שני ענפי התיירות העיקריים באי ברבדוס, במזרח הים הקריבי מצפון לוונצואלה, הם הפקת סוכר ותיירות. כשרואים את החופים היפים של האי, עניין התיירות מתבהר לגמרי. חוף קריין (Crane Beach) מצטיין בחול שצבעו לבן-ורוד, רך כקטיפה, בלי אף אבן שתפריע לרגליים יחפות, מים צלולים בצבע טורקיז וגלים רכים מושלמים לגלשני בוגי. והטוב ביותר: הגישה אל החוף היא דרך גרם מדרגות (יש גם מעלית), כך שלמרות הפופולריות שלו, יש כאן תחושה של ניתוק מהעולם החיצון.


שביל הגישה לחוף קריין בברבדוס. בסופו מחכה חול רך כקטיפה (ראו בתמונה מתחת)


חוף קריין. חול לבן-ורוד שכייף ללכת עליו ברגליים יחפות

חוף המרחצאות, וירג'ין גורדה
אם החופים הקריביים מצטיינים בדרך כלל בחול דק, רך ולבן כקמח, הרי שהחוף הזה, על אף היותו בים הקריבי, מפורסם דווקא בסלעים הענקיים שפזורים בו. חוף המרחצאות, The Bath, באי וירג'ין גורדה (Virgin Gorda), שבאיי הבתולה הבריטיים (British Virgin Islands) יפה במיוחד דווקא בזכות הסלעים העצומים ועמודי הגרניט הפזורים בו, שהמים חפרו בהם נקרות, מערות, תעלות וקשתות. אפשר לטייל על הסלעים, לרבוץ על החול הרך שבין עמודי הסלע או לשחות דרך הנקרות אל הים הפתוח.


סלעי ענק מוסיפים יופי מיוחד לחוף המרחצאות באי וירג'ין גורדה שבאיי הבתולה הבריטיים


בחוף המרחצאות המים חפרו בסלעים מחילות ומנהרות ואפשר לשחות דרכן אל הים הפתוח

מפרץ מאיה, קו פי פי, תאילנד
רשימה של החופים היפים בעולם לא יכולה להיות שלמה ללא חוף תאילנדי אחד לפחות. אז נכון שהחוף המדהים הזה, במפרץ מאיה (Maya Bay) שבאי פי פי (Ko Phi Phi), רחוק מלהיות סודי. כאן צולם הסרט "החוף" עם לאונרדו דיקפריו, מה שמביא אליו גם כיום תיירים רבים, אבל אם אתם בסביבה – אל תוותרו עליו. צוקים דרמטיים סוגרים על החוף, שמצטיין ברצועת חול לבנה ובמי טורקיז צלולים להפליא. את התפאורה היפהפייה הזאת משלימות הסירות שמנקדות את המפרץ.  


מפרץ מאיה בקו פי פי, הכוכב האמיתי של הסרט "החוף"

חוף לייזי, קמבודיה
החופים המוכרים ביותר במפרץ תאילנד הם אלה השייכים לתאילנד, אבל באותו מפרץ עצמו פזורם גם איים השייכים לקמבודיה, וחופיהם יפים לא פחות משכניהם התאילנדים והרבה פחות צפופים ומתוירים. חוף לייזי (Lazy Beach, החוף העצל) באי Koh Rong Saloem, מרחק כשעתיים שייט מסיהנוקוויל (Sihanoukville), הוא מקום מושלם לחופשה נינוחה. יש כאן את כל המרכיבים הנחוצים: חול רך, מי טורקיז צלולים וג'ונגל ירוק שמגיע עד לקו החוף. למי שהתאהב במקום ולא רוצה לעזוב יש כאן בונגלוס מקסימים, עם גג מקש ומרפסת עץ המשקיפה על הנוף. ברוב חודשי השנה (פרט לעונה הגשומה) הים כאן שקט וחלק כראי, ממש כאילו היה אגם.


חוף לייזי באי רונג סאלום בקמבודיה. רוב השנה המים שקטים וחלקים כמו ראי
| הצילום באדיבות Lazy Beach

חופים באי סנט ג'ורג', פלורידה
כשחושבים על חופים בפלורידה עולות תמונות של חופיה התוססים של מיאמי או אלה של פלורידה קיז, אבל האי סנט ג'ורג', על חופיו הנפלאים, נמצא במיקום שונה לגמרי במדינת השמש – בצפון-מערב פלורידה. האי הוא למעשה רצועת יבשה מישורית המשתרעת במקביל ליבשה, בצפון מפרץ מקסיקו. זהו אי צר מאוד (שני קילומטרים בנקודה הרחבה ביותר) וארוך (48 ק"מ), ששליש משטחו הוכרז כפארק מדינתי, St George State Park, ולכאן תרצו להגיע אם ברצונכם ליהנות מחופים נפלאים. דיונות חול לבנות מנוקדות בצמחייה טיפוסית מקדמות את פני הבאים – רוחצים, משתזפים, חובבי טבע, שייטים ואפילו צפרים, כולם יימצאו שפע של עניין בחופי הפארק המקסימים.  


דיונות חול לבנות, מנוקדות בצמחייה טיפוסית והמון שלווה בחופי האי סנט ג'ורג' שבצפון-מערב פלורידה

מפרץ גרדנר, האי אספניולה, גלפגוס
איי גלפגוס הם מהמקומות המיוחדים בעולם, ולאו דווקא בזכות חופים יפהפיים. בקבוצת האיים, השייכים לאקוודור למרות שהם מרוחקים מאוד מחופיה, אפשר לראות בעלי חיים ייחודיים (אנדמיים) החיים אך ורק כאן, בהם צבי ענק, איגואנות ימיות ועוד. אחרי שסיירתם באיים והתרשמתם מבעלי החיים הגיע הזמן לטבול בים. אם תשאלו אותנו, החוף המיוחד ביותר כאן נמצא במפרץ גרדנר (Gardner Bay) שבאי אספניולה (Espanola Island). את החול הלבן והצח תחלקו כאן עם אריות ים שמנמנים, שרגילים לחברת בני אדם ולא יברחו גם אם תתקרבו אליהם מאוד (אבל בבקשה, אל תפריעו את מנוחתם). החוויה של שיזוף או שחייה לצדו של אריה ים ידידותי תישאר מן הסתם אחת החוויות המקסימות מהביקור כאן.   


צמד חמד – זוג אריות ים מנמנמים על החוף במפרץ גרדנר באי אספניולה


במפרץ גרדנר אריות הים רגילים לבני אדם ונותרים במקומם גם כשמתקרבים אליהם מאוד

בתמונה הפותחת: חוף קריין בברבדוס | צילום: Terry Dunn

לקריאה נוספת:

בריכות השחייה המדהימות בעולם 
בריכות השחייה המדהימות בעולם
חשבתם שמגלשות או בריכת גלים זה שיא הכיף? סימן שעוד לא שחיתם בלאס וגאס לצד כרישים אמיתיים ולא שטתם בסירת מפרש בתוך בריכה באתר נופש בצ'ילה. הנה כמה בריכות שוות במיוחד שכיף לשכשכך בהן בקיץ

 

איים מפתיעים ברחבי העולם 
איים מפתיעים ברחבי העולם
אי שחיים בו המוני ארנבים, אבל לא גר בו אפילו אדם אחד, אי נטוש בעיר ניו יורק, איי אלמוגים זעירים באוקיינוס השקט, איים סחופי רוחות באירופה – כמה איים מפתיעים שכדאי להכיר

צילומים בכתבה: אייסטוק, Diego Delso, GFDL, Jae Lee, GFDL, מפליקר – Jon K Burr Rutledge  ,Shardalow, Jean-Sébastien ,Roy, julesgriff ,Kris McCracken, Trevor Quinn, Harvy Barrison, RK & Tina

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.