תפריט עמוד

אלזס עם ילדים

חבל אלזס שבצפון-מזרח צרפת, מתגלה בשנים האחרונות כיעד אידיאלי לחופשה משפחתית, הודות לנופים יפים, ערים עתיקות, ריכוז גבוה של אטרקציות משפחתיות וקרבה ליער השחור ולשווייץ, מה שמאפשר לשלב טיול גם במדינות השכנות. רבים ממוקדי העניין באלזס מתאימים לכל בני המשפחה, אבל יש גם הרבה אטרקציות שמתאימות במיוחד לילדים, כמו גני חיות, מוזיאוני מדע ופארקי שעשועים.

טיולים ואטרקציות בחבל אלזס

קולמר – ונציה הקטנה של אלזס
קולמר (Colmar) היא אחת מהערים הציוריות ביותר באלזס וקשה לא ליפול שבי בקסמה. הנהר שחוצה את העיר, בין הבתים, הקנה לעיר את הכינוי "ונציה הקטנה". העיר העתיקה של קולמר השתמרה באופן מושלם וניתן להתרשם בה ממגוון של סגנונות ארכיטקטוניים, עם מבנים גותיים ורנסאנסיים לצד ארכיטקטורה אלזסית מסורתית, עם בתים הצבועים בצבעים בהירים, עם קורות עץ ואדניות פורחות, שכאילו נלקחו מסיפור אגדה. רבים מהבתים האלה הוסבו לחנויות, בתי קפה ומסעדות. אם הרגליים הקטנות מתעייפות, אפשר לטייל בעיר ברכבת תיירים קטנה בצבע ירוק, שנוסעת בין מוקדי העניין המרכזיים בעיר. בנוסף לטיול בין הבתים המתוקים והתעלות היפות, כדאי לבקר במוזיאון הצעצועים והרכבות (Musee Anime du jouet et des Petits Trains) שבו בובות, צעצועים מכאניים, מכוניות צעצוע, סירות, מטוסים ורכבות.


קולמר. תעלות מים ובתים שכאילו נלקחו מסיפור אגדה

מוזיאונים וטבע עירוני במילוז
העיר מילוז (Mulhouse), ששוכנת בסמוך מאוד למשולש הגבולות צרפת, גרמניה ושוויץ, היא העיר השנייה בגודלה באלזס, והיא מפורסמת בהיצע רב של מוזיאונים לכל המשפחה.

האטרקציה המשפחתית מהפורסמת ביותר במילוז היא מוזיאון המכוניות. זהו לא עוד מוזיאון מכוניות אלא מוזיאון המכוניות הגדול בעולם, ולא במקרה קוראים לו Cite de l'automobile – עיר המכוניות. במוזיאון העצום בגודלו, שבו ארבעה אגפים מרכזיים, מוצגות כ-400 מכוניות מדגמים שונים ומתקופות שונות, החל מ-1878 ועד ימינו. יש בו מכוניות קלאסיות יפות במיוחד, מכוניות מרוץ ותצוגה מיוחדת של מכוניות בוגאטי ויירון, מכונית על בעלת עיצוב עתידני, מהמהירות בעולם. חלק מהתצוגות אינטראקטיביות, ויש גם רובוטים תעשייתיים שמדגימים את תהליך ייצור המכוניות. לילדים בגילאי 10-4 יש אזור מיוחד עם מסלול קרטינג, סדנת תיקון מכוניות ורכבת קטנה שנוסעת בין התצוגות במוזיאון.


תצוגה במוזיאון המכוניות במילוז

חובבי תחבורה ירוו נחת גם במוזיאון הרכבות הגדול בעולם, Cite du Train, שמשתרע על שטח עצום ומציע תצוגה מרשימה של רכבות מתקופות שונות ומסוגים שונים, דרכה ניתן ללמוד על ההיסטוריה של הרכבת. על חלק ניכר מן הרכבות ניתן לטפס או להיכנס פנימה ולראות את הקרונות מבפנים. מוזיאון נוסף שמתאים למשפחות הוא ה-Electropolice, מוזיאון גדול שמוקדש לחשמל, עם הרבה תצוגות אינטראקטיביות וחווייתיות.

אחרי ביקור במוזיאונים גדושים כאלה, מגיע הזמן ליהנות מקצת ירוק בעיניים. לא חייבים לצאת מחוץ לעיר, אפשר לבקר בגן הבוטני ובגן הזואולוגי של מילוז (Parc Zoologique & Botanique de Mulhouse). הפארק נוסד כבר ב-1868, ויש בו צמחים אקזוטיים ומקומיים לצד 1,200 בעלי חיים מ-190 מינים שונים, ובהם נמרים סיביריים, למורים, זאבים, תוכים ואריות ים.

יום בשטרסבורג – קדתרלה, תעלות ומוזיאון מדע
שטרסבורג (Strasbourg), בירת אלזס, היא עיר נהדרת לבילוי משפחתי, וכדאי להקדיש לעיר היפה הזו לפחות יום אחד. בזמן שההורים יפיקו הנאה רבה מהארכיטקטורה האלזסית, מהקתדרלה המרשימה ומתעלות המים הרומנטיות, הילדים ייהנו ממגוון גדול של אטרקציות. הדבר הראשון שכדאי לעשות בטיול משפחתי הוא שיט על נהר האיל (Ill) שחוצה את העיר ומתפצל לכמה תעלות מים. סיורי השייט יוצאים בסמוך לקתדרלה של שטרסבורג, נמשכים כ-70 דקות ועוברים דרך האתרים המרכזיים של העיר. אחרי השייט אפשר להמשיך לקתדרלה הגותית, שהיא אחת המרשימות באירופה כולה. גם אם הילדים לא יפגינו התפעלות מהמימדים ומהארכיטקטורה המופתית, הם בוודאי לא יסרבו לטפס את 330 המדרגות שמובילות לראש מגדל הפעמונים, נשם נשקף נוף נפלא של העיר ובימים יפים גם נהר הריין והיער השחור.


ארכיטקטורה אלזסית, קתדרלה מרשימה ותעלות מים. נוף בשטרסבורג

מקום נוסף שיסב הנאה לילדים ולהוריהם, הוא רובע צרפת הקטנה ובו תעלות מים ובתים אלזסיים מתוקים עם קורות עץ שכאילו נלקחו מספר אגדות. ילדים ייהנו מהפארק שלגדות הנהר ובו נדנדות ומתקני טיפוס.

אטרקציה נוספת לכל המשפחה שלא כדאי להחמיץ בשטרסבורג היא מוזיאון המדע המצוין Le Vaisseau, ובו תצוגות אינטראקטיביות שמוקדשות לגוף האדם, בעלי חיים, מים, תמונה וצליל ובנייה. מוזיאון מעניין נוסף, לכל המשפחה, הוא המוזיאון האלזסי (Mussee Alsacian), ובו בתים אלזסיים מסורתיים שאליהם ניתן להיכנס וללמוד על התרבות המקומית.מוזיאון יש תצוגות שמוקדשות לחיי היום יום בשנים 1900-1400, ובהן מוצעים בגדים, רהיטים, צעצועים ועוד.

בין סיור עירוני לביקור במוזיאון כדאי לקפוץ ל-Parc de l'Orangerie, פארק עירוני גדול, ירוק ומטופח עם אגם ברבורים שניתן לשוט בו, מתקני משחקים ופינת חי.


טירת הוט קניגסבורג. משקיפה על נוף מרהיב

טירות עתיקות, נשרים וקופים
מבין הטירות הרבות של חבל אלזס, טירה אחת שאין להחמיץ בביקור משפחתי היא טירת הוט קניגסבורג (Haut-Koenigsbourg), טירה ימי ביניימית מרשימה ששוכנת במיקום אסטרטגי בגובה 757 מטר ומשקיפה על נוף מרהיב. הטירה, שבנייתה החלה במאה ה-11, נהרסה במאה ה-17 ושופצה במאה ה-20, ובמהלך השנים התגוררו בה נסיכים, דוכסים, אבירים ובני אצולה. הטירה נראית כטירה מהאגדות, עם חומות עבות, צריחים ומגדלים, ויש בה כל מה שצריך כדי להסעיר את דמיונם של הילדים.

לא רחוק משם נמצאת טירה נוספת, טירת קינצהיים (Kintzheim), שהסיבה המרכזית להגיע אליה היא דווקא פארק הנשרים הצמוד, Volerie des Aigles. במקום אפשר לראות מקרוב נשרים ועופות דורסים נוספים, כמו נצים ובזים, ולצפות במופע תעופה מרשים בכיכובם.


מפגש אינטימי עם עופות דורסים

מלהיב אף יותר הוא הביקור בפארק הקופים הסמוך, La Montagne des Singes, בו מסתובבים בחופשיות כ-200 קופי מקוק מתוקים, שאינם חוששים מבני אדם. את הקופים ניתן להאכיל בפופקורן (אותו רוכשים בכניסה) היישר מתוך כף היד.

מוזיאון המורשת של אלזס באונגרסהיים
באונגרסהיים (Ungersheim) נמצא המוזיאום הפתוח Ecomusee d'Alsace, בו ניתן להעביר יום נהדר עם כל המשפחה. המוזיאון בנוי ככפר אלזסי טיפוסי ובו 70 בתים משופצים שנבנו מימי הביניים ועד למאה ה-18. חלק מהבתים שימשו למגורים וניתן להיכנס אליהם ולהתרשם מהריהוט, האבזור וחיי היום-יום באלזס בימים עברו. באחרים עוסקים בשימור של מלאכות קדומות, כמו קדרות, ייצור יין, נפחות, אפייה, ייצור שמן ועוד, כשבנוסף להדגמות הילדים יכולים להששתף בסדנאות ולקחת חלק בפעילות. בין לבין יש חוות קטנות שבהן חיות החווה מתרוצצות בחדווה, ואפשר גם לרכב על עגלה רתומה לסוס ולטייל ברחבי הכפר. בנוסף, יש במוזיאון מתקני יריד מתחילת המאה שעברה, ובהן קרוסלת סוסים נוסטלגית שעדיין פועלת.

קפיצה קטנה ליער השחור
מאלזס, כאמור, ניתן לצאת בקלות לטיולי כוכב באזור דרום היער השחור, שנמצא במרחק נסיעה קצרה. היעד שאין להחמיצו בשום טיול משפחתי הוא אירופה פארק, שמרוחק כ-45 קילומטר מקולמר. זהו אחד מפארקי השעשועים הגדולים והמובילים באירופה, והוא מחולק ל-13 אזורים שונים שכל אחד מהם מוקדש למדינה אירופית אחרת ומעוצב בהתאם. בפארק יש רכבות הרים מסעירות, קרוסלות ממינים שונים, מתקנים רטובים ועוד, כשבין מתקן אחד למשנהו אפשר ליהנות ממופעים מושקעים, ובהם מופע החלקה על הקרח, מופע פלמנקו, מופע גלדיאטורים ועוד.


רכבת הרים באירופה פארק

יום נוסף של טיול כדאי להקדיש לאגם טיטי. אגם טיטי נמצא בדרום היער השחור, במרחק נסיעה קצרה מאלזס, ומהווה את אחד מאתרי הנופש הפופולריים ביער השחור. ניתן לטייל בטיילת השוקקת שלשפת האגם היפה, הגדושה בבתי קפה ומסעדות, לשוט באגם או לעסוק בפעילויות ספורט מים. מסביב לאגם יש אטרקציות מקפיצות אדרנלין לכל המשפחה, מאתר זורבינג (בו מתגלגלים במורד גבעה בתוך כדור פלסיק ענק ושקוף) ועד לפארק חבלים אתגרי עם אומגות, גשרי חבלים תלויים, נדנדות טרזן ועוד.


כפר הנופש באגווישם. נופים ירוקים ובריכת שחייה מחוממת

איפה לישון?
כפר הנופש רזידנס אגווישם שוכן בעיירה הימי-ביניימית הציורית אגווישם. המיקום של העיירה אידיאלי ומאפשר למבקרים לצאת לטיולי כוכב בחבל אלזס (העיר קולמר נמצאת במרחק 7 קילומטרים בלבד), וגם ביער השחור שנמצא ממש בסמוך (פארק אירופה נמצא במרחק 50 קילומטר בלבד מן העיירה). הלינה היא בדירות נופש שמתאימות ל-7-2 אורחים ומצוידות במטבחון מאובזר (כולל מיקרוגל, מדיח כלים ומכונת קפה). המתחם משקיף לנופים ירוקים וכולל בריכת שחייה מקורה ומחוממת.

לקריאה נוספת:

טיול באלזס: צרפת, קצת אחרת 
טיול באלזס: צרפת, קצת אחרת
חבל אלזס במזרח צרפת מתגלה בשנים האחרונות על ידי המטייל הישראלי, ואין פלא. יש בו ערים יפהפיות עם ארכיטקטורה ייחודית, טירות עתיקות, יין משובח, נופים פסטורליים ואטרקציות לכל המשפחה. גם הקרבה ליער השחור תורמת לפופולריות שלו

הצילומים בכתבה: Europa-Park, אייסטוק, פליקר – MorBCNKoen SchepersAnne LANDOIS-FAVRET

 

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...