תפריט עמוד

טיפים להשכרת רכב בחו"ל

מתי כדאי להזמין רכב שכור, מה קורה אם מחזירים את הרכב באיחור, מה עושים במקרה של תאונה ולמה תמיד כדאי למלא את מיכל הדלק לפני החזרת הרכב? טיפים ועצות להשכרת רכב בחו"ל

לרכב השכור חשיבות רבה בהצלחת החופשה, לכן כדאי לכם לבחור רכב המתאים לצרכיכם ולא לחסוך. ההפרשים בין קבוצות הרכב לא מאוד גדולים אבל ההבדלים בגודל או בתצורה יכולים לעשות את כל ההבדל.

כדאי להזמין את הרכב מספיק זמן מראש ולא לחכות לרגע האחרון, בעיקר אם רוצים מכונית אוטומטית (באירופה), מכונית פאר או מיני-ואן.

הזמנת רכב שכור בחו"ל מתבצעת לפי קבוצות רכב בלבד – דגם הרכב, נפח המנוע, סוג הדלק שהוא צורך וגודל תא המטען אינם מובטחים מראש. חברות ההשכרה בחו"ל יכולות להשכיר רכב שהן מגדירות כשווה ערך או מקבוצה גבוהה יותר.

כשלוקחים את הרכב השכור בחו"ל, כל מי שמתכוון לנהוג ברכב צריך להציג כרטיס אשראי בינלאומי, רישיון נהיגה ישראלי ורישיון נהיגה בינלאומי.

לשכירת רכב בחו"ל דרוש ותק של רישיון נהיגה של שנה לפחות וגיל המינימום הוא בדרך כלל 25 (במדינות רבות ניתן לשכור רכב גם מגיל 21 בתוספת מחיר).

כשאתם מקבלים את הרכב הוא מגיע עם מיכל דלק מלא וכך צריך גם להחזירו. כדי להימנע מחיוב גבוה מאוד על הדלק החסר, דאגו למלא את המיכל בתחנת דלק מקומית. חשוב גם לוודא לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה איזה סוג דלק הרכב צורך.

יום שכירות הוא 24 שעות, לכן אם הזמנתם את הרכב לשעה מסוימת עליכם להקפיד להחזירו עד אותה השעה ביום ההחזרה שהוזמן מראש. אם תאחרו בהחזרת הרכב, אפילו בחצי שעה, תחויבו ביום שכירות מלא לפי התעריף המקומי של חברת ההשכרה, שהוא גבוה בהרבה ממחיר יום השכרה ששילמתם מראש בארץ.

בעת הזמנת הרכב חשוב לציין את כל המדינות בהן אתם מתכננים לבקר ולבדוק אם יש מגבלות כלשהן במסלול הנסיעה.

בכל מקרה של תאונה או של נזק לרכב, עליכם לדווח לחברת ההשכרה ולמשטרה ולמלא דו"ח תאונה.

למען השקט הנפשי שלכם חשוב מאוד לוודא אילו ביטוחים כלולים במחיר השכירות. במרבית מדינות אירופה קיימת השתתפות עצמית גבוהה מאוד במקרה של נזק או גניבה (היא יכולה להגיע לסכומים עצומים, אפילו ל-2,000 אירו!). כדי להימנע מכך, אפשר לעשות עוד לפני הנסיעה לחו"ל ביטוח הכולל החזר השתתפות עצמית – הביטוח מכסה מקרי נזק וגניבה ומחירו כמה אירו בודדים ליום.

הטיפים בכתבה באדיבות חברת אופרן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.