תפריט עמוד

ורונה: טיול בעיר של רומיאו ויוליה

ורונה ידועה כעירם של רומיאו ויוליה, אבל מלבד המרפסת המפורסמת יש לה עוד המון מה להציע. עתיקות רומיות, כיכרות נהדרות, אוכל טוב וקניות - מסלול יומי קצר אצל השכנה האצילית של ונציה

מאז סוף המאה ה-16, אז הונצחה ורונה במחזהו של וויליאם שייקספיר, רומיאו ויוליה, זכתה העיר בה התרחשה עלילת המחזה לתהילת עולם. עד היום נוהרים לעיר המוני תיירים רק בשביל לראות את המרפסת המפורסמת בה, על פי הסברה, ואם מתעלמים מכמה עובדות מהותיות, התוודו רומיאו ויוליה על אהבתם. המרפסת, אם נודה על האמת, לא מרשימה במיוחד, ומכתבי האהבה שמודברים לקירות המרפסת בעזרת מסטיקים לעוסים לא מוסיפים לה חן. אבל האמת היא, שיש עוד הרבה מאוד סיבות להגיע לוורונה. העיר, ששוכנת בצפון-מזרח איטליה, במרחק של כשעת נסיעה מעיר התעלות ונציה, מציעה למבקרים בה פנינים ארכיטקטוניות, עתיקות רומיות (ובראשון האמפיתיאטרון הרומי השלישי בגודלו בעולם), וגם תענוגות שאפשר למצוא בכל עיר איטלקית גדולה, כמו שדרות קניות אלגנטיות ומסעדות מצוינות. מכל אלה אפשר ליהנות בביקור של כמה שעות. הצעה למסלול שמאפשר ליהנות מכל התענוגות של ורונה.


פיאצה ברה, אחת מהכיכרות המפוארות בעיר

פיאצה ברה (Piazza Bra) היא נקודת מוצא מצוינת לסיור בעיר. זוהי אחת מהכיכרות הגדולות והמרשימות בעיר, וסביבה נמצאים כמה מאתרי התיירות הבולטים בוורונה. הפיאצה גדושה בבתי קפה שבהם ניתן לפתוח בנעימים את הבוקר, ועליה חולשת הארנה של ורונה (Arena di Verona). זהו אמפיתיאטרון רומי שנבנה בשנת 30 לספירה, והשתמר היטב עד היום. האמפיתיאטרון הוא השלישי בגודלו בעולם, ואם בעבר הוא אירח קרבות גלדיאטורים, היום מתקיימים בו קונצרטים ואופרות (כן, גם רומיאו ויוליה הם חלק מהתכנית) בשל האקוסטיקה המצוינת שבו. גם אם לא מתקיים בזמן ביקורכם מופע, כדאי מאוד להיכנס ולהתרשם מן האמפיתיאטרון גם מבפנים.


הארנה של ורונה. אמפיתיאטרון שמור היטב, השלישי בגודלו בעולם

כ-500 מטר מדרום-מערב לכיכר נמצא המבצר של ורונה, קסטלווקיו (Castelvecchio). המבצר מהמאה ה-14, הבנוי מלבנים אדומות, שוכן על גדות נהר אדיג'ה (Adige). בתוך המבצר יש מוזיאון לאמנות עם פסלים, ציורים, עבודות קרמיקה, מיניאטורות וכלי נשק עתיקים.

אחרי שספגנו היסטוריה ואמנות, מגיע הזמן לקצת קניות. ביציאה מן המבצר פונים מזרחה וממשיכים לאורכו של רחוב Corso Cavour עד למפגש עם רחוב Via Catullo Vallerio, וכשמגיעים לרחוב Via Giuseppe Mazzini פונים שמאלה פעם נוספת. זה הזמן להאט את הקצב ולהתחיל להתבונן בחלונות הראווה. מדרחוב Mazzini הוא אחד מרחובות הקניות האלגנטיים של ורונה, ויש בו חנויות של מעצבי יוקרה איטלקיים. גם אם לא קונים כלום, ניתן בהחלט להתרשם מן המוצג בחלונות הראווה.


מדרחוב מזיני, אחד מרחובות הקניות הראשיים של העיר

אם תמשיכו על אותו הרחוב עד לסיומו ואז תפנו ימינה ברחוב Via Cappello, תמצאו במס' 23 את הבית של יוליה. הבית הזה,שנבנה במאה ה-13, הוא כאמור אחד מהאתרים המתויירים ביותר בעיר, והמוני תיירים מגיעים אליו מדי יום על מנת לצלם את המרפסת המפורסמת שבה התרחש כביכול הסיפור, אף על פי שהמרפסת נבנתה רק במהלך המאה ה-20. בתוך הבית יש מוזיאון קטן ולא מעניין במיוחד, אבל הכניסה אליו תאפשר לכם, כמו לרבים לפניכם, להצטלם על המרפסת. בחצר הפנימית של הבית, בה מתגודדים המוני התיירים, ניצב פסל ברונזה של יוליה. האגדה אומרת, שמי שיניח את היד על שדה של יוליה יזכה במזל, או באהבת נצח.


המרפסת בבית של יוליה. מרבית התיירים מתעלמים מכך שהמרפסת נבנתה רק במאה ה-20

מהבית של יוליה תוכלו לחזור על עקבותיכם ולהמשיך לכיוון פיאצה דל ארבה (Piazza dell Erbe). זוהי כיכר מלאת חיים, שעמוסה בדוכנים בהם מוכרים מכל טוב. על הכיכר חולש מגדל למברטי (Torre di Lamberti) שמתנשא לגובה 83 מטר. בעלי הכושר יוכלו לטפס לראשו בעלייה במדרגות, והאחרים יעשו זאת במעלית. כך או כך, נשקף מראש המגדל נוף מרהיב של העיר וסביבתה. אחרי שיורדים מן המגדל אפשר להמשיך לפיאצה די סניורי (Piazza dei Signori), שגובלת בו מצידו השני. זוהי כיכר מפוארת, אחת מן החשובות בעיר, אשר מעוטרת בפסלו של המשורר דנטה. בעירייה ניתן להתרשם מכמה סגנונות ארכיטקטוניים לצד כמה שערים מרשימים, כמו Arco della Costa. בשער תלויה עצם של לווייתן, והאגדה מספרת שהעצם תיפול על ראשו של הצדיק הראשון שיעבור מתחת לשער. בינתיים העצם תלויה שם כבר למעלה מ-250 שנה.

מהכיכר ממשיכים לכיוון הדואומו של ורונה, אליו מגיעים כשפונים מן הכיכר לכיוון מערב עד שמגיעים לרחוב Via Doumo, בו פונים שמאלה. זוהי קתדרלה מרשימה, שבנייתה החלה במאה ה-12 אך נסתיימה רק כמה מאות שנים מאוחר יותר. חזית הקתדרלה בנויה בעירוב סגנונות רומנסקי וגותי. פנים הכנסייה מרשים עוד יותר, עם ציור של טיציאן שמתאר את עליית ישו השמימה שמעטר את מזבח הכנסייה.


פונטה פיאטרה, אחד מהאתרים הרומנטיים ביותר בוורונה

מכאן פונים לתחנה האחרונה במסלול – גשר פייטרה (Ponte Pietra), שחוצה את נהר האדיג'ה. זהו הגשר הרומי היחידי שנותר בעיר, ואפשר ליהנות בו מתצפית נהדרת על העיר והנמל. באזור הגשר יש כמה מסעדות וברי יין, ואפשר ליהנות בהם מארוחה רומנטית שתהווה סיום מושלם לטיול בעיר.

למפת המסלול: 

לחצו להגדלה

 צילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר – ValentinaSon of Groucho, Marinus van OpzeelandJames Clear, renagrisa

 

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...