תפריט עמוד

החתונה התאילנדית שלנו – הכול קוקוס

אצלנו אומרים הכל דבש, בתאילנד זה "הכל קוקוס" - כלומר, הכל טוב. ואכן, למרות תחזיות על גשם, ביום החתונה שלנו, על חוף קסום בקו סמוי, על רקע השקיעה ולצלילי ניגון יהודי עתיק, הכל באמת היה קוקוס. את החוויה הפרטית המיוחדת הזאת תרגמנו לטיול ייחודי בתאילנד, בדרך אחרת

אחרי מסע מרתק גדוש בחוויות, הגענו לקו סמוי. בעל המלון ומנהלת האירועים רצו לקראתי בהיסטריה: "הולך לרדת גשם!" ושאולי צריך להיערך בהתאם. הם הציעו להקים אוהל, שאלו אם אפשר להקדים את החתונה…. אין לי מושג מאיפה שאבתי את האמונה והביטחון שהכול יהיה קוקוס, כלומר שהכול טוב, ואכן – ביום החתונה, כנגד כל התחזיות, התעוררנו ליום קיצי שטוף שמש. נזכרתי במשפט שאמר לי איש חכם: "אם יש לך מטרה ראויה, כל היקום בא לקראתך".

בני המשפחה והחברים כבר הגיעו אל החוף, מפלס ההתרגשות עולה ואנחנו פוסעים אחד אחרי השנייה אל קו החוף, לעבר החופה בשביל מקושט בפרחי פרנג'יפני (פיטנה בעברית) המפורסמים של תאילנד . שיר תפילה יהודי עתיק מתנגן ברקע, לצידי שני בניי הגדולים, תאי וליאם, ולידם אבא שלי , כל הבנות השושבינות מובילות את השיירה שלי, הכלה גלי פוסעת עם אמא, ולפניה בתנו הקטנה יעלי מפזרת עלי ורדים לאורך השביל הקסום ממש כמו באגדות.

יעלי מפזרת פרחים בשביל שבו פוסעת הכלה גלי

לא בדיוק לפי הסדר, וקצת מהסוף להתחלה (מי בעצם קבע את סדר הדברים?), אחרי שבע שנים של ביחד עמדנו, ניר וגלי, כדת וכדין עם הילדים תחת החופה על החוף בקו סמוי, כאשר נופיהם הקסומים של קו מאטלאן וקו פאנגן משלימים את התפאורה החלומית. ממש עם תחילתה של שקיעה מרהיבה, שרק בקו סמוי ניתן לראות כמותה, החל הרב את טקס החתונה, כשבמקביל המארחים התאילנדים מחלקים ממחטות נייר לאורחים, שהזילו דמעה ואף יותר.


החתן ניר עם השושבנים

"הכול קוקוס" הוא טיול, שבמקור נבנה לבני המשפחה והחברים האישיים לכבוד החתונה התאילנדית שלנו. הטיול, יעדי המסלול, בתי המלון והאטרקציות זכו להצלחה מסחררת, שבעקבותיה החלטתנו לפתוח מסלול דומה גם לקהל הרחב.


השושבינות מובילות את הכלה לחופה

תשכחו מכל מה שאתם מכירים או חושבים שאתם יודעים על טיולי משפחות לתאילנד עם ילדים. לא כל טיול מאורגן לתאילנד חייב להיראות אותו הדבר, אפשר גם בדרך אחרת… בדיוק כמו טיול פרטי בהתאמה אישית, אך עם כל היתרונות של הטיול המאורגן עם ילדים בתאילנד. בטיול משפחות מיוחד זה אנו עוברים ונוגעים בכל אתרי החוף והאיים התאילנדים הנחשקים ביותר, בהם גם קו סמוי וקו פאנגן, כאלו שאף טיול מאורגן אחר לתאילנד לא מגיע אליהם, וכמובן שכל הדרך, גם בעיניים, גם בטעם וגם בהרגשה – הכל קוקוס….


כל המשפחה מתחת לחופה
. את החוויה הפרטית הפכנו לטיול שכולו קוקוס

תוכנית החוויה מלאה ומגוונת וכוללת את כל האטרקציות: עיסוי תאילנדי באחד מאתרי הספא המפנקים בבנגקוק, שוק המזון האותנטי בדון ואי, רחצה עם הפילים בנהר, מפגש עם הקופים שלמדו לשחות, השוק האלגנטי באמפאווה, חופי התכלת של עיר הקיט המלכותית הווא הין, ביקור בשמורה הימית של ה"הר בעל שלוש מאות הפסגות", וכמובן נופש פעיל באיים הכי מבוקשים בתאילנד – קו פאנגן וקו סמוי. באיים יוצאים ליום טיול מרהיב בשייט על גבי סירה מרוץ לשמורה הימית אנגטונג המתפרשת על 42 איים, טיול ספארי ברכבי שטח בקו סמוי, הרפתקת אומגות לאמיצים ועוד הרבה חוויות לכל המשפחה. וכמובן לא לשכוח את הלינה במלונות בוטיק מפנקים וריזורטים יחודיים, ואי אפשר גם בלי שופינג במרכזי האאוטלט המפורסמים שבדרך.


Nora Beach Resort בקו סמוי, אחד הריזורטים המיוחדים בקו סמוי. לנפוש בגן עדן


בריכת שחייה ב-Nora Beach Resort משקיפה על האוקיינוס הכחול

חלק מהחוויות והתכנים המיוחדים לטיול זה:

הקופים שלמדו לשחות
אחד האזורים המעניינים והאותנטיים של תאילנד הוא מחוז סמוט סונגקראם (Samut Sngkhram) – מחוז עשיר במים ויערות, הנמצא ממש על קו החוף בדלתא של מפרץ סיאם, כשעה נסיעה מערבה מבנגקוק. בתוך יערות המונגרובים בדלתת הנהרות של מפרץ סיאם, באזור קלונג קון ניתן לפגוש לעיתים להקות קופים מזן מקאק, שלמדו לשחות במטרה לעבור מגדה לגדה ולאתר מזון וכן למדו לצוד רכיכות וסרטנים שמהווים חלק חשוב בתפריט היומי שלהם. עבור הילדים, שרוצים לפגוש ולראות חיות בסביבת המחייה הטבעית שלהן בטבע ולא כאלו הכבולות בתוך כלובים או בתנאי ספארי מגבילים, המפגש עם הקופים השוחים הינו חוויתי ומיוחד במינו.

המלצה חשובה: לא לשכוח להצטייד מראש בבננות, מה שיגביר את הסיכוי שהקופים ישחו לעבר הסירה שלנו.


הקופים השוחים. לימדו את עצמם לשחות כדי שיוכלו לעבור מגדה אחת של הנהר לגדה השנייה

שייט בשמורה הימית אנגטונג
ביקור בארכיפילג של קו סמוי אינו שלם ללא שייט על גבי סירות מרוץ ("ספיד בואט") לשמורה הימית אנגטונג. הפארק הימי הלאומי נמצא צפונית מערבית לאי סמוי ומורכב מ-42 איים המתפרשים על כ-250 קמ"ר.


השמורה הימית אנגטונג – איים, מפרצים, לגונות סודיות ותצורות נוף סלעיות יפהפיות

בפארק הימי היפהפה יש עשרות חופים בתוליים ומפרצים ירוקים-כחלחלים, לגונות סודיות, אגמים ותצורות נוף סלעיות מהיפות בדרום מזרח אסיה. באחד מאיי הפארק יש מסעדה קטנה ואגם חבוי עם מים בצבעי טורקיז (אגם האזמרגד), בו כדאי מאוד לבקר, ולא לוותר על אף הטיפוס התלול במעלה גרם מדרגות אל ראש הגבעה. במהלך היום מומלץ להצטרף לעצירת השנורקלינג והצלילה בשוניות היפות והצבעוניות וכן בטיול קיאקים ימיים בינות למפרצים הקסומים וחופי התכלת של השמורה.


עוד מקסמי השמורה הימית אנגטונג

ספארי 4X4 חוצה קו סמוי
קו סמוי הוא אי די קטן , כ-230 ק"מר בסך הכל. אך על אף מידותיו הקטנות, האי מכיל בחובו פינות חמד נסתרות רבות, השמורות ליודעי דבר. הדרך היעילה ביותר לטייל באי ולחקור את מכמניו היא בטיול ספארי גיפים אשר מאפשר לעזוב את כביש הטבעת המקיף של האי, לרדת מהדרכים הסלולות ולחקור את שבילי ההר והג'ונגלים. הטיול המרתק ברכבי 4X4 כולל ביקור במפלי נאם מואנג, בהם ניתן לרחוץ במים הקרירים ולגלוש במגלשות מי הג'ונגל המיוחדות. הג'יפים יביאו אותנו לגובה של 630 מ' מעל פני הים אל נקודת התצפית הטובה ביותר על קו סמוי לכל עבריו. מעבר לכך, אין לוותר על ביקור בגן הבודהות הקסום, בחוף הסלעים הפאליים בלאמאי, במקדש הנזיר החנוט ובפגודת לאם סור הבנויה על חוף הים.


ספארי ג'יפים חוצה קו סמוי מאפשר לרדת מהדרכים הראשיות אל שבילי הג'ונגל ובמעלה ההרים

במהלך היום ניתן לחוות בדרך בלתי אמצעית את אי הקוקוסים קו סמוי, על צמחייתו העשירה, מטעי הקוקוס שמכסים את מרבית שטחו של פנים האי, מטעי הדוריאן, עצי הליצ'י ועצי הגומי על ההר וכן את מגוון בעלי החיים של האי.


בודהה הגדול בקו סמוי

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.