תפריט עמוד

איך מתכננים חופשת שייט?

השאירו את השגרה מאחור וצאו לחופשה חלומית בים. בין אם תבחרו לשכור יאכטה עם צוות או להשיט את היאכטה בעצמכם, תרצו לשוט בים התיכון או אולי דווקא בים הקאריבי - יש לנו הצעות והמלצות שיעזרו לכם לבנות את חופשת השייט המושלמת

החיים בעידן המודרני משאירים אותנו מחוברים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע לטכנולוגיות אותן יצרנו אנו עצמנו. רובנו לא ממש חווים טבע בחיי היום יום שלנו, ולבטח לא חיים לפי קצב הטבע. כדי לשרוד ולהישאר שפויים, אנו זקוקים מדי פעם לחופשה – לשינוי אווירה ולשבירת שגרה.

חופשת שייט על יאכטה נותנת מענה נהדר למצוקות אלה. החיבור הנוצר לטבע ולים בחופשה מסוג זה הוא בלתי אמצעי, מה שנותן תחושה של חופשה אולטימטיבית. על סירה אין הנחיות על שעות הארוחה, אין שעות פתיחה וסגירה, ובמהלך שבוע החופשה – אין שעות מוגדרות כלל. רק להפליג וליהנות.


קפיצה קטנה ואתם ממלאים מצברים ושוכחים את לחצי היום-יום

כל מי שחווה חופשת שייט יתן תשובה משלו לשאלה "בשביל מה אני צריך את זה?"… יהיו שיגידו שזוהי המנוחה האולטימטיבית, אחרים יסבירו את הרצון להתחבר לטבע, ויהיו גם כאלה שיגידו שהם פשוט "חייבים את הים". לא משנה מה תהיה התשובה, חופשת שייט היא חוויה מופלאה שבה רואים שקיעות מדהימות, אוכלים ושותים כיד המלך, נופשים במלוא מובן המילה וממלאים מצברים לקראת החזרה לשגרה – עד לחופשת השייט הבאה.

אז איך בונים חופשה על יאכטה?
הצעד הראשון, כמובן, הוא להחליט על אזור ההפלגה. ישראלים רבים מעדיפים להתמקד בים התיכון, הן בשל הקרבה הגיאוגרפית והעלות הנמוכה של הטיסות והן בשל היותו אחד מאתרי השייט היפים והמוצלחים בעולם. הטברנות הקטנות ביוון, המפרצים הקסומים של תורכיה, איי קרואטיה והריביירה האיטלקית מהווים בעיני רבים תפאורה קלאסית לחופשת שייט מושלמת. עונת השנה המומלצת לים התיכון היא החל מחודש מאי ועד אוקטובר.

יעדי חורף לחופשה ימית ואקזוטית הם האיים הקריביים, תאילנד ואיי סיישל. אתרים אלו מתאפיינים לעתים ברמת שירותי קרקע בינונית, אולם מפצים על כך ביופי יוצא דופן.


שייט בין איי קרואטיה. תפאורה קלאסית לחופשת שייט מושלמת

ניתן לחלק חופשת שייט לשלושה סוגים עיקריים:

פלוטילה – טיול מאורגן של מספר יאכטות
השכרת יאכטה עם סקיפר צמוד
חופשת Bareboat, שבה אתם משיטים את היאכטה בעצמכם

אם ברצונך להשיט את היאכטה בעצמך במהלך החופשה, תוכל לעשות זאת לאחר הוצאת רישיון שייט. אם הוחלט על שכירת יאכטה עם צוות, אין גבול לאפשרויות: זה יכול להתחיל בקטמרן קטנה של 35 רגל, עם שני אנשי צוות, ולהסתיים בספינות פאר (Mega Yachts) של 300 רגל, עם צוות של עשרות אנשים שכולל דיילות, שפים, מדריכי צלילה ועוד. המחיר בהתאם, והוא יכול להגיע לכמה מאות אלפי אירו בשבוע.

לאחר שהתקבלה ההחלטה אם ללכת על צוות או לא, מגיע שלב בניית המסלול ואזורי ההפלגה. כאן המקום להכניס לשיקול את העדפות החברים לחופשה.


במהלך השייט אפשר ליהנות מפעילויות ימיות שונות ומגוונות

בניית מסלול ההפלגה היא חוויה בפני עצמה. אתם מחליטים מה משך ההפלגה היומי, איפה יורדים לשחיית בוקר, באיזה מפרץ לעגון באמצע היום, היכן רוצים לבלות את ארוחת הערב – במסעדה, בטברנה או בבישול על היאכטה במפרץ מבודד – וגם באיזו עיירה נעצור להצטיידות.

מאיזו חברה להזמין?
אנו ממליצים להיזהר מהזמנה ישירה דרך אתרי האינטרנט ולהיעזר באחד מסוכני התיירות המומחים לכך בארץ. העלויות עבורכם הן זהות, ואילו השירות, האחריות ובעיקר ניסיון הסוכן, עשויים להכריע את טיב החופשה שלכם.

סוכן טוב יעזור לכם למצוא את הסירה הספציפית שתהיה מושלמת עבורכם – זמינה בתאריכים שבהם אתם מתכננים לנפוש ובמחיר הטוב ביותר שאפשר להשיג. יחד איתו תתכננו גם את כל פרטי החופשה, החל מהטיסות וכלה בתכנון מפורט של מסלול ההפלגה, הכל על פי הצרכים ותחומי העניין שלכם. בנוסף לכך, מומחה ישראלי, לרוב אדם עם ניסיון שייט רב, יוכל גם לענות על כל שאלה שיש לכם: איפה כדאי לעשות קניות? האם אפשר לשמור על כשרות במהלך ההפלגה? איך ניתן ליצור קשר עם המשפחה בארץ? וכל שאלה נוספת שתעלה על דעתכם. בהשכרה דרך האינטרנט לרוב לא תקבלו תשובות להרבה מהשאלות הללו, והתשובות שכן תקבלו לא יהיו מותאמות לצרכים שלכם כישראלים.


הריביירה התורכית מנוקדת במפרצים קסומים כמו זה שבצילום

מתי להזמין?
חופשות שייט הן בדרך חופשות עונתיות ולכל מקום בגלובוס יש עונה חמה (High season) ועונה "מתה" (Low Season). בקריביים, לדוגמה, העונה החמה היא החורף שלנו – עד לחודש אפריל. מחירי ההשכרה בעונה זו הם הגבוהים ביותר. בחודשים מאי עד לתחילת נובמבר המחירים נמוכים בעשרות אחוזים.

כמו בחופשה רגילה, גם כאן מומלץ בחום להזמין מראש. הזמנה של שישה חודשים מראש עשויה לחסוך לכם עד 40% ממחיר היאכטה, בשל מבצעי טרום עונה של חברות ההשכרה. כמו כן, ככל שתקדימו, מגוון היאכטות הטובות יהיה גדול יותר. כמובן גם נושא הטיסות נוח יותר בהזמנה מוקדמת ומראש.

עכשיו נותר רק להחליט באיזו יאכטה רוצים לשוט, ולצאת לדרך. 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.