תפריט עמוד

זנזיבר – האי הקסום של אפריקה

לאורך השנים האי זנזיבר הילך קסם על נוסעים מרחבי העולם. פעם היו אלו סוחרים שהגיעו למטעי התבלינים של האי, כיום מגיעים לכאן תיירים, שנהנים משילוב של אותנטיות ובתוליות לצד שירותי תיירות מתקדמים ומלונות מפנקים במיוחד

האי הקסום זנזיבר, המכונה גם אי התבלינים, מהווה חלק מהרפובליקה המאוחדת של טנזניה, שנמצאת במזרח אפריקה. למעשה זנזיבר הוא שמה של קבוצת איים, המורכבת מכמה איים קטנים ושני איים גדולים – זנזיבר ופמבה, הממוקמת 35 ק"מ מחופי אפריקה. אורכו של האי זנזיבר 85 ק"מ מדרום לצפון, ובנקודה הרחבה ביותר רוחבו כ- 32 ק"מ.

קסמו של האי נשזר בחופים הלבנים הבתוליים המעוטרים בים כחול- טורקיז, בסמטאות העקלקלות שטופות הלבן של העיר העתיקה, בשווקי הלילה והאוכל הטרי-טרי שנשלה היישר מהים. בזנזיבר יש היצע רחב של מלונות – מסוויטות קסומות ומבודדות בחופים פרטיים ועד מלונות משפחתיים עם בריכה, חופים פרטיים וכל שאר הפינוקים שניתן רק לחלום עליהם. השילוב הזה, של בתוליות ואותנטיות עם שירותים תיירותיים מתקדמים, הופך את השהות בזנזיבר לחוויה ייחודית ומרתקת. ברוכים הבאים אל גן העדן הטרופי.

שילוב מושלם בין חופים לבנים ומי טורקיז לשירותי תיירות מתקדמים  | צילומים: אדי גרלד, באדיבות ספארי קומפני

האי זנזיבר הילך במשך מאות שנים קסם על נוסעים מכל רחבי העולם. הם באו לכאן לסחור בשנהב ובתבלינים, לקנות עבדים, ולעיתים גם לכבוש ולהשתקע. היום מגלים תיירים מרחבי העולם את קסמו הבתולי של האי הטרופי. מלונות ברמה בינלאומית מאפשרים לתייר המערבי פינוק ונוחות מן הדרגה הראשונה, מטבח מערבי משובח, מועדוני ספורט ימי וסיורים מרתקים אל יערות הגשם, חוות תבלינים ועוד. האי מושפע מאוד מתופעת הגאות והשפל, ובשעות שונות ביום ובלילה אפשר לראות את מי האוקיינוס מתקרבים או מתרחקים מאוד מקו החוף, תופעה הבולטת במיוחד בצדו המזרחי של האי. בזמן השפל – בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הצהריים המאוחרות – אפשר להבחין בנשים מקומיות שולות אצות מהאזורים שהים נסוג מהם, ובכך מגדילות את ייצוא האצות מזנזיבר לרחבי העולם, תעשייה גדולה מאוד בימים אלו.


אישה מקומית. בזנזיבר מתערבבות תרבויות שונות – הערבית, הפורטגלית, הבריטית והאפריקאית

סטון טאון, עיר האבן, הנקראת כך על שם אבן האלמוגים הלבנה ששימשה לבנייתה, היא אחת הערים העתיקות והיפות במזרח אפריקה. זה המקום להתרשם מההיסטוריה המרתקת של האי, שהושפעה מתרבויות רבות: הערבית, הפורטוגלית, הבריטית והאפריקאית. העיר בנויה סמטאות קטנות ורחובות צרים, שבהם אפשר למצוא חנויות ייחודיות. מומלץ מאוד להסתובב בין הסמטאות המיוחדות ולבקר בשוק האוכל הססגוני המתקיים מדי ערב.


בסטון טאון אפשר להתרשם מההיסטוריה המרתקת של האי

שוק האוכל הלילי בגני פורדהאני (Foradhani) בעיר מהווה חוויה בפני עצמה שלא כדאי לפספס. ההסתובבות בין דוכני האוכל המיוחדים מעוררת את כל החושים, כשלריחות והטעמים מצרפת גם צבעוניות מקסימה, המעודדת לנסות לטעום מהכל. זהו לא שוק לתיירים בלבד, אלא מקום בילוי של המקומיים, ואנשים רבים מגיעים אליו כדי להתאוורר בסוף יום עבודה ארוך. האוכל לא יקר וקיים מגוון גדול של מנות לבחירה, בהן פיצות זנזיבריות בשריות, צ'פאטי, לחם מקומי שעליו עורמים מישקאקי – שיפודים של עוף או בקר – דגים, סרטנים ופירות ים בשפע. את כל אלה כדאי ללוות בכוס של מיץ קנה סוכר סחוט טרי, מתוק וקר.


בסמטאות הצרות של סטון טאון אפשר לראות מיני חנויות ייחודיות

את הכינוי אי התבלינים, קיבל האי זנזיבר משום שבמשך שנים רבות היה מרכז עולמי לייצור תבלינים: ציפורן, פלפל, כורכום, ג'ינג'ר, מוסקט, הל וקינמון הם רק חלק מקשת התבלינים אשר הפכה את האי לשם דבר. שדות ויערות של תבלינים ריחניים לצד מטעים של פירות טרופיים מכסים את מרכז האי ומהווים חוויה אקזוטית של צבעים, ריחות וטעמים. כורכום, מוסקט, קינמון וציפורן נמכרים במחירים זעומים לצד מגוון גדול של שמנים רפואיים, פירות ועשבי מרפא. השווקים ההומים, דוכני הרוכלים והקצב האיטי מאפשרים למבקר לספוג את האווירה המיוחדת האופיינית לאי.


במשך מאות שנים היה האי זנזיבר מרכז עולמי לייצור תבלינים, כגון אלה

החוף הבולט ביופיו באי זנזיבר הוא החוף הצפוני, חוף נונגווי. שם תוכלו גם למצוא מלונות מפנקים רבים, בהם מלון 5 כוכבים ברמה גבוהה מאוד Hidaway of Nungwi Resort & Spa. זהו מלון חדש, שנפתח לפני פחות משנה, וכבר נחשב לאחד המלונות המובילים באי. המלון ממוקם בצד הצפון-מערבי של האי, על חוף נונגווי המרשים. הוא מוקף בגנים ובצמחייה אקזוטית הנותנים תחושה של חופשה טרופית מושלמת.


חדר במלון Hideway. ריהוט איכותי בהשראה ערבית- אפריקאית-קולוניאלית

מלון Hidaway מעוצב בצורה מוקפדת ויפהפייה. הוא ממוקם על שפת הים, על שטח גדול מאוד, ומציע חדרים רבים עם נוף לים ולאחד החופים היפים ביותר בעולם, עם נקודת תצפית לאוקיינוס ההודי המרשים. כל החדרים, הסוויטות והווילות בנויים כך שהם מעניקים לאורחים פרטיות ושלווה אינסופית, ומעוצבים בריהוט איכותי בהשראה ערבית- אפריקאית-קולוניאלית ייחודית. המלון מבטיח חוויה בלתי נשכחת של ים טורקיז עמוק וחול לבן, ובנוסף לכך אפשר ליהנות מספא מפנק במיוחד, בריכת אינפיניטי מרשימה, מיטות שיזוף רבות, אינטרנט קפה, WIFI חופשי ברחבי המלון ופעילויות ימיות רבות, בהן קיט-סרפינג, צלילה ודיג. האירוח הוא כל בסיס הכל כלול, עם שלוש ארוחות גדולות ועשירות, בר גדול עם מבחר רחב של אלכוהול וקוקטיילים מפנקים, נשנושים וארוחות ביניים ללא הגבלה בין הארוחות. מידע נוסף באתר המלון.


בריכת אינפיניטי במלון Hideway, מתמזגת עם האוקיינוס ההודי

מעבר לחופשת בטן-גב על חוף היום הציורי, ישנם סיורים ופעילויות לבחירתכם – החל מסיור ביערות התבלינים ובסטון טאון ועד לספארי ים כחול, הכולל שנורקלינג וארוחת צהריים ברביקיו, חצי יום סיור לאי הצבים ושיט לצפייה בדולפינים.


חופשה בזנזיבר היא הבריחה המושלמת מהמולת היום-יום

חופשה בזנזיבר היא ההזדמנות המושלמת לברוח מההמון וההמולה, מקצב החיים המהיר של העיר, לתפוס שלווה כמו שיש רק ביבשת אפריקה. לשוטט יחפים על החוף ולהתמסר לשמש הטובה, לשנרקל בריף יפהפה או פשוט לפרוס מגבת על החול וליהנות מהשקט המושלם. עומק החוויה טמון בפרטים הקטנים, בתפירה האישית, בסודות שיודעים אלו שמצאו בית בזנזיבר.

 

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.