תפריט עמוד

המקומות המבוקשים בעולם

טיול ספונטני זה דבר נחמד, אבל יש לא מעט מקומות ברחבי העולם שכדי ליהנות מיופיים ומקסמם יש להירשם זמן רב מראש, לפעמים אפילו שנה ויותר. הנה כמה מקומות שמוכיחים שההמתנה משתלמת

איך יודעים שמקום מסוים יפה כמו חלום? מסיפורים של אנשים שביקרו שם, מתמונות וסרטונים וגם לפי הזמן שצריך לחכות כדי להיכנס אליהם. הנה כמה מקומות כל כך מבוקשים, עד שכדי לבקר בהם צריך להירשם זמן רב מראש, לפעמים אפילו שנה או יותר. את הספונטניות נשאיר לפעם אחרת, הפעם אנחנו מציעים לכם להיות מתוכננים ומחושבים מאוד.

אגם או'הרה, קנדה
הרי הרוקי בקנדה מפורסמים באגמים האלפיניים המרהיבים ביופיים שמנקדים את האזור, כמו אגם לואיז ואגם מוריין שבשמורת באנף. הפארק הלאומי יוהו (Yoho National Park) הוא יותר קטן ופחות מתוייר, אבל יפה לא פחות. אחת מהפנינים של השמורה היא אגם או'הרה (Lake O'hara), אגם בצבע טורקיז עמוק יפהפה ששוכן בגובה של 2,115 מטר. בשטח קטן יחסית אפשר ליהנות מהתמצית של כל היופי של הרי הרוקי – אגם אלפיני, פסגות דרמטיות מסביב, חורשות של עצים מחטניים וגם מינים רבים של בעלי חיים.


לאגם או'הרה, שנמצא בגובה של יותר מ-2,000 מ', אפשר להגיע אליו רק ברגל או באוטובוס מיוחד

על מנת למזער את הפגיעה בטבע, ניתן להגיע לאגם רק ברגל, בהליכה במסלול שאורכו 12 קילומטר, או בשירות אוטובוסים מיוחד שמופעל על ידי רשות הפארקים הלאומיים של קנדה. מכיוון שסביב האגם יש מסלולי הליכה מרהיבים במיוחד, עדיף לשמור את האנרגיות לטיול רגלי סביב האגם ולא לבזבז את הכוחות על ההליכה לאגם. מספר המבקרים בכל יום מוגבל ויש להזמין את המקום באוטובוס, שנוסע לאגם מ-19 ביוני ועד ה-30 בספטמבר, לפחות שלושה חודשים מראש בטלפון 250-343-6433.

טרק מילפורד, ניו זילנד
טרק מילפורד (Milford Track) בניו זילנד נחשב בעיני רבים למסלול ההליכה היפה ביותר בעולם. ברי המזל שצועדים בשביליו נהנים מארבעה ימים של הליכה בדרגת קושי קלה – בינונית ביערות גשם ירוקי עד, עטורי עצים זקופים ושרכים מטפסים, בין מפלים, אגמים ופלגי מים, בנופים שנראים כאילו נלקחו מגן עדן.


אלה הנופים שמחכים למי שיירשם מספיק זמן מראש לטרק מילפורד

אין זה פלא, אם כך, שמדובר בטרק מבוקש מאוד, ועל מנת שלא לפגוע בסביבה, בעונת הקיץ הפופולרית מוגבלת כמות המבקרים שיכולה לצעוד בטרק מדי יום. מכיוון שהלינה בקמפינג אסורה במהלך הטרק, יש להזמין מראש לינה בבקתות שלאורך המסלול. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


ועוד ממראות הדרך במילפורד טרק

טרק אוברלנד, אוסטרליה
טרק פופולרי מאוד שגם הוא דורש המתנה ארוכה הוא טרק אוברלנד (Overland Track) שבאוסטרליה השכנה. המסלול משתרע לאורך 65 קילומטרים בפארק הלאומי קריידל מאונטיין – אגם סנט קלייר (Cradle Mountain Lake St Clair) שבטסמניה, והוא נחשב לטרק הארוך הטוב ביותר ביבשת. הנופים לאורך המסלול מגוונים מאוד וכוללים עמקים קרחוניים, יערות גשם קדומים, יערות אקליפטוס, כרי מרעה אלפיניים, מפלים, אגמים עמוקים ופסגות. המסלול נמשך בממוצע כשישה ימים, אבל יש מטיילים שבוחרים להקדיש יום נוסף להקפת אגם סנט קלייר או לעשות טיולים משניים שחורגים מהמסלול ומאריכים את הטיול.


טרק אוברלנד באי האוסטרלי טסמניה עובר דרך נופים מגוונים להפליא

כיאה למסלול פופולרי, בעונה, בין ה-1 באוקטובר ל-31 במאי, יש להזמין מראש את מועד היציאה לטרק ולשלם עבור ההליכה בטרק (600 דולר אוסטרלי למבוגר). בתקופה זו ניתן לצעוד בטרק רק בכיוון אחד, מצפון לדרום. מי שבוחר לצעוד בטרק מחוץ לעונה, בחודשים יוני-ספטמבר, לא נדרש להזמין מראש את מועד היציאה, יכול ללכת בכל כיוון שהוא ופטור מתשלום על ההליכה במסלול (ונדרש לשלם רק על הכניסה לפארק). הזמנות ניתן לעשות באתר האינטרנט


הצצה נוספת לנופים המצפים להולכים בטרק אוברלנד

מפגש עם גורילות, שמורת בווינדי, אוגנדה
יש מעט מאוד חוויות מרגשות כמו המפגש בטבע, ללא גדרות או סורגים, עם גורילות, הפרימט שהכי מזכיר בהתנהגותו את בני האדם. בעולם כולו נותרו כ-700 גורילות הרים, כולן חיות ביערות הגשם של אוגנדה, רואנדה וקונגו, שם אפשר לראותן בסביבת המחייה הטבעית שלהן, אוכלות, משחקות או פשוט נחות.


משפחת גורילות בשמורת בווינדי. לא פשוט לפגוש אותן פנים אל פנים, אבל החוויה מצדיקה את המאמץ

מרבית התיירים בוחרים לפגוש גורילות בשמורת הטבע בווינדי (Bwindi) שבאוגנדה. ראשית, משום שאוגנדה היא הבטיחותית ביותר לתיירים מבין השלוש, ושנית, משום שבשמורה חיות שלוש להקות של גורילות שאינן נוטות לצאת מתחומה, מה שמגדיל את הסכוי לפגוש אותן. למרות זאת, אין זה עניין פשוט כלל ועיקר. כדי להגן על הגורילות ולמנוע חיכוכים והעברת מחלות, רק שמונה מבקרים יכולים לבקר אותן מדי יום, כשהם מלווים במדריך ובמאבטחים חמושים. המבקרים מורשים לבלות בחברת הגורילות שעה לכל היותר, תוך שהם שומרים על הנחיות קפדניות. לסיורים היקרים מאוד (כ-500 דולר לאדם) יש להירשם כמה חודשים מראש, וגם אם נרשמתם ההשתתפות אינה מובטחת – מטיילים חולים או אפילו כאלה הסובלים מצינון קל אינם מורשים להשתתף, מחשש שידביקו את הגורילות. פרטים נוספים על ההרשמה תמצאו באתר האינטרנט.


לא רק ההמתנה הארוכה המחיר הגבוה עומדים ביניכם לבין הגורילות אלא גם היער הצפוף והקשה להליכה

טיול עם פרדות בגרנד קניון, אריזונה
הגרנד קניון, הקניון הגדול של נהר קולורדו, הוא לא רק הקניון הגדול בעולם אלא גם אחד מאתרי הטבע המפעימים בעולם. אפשר להסתפק בסיור חטוף לאורך הגדה הדרומית או הצפונית, מלוה בתצפיות וצילומים, כמו שעושים כולם. אבל אם יש בכם רוח הרפתקנית ואתם רוצים חוויה בלתי נשכחת, כדאי לגלות את הגדה הדרומית של הקניון מגב של פרדה.

טיול פרדות בגרנד קניון. צריך להזמין לפחות שנה מראש

בגרנד קניון מתקיימים שני סוגי סיורים על גבי פרדות – סיורים קצרים וסיורים בני יומיים, שכוללים גם לינה. הסיורים הקצרים, שנמשכים כשעתיים לאורך הגדה הדרומית, מציעים תצפיות נוף נהדרות. הם יוצאים פעם או פעמיים ביום, בהתאם לעונה, וכוללים כשש עצירות לצורך הסברים וצילומים. הסיורים הארוכים יותר כוללים לינה ב-Phantom , Ranch, והם מומלצים במיוחד משום שבמהלכם לא רק רואים את הקניון אלא גם נכנסים לתוכו. המשתתפים יורדים עם הפרדות לתחתית הקניון ואפילו חוצים את נהר הקולורדו על גשר תלוי. כל אחד מימי הטיול כולל כ-6-5 שעות רכיבה. לא נדרש ניסיון קודם ברכיבה אבל המשתתפים נדרשים להיות בעלי כושר גופני טוב, לעמוד בדרישות מינימום של משקל וגובה ולהבין אנגלית. כמובן שסיורים אלה יקרים בהרבה. כך או כך, כדי ליהנות מהתענוג הזה כדאי להזמין לפחות 13 חודשים מראש, למרות שברי מזל יצליחו להשיג מקום בסיורים האלה גם בהזמנה של חודש מראש. פרטים נוספים באתר האינטנרט

עם נופים כאלה של הגרנד קניון מעל גב פרדה – ההמתנה לטיול בהחלט משתלמת

מערת ניו, הפירנאים הצרפתיים
אזור הפירנאים הצרפתיים עשיר במערות רבות, אבל אם יש מערה אחת שאין להחמיצה הרי שזוהי מערת ניו (Grotte de Niaux), שסמוכה לעיירה Tarascon Sur Ariege. מדובר במערה פרהיסטורית, שקירותיה מעוטרים בציורים קדמוניים מרשימים שצוירו לפני כ-14,000 שנה. גולת הכותרת היא האולם השחור, שעל קירותיו מצוירים ביזונים, יעלים וסוסים. זוהי אחת המערות האחרונות מסוגה שעדיין פתוחות לקהל הרחב (בשונה, למשל, ממערת לאסקו שבחבל הדורדון, שהכניסה אליה אסורה כבר שנים רבות וניתן לבקר רק בהעתק המערה שנמצא בסמוך למערה המקורית). כמות המבקרים במערות בכל רגע נתון מוגבלת, על מנת לשמור על טמפרטורה קבועה של 12 מעלות שתבטיח את שימורם של הציורים. הסיור במערה נמשך כשעה וחצי, ולא ניתן לערוך אותו עם ילדים קטנים, שכן מרגע שנכנסים אי אפשר לחזור לאותו כיוון. אם אתם מתכננים לבקר במקום, במיוחד ביולי-אוגוסט, כדאי מאוד להזמין מקום מראש בדואר אלקטרוני או בטלפון: 33-5-61051010


ציורי קיר פרהיסטוריים במערת ניו, אחת המערות הבודדות מסוגה שפתוחה לציבור

הר אתוס, יוון
למרות מה שנכתב בשורה למעלה, חצי האי אתוס (Athos), ששוכן בדרום מקדוניה היוונית, הוא למעשה מדינת מנזרים אוטונומית סגורה ומסוגרת שרק מעטים זוכים לבקר בשטחה. חצי האי מיוער בצפיפות ומנוקד בעשרים מנזרים נוצרים יוונים אורתודוקסיים. הנזירים דבקים בקפדנות באורח חייהם המסורתי והתנזרות מוחלטת, ומעט מאוד השתנה פה במאות האחרונות. אחד האיסורים שעליו מקפידים במיוחד, עוד מאז המאה ה-11, הוא האיסור על כניסת נשים לחצי האי, ואפילו לבעלי חיים ממין נקבה אסור לחיות במקום.


הר אתוס, מדינת מנזרים סגורה ומסוגרת שרק גברים מורשים להיכנס אליה

גם כניסתם של גברים למקום אינה קלה, אך אפשרית. הכניסה לאתוס מותרת לעשרה זרים ביום, בתנאי שהם בני 18 ומעלה ומוכיחים שיש להם עניין אקדמי במקום (לרוב, אישור מהאוניברסיטה בה לומדים). מי שעונה על הדרישות ומעוניין לבקר במקום צריך לפנות למשרד של הר אתוס (Mount Athos Office) ולקבל אישור כתוב שמאפשר לבקר במקום. כתובת המשרד:  109Str. Av. Egnatias – 54622 Thessalonica, Greece. טלפון: 30-2310-252578. בשל העובדה שכמות המבקרים הזרים ביום מוגבלת, כדאי לבקש את האישור זמן רב מראש. האישור ניתן לארבעה ימים בלבד ומאפשר לטייל ברחבי חצי האי ולהתארח במנזרים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


אחד המנזרים בהר אתוס. האישור לשהות כאן ניתן במשורה ורק לארבעה ימים

The Wave, אריזונה
אחד מאתרי הטבע המפעימים ביותר בדרום-מערב ארה"ב נמצא באזור קויוטי באטס (Coyote Buttes), אזור מרהיב ביופיו של סלעים ומצוקים בין יוטה לאריזונה. גולת הכותרת של האזור היא המקום המכונה The Wave (הגל), ובו סלעי גיר אדומים שצורתם מזכירה גלים בים. קשה להישאר אדיש מול היופי הזה, שנראה כאילו נלקח מתוך ציור סוריאליסטי. האזור הוא חביב במיוחד על אוהבי הליכה, ומציע טרקים פראיים ולא מסומנים.


The Wave, הגל, מדהים את המבקרים המועטים המורשים להיכנס בכל יום בצבעים וצורות שלא מן העולם הזה

רק 20 ברי מזל מורשים להיכנס לאזור מדי יום. את הבקשה לאישור הכניסה כדאי להזמין לפחות ארבעה חודשים מראש באתר האינטרנט. עשרה מבין אישורי הכניסה היומיים מוגרלים בין אלו שהזמינו מקום מראש באינטרנט. עשרה אישורים נוספים מוגרלים בין המבקרים שמגיעים באותו יום לשער הכניסה של השמורה.


שיח בודד שעף סרוח ונקלע למרכז הפיתולים של הווייב

בתמונה הפותחת: אגם או'הרה בהרי הרוקי הקנדיים | צילום: Rick MacCharles

לקריאה נוספת:

המקומות השלווים בעולם 
המקומות השלווים בעולם
אי טרופי באוקיינוס ההודי, כפר הררי ללא מכוניות בשווייץ, אי יווני לא מוכר, פיורדים מדהימים בצפון נורווגיה ועוד כמה מקומות ברחבי העולם שיספקו לכם שלווה מושלמת ויגרמו לכם לשכוח את לחצי היום-יום


צילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר –
Tatiana Gerus, Manwithatoycamera, Konstantinos Kazantzoglou ,Frank Kovalchek, Grand Canyon NPSChriss Anderson, John Mac

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.