תפריט עמוד

הולנד היא ארץ אידיאלית לטיולי כוכב, בהם מתמקמים בנקודה אחת וממנה יוצאים בכל יום לטיול באזור אחר. אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, מומלץ לבחור כבסיס מלון שמתאים למשפחות או כפר נופש בקרבת אמסטרדם, וכך אפשר ליהנות מן השילוב המושלם של נופש וטיולים. יש אינספור אתרים ואטרקציות לכל המשפחה באזור העיר, במרחק שלא עולה על שעה-שעה וחצי נסיעה, ולאלה יש להוסיף את הסיור באמסטרדם, לה כדאי להקדיש לפחות יום או יומיים – הצעות לפעילויות וטיולים באמסטרדם עם ילדים >>

הנה כמה טיולי יום נפלאים שמומלץ לערוך באזור, שבכולם ההנאה מובטחת גם למבוגרים וגם לצעירים שבחבורה. משך הנסיעה לכל אחד מן האתרים לא עולה על שעה, ועל אף שהדרך הנוחה ביותר לטייל בהולנד היא ברכב, את כל הטיולים ניתן לערוך גם בתחבורה ציבורית.

1. האג ומדורדם
יום טיול מוצלח שיש בו משהו לכל אחד מבני המשפחה – בתחילתו ההורים ייהנו מסיור באחד מהמוזיאונים המובילים בהולנד, בסיומו הילדים יחגגו בעיר המיניאטורית מדורדם, ובדרך יש הפתעות שישמחו את כולם. את הסיור בהאג כדאי להתחיל במוזיאון מאוריצהאוס (Mauritshuis, כתובת: Korte Vijverberg 8), מוזיאון אמנות קטן, שלמרות מימדיו הצנועים הוא מכיל כמה יצירות מופת, שהמפורסמת שבהן היא "הנערה עם עגיל פנינה" של ורמיר, לצד יצירות של רמברנדט, ברויחל ופרנס האלס. אם הילדים לא מתעניינים באמנות הם יכולים להתנחם בעובדה שהמוזיאון קטן ואפשר בהחלט למצות את הביקור בו בשעה או שעתיים. 
המוזיאון נמצא בסמוך לביננהוף, מקום מושבה של ממשלת הולנד, כך שאפשר להתרשם מבתי הפרלמנט ואפילו לצפות בישיבה של הפרלמנט אם אחת כזו מתקיימת בזמן ביקורכם.


הטיילת מלאת החיים של סכוונינגן

התחנה הבאה במסלול היא פנורמת מסדאך (Panorama Mesdag). אפשר להגיע אליה באוטובוס, בנסיעה בקו 22 או 24, או ללכת ברגל, עניין של כרבע שעה, כשבדרך אפשר להתרשם מארמון נורדיינד (Noordeinde Palace), אחד משלושת הארמונות הרשמיים של משפחת המלוכה ההולנדית. מכיוון שהארמון משמש כיום לעבודתו של מלך הולנד הוא לא פתוח לביקורים, אבל ילדים שאף פעם לא ראו ארמון אמיתי יתרגשו לראות את הארמון גם מבחוץ. כ-500 מטר משם נמצאת פנורמת מסדאך, ציור פנורמי בגובה 14 מטר ובקוטר 40 מטרים, שצייר הנריק וילם מסדאך. מסדאך צייר את הכפר סכוונינגן ונופיו באופן שיוצר אשליה אופטית שהמתבונן הוא חלק מהציור. מכאן ממשיכים לטיילת סכוונינגן (Scheveningen). אם אין לכם רכב, קו 22 יקח אתכם לשם. חוף סכוונינגן הוא אחד החופים הכי פופולריים בהולנד והטיילת שלאורכו גדושה בחנויות, בתי קפה, מסעדות ושחפים שחגים בשמיים. מקום מושלם לארוחת צהריים או לשיטוט נינוח עם גלידה ביד. 


העיר המיניאטורת מדורודם

עכשיו מגיע הזמן לגולת הכותרת של היום – העיר המיניאטורית מדורודם (Madurodam) ששוכנת במרחק הליכה קצרה מהטיילת. מדורדם, ששימשה מודל להרבה ערים מיניאטוריות שנבנו אחריה, בנויה כעיר הולנדית בקנה מידה של 1:25, עם בניינים באדריכלות הולנדית מסורתית, תעלות מים שסירות שטות בהן, טחנות רוח מסתובבות, כיכרות, שווקים וכל מה שמאפיין את הולנד, הכל מוקפד עד הפרט האחרון. יש פה דגמים מוקטנים של נמל התעופה סכיפהול, של כיכר דאם ושל כל האתרים המפורסמים של הולנד. מה שהופך את המקום למוצלח במיוחד הוא שלא מדובר בתצוגה בלבד – הילדים עוזרים לפרוק את המכולות בנמל רוטרדם, משתתפים במכירה פומבית של פרחים, מאזנים את גובה המים בתעלות ומונעים את הצפתו של כפר ועוד.

איך מגיעים? האג שוכנת כחמישים קילומטר מדרום לאמסטרדם וניתן להגיע אליה בנסיעת רכבת בת 50 דקות. 

2. זאנסה סכאנס
כ-16 קילומטר מצפון-מערב לאמסטרדם, על גדות נהר הזאאן, נמצאת אחת האטרקציות הפופולריות באזור – זאנסה סכאנס (Zaanse Schans), שחזור של כפר הולנדי מסורתי מהמאה ה-17. מדובר במעין מעין מוזיאון פתוח של התרבות ההולנדית, עם טחנות רוח שהשתמרו היטב, בתים עתיקים ששוחזרו בקפידה ובתי מלאכה שבהם משמרים מלאכות מסורתיות, והכל על רקע נופים פסטורליים של תעלות מים, גשרוני עץ ושדות ירוקים עם כבשים.


גשרונים ובתי עץ עתיקים בזאנסה סכאנס

על אף שהאתר תיירותי מאוד, הטיול בו הוא תענוג גדול לכל המשפחה. יש פה שמונה טחנות רוח, שחלקן שימשו בעבר כבתי חרושת לצבעים, חרדל ושמן והיום הן משמשות כמוזיאונים. ניתן להיכנס לטחנות הרוח (תמורת תשלום), לעלות למעלה ולהשקיף מהמרפסת על נופי האזור. בנוסף, יש במקום מגבנה בה ניתן ללמוד על תהליך ייצור הגבינות, בית חרושת לכפכפי עץ (בו ניתן להתרשם מתהליך היצירה וגם לקנות), בית מלאכה לחביות, מזקקה, וגם מפעל שוקולד שמפיץ ריח מתוק להפליא ברחבי הכפר. יש במקום גם כמה מוזיאונים, כמו מוזיאון שעונים ומוזיאון המאפייה, בו אפשר ליהנות ממאפים משובחים. במקום יש כמה בתי קפה, ועם ילדים מומלץ במיוחד לאכול בבית הפנקייק. הכניסה בחינם, הכניסה לטחנות הרוח ולחלק מהמוזיאונים בתשלום.


בית החרושת לכפכפי עץ בזאנסה סכאנס

איך מגיעים? האתר שוכן במרחק 16 קילומטר מצפון-מערב לאמסטרדם. ניתן להגיע ברכב, ברכבת שיוצאת פעמיים בשעה מהתחנה המרכזית של אמסטרדם (נסיעה של רבע שעה, יורדים בתחנת Koog Zaandijk Station ומשם הולכים עשר דקות), או באוטובוס, קו 391 (פעמיים בשעה, הנסיעה נמשכת כארבעים דקות).

3. כפרי הדייגים בקרבת אמסטרדם
הזדמנות נוספת ליהנות מחיי הכפר של הולנד היא בכפרי הדייגים שבאזור ה-Waterland מצפון לאמסטרדם. מדובר במקבץ של כפרים ועיירות ציוריות ששוכנים על גדות ימת אייסלמיר. אפשר לבקר בכפר אחד או שניים ואפשר להקדיש יום שלם לסיור בין כפרי האזור. מרבית התיירים לא פוסחים על הכפר מארקן (Marken), כפר ציורי להפליא עם בתי עץ צבעוניים ומלאי אופי. בעבר בכפר שכן על אי ותושביו התפרנסו מדיג, היום הפרנסה העיקרית כאן היא התיירות, אבל הקסם עדיין נשאר. כדאי לבקר במוזיאון מרקר, שמאפשר להתרשם מהמראה של בית כזה מבפנים, לצד התלבושות המסורתיות. אבל הכי כיף לטייל בשבילי הכפר ברגל או באופניים (יש חנויות להשכרה במקום). באופניים אפשר להקיף את הכפר ולראות שדות, כרי מרעה, חוות ואת המגדלור המפורסם של מרקן. זהו גם מקום מצוין לרכישת מזכרות. ממרקן אפשר לשוט במעבורת לכפר פולנדם (Volendam). העובדה שמדובר בכפר מתויר מאוד לא פוגעת בהנאה. אפשר לטייל בנמל, בין הסירות הצבעוניות, לראות את הדייגים מכינים את הרשתות לדייג, להתרשם מהבתים ההיסטוריים, להצטלם בלבוש הולנדי מסורתי, לאכול הרינג באחד הדוכנים או לשבת לארוחה באחת מהמסעדות הרבות. לפולנדם ניתן להגיע גם באוטובוס באמסטרדם, הנסיעה נמשכת כחצי שעה. כפר נוסף שכדאי לבקר בו הוא אדם (Edam), שזכה לעיקר פרסומו הודות לגבינה הנושאת את אותו שם. בכל יום רביעי בקיץ, בשעות 12:30-10:30, מתקיים בכפר שוק הגבינה הוותיק, שהחל לפעול לראשונה במאה ה-16. כדאי לטייל בכפר גם שאין שוק, לשוטט בין הבתים ההיסטוריים ולשכור סירה לשייט בין התעלות. 


הנמל של כפר הדייגים פולנדם 

4. רוטרדם

רוטרדם, השנייה בגודלה בערי הולנד, מציעה חוויה שונה בתכלית מזו של אמסטרדם או של ערי הולנד האחרות. אין כאן רחובות צרים עם תעלות שלוות ובתים עתיקים, אלא ארכיטקטורה מודרנית עם שלל מבנים מרשימים במגוון סגנונות. הביקור בעיר הוא חובה לכל חובב ארכיטקטורה, אבל זה לא אומר שילדים ישתעממו כאן. את הביקור בעיר כדי לפתוח במגדל היורומאסט (Euromast), שמתנשא לגובה 185 מטר. המעליות לוקחות את המבקרים בתוך 30 שניות למרפסת שנמצאת בגובה 100 מטר, ממנה נשקף נוף נפלא של העיר והאזור. הנועזים יכולים להיכנס ל-Euroscope – מעלית שקופה ומסתובבת שמובילה את הנוסעים לראש המגדל, משם אפשר לראות ביום יפה אפילו את בלגיה. אם אתם מלווים בבני נוער (מעל גיל 16) צמאי ריגושים, הם יכולים לרדת עד למטה, מצידו החיצוני של המגדל, כשהם קשורים לרתמה מיוחדת, או לגלוש עד למטה באומגה המהירה באירופה.


מגדל היורומאסט. מלמעלה נשקף נוף נפלא של העיר

אחרי שצופים על העיר אפשר להמשיך לנמל רוטרדם, הנמל הגדול באירופה, וקשה שלא להתפעל ממימדיו העצומים. כאן אפשר לצאת לשייט בנמל ולהתרשם באמת מגודלו.  מי שרוצה לתור את העיר בדרך פחות שגרתית יכול להצטרף ל-Splash Tours – אוטובוס אמפיבי שמשמש בתחילה כאוטובוס תיירים שגרתי שמסייר בין האתרים המרכזיים של העיר ובהמשך הופך לסירה ושט במימי הנהר. בסיום השייט אפשר להמשיך לתחנה הבאה – גן החיות של רוטרדם. זהו אחד מגני החיות המוצלחים ביותר באירופה, עם סוואנה אפריקנית עם חיות אופייניות, אי גורילות, נהר תנינים, מערת קרח עם דובי קוטב ואושנריום, מבנה מקורה זכוכית ומוקף במים בו חיים דגים, פינגווינים, כרישים ושאר חיות מים.


ה-Splash Tours של רוטרדם

אם נותר לכם זמן, אפשר לנסוע מחוץ לעיר אל הכפר קינדרדייק (Kinderdijkse), המרוחק כחצי שעה נסיעה מהעיר. בכפר יש 19 טחנות רוח פעילות מהמאה ה-18, כולן השתמרו היטב. זהו הריכוז הגבוה ביותר של טחנות רוח בהולנד.

איפה לישון?
כפר הנופש מרינה פולנדם (Marina Vollendam) שוכן כעשרים קילומטר מצפון לאמסטרדם, בכפר הציורי פולנדם. זהו מיקום אידיאלי למי שרוצה להיות קרוב לעיר הגדולה ואטרקציות המרכזיות של הולנד, ועדיין ליהנות מאווירה כפרית ושלווה. זהו כפר חדש שכל הווילות בו בנויות בסגנון הולנדי מסורתי. הווילות מרווחות, מרוהטות ומאובזרות היטב, כולל מטבח מצויד. אורחי כפר הנופש נהנים מבריכת שחייה מקורה ומחוממת, בריכת ילדים, מועדון ילדים, מגרש משחקים, מסעדה וסופרמרקט. יש גם נמל צמוד שבו אפשר לעסוק בספורט מים, וגם אפשרות לשכור אופניים או סירות ולטייל בסביבה.


כפר הנופש מרינה פולנדם. אווירה כפרית ושלווה ועם זאת, ליד אמסטרדם | הצילום באדיבות Marinapark Volendam

אופציה נוספת, שמתאימה מאוד למשפחות, היא מלון הולידי ליידן (Holiday Inn Leiden), הנמצא כחצי שעה נסיעה מדרום לאמסטרדם, בפאתי העיר היפה ליידן (כחמש דקות הליכה ממרכז העיר). המלון מציע חדרי משפחה מרווחים, בריכת שחייה מחוממת ומתקני משחקים לילדים. המיקום שלו נוח במיוחד, במרחק נסיעה קצר מאמסטרדם ומהאג והעיר המיניטאורית מדורדם. בתקופת האביב אפשר להתרשם משדות הצבעונים הפורחים בסביבות העיר ליידן ובין החודשים מרץ למאי, כשגני קוקנהוף המרהיבים פתוחים לקהל – תוכלו להגיע אליהם מהמלון בנסיעה קצרצרה בת רבע שעה.

לקריאה נוספת:

הולנד עם ילדים 
הולנד עם ילדים
מפארקי שעשועים, דרך גני חיות ועד לפעילויות בטבע לכל המשפחה – הולנד מציעה המון אטרקציות נפלאות לילדים בכל הגילים. הנה כמה מהמוצלחות שבהן


הצילומים בכתבה: אייסטוק,  NBTC Netherlands Board of Tourism & Conventions, פליקר – Dennis Burger


 

 

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח