תפריט עמוד

שייט גולטים – פינוקים על המים

ספינות העץ התורכיות הקלאסיות מככבות בציי השכרת היאכטות בתורכיה וביוון. בתי מלון צפים אלה, על בסיס "הכל כלול", באים בשלל גדלים ובמגוון איכויות. אם רק תרצו - תוכלו להתפנק בגולט עם ג'קוזי, מסג'יסט ושף פרטי

גולט הוא שם כללי של ספינות תורכיות, שכיום משמשות כספינות צ'רטר – בית מלון צף, שמשמש אורחים לצורכי תיירות חוף. גולטים כוללים צוות (בשונה מהפלגות bareboat), והם מושכרים על בסיס יומי או שבועי – הכל כלול, כמובן. חופשת גולט היא דרך יעילה מאוד לראות את איזור החוף, לחוות חוויות ייחודיות וליהנות מרוגע, מהים והרוח ומאתרים שבדרך כלל לא נגישים לתיירים מהחוף.

לחופשה קסומה על גולט  – לחצו כאן >>


במשך מאות שנים שימשו הגולטים לדיג, כיום הם משמשים כספינות מפנקות

איך נראה יום בגולט?
קמים בבוקר לארוחת בוקר מפנקת, קופצים לשחייה במפרצון, מתחילים את השייט לאזור שעליו הוחלט: תיור בעיר, שנירקול באתרים הארכיאולוגיים של קקובה, דייג – מה שתחליטו. ביום סנטדרטי אפשר לבקר בשניים או שלושה מפרצונים שונים (רצוי להגביל את השייט למספר שעות בודדות ביום). המפרצון האחרון בכל יום ישמש כמקום הלינה. בשבוע צ'רטר, יהיה צורך לעגון פעם אחת בנמל או מרינה, כדי לחדש אספקה של מוצרים טריים, ולמלא מים ודלק.


ג'קוזי על הסיפון. ליהנות מכל הפינוקים לצד שקיעות מהממות

מה בתפריט?
בשייט גולט יש איש צוות שאחראי על הצד הקולינארי. החופשה כוללת ארוחת בוקר מלאה, ארוחת צהריים, פינוקי אחר הצהריים וארוחת ערב איכותית. התפריט בנוי לעיתים קרובות על המטבח התורכי המשובח, אבל כיוון שאתם הלקוחות היחידים – השף ייענה לבקשותיכם ולכן אפילו נושא כמו כשרות אינו מהווה בעיה (כל עוד הבקשה הועברה מבעוד מועד). מחיר השכרת גולט כולל בדרך כלל שתייה קלה ומשקאות אלכוהוליים בבר. ניתן גם לבקש בקשות מיוחדות והצוות תמיד ישתדל להיענות לבקשה.


הארוחות העשירות מציעות ממיטב המטבח המקומי המשובח

מה עושים בחופשה?

שחייה, שנירקול, דייג או שעה של ספורט על גלשן הרוח או הקיאק הן פעילויות שגרתיות כשאתה על גולט. ביקור באתרים ארכיאולוגיים, ביקור בשווקים ובבאזרים מקומיים ופעילויות שופינג מגוונות אחרות יכולות גם הן להיות משולבות בחופשה.

לאחר השקיעה תיהנו מארוחת ערב על הסיפון ואז תתפנו לפעילות הלילה – שחייה לילית, התרגעות על הסיפון, סרט טוב ב-DVD, דרינק לילי ושינה. את הלילה תעבירו בחדר שינה מרווח וממוזג, לאחר מקלחת חמה ואולי גם שהייה קצרה בג'קוזי.


מלון בוטיק על המים

איפה כדאי לבקר?
רשימת האתרים המרהיבים בתורכיה היא עצומה ורבות מהחופשות גם כוללות אפשרות של שילוב עם איי יוון הקרובים. לכן אחת ההחלטות הקשות ביותר שעליכם לקבל היא מהו מסלול החופשה הרצוי. הנה מסלול לדוגמה שכולל גם את האי היווני היפייפה סימי:

מתי ואיך מזמינים את החופשה?
כמו בכל חופשה, ככל שתקדימו להזמין יהיו לכם יותר אפשרויות להשגת החופשה המושלמת עבורכם, במחיר הטוב ביותר. למרות שלעיתים יש גולטים שמתפנים ברגע האחרון, מבצעים אלה לרוב לא יהיו בדיוק באתרים שאותם רציתם והספינה לא תתאים בדיוק לצרכים שאותם הגדרתם. מהניסיון הרב שיש לנו בתחום, אנחנו גם יודעים שהתחלת התהליך חודשים רבים מראש מהנה ומכניסה קצת אלמנט של חופשה לכל השותפים. להיפגש ביום חורף גשום ולהביט בתמונות של גולטים ומפרצונים קסומים כדי להחליט על ספינה ספציפית ולקבוע מסלול, נותן הרגשה של "עוד מעט מתחיל החופש!"

איך לבחור את הגולט?
הרבה מחברות הצ'רטר מחלקות את הגולטים שלהן לשלוש קטגוריות:

Luxury – הגולט "הבסיסי", ממוזג ומהווה בסיס מצויין לחופשה מופלאה. גם על גולט זה יש שלושה אנשי צוות, הכוללים סקיפר, טבח ומלצר.

Deluxe – בקטגוריה זו רמת הפינוק עולה, הארוחות מוכנות על ידי טבח מוסמך, "צעצועי המים" מגוונים יותר והגולט גדולה ומפוארת יותר.

High Deluxe – בקטגוריה זו מתחילים "להשתולל" ואין גבול לפינוקים. אנשי הצוות יכולים לכלול שף מדופלם, מסג'יסט, מדריך צלילה, מדריך תיירות, והגולט מפוארת יותר מהמלונות המפוארים בעולם.


חדר שינה מפואר בגולט מקטגוריית דה לוקס

בחירת הגולט הספציפי לחופשה תעשה על פי שלושה קריטריונים עיקריים:

• גודל הקבוצה – כמה קבינות נדרשות

• התקציב – המחיר מתחיל באלפי אירו בודדים. במחיר הזה תקבלו חופשת "הכל כלול" פרטית של שבוע לקבוצה של 12-8 אנשים. בקצה השני של טווח המחירים נמצאות ספינות הפאר, שמחיר השכרתן לשבוע יכול להגיע לעשרות אלפי אירו.

• אזור החופשה הרצוי – הפעילויות בחופשה ייקבעו במידה רבה גם על ידי מיקומה הגיאוגרפי. אם אתם שטים באזורי תיירות ידועים, תרצו אולי לשלב יום "יבש", טיול ג'יפים או סתם ביקור באתרי קניות מקומיים. הכל כמובן אפשרי, אבל חשוב ליידע את קפטן הספינה או איש הקשר של חברת ההשכרה על תוכניותיכם.

מה להביא לחופשה?
הכבודה הנדרשת לחופשת גולט אינה רבה: בגדי ים, קרם הגנה ואמצעי הגנה נוספים (כובעים, חולצות קלות עם שרוולים ארוכים וכד'), בגדים נוחים וזהו. כל השאר יימצא על הגולט.

לחופשה קסומה על גולט  – לחצו כאן >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.