תפריט עמוד

שייט תעלות באירופה – קסם על המים

שייט נהרות ותעלות מאפשר להכיר את הנופים היפים של אירופה בדרך איטית, שלווה ורומנטית להפליא. בלי פקקים, בלי לחץ, בלי לארוז מזוודות. עוצרים מתי שרוצים, מטיילים ביערות ובכפרים קטנים, קופצים לשוק המקומי, פותחים בקבוק יין על הסיפון בשעת השקיעה

בוקר. הסירה עוגנת ליד שדה חמניות. הילדים קופצים על האופניים להביא באגט מהבולנז'רי בכפר. כל המשפחה מכינה יחד ארוחת בוקר. אוכלים בסירה או פורשים מפה על פיסת דשא בחוץ.

אחר כך יוצאים באופניים או ברגל לטייל בסביבה. השביל מוביל לרפת, כנסייה, כפר של רחוב אחד. לא דרך המלך של התיירים. רגוע. יש זמן. אין לחץ. אין פקקים. זמן איכות. הילדים לא רבים במושב האחורי אחרי שעות של נסיעה. לא צריך להילחץ כדי לפנות את החדר במלון בזמן. המלון נוסע איתכם. גם המסעדה.

עוד על שייט נהרות ותעלות כאן


שיט תעלות ונהרות מתאים למשפחות, לזוגות רומנטי ולקבוצת חברים. ואל תשכחו לשכור אופניים לטיולים בדרך

אחרי הטיול חוזרים הביתה לסירה ויש מרחב לכולם. כל אחד עושה מה שבראש שלו. אחד משחק. השני קורא. אבא מכין אוכל. אמא על ההגה. בטיחותי השיט הזה? לגמרי. כמה משפחות נוסעות יחד? עוד יותר טוב. הילדים עוברים מסירה לסירה. עוצרים איפה שמתחשק ופותחים שולחן לכל החבורה. חופשה מושלמת לכל המשפחה.

אבל לא רק למשפחות. כשזוג עולה על הסיפון זו החופשה הכי רומנטית שיש. רק הוא והיא, ציוץ ציפורים, טיול ביער והרבה אהבה.

קחו את אותה סירה, אותו נהר ושני זוגות חברים ותקבלו משחק קלפים סוער על הסיפון עם בקבוק יין אחד. או שניים. לא צריך להתלבש כדי ללכת לאכול. או שדווקא כן, אם מתחשק לתפוס שיחה עם החבר'ה בפאב המקומי, או כדי לבדוק האם מסעדת הגורמה הכפרית שהבטיחה שני כוכבי מישלן גם מקיימת…


לשוט בין טירות עתיקות, לצד ברבורים בנהר – היש רומנטי מזה?

חשוב לדעת: כדי להשיט את הסירה לא צריך רישיון מיוחד או ניסיון (צריך רק רישיון נהיגה בתוקף). לפני שיוצאים לדרך עוברים הדרכה, וזהו… עכשיו רק צריך להחליט לאן לשוט. כדי לעזור לכם, הנה כמה מאזורי השיט המרכזיים באירופה:

צרפת
דרום צרפת: בדרום צרפת יש כמה מסלולים מקסימים, בהם שיט לאורך תעלת המים העתיקה Canal du Midi, נתיב מים שטוף שמש שייקח אתכם ללבו של אזור קאמארג (Camargue), המשלב טבע ירוק, בעלי חיים ייחודיים ועיירות עתיקות. לכל אורך התעלה תגלו מסעדות מצוינות, המציעות מנות טיפוסיות לצד יינות מקומיים טובים. ואולי תעדיפו לקנות מצרכים טריים בשוק מקומי וליהנות מפיקניק נינוח על הסיפון בסירה, עם כוס יין והמון שקט. עוד מסלול יפהפה מוביל מהנוף הכפרי המעודן של אקוויטן (Aquitaine) דרך הערוץ הדרמטי של הנהר לוט (Lot) ועד חופי הים התיכון.


שיט באזור אלזס בצרפת. החיים הטובים מקיפים אתכם מכל עבר

מרכז צרפת: בורגנדי, ניברנס (Nivernais) והלואר (Loire) – אזורים עשירים בכרמים, טירות ומגוון נהדר של פיתויים גסטרונומיים.

מערב צרפת: ברטאן (Bretagne), השופע טירות רומנטיות מהמאות ה-18 וה-19 ומסורת קלטית עתיקה. שארנט (Charente), מולדת הקוניאק, עם חורשות שלוות, שדות חמניות וכמובן – קוניאק משובח להשלמת החוויה.


אמא תראי, אני משיט את הסירה! השיט בתעלות פשוט וקל ואין צורך ברישיון מיוחד

הולנד
במדינה הגובלת בים ושופעת נהרות, אגמים ותעלות מים, שיט הוא דרך חיים. אינסוף מסלולי שיט חוצים את הולנד, ועוברים לצד שדות ירוקים (שנצבעים בצבעים מדהימים בזמן הפריחה), טחנות רוח וערים מזמינות. והדובדבן שבקצפת: פארקי שעשועים נהדרים, שהופכים את השיט כאן לתענוג מיוחד לילדים ולילדים בנפשם.


השילוב של תעלות, טחנות רוח ופארקי שעשועים הופך את הולנד ליעד אידיאלי לשיט משפחתי

אנגליה
אזורי השיט באנגליה, ובראשם מסלול נהר התמזה ואזור נורפולק הפופולאריים, מציעים מרחבי אחו, גדות נהר גדורות ומטופחות, יערות עבותים וערים היסטוריות. כאן תמצאו ערים כמו ווינדזור המלכותית, העיר האוניברסיטאית הנודעת אוקספורד ורידינג עם בתיה הוויקטוריאנים. ולא שכחנו גם את שלל הטירות, המבצרים וכמובן הפאבים שלאורך הדרך.


שיט באזור נורפוק באנגליה. מרחבי האחו הסמוכים לגדה מתאימים מאוד לפיקניק או לטיולים רגליים

סקוטלנד
תעלת קלדוניה (Caladonian Canal) מחברת את כל היופי שיש לסקוטלנד להציע: תרבות קלטית עתיקה, אגמים עמוקים ומסתוריים (הזדמנות לחפש את נסי, המפלצת מלוך נס…), מדרונות ירוקים ושפע של פאבים מקומיים עם וויסקי משובח.


תעלת קלדוניה בסקוטלנד. הירוק היום ירוק מאוד

אירלנד
המדינה הירוקה מרושתת במערבת שיט הנהרות הארוכה באירופה. זו עוברת דרך נופים מרהיבים ואזורי אחו טבעיים, שכמו נולדו לפיקניקים נינוחים בחיק הטבע ולרכיבה באופניים, ואיך אפשר בלי עצירות מרובות ומשמחות בפאבים הידידותיים עם מוזיקה מקפיצה ובירה מצוינת.


שיט באירלנד מחבר בין נופים מרהיבים, כפרים עתיקים ופאבים ידידותיים

איטליה
בלבו של השיט באיטליה נמצאת ונציה. המסלול משלב את קסמיה של עיר התעלות עם שיט בלגונות המקיפות אותה, שם ישנם יותר מ-80 איים, בהם מוראנו, בוראנו וטרצ'לו. במרחק של שלוש שעות שיט משם תמצאו את הדלתא של נהר הפו, על שלל בעלי החיים והאתרים הארכיאולוגיים של גדותיו.


באיטליה השיט מתרכז על פי רוב בעיר ונציה ובלגונות מסביבה, על עשרות האיים הפזורים בהן

רוצים לצאת לשיט בנהיגה עצמית בנהרות ותעלות אירופה? לחצו כאן >>

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.