תפריט עמוד

מתי (ואיפה) נתנשק?

איפה כדאי להתנשק כשהשעון מראה חצות ושנה אזרחית חדשה נכנסת? הנה הצעות לכמה יעדים רומנטיים במיוחד שבהם כדאי לנשק את אהוב או אהובת לבכם

סוף השנה האזרחית וחגיגות הסילבסטר מזמנות הזדמנות פז לצאת לחופשה רומנטית. להתנשק בחצות בבית הפרטי או במסיבה במועדון זה דבר אחד, להתנשק על גשר האמנויות (המוכר יותר כגשר המנעולים) בפריז או בפושקר שבהודו – זה כבר סיפור אחר לגמרי. לקראת היום האחרון בשנה, הנה כמה יעדים רומנטיים במיוחד שמומלץ לבלות בהם ברגע שבו המחוג מראה חצות ושנה אזרחית חדשה מתחילה. את ההמלצות והסיפורים ליקטה גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס.

חתונה אחת, שתי כלות
איפה? פושקר, הודו
מה הסיפור? הכפר הקטן פושקאר שוכן למרגלות אגם קדוש והוא מוקף בהרים ירוקים. אבל מלבד הנוף הקסום, יש כאן גם סיפור אהבה מרגש. יש כמה גרסאות לסיפור הזה, ואחת מהן מספרת שהאגם הקדוש נוצר כאשר ברהמה, אחד האלים המרכזיים בדת ההינדית, הפיל מידו פרח לוטוס, שממנו נברא האגם. ברהמה הגיע לפושקר כדי להתחתן עם בחירת לבו, ואולם זו בוששה להגיע. כשברהמה הבין שאהובתו לא תגיע, החליט להתחתן עם אחרת. כאשר בסופו של דבר הכלה המקורית הגיע לכפר, היא נרעשה כל כך ממעשיו של ברהמה עד שהטילה עליו קללה – פושקר יהיה המקום היחיד בכל הודו שבו יסגדו לו. וכך קרה שמקדש ברהמה היחיד בהודו נמצא בפושקר, על גדת האגם, ושני מקדשים נוספים ניצבים על פסגות ההרים משני צדי האגם – אחד לכל כלה.


פושקר. בכל הודו הענקית, רק כאן יש מקדש לברהמה | צילום: שאטרסטוק

סיפור אהבה סיני
איפה? מחוז דזיאנגזין באזור צ'ונגצינג, סין
מה הסיפור? סיפור אמיתי ומרגש: ליו, היה בן 19 כשפגש את שו, אלמנה בת 29. החברים וקרוביv משפחה מתחו ביקורת על הקשר, גם בגלל פער הגילים וגם בגלל שלאלמנה היו ילדים מנישואיה הקודמים. על מנת למנוע את הרכילות סביבם החליטו בני הזוג לברוח ולחיות במערה במחוז דזיאנגזין בסין. החיים היו קשים מאוד, ותנאי המגורים כמעט בלתי נסבלים, ללא חשמל או מים זורמים, ושו שאלה את בן זוגה האם הוא מתחרט על שבחר בה. אהובה הבטיח לה כי החיים רק ילכו וישתפרו, וכדי להוכיח את דבריו, גילף עבור אשתו מדרגות על מנת שתוכל לרדת במורד ההר בקלות.


מחוז דזיאנגזין באזור צ'ונגצינג. יובל של אהבה מופלאה | צילום: שאטרסטוק

50 שנה חלפו, ובשנת 2001 הגיעה לאזור קבוצה של הרפתקנים, שהופתעו לגלות את בני הזוג הקשישים חיים לצד 6,000 מדרגות מגולפות. אחד משבעת ילדיהם של השניים סיפר כי הוריו היו כל כך מאוהבים, עד שחיו בבידוד 50 שנה ולא נפרדו ליום אחד. סיפור אהבתם התפרסם וריגש רבים במדינה הענקית, ובשנת 2006 החליטה המועצה המקומית לשמר את מקום המגורים של בני הזוג כמוזיאון שינציח את אהבתם האין סופית.

הנשיקה הכי מפורסמת
איפה? טיימס סקוור, ניו יורק
מה הסיפור? ב-14 באוגוסט 1945, כשבעלי הברית ניצחו ומלחמת העולם השנייה הסתיימה, יצאו תושבי ניו יורק לרחובות ולכיכרות. העיר התמלאה באנשים מאושרים, שרקדו ברחובות, התחבקו והתנשקו. הצלם אלפרד אייזנשטאט, יצא אף הוא לרחובות כדי לתעד את המתרחש. הוא היה עסוק ונרגש מדי מכדי לשאול את האנשים לשמם. ברחוב 45 הבחין במלח צעיר, שנישק בהתלהבות רבה כל אישה שעברה לידו. הצלם החל לעקוב אחרי הבחור הנלהב עד שזה פגש בעלמה צעירה במדי אחות. הנשיקה הסוערת של השניים, שלא הכירו זה את זו, הונצחה במצלמה. שבועיים לאחר מכן, התמונה המוצלחת של אייזנשטאט התפרסמה במגזין הפופולרי לייף, והפכה לסמל הרומנטיות. מאז היא הופיעה בגלויות ועל גבי כרזות, ולמרות שכמעט אין מי שלא מכיר את הנשיקה המפורסמת, שמם של המתנשקים הצעירים נותר בגדר תעלומה.


כשהמלח נישק את האחות. הנשיקה האלמונית המפורסמת בעולם

לנעול את האהבה
איפה? גשר פון דז אר, פריז
מה הסיפור? פון דז אר (גשר האומנויות) בפריז הוא גשר להולכי רגל החוצה את נהר הסן. הדבר המייחד את הגשר הזה הם עשרות אלפי המנעולים הנעולים על המעקים משני צדדיו. מאחורי המנעולים הללו מסתתרת האמונה כי כל זוג שמגיע לפריז צריך לנעול מנעול ולזרוק את המפתח לנהר. מי שעושה זאת, יזכה לאהוב לנצח את בחיר או בחירת לבו, שאיתו נעל את המנעול.

הגשר בפריז. לנעול את האהבה ולהשליך את המפתח לנהר

רומיאו אהובי
איפה? ורונה, איטליה
מה הסיפור? זוג האוהבים המפורסם מכולם, רומיאו ויוליה, לא זכו לממש את אהבתם ואולם בזכות מחזהו של ויליאם שייקספיר אין אדם שלא מכיר אותם. סיפור אהבתם, שלא התממש הודות לסכסוך מר בין שתי המשפחות, התרחש בתחילת המאה ה-14 בעיר ורונה שבצפון איטליה. עד היום התיירים נוהרים אל המרפסת המפורסמת, שם היו נפגשים השניים. בבית מס' 23 ברחוב Capello נמצא פסל של יוליה, והמסורת אומרת שאם תשלחו יד לשדה הימני, תזכו לאהבה נצחית.


ורונה, עירם של האוהבים הצעירים לא הסתיימה בטוב | צילום: דריסטיים

אהבה נוסח רומניה
איפה? ארמון פלש, רומניה
מה הסיפור? נישואיו של המלך קרול הראשון לא היו מושלמים – המלך בעל האופי הקפדן והקר נשא לאישה את אליזבטה, סופרת ותומכת אומנות נלהבת בעלת נפש רומנטית. בתם היחידה של הזוג מתה ממחלה בגיל ארבע, והמלך נטול היורשים סימן את בן אחיו, פרדיננד, כיורש. העלילה הסתבכה כאשר התאהב פרדיננד באלנה, בת האצולה הרומנית שהיתה גם חברתה היקרה של המלכה אליזבטה. בעידודה של המלכה החליטו השניים להינשא ויצרו משבר מדיני, שכן על פי החוזה שקבע את עצמאות המדינה, המלך ורעייתו חייבים היו להיות משושלות לא רומניות כדי להימנע מתככים פנימיים במדינה. המלך קרול זעם על הרומן שהתפתח מתחת לאפו ובניגוד לרצונו ולא חסך מסביבתו את חרון אפו: את אלנה הגלה לפריז, את אשתו המלכה הגלה לגרמניה, ואת יורש העצר שלח לשוטט בעולם ולמצוא לו כלה זרה בעלת ייחוס.


ארמון פלש ברומניה. אהבה בלתי אפשרית | צילום: שאטרסטוק

קשה כמוות האהבה
איפה? רודוס, יוון
מה הסיפור? המיתולוגיה היוונית מספרת על אורפאוס, גדול המשוררים והנגנים של יוון. כששר ופרט על הנבל היו החיות נמשכות אליו, ציפורים עופפו מעל ראשו, דגים קפצו מהמים ועצים ואבנים היו זזים לעברו. אורפאוס התכוון לשאת לאישה את הנימפה אורידיקה. ביום חתונתם אורידיקה נפלה קורבן לניסיון אונס ובמהלך מנוסתה מהתוקף דרכה מבלי משים על נחש ארסי שהכישה, והיא מתה.


האי היווני רודוס. הדרך אל השאול רצופה בכוונות טובות | צילום: קווינקו

אורפאוס שבור הלב החליט לרדת לשאול על מנת לחפשה. הוא החל לנגן והאדמה, שנשבתה בקסם נגינתו פתחה לו פתח שדרכו הגיע לשאול. בנגינתו ובזמרתו הצליח אורפאוס להשפיע על כארון, שייט המתים, ועל הכלב קרברוס העומד בפתח השאול ואלה נתנו לו לעבור. אפילו לבו של הדס, אל המתים, התרכך והוא הסכים שאורפאוס יעלה את אורידיקה אל עולם החיים בתנאי אחד – עליה ללכת אחריו, ולו אסור להסב את ראשו אחורה ולהביט בה. אבל אורפאוס המתגעגע לא התאפק והציץ בפניה של אהובתו – ברגע שראה אותה, היא נמוגה כעשן ואבדה לו לעד.

לקריאה נוספת:

המקומות הרומנטיים בישראל
המקומות הרומנטיים בישראל
גליה גוטמן
שקיעות > זריחות > ארוחות > צימרים > הרים > פריחות > חופים
רומנטיקה עולמית - טיולים רומנטיים בעולם
רומנטיקה עולמית – טיולים רומנטיים בעולם
מערכת מסע אחר אונליין
טיול אופניים בין כרמים בצרפת, הליכה מהורהרת לצד אגמים ציוריים באנגליה, נסיעה לאורך חופים דרמטיים באוסטרליה – לפניכם הצעות לכמה טיולים רומנטיים במיוחד ברחבי העולם. צריך רק להצטייד במצב רוח הולם ולצאת לדרך


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.