תפריט עמוד
מעל מיליון תיירים מבקרים מדי שנה בהוואנה, בירת קובה והעיר הגדולה במדינה. הם נמשכים לקסמה שובה הלב, לרב גוניות שלה, לבניינים מלאי ההדר וההוד, שרבים מהם ידעו ימים יפים יותר, למכוניות הענקיות משנות החמישים שמקרטעות בחן ברחובות, לתושבים, שעל אף חיים שאינם תמיד קלים, כל סיבה קטנה מספיקה כדי לפצוח במסיבת רחוב מאולתרת. הנה המלצות לכמה דברים שיעזרו לכם להכיר את הוואנה טוב יותר ולהתחבר ללבה הפועם:

1. טיול רגלי בהוואנה העתיקה
הוואנה היא אחת הערים היפות ביותר בקריביים, והיא ידעה עבר מפואר שאת שרידיו אפשר לראות היום בעיר העתיקה, שמאז שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ב-1982 היא עוברת תהליך של שחזור ושימור. למרות שעדיין יש מקומות רבים בהם ניכרת ההזנחה והבתים מתפוררים, הטיול ברחובות מלאי האווירה של העיר העתיקה דומה לסיור במוזיאון, כשבכל פינה יש אוצרות ארכיטקטוניים עם ערב רב של סגנונות בנייה – מאחוזות קולוניאליות, דרך בתים ניאו קלאסיים ועד לקתדרלות בארוקיות. מוקד העניינים של העיר העתיקה היא כיכר פלאזה דה ארמס (Plaza de Armas), הכיכר המרכזית של העיר העתיקה. סביב הכיכר יש מבנים חשובים רבים ובהם מבצר Castillo de la Real Fuerza, מבצר שהוקם במאה ה-16, ושימש בהמשך כמשכנו של מושל קובה, כארכיון הלאומי, כספרייה הלאומית וכמשכנם של כמה מוזיאונים; וארמון Palacio de los Capitanes Generales ששימש את המושל הצבאי של קובה, היה בהמשך משכן נשיאי קובה וכיום שוכן בו המוזיאון הלאומי.


העיר העתיקה של הוואנה מציעה ערב רב של סגנונות בנייה

2. לטייל בעיר במכונית עתיקה
ואם כבר מטיילים בהוואנה, למה לא לעשות את זה בסטייל? המכוניות האמריקאיות הקלאסיות הן אחד מהסמלים הגדולים של הוואנה. הן אולי לא הדבר הכי מהיר בעולם, אבל זה בדיוק מה שהופך אותן למושלמות לצורך סיור במרכז ההיסטורי של העיר. Cuba History Trips מציעים טיול עם נהג צמוד במכוניות קלאסיות ברחובות העיר. אפשר לבחור בין מכונית לינקולן קאפרי נדירה מ-1953, בקדילק אלדורדו קבריולה מ-1953, או אולי דווקא בפורד מ-1959 שהיתה שייכת למאפיונר מאיר לנסקי.


נוסעים במלקון, השדרה המיתולוגית של הוואנה

החברה מציעה כמה מסלולים, שבכולם הנהג מתבל את הנסיעה בהסברים ובסיפורים, בזמן שאתם יושבים במושב האחורי ונהנים מהרוח על הפנים. כדאי לבחור בנסיעה ברובע העתיק של הוואנה, שמשלבת גם נסיעה בטיילת El Malecon המיתולוגית, שנמתחת לאורך שמונה קילומטרים לצד החוף וגדושה בדייגים, בליינים וזוגות אוהבים. יש גם סיור בעקבות המינגווי וסיור לויניאלס. הסיורים נמשכים כשעה וחצי – יום שלם ומחירם, מתחיל ב-50 אירו למכונית לסיורים הקצרים. אתר אינטרנט

3. להשתזף בחוף
החופים הסמוכים להוואנה הם מקום מצוין לבלות בו יום מחוץ לעיר. ממזרח לעיר נמצאת רצועת חוף יפה וארוכה עם חול לבן ומי טורקיז צלולים וחמימים. החוף הקרוב ביותר לעיר הוא Playa Bacuranao, שאהוב במיוחד על המקומיים, בשל קרבתו לעיר, אפשרויות טובות לשנורקלינג, וכמה מסעדות. אחד החופים הנעימים באזור הוא Playa Megano, חוף עם תשתיות מפותחות, מסעדה נהדרת ובר ממש על החוף ולפעמים גם הופעות חיות. החוף הכי פופולרי באזור הוא חוף Santa Maria del Mar, חוף עמוס ושוקק חיים, עם מסעדות, ברים, מסיבות, מלונות ופעילויות ספורט ימי.


מסיבה בחוף פלאיה מגאנו

4. ללמוד לרקוד סלסה ורומבה
בהוואנה יש כמה בתי ספר שבהם אפשר ללמוד את הריקודים המקומיים, כמו סלסה, רומבה וצ'ה צ'ה צ'ה. לא בטוח שתצאו רקדנים גדולים אחרי שיעור קצר, אבל יש סיכוי שתביכו את עצמכם פחות כשתנסו לפצוח בריקוד סוער בבר המקומי. בבית הספר Salsabor a Cuba מתקיימים שיעורים חד יומיים במיוחד לתיירים, כשאת המיטב אפשר להפיק משיעור פרטי. יש גם שירות מיוחד שנותנים פה – Taxi Dancer, אפשרות לשכור את המורה הפרטי לערב אחד, לבילוי משותף בבר או במועדון מקומי, שם אפשר להתאמן ביחד על כל הצעדים. אתר אינטרנט

5. לשמוע מוזיקה קובנית
המוזיקה הקובנית פרצה לתודעה העולמית בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, עם סרטו של וים ונדרס על חבורת הבואנה ויסטה סושיאל קלאב, אבל כל האמנים שפרצו הודות לסרט הזה זכו להצלחה בקובה עוד הרבה לפני כן, ומאז התגלו בקובה עוד הרבה כשרונות חדשים. אחד התענוגות הגדולים של הוואנה הוא ללכת לאחד ממועדוני ההופעות הרבים בהם מתנגנת מוזיקה קובנית ישנה וחדשה.


הופעה של מוזיקה קובנית, אחד מהתענוגות הגדולים של הוואנה

יש בעיר כמה מועדונים שלא השתנו בעשורים האחרונים, כמו El Gato Tuerto, שנפתח בשנות השישים של המאה הקודמת  ומשך מראשית דרכו אמנים, סופרים וזמרים. היום מתקיימות במקום הופעות של אמנים קובניים מובילים ותוך כדי אפשר ליהנות מקוקטיילים מצוינים. כתובת: Calle O, between Calles 17 and 19. לא כדאי להחמיץ גם את אולם Compay Segundo שבמלון נסיונל האגדי. בעבר אפשר היה לראות פה את חברי הבואנה ויסטה סושיאל קלאב, והיום, בערבי חמישי ושבת מתקיימות במקום הופעות של טובי המוזיקאים הקובניים.

הצילומים בכתבה: פליקר – Gerry Balding, Sergio Carreira, vxla

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.