תפריט עמוד

צפון מערב ארה"ב – חלקת האלוהים

הרוב המכריע של המטיילים בחוף המערבי של ארצות הברית מתמקדים בחלקו הדרומי והמרכזי, הנמצא בשטחה של מדינת קליפורניה, בעיקר סביב שלוש הערים הגדולות (מדרום לצפון) – סן דייגו, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו. מעטים יודעים עד כמה כדאי להרחיק צפונה, אל הטבע הפראי והמפעים של החוף הצפון מערבי (Pacific Northwest). זהו אזור בעל יופי נופי בלתי רגיל, המשתרע לאורכו של האוקיינוס השקט במדינות אורגון וושינגטון. שירות היערנות האמריקאי מכנה את השטח הזה בשם היבש "אזור 6", רומנטיקנים הדביקו לו את הכינוי "חלקת האלוהים", אבל בכל שם שהוא, טיול באזור עובר דרך נופים חלומיים, הכוללים רצועות חוף פראיות, רכסי הרים מרשימים, יערות מחטניים ונשירים, אגמים ומפלים וכמה הרי געש פעילים במיוחד.

מתוך 155 יערות לאומיים (National Forests) בכל רחבי ארצות הברית, לא פחות מ-17 שמורות שכאלה נמצאות כאן. ולמרות המיקום הצפוני, אפשר לטייל באזור במשך כל השנה, כשכל עונה מציעה יופי שונה: בקיץ הירוק המתפרץ מזמין לצאת לטיולים רגליים, בסתיו השלכת צובעת את מורדות ההרים בצהוב וכתום, בחורף ההרים מתכסים בשמיכה לבנה וקפואה ואפשר לצאת לטיולים בשלג או לעשות סקי במסלולים מאתגרים, באביב פריחה ססגונית משמחת את העין והלב. ואם אתם מתגעגעים לקצת אקשן עירוני – שתי ערים יפהפיות, שנחשבות למובילות ברמת איכות החיים של תושביהן, נמצאות ממש כאן: פורטלנד באורגון וסיאטל בוושינגטון.

הנה הצצה לכמה מהמראות הנפלאים שמצפים למי שיגיע לטייל בחלקת האלוהים הלא כל כך קטנה שבצפון-מערב ארצות הברית – לחצו על תמונות להגדלה, ואל תחמיצו את הסרטון המקסים שמופיע בסוף הכתבה:


השתקפות באגם בפארק ג'פרסון


מפלי לואיס ביער הלאומי Gifford Pinchot


הר ג'פרסון נשקף מפתח של מערה


מפלי דיאמונט קריק בפארק ווילמאט


קשת כפולה מעל פסגת הר טילסן


לוע הר הגעש סנט הלנה נצבע בצבעי שקיעה


האביב מביא עמו פריחה משגעת

הפתעה מצפה למבקרים בפארק Siuslaw – דיונות על גדת נחל כחול


חוף סלעי ופראי בצפון פארק אולימפיק


האגם האבוד (Lost Lake) בפארק מאונט הוד


מדרגות שנחטבו בגזע עץ מובילות למפלי דימונט קריק


בחורף הפארק הוולקני ניוברי קרייט מתכסה בשמיכה לבנה של שלג

סרטון על שמורות טבע בצפון-מערב ארה"ב:

לקריאה נוספת:

פארק אולימפיק - משכן האלים
פארק אולימפיק – משכן האלים
חצי האי אולימפיק במדינת וושינגטון שבצפון מערב ארצות הברית מציע יער גשם ייחודי, חופים פראיים, שרידים של מורשת אינדיאנית ופסגות מרשימות המזכירות את האולימפוס היווני


צילומים בכתבה: USDA Forest Service, National Parks Service, James Wellington
flickr


לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.