תפריט עמוד

הטיול החסכוני: בודפשט בחינם

בודפשט היא לא עיר יקרה. בנוסף למחירי הלינה והאוכל הסבירים, הכניסה לרבות מהאטרקציות הבולטות של בודפשט חופשית. הנה כמה דברים נפלאים שאפשר לעשות בבודפשט בחינם

בודפשט מציעה את אחת החופשות העירוניות הזולות ביותר שתוכלו למצוא באירופה. מחירי הלינה והאוכל סבירים ביחס לאלה שתמצאו במערב אירופה, חלק גדול מהקסם של העיר טמון בשיטוט רגלי ברחובותיה, ורבות מהאטרקציות הבולטות בעיר הן חינמיות. יחד עם זאת, כדאי לשים לב שבניגוד לערים גדולות אחרות, שהמוזיאונים שלהן פתוחים בחינם לקהל הרחב בימים מסוימים, בבודפשט הכניסה החופשית אפשרית רק לבעלי דרכון אירופי שעומדים בתנאים מסוימים, ומרבית הפסטיבלים ואירועי התרבות שהעיר התברכה בהם כרוכים גם הם בתשלום. הנה כמה פעילויות חינמיות נהדרות שאפשר לעשות בבירת הונגריה.

מידע נוסף, טיפים וכתבות מרתקות על בודפשט כאן

גבעת המצודה

אם צריך לבחור אתר אחד שאסור להחמיץ בבודפשט, הבחירה ברורה למדי- גבעת המצודה. הגבעה שנמצאת במרכז בודה מציעה שיעור בהיסטוריה של בודפשט, תצפית נפלאה וריכוז מרשים של כמה מהאתרים החשובים בעיר – והכל בחינם. ההיסטוריה של גבעת המצודה מתחילה במאה ה-13, אז החלה ההתיישבות במקום ואז נבנתה בה גם המצודה, ששופץ במאה ה-15 והפכה למצודה הגותית הגדולה ביותר באירופה. בהמשך ידעה המצודה לא מעט חילופי ידיים – היא נכבשה על ידי התורכים, נכבשה מחדש על ידי האימפריה האוסטרו-הונגרית (אז נבנו רחובות ומבני ציבור רבים בכל גבעת המצודה), נכבשה על ידי גרמניה הנאצית (וניזוקה קשות במלחמת העולם השנייה) ולבסוף, בתום מלחמת העולם השנייה, שופצה ושוקמה, כשהיום היא מהווה את אחד האתרים החשובים והמרתקים בעיר.


מצודת הדייגים וכנסיית מתיאש. אתרי חובה בעיר

יש במצודה כמה מוזיאונים שהכניסה אליהם כרוכה בתשלום (סמלי), אבל הכניסה למצודה עצמה ולגנים היפים שמקיפים אותה חופשית. בגבעת המצודה יש עוד כמה אתרים חשובים, כמו כנסיית מתיאש, כנסייה גותית יפהפייה עם ויטראז'ים מרשימים, ששימשה במהלך השנים כמקום הכתרתם של מלכי הונגריה. על גבעת המצודה נמצאת גם נקודת התצפית החשובה ביותר בעיר – מצודת הדייגים, מצודה מפוארת הבנויה בסגנון רומנסקי, עם שלל צריחים, קשתות ועמודים, שמציעה תצפית מרהיבה על פשט ועל נהר הדנובה.

כנסיות
בבודפשט עוד כמה כנסיות מרשימות שהכניסה אליהן חופשית, ובהן בזיליקת סן סטפן (Szent István Bazilika), שהיא הכנסייה הקתולית הגדולה ביותר בהונגריה, ובכיפתה אפשר להבחין כמעט מכל מקום בעיר. פנים הכנסייה מעוטר בפסלים ויצירות אמנות. כדאי לטפס לכיפת הכנסייה (אם הטיפוס על 364 מדרגות לא מרתיע אתכם) וליהנות מתצפית פנורמית נהדרת על בודפשט.


בזיליקת סן סטפן, הכנסייה הקתולית הגדולה בהונגריה

בניגוד לחלל הענקי של בזיליקת סן סטפן, כנסיית המערה (Sziklatemplom) עשויה לתת לכם תחושה קלסטרופובית מעט. הכנסייה הייחודית הזו חצובה בסלע בגבעת גלרט. הכנסייה, שהוקמה ב-1926, שייכת למסדר הפאוליני. כנסייה נוספת היא כנסיית סנט מיכאל היפה מהמאה ה-18ששוכנת במדרחוב ואצי אוצה הפופולרי, וגם בה כדאי לבקר.

סיורי הליכה בחינם
הארכיטקטורה הנהדרת והאווירה הרומנטית הופכים את בודפשט ליעד נפלא לטיולים רגליים. כמובן שאין כמו שיטוט עצמאי בעיר, אבל להיכרות ראשונית עם העיר כדאי מאוד להצטרף לאחד מן הסיורים החינמיים המודרכים שמארגנות כמה חברות טיולים בעיר. הרעיון די דומה בכל החברות: מגיעים לנקודת המפגש ויוצאים לסיור מודרך בין האטרקציות המובילות בעיר, שכולל הסברים וסיפורים מעניינים על העיר ואתריה. אם המטיילים מרוצים, הם מוזמנים להשאיר למדריך טיפ, אך אין הכרח לעשות זאת (למרות שהמדריכים, שרבים מהם סטודנטים, יותר מישמחו לקבלו).

Trip To Budapest מציעים, בנוסף לסיור הקלאסי שעובר באתרים המרכזיים של העיר (שיוצא מכיכר הגיבורים ומסתיים במצודת הדייגים), גם סיור מרתק בעקבות בודפשט הקומוניסטית וסיור ברובע היהודי של בודפשט. אתר אינטרנט

חברה נוספת שמציעה סיורים חינמיים בעיר היא Free Budapest Tours, שמציעה סיור היכרות בבודה ובפשט, לצד סיור מקיף בפשט. אתר אינטרנט

פארקים וגנים
בבודפשט יש שתי ריאות ירוקות מרכזיות, שכל אחת מהן שווה ביקור (ואם אפשר, אז בילוי נינוח של כמה שעות). הפארק העירוני (Városliget), שנמצא בצפון-מזרח פשט, הוא הפארק הגדול ביותר בעיר. זהו פארק ירוק וגדול עם מדשאות ועצים, מגרשי ספורט, מתקני שעשועים ואגם שקופא בחורף והופך למשטח החלקה מרשים. לצד אלה גם אטרקציות שהכניסה אליהן כרוכה בתשלום כמו גן החיות, מרחצאות סצ'ניי והקרקס המלכותי, אבל באמת שלא חייבים לבקר בהן כדי ליהנות מהפארק.


פינת חמד באי מרגיט, הריאה הירוקה היפה של העיר

האי מרגיט (Margit-sziget) שבלב הדנובה הוא ביתו של הפארק היפה ביותר בעיר, עם מדשאות, בריכות מים, שבילי הליכה מוצלים, כרי דשא, מזרקות וגן ורדים יפה.

חגיגות ופסטיבלים
בבודפשט מתקיימים לאורך השנה, אך בעיקר בקיץ, שלל אירועים ופסטיבלים, שהכניסה לחלקם חופשית. קרנבל הדנובה מתקיים מדי שנה בקיץ, בחודש יוני, וכולל מופעי מחול עממי מכל העולם. לצד מופעים של להקות מחול הונגריות אפשר לראות גם להקות מבולגריה, רומניה, גרמניה, יוון, סין ועוד. בנוסך למופעים שמתקיימים על במות ברחבי העיר (למשל באי מרגרט), ולתהלוכה ססגונית, אפשר גם לקת חלק בריקודים שמתקיימים בכיכר וורוסמרטי.


הנשיונל גאלופ בכיכר הגיבורים | צילום: emilstefanov, flickr

מדי שנה בחודש יוני מתקיים בכיכר הגיבורים הנשיונל גאלופ, אירוע מסורתי של מרוצי סוסים ותצוגת סוסים שנועד להחיות את עברה המפואר של הונגריה. אם אתם נמצאים בבודפשט בזמן האירוע כדאי מאוד להגיע לכיכר הגיבורים ולספוג את האווירה המיוחדת.

ועוד משהו – בחגים הלאומיים של בודפשט, בתאריכים 15 במרץ, 20 באוגוסט ו-23 באוקטובר, מוזיאונים רבים בעיר פתוחים לקהל הרחב, ובהם הגלריה הלאומית, מוזיאון השואה, מוזיאון התחבורה של בודפשט מוזיאון אובודה, מוזיאון ההיסטוריה של הטבע ועוד. כמו כן, מחזיקי דרכון אירופי שגילם נמוך מ-26, או שהם מלווים בן משפחה שגילו צעיר מ-18, יכולים להיכנס למרבית המוזיאונים בחינם ביום שבת השלישי בכל חודש.

מפת בודפשט:


לחצו להגדלה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.