תפריט עמוד

הטיול החסכוני: בוסטון בחינם

אתרים היסטוריים, מוזיאונים ומוסדות תרבות, פארקים ירוקים, הופעות רחוב - בוסטון מציעה מגוון גדול של אטרקציות ופעילויות שבהן לא תידרשו לפתוח את הארנק. הנה כמה מהן

בוסטון זוכה להרבה פופולריות עכשיו, כשהשלכת המפורסמת של ניו אינגלנד בפתח, אבל היא עיר נהדרת כל ימות השנה. זוהי עיר היסטורית יפה ונעימה, שלצד אתרים היסטוריים יש בה גם הרבה פינות חמד ירוקות, מוסדות תרבות ואמנות חשובים, וחיים סטודנטיאליים תוססים עם הרבה הופעות רחוב. והבשורה הטובה היא, שהכניסה לרבות מהאטרקציות הבולטות בעיר היא חופשית.

הנה כמה מהאטרקציות החינמיות הבולטות בבוסטון:

לצעוד בנתיב החירות
לבוסטון יש תפקיד משמעותי בהיסטוריה של ארצות הברית ובעיקר במלחמת העצמאות האמריקאית. בעיר נערכה מסיבת התה של בוסטון ובה התקיימו הקרבת הראשונים במלחמת העצמאות האמריקאית. אחת החוויות שאסור להחמיץ בעיר היא הליכה בנתיב החירות (Freedom Trail), שביל באורך ארבעה קילומטרים שמחבר בין 16 אתרים בעיר שהיוו אבני דרך אל העצמאות האמריקאית. הכניסה בחינם לכל האתרים שלאורך הנתיב, ויש כמה אתרים מרתקים במיוחד שלא כדאי להחמיץ, כמו ה-U.S.S Constitution, האנייה הראשונה של חיל הים האמריקאי שפתוחה היום לסיורים בחינם, או אתר הזכרון בונקר (Bunker Hill), שמנציח את קרב בונקר היל המפורסם שנערך במקום. טיפוס על 295 מדרגות אבן לראשו מוביל לתצפית נהדרת על העיר. לאורך הנתיב יש אתרים מעניינים נוספים כמו בית הממשל עם הכיפה המצופה זהב, שגם בו מתקיימים סיורים חינמיים באמצע השבוע, או בית הקברות הישן שבו קבורים פטריוטים אמריקאים מפורסמים. נקודת המוצא של נתיב החירות היא הבוסטון קומון (Boston Common), הריאה הירוקה של בבוסטון והפארק הציבורי הוותיק ביותר בארצות הברית.


בית הממשל של מסצו'סטס, אחד האתרים לאורך נתיב החירות | צילום: אייסטוק

סיורי אמנות בספרייה הציבורית
הספרייה הציבורית של בוסטון נפתחה ב-1854 ועברה למשכנה הנוכחי ב-1895. היא מחזיקה בכמה תארים מכובדים – זו הספרייה העירונית הראשונה בארצות הברית, הספרייה הראשונה שאפשרה לאנשים להשאיל ספרים הביתה ללא תשלום, וגם הספרייה השנייה בגודלה בצפון אמריקה, עם אוסף שכולל קרוב לתשעה מיליון ספרים. כל אלה הם סיבה טובה להגיע לספרייה הזו, ששוכנת בבניין מרשים שנחשב לפנינה ארכיטקטונית ומאכלס בין כתליו יצירות אמנות רבות. בספרייה מוצגות תערוכות מתחלפות, מתקיימות הרצאות וסדנאות, מוצגים סרטים ועוד. כמעט בכל יום מתקיימים בספרייה סיורים חינמיים, שמתמקדים באמנות ובארכיטקטורה של הספרייה ובהיסטוריה של בוסטון. הסיורים מודרכים על ידי מתנדבים ונמשכים כשעה. הסיורים מתקיימים בימי שנה בשעה 14:30, בימי שלישי וחמישי ב-18:00 ובימים רביעי, שישי ושבת בשעה 11:00.
כתובת: 700 Boylston Street, Copley Square
אתר אינטרנט


אולם קריאה בספריה הציבורית של בוסטון | צילום: rwclark, flickr

הופעות רחוב בכיכר הארוורד
אין כמעט מבקר בבוסטון שפוסח על ביקור בכיכר הארוורד (Harvard square), הכיכר שוקקת החיים שבלב קיימברידג', ביתה של אחת מהאוניברסטאות היוקרתיות בעולם. הכיכר הנהדרת הזו מלאה התחשויות כמעט בכל שעות היממה, ויש בה חנויות ובוטיקים מיוחדים, בתי קפה ומסעדות, פאבים, לוחות שח גדולים שכמעט תמיד יימצא מי שישחק סביבם ובעיקר, המון אמני רחוב. מאות אמני רחוב מופיעים בכיכר מדי יום, מלהטוטנים ואקרובטים ועד למוזיקאים ולהקות רחוב צעירות יותר ופחות.


להקת רחוב מופיעה בכיכר הארוורד | צילום: Briles Takes Pictures, flickr
המכון לאמנות עכשווית בימי חמישי אחה"צ
המכון לאמנות עכשווית של בוסטון (The Institute Of Contemporary Art) החל את דרכו ב-1936 כמוזיאון בוסטון לאמנות מודרנית. כיום המוזיאון מציג אמנות אמריקאית עכשווית, ולצד התערוכות מתקיימים בו מופעי מוזיקה ומחול ויש גם הקרנות סרטים, הרצאות ותכניות מיוחדות. המוזיאון שוכן בבניין מעוצב על שפת המים. בימי חמישי אחה"צ הכניסה למוזיאון חופשית, ובנוסף, ביום שבת האחרון בכל חודש משפחות יכולות להיכנס בחינם.
כתובת: 100 Northern Avenue

המכון לאמנות עכשווית. ממש על שפת המים | צילום: Henry Zbyszynski, flickr
סיורים חינמיים בעיר
כמעט בכל עיר גדולה יש חברות שמציעות סיורים מאורגנים בחינם ברחבי העיר, שמאפשרים להכיר את העיר קצת יותר לעומק ולשמוע אנקדוטות מעניינות, ובוסטון לא יוצאת דופן בהקשר הזה. מה שמבדיל את בוסטון מערים אחרות הוא המגוון המסחרר של סיורים חינמיים שמוצעים בה, שכוללים הרבה מעבר לסיור היכרות סטנדרטי עם העיר. Free Boston Tours מציעה היצע רחב במיוחד של סיורים חינמיים ברחבי העיר, ובהם סיור בנתיב החירות, סיור בנורת' אנד, איטליה הקטנה של בוסטון, סיור בקיימברידג' ובאוניברסיטת הארוורד, ואפילו סיור בשכונת ביקון היל היפה בעקבות הקרבנות של החונק מבוסטון, שרצח 11 נשים בשנות השישים המוקדמות. מה שמיוחד ב-Boston Free Tours הוא שהם מציעים גם סיורי אופניים בחינם, וגם סיורי אוכל, באזור איטליה הקטנה שבהם המשתתפים קובעים כמה כסף יוציאו על טעימות ומתי. כדאי לדעת שהסיורים הם על בסיס "שלם כמה שתרצה", כך שאפשר לא לשלם כלל, אבל אם הסיור היה מוצלח המדריכים ישמחו לקבל תגמול על עבודתם.
אתר אינטרנט

מפת בוסטון:


לחצו להגדלה

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.