תפריט עמוד

לונדון היא עיר כל כך גדולה ומסעירה עם היצע מסחרר של
מוצגים במוזיאון המותגים | צילום: Ann Lee, flickr

למעלה מ-12,000 מוצגים יש במוזיאון, ובהם פחיות שתייה, בקבוקי שמפו, אריזות של דגני בוקר, קופסאות שימורים, כרזות פרסומת, אריזות של מוצרי קוסמטיקה, צעצועים ועוד, מהתקופה הויקטוריאנית ועד לימינו. את כל הפריטים האלה אסף במשך שנים ארוכות רוברט אופי, היסטוריון של תרבות הצריכה. מעבר לעניין הנוסטלגי, סיור במוזיאון הזה יכול ללמד אותנו המון על האופנות והטעמים שהשתנו עם השנים ועל כך שהמוצרים שאנחנו קונים הם מראה של החברה שאנחנו חיים בה.

כתובת: 2Colville Mews, Londsale Road, נוטינג היל
טיוב: התחנות הקרובות הן Notting Hill Gate, Westbourne Park, Ladbroke grove Notting Hille
אתר אינטרנט

טבע בעיר: ווטלנד סנטר
אפילו בעיר מרובת פארקים ופינות ירוקות כלונדון, ה-London Wetland Center הוא משהו נדיר. זהו אזור של ביצות, לא רחוק ממרכז העיר, שהפך למעין שמורת טבע קטנה שמושכת מינים רבים של ציפורים ובעלי חיים נוספים כמו לוטרות. בשטח השמורה יש אגמים, ביצות ובריכות, שבהן שוחים ברווזים, אווזים וברבורים, חלקם נדירים במיוחד. בחלק מהבריכות מותקנות מצלמות מתחת למים מה שמאפשר לראות גם את בעלי החיים שמסתתרים.


זמן הארוחה בלונדון ווטלנד | צילום: Gordon Joly, flickr

יש גם משטחים נרחבים של אחו שבאביב מתכסים פריחה נהדרת, וגנים נפלאים עם פלגי מים. בשעות מסוימות ניתן לצפות בהאכלה של החיות, ובנוסף מתקיימות במקום פעילויות מיוחדות לכל המשפחה. במרכז המבקרים יש תערוכות צילום מתחלפות ומרפסת תצפית פנורמית מחוממת עם טלסקופים שמאפשרים להבחין בכל הפרטים הקטנים. לילדים יש במקום מתחם משחקים מקורה וגן הרפתקאות נהדר עם קירות טיפוס וגשרי חבלים.

כתובת: Queen Elizabeth Walk, Barnes
טיוב: התחנה הקרובה היא Hammersmith tube.
אתר אינטרנט

שוק: שוק הפרחים של רחוב קולומביה
הלונדונים משוגעים על שווקים. בין שווקי האוכל, הבגדים והעתיקות, בולט בססגוניותו שוק הפרחים של רחוב קולומביה (Columbia Road Flower Market), שמתקיים בכל יום ראשון בבוקר ברחוב קולומביה המקסים שבמזרח לונדון. הרחוב הזעיר מתמלא בלמעלה מחמישים דוכנים שמציעים למכירה פרחים, עציצים, שיחים, עצי נוי, פקעות ושתילים, וכן ציוד לגינון. השוק הזה אהוב מאוד על המקומיים שהם חובבי פרחים וגינון מושבעים, אבל בקרב התיירים הוא נותר מחוץ למסלול. לצד דוכני הפרחים יש גם דוכנים של בגדי וינטג', תכשיטים ועתיקות, והרחוב עצמו משובץ בחנויות שמתמחות בגינון ובעיצוב פנים ובהרבה בתי קפה ומסעדות.

Columbia Road Flower Market
מתי? ימי ראשון בשעות 15:00-8:00
טיוב: התחנות הקרובות הן Liverpool Street ו-Old Street


שוק הפרחים ברחוב קולומביה | צילום: Jerome Yewdalll, flickr

לחובבי אופנה וקולנוע: Angels The Customiers
זוהי אחת האטרקציות היוצאות דופן שיש ללונדון להציע. Angels היא חברת התחפושות ותלבושות התיאטרון הגדולה ביותר בעולם, והיא מלבישה את תעשיית הבידור העולמית כבר למעלה מ-170 שנה. התלבושות המפוארות שלה כיכבו על לא מעט במות ובלא מעט סטים של סרטים מפורסמים, כולל סרטים שזכו באוסקר על התלבושות (מולין רוז', טיטאניק, גלדיאטור ואליס בארץ הפלאות הם רק כמה דוגמאות). במחסנים של Angles יש למעלה משש מיליון תלבושות, משמלות ערב ומחוכים ועד לגלימות ותלבושות של סמוראים – חגיגה לכל מי שמתעניין באופנה, בקולנוע, בתיאטרון או בהיסטוריה. במקום מתקיימים סיורים שפתוחים לקהל הרב בתיאום מראש, וכוללים סיור במחלקות התפירה, תיקון הבגדים ומחסן התלבושות בו מאוחסנים כשני מיליון פריטים. בדרך עוברים  באגף המדים, אגף שמלות הערב, אגף התלבושות התקופתיות, מחלקת התכשיטים והאגף בו מאופסנים בגדים שכיכבו על המסך הגדול, כמו התלבושת של בטמן. הסיורים מוגבלים לקבוצות של עד 12 אנשים.
לתיאום סיורים יש לפנות לדואר אלקטרוני:
חדר הרחצה בארמון אלת'ם. קיר מצופה זהב | צילום: Jo Fleet, flickr

אתר מורשת: ארמון אלת'ם (Eltham Palace)
מבין שלל הארמונות של לונדון, כמו ארמון בקינגהאם, ארמון קנזינגטון או המפטון קורט, ארמון אלת'ם (Eltham Palace) המרוחק יותר נותר מחוץ למסלול, כך שהמבקרים בו יכולים ליהנות מפנינה ארכיטקטונית והיסטורית מרשימה מבלי לעמוד בתורים ארוכים. הארמון נרכש על ידי המלך אדוארד השני בשנת 1305 ושימש כמגורים מלכותיים רשמיים מהמאה ה-14 ועד המאה ה-16. זהו הארמון בו בילה המלך הנרי השמיני את ילדותו ונעוריו. הנרי השמיני היה המלך האחרון שבילה זמן משמעותי בארמון, ובמהלך השנים נהרסו חלקים מהארמון והוא הוסב לחווה. ב-1930 נרכש הארמון על ידי זוג עשיר, ששימר את האולם הגדול של הארמון המקורי, ובנה מחדש את שאר הארמון סגנון האר-דקו. ב-1999 ערכה קרן אינגליש הריטג' שיפוץ ושחזור מקיף בארמון ובגנים שסביבו והוא נפתח לקהל הרחב.


פינה בגנים היפים שמקיפים את ארמון אלת'ם | צילום: mermaid99, flickr

מי שמבקר בארמון היום יכול ליהנות מהשילוב של ארכיטקטורה ימי ביניימית באולם הגדול עם יצירת מופת של אדריכלות האר-דקו במבנה שנבנה ב-1930. אסור להחמיץ את אולם הכניסה המפואר בסגנון האר-דקו, עם תקר, הכיפה המרשימה, את חדרי השינה ואת חדר הרחצה שבו קיר המצופה זהב. מסביב לארמון יש גנים מרהיבים.
כתובת: Court Yard, Eltham, Greenwich
אתר אינטרנט

מפת לונדון:


לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

לונדון האחרת - טעמים, צלילים ואמונות
לונדון האחרת – טעמים, צלילים ואמונות
יותר מרבע מתושבי לונדון נולדו מחוץ לבריטניה, והשפעתם על התרבות העירונית גדלה עם השנים. פסטיבל קריבי, חנויות סיניות לצמחי מרפא, מקדשים ממזרח אסיה – הצצה ללונדון האחרת, זו שמעבר לרחוב אוקספורד וכיכר טרפלגר


האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.