תפריט עמוד

חיבוק גאורגי – 10 ימים בקווקז

טיול ג'יפים לעומק גאורגיה מפגיש עם חום אנושי והכנסת אורחים שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם. החיבור המיוחד הזה עם תושבי המקום בצירוף עם הנופים היפים כמו חלום הופכים את הטיול לחוויה שלא תישכח בקלות

"הסיפור האמיתי של גאורגיה הוא הסיפור של האנשים. החיבור המהיר והמיוחד הזה מורגש בכל מקום, החל בחיוך של המוכר במכולת מצ'וקמקת וכלה בהזמנה ספונטנית להצטרף למסיבת יום הולדת במסעדה מהודרת", אומר מנחם טירן, מדריך ב-MEDRAFT. הוא מספר שבכל פעם שהוא מגיע עם קבוצה למסעדה, תמיד יש איזו חגיגה, ולא צריך לעשות הרבה כדי להפוך לחלק מהמסיבה, מספיק להרים כוס לחיים לכיוון השולחן החוגג ומיד שולחנות מצורפים זה לזה והאורחים שזה עתה הגיעו מארץ זרה הופכים לחברים הכי טובים של המקומיים. "תוך כמה דקות מתחיל טקס שכולל שתייה וברכות אינסופיות לחיי גאורגיה ולחיי ישראל", מנחם צוחק.

נרים כוסית! בתוך דקות המטיילים מוזמנים לקחת חלק בחגיגה

הוא מספר שלא משנה איפה מסתובבים, די לנופף לשלום לעבר מישהו ומיד הוא יעשה תנועה מיוחדת עם שתי אצבעות על הגרון, סימן שמסמל "בוא לשתות". זה יכול להיות בשמונה בבוקר או באחת בלילה, החום המדהים של האנשים לא מפסיק להפתיע ולשמח והוא זה שהופך את הטיול בגאורגיה למיוחד כל כך.


לא רק בשתייה הגאורגים מצטיינים, גם האוכל המקומי טעים להפליא

אבל אי אפשר כמובן להתעלם מעוד מרכיב של הטיול – הנופים. המיוחד בגאורגיה זה שבשטח מאוד קטן מרוכז מגוון מדהים של נופים: מסמי-מדבר דרך חופי הים השחור, מהכפרים והשדות של הקווקז הנמוך דרך הפסגות שמיתמרות לגובה של 5,000 מ' בקווקז הגבוה. ביום אחד עוברים שניים-שלושה אזורי נוף שונים לגמרי. ובכל עונה הנופים נראים אחרת לגמרי, מהפריחה האביבית דרך השלכת הסתווית ועד לשלגי החורף – אף פעם לא משעמם פה, אומר מנחם, השטח משתנה כל הזמן.


הקווקז הגבוה. הגאורגים אומרים שאלוהים נתן להם את החלקה הקטנה שלו

עוד מאפיין של הנוף הגאורגי הוא המים. נחלים, נהרות, מים בכל מקום. בשילוב עם הצבע הירוק שמלווה את הטיול, ההרגשה היא שהגעתם לחלקת האלוהים הקטנה. ואכן, על פי המסורת המקומית, כך בדיוק נולדה גאורגיה. מעשה שהיה כך היה (או לפחות כך מסופר): כשאלוהים חילק את העולם בין העמים השונים, כל עם קיבל את החלק שלו. לעצמו אלוהים השאיר רק חלקה אחת קטנה, היפה ביותר, שבה התכוון להתגורר. אלא שאז הגיעו לפתע הגאורגים, שכמובן היו עסוקים בשתייה ובחגיגות עד אותו הרגע והחמיצו את מועד החלוקה. הם ביקשו מאלוהים שיתן גם להם מקום משלהם, אך כיוון שלא נותר מקום פנוי, הוא נתן את החלקה שלו ועבר לגור בשמיים.


טיול ג'יפים מגיע בדרכי שטח אל פינותיה היפות ביותר של גאורגיה

את חלקת האלוהים הקטנה הזאת תגלו, כולל כמה מפינותיה הנסתרות והנידחות, במהלך טיול של עשרה ימים שעובר דרך הקווקז הנמוך, הקווקז הגבוה וחבל סוונטי המבודד והקשוח. ובכל מקום תפגשו אנשים שמחים, שיהפכו חברים קרובים שלכם בן רגע. צריך רק לפתוח את הלב ולהרים כוסית לחיים!

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.