תפריט עמוד

הטיול המיוחד לאיסלנד לוקח אותנו אל גייזרים ומפלים, עמק הת'ורסמורק, אופנועי שלג על קרחון הווטנהיוקטל, אגם מיווטן, נופי שמורת לנדמנלוגר, הר הגעש אסקיה ועוד. אפשר גם להמשיך לגרנלנד המאופין בקהילות אינואיטים מיוחדות וקרחוני ענק.

המסלול

יום 1: ת"א – אירופה – קפלויק
טיסה מנתב"ג ליעד אירופה והמשך טיסה לאיסלנד; נחיתה בקפלויק שבחצי האי רקיינס. העברה למלון ברקייויק.

יום 2: תינגויטלר, גייזר, מפלי גולפוס ולגונת האגווטן
ניסע אל תינגוויטלר – הפרלמנט הראשון בעולם שהאיסלנדים בנו בתוך בקע טקטוני גדול; נמשיך לנהר ההויטה ומפלי גולפוס; נבקר בגייזר המפורסם המתפרץ מידי כמה דקות; נמשיך לאזור קרחון הלנגיוקל ונצא למסלול רגלי קצר המעפיל לנקודת תצפית על לגונת קרחונים שמעט מאד תיירים ואיסלנדים מבקרים בה; לינה באזור סלפוס.


נערה איסלנדית ומאחוריה – סוסים מקומיים

יום 3: שמורת לנדמנלוגר
היום נעמיק אל תוך מרכז האי והנופים הפראיים של אזור הר הגעש הקלה – אחד הפעילים ביותר באי שעיצב חלק גדול מהנוף באזור; נצא לטיול רגלי בנופיה הצבעוניים והמיוחדים של שמורת לנדמנלוגר, מהיפות בשמורות הטבע של איסלנד; נרחץ במעיינות החמים הטבעיים של השמורה. לינה באזור סלפוס.

יום 4: שמורת הת'ורסמורק, אייפיטליוקטל, מפל הסקוגפוס ודירהולי
נחצה בעזרת רכב שטח נהרות קרחוניים ונעמיק אל עמק הת'ורסמורק המוקף לשונות קרח והרי געש כבויים – נגיע קרוב מאד לאזור ההתפרצות של הר הגעש האייפיטליוקטל מ 2010. נעלה לנקודות תצפית על קרחון המירדלסיוקטל ועשרות הנהרות המתנקזים מהקרחון אל החוף הדרומי של האי; נמשיך אל מפל סקוגרפוס המרשים; נבקר בדירהולי – הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד וגם צוק מרשים עליו מקננים אלפי עופות ים כמו פאפינים, שחפים ועוד. לינה באזור ויק.


פאפינים (תוכי ים) בצוק מעל האוקיינוס

יום 5: שמורת סקפטפל, אינגולפסהופדי ולגונת הקרחונים
נמשיך מזרחה לאורך שפכי הלבה שמקורם בהתפרצות הר הגעש לאקי; נצא לטיול רגלי בשמורת סקפטפל בה ניתן לראות חלקים שונים של קרחון הווטנהיוקטל – הקרחון הגדול ביותר באירופה; נגיע אל סוורטיפוס – המפל השחור; בעזרת טרקטור נחצה חופי חול בזלתי שחור שבין הקרחון לבין הים; נטפס על דיונות חול שחורות אל כף אינגולפסהופדי – לשון יבשה הנכנסת אל הים עליה מקננים מינים רבים של ציפורי ים ובעיקר אלפי פאפינים; נמשיך מזרחה אל לגונת הקרחונים יוקלסרלון ונשוט בין גושי קרח ענקים הניתקים מקרחון הווטנה וצפים במי הלגונה; ארוחת ערב ולינה באזור.
*סדר היום ביום זה תלוי בכמויות הפאפינים באינגולפסהופדי. במידה ויתקיים הסיור באינגולפסהופדי יתכן ונצטרך לוותר על שמורת סקפטפל. במידה ואין פאפינים נערוך סיור ארוך בסקפטפל.


לגונת הקרחונים

יום 6: סיור אופנועי שלג על קרחון הווטנהיוקטל והפיורדים המזרחיים
נעפיל אל אחת מפסגות קרחון הווטנהיוקטל ונצא לסיור על גבי אופנועי שלג על הקרחון. הדרך העולה אל הקרחון עוברת לצד מורנות, מפלי מים ולשונות קרחון ענקיות. נכיר מקרוב תופעות הקשורות לקרחון. בעזרת אופנועי השלג נגיע פנימה אל הקרחון ונראה מקרוב קרבסים ואת כיפת הקרחון. נמשיך לאורך הפיורדים המזרחיים וכפרי דייגים קטנים כמו הכפר דיופיוגור הציורי; לינה באזור איגלסטדיר.

יום 7: הר הגעש אסקיה
נחצה את הרמה הערבתית של האי וניסע צפונה לאסקיה – הר געש רדום בגובה של כ- 1000 מ'; באזור זה התאמנו האסטרונאוטים בשנות השישים לפני הטיסה אל הירח; בליבו של הר הגעש שני אגמים וסביבו אחד משפכי הלבה הגדולים ביותר על פני כדור הארץ; נצא למסלול הליכה אל שני האגמים הנמצאים בלב הר הגעש – ויטי ואוסקיווטן; נמשיך צפונה ונחלוף על פני הרדוברייד – ההר הלאומי של איסלנד; לקראת ערב נגיע אל אזור אגם מיווטן; לינה באזור האגם. טבילה בלגונה הכחולה של מיווטן.
*הסיור באסקיה מותנה בתנאי מזג אויר ותנאי הדרך. במידה ומזג האויר לא יאפשר ביקור באסקיה נבקר באתרים אחרים באזור כמו אסבירגי ופארק סלעי ההד.


מפלי דטיפוס

יום 8: הלגונה הכחולה של מיווטן, קרבלה, דטיפוס, גודפוס, אקוריירי
אגם מיווטן משמש כאתר קינון לעופות מים רבים. סביב האגם שפכי לבה מעניינים ורבים. נעפיל אל המכתש הגעשי קברפייטל ונבקר בתופעות וולקניות שונות סביב האגם – בריכות בוץ ומים רותחים, שפכי לבה מעלים עשן וסדקים עמוקים באדמה; נהנה מטבילה בלגונה הכחולה של מיווטן – אתר מים חמים גיאותרמיים. נבקר בקרבלה – אזור בו היו התפרצויות געשיות רבות בשנות השבעים והשמונים. נבקר גם במפלי הדטיפוס המרשימים ובקניון צורת הפרסה אסבירגי; נמשיך אל מפלי גודפוס – "מפל האלים". אחר הצהרים נגיע לעיר אקוריירי הציורית היושבת בקצהו של פיורד. לינה באקוריירי.

יום 9: מוזיאון הבתים גלומבר וחצי האי וסטנס, הצוק קביטסרקור
ניסע לאזור סקגפיורד וביקור במוזיאון גלומבר המשמר בתים איסלנדים מהמאה 18; המשך לחצי האי וסטנס; נרד אל חוף פראי וציורי שם מתאספים מידי קיץ עשרות כלבי ים; נשקיף על המושבה ונלך לאורך החוף היפה ונבקר גם ב- Hvitserkur צוק בזלת מרשים בחוף ציורי. נמשיך מערבה אל חצי האי סנייפלסנס; לינה בסטיקישהולמור.


בתים איסלנדים מהמאה ה-18 בגלומבר

יום 10: חצי האי סנייפלסנס
חצי האי סנייפלסנס בו נמצא הר הגעש סנייפל (1446 מ') – המקום ממנו ירדו גיבורי ספרו של ז'ול וורן במסעם אל בטן האדמה. נצא לסיור רגלי בצילו של הר הגעש ולאורך חוף הים והצוקים של ארנרסטפי המאכלסים ציפורי ים רבות המקננות על הצוקים ובנקיקים. נלמד על אגדות, מיסטיקה ומיתוסים שנקשרו אל ההר והאזור כולו. לינה באזור מערב איסלנד.

יום 11: אזור רייקהולט, קרחון הלנגיוקל ורקייויק
נסיעה מזרחה לאזור העיירה רייקהולט שם נוכל להראות נביעות קיטור ומים חמים המתפרצים בעוצמה; נמשיך אל שני מפלים מרשימים מאד – סדרת מפלים הנובעת משכבות הסלעים הוולקנים ומפל הילדים – מפל גדול הנדחס לתוך קניון בזלתי; משם נמשיך אל אזור קרחון הלנגיוקל המתאפיין בנוף מדברי; נעלה לאחת מכיפות הקרח של הקרחון; נסיעה אל העיר רקייויק. נערוך סיור בעיר הכולל את בית העיריה, כנסיית הלגרימסקירקיה, הפנינה, מרכז העיר ועוד; לינה ברקייויק.

יום 12 : רקייויק
רקייויק – קניות וביקור במוזיאונים; טיסה חזרה

עוד על טיול לאיסלנד

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיסלנד

טיול לאיסלנד לפני גיוס: אימא ובן
טיול לאיסלנד לפני גיוס: אימא ובן

מסע של אימא ובן לפני גיוס: "איסלנד לא דומה לשום מדינה אחרת בה טיילנו עד כה. משהו דינמי קורה פה. הנופים מתפסלים, נבנים, מתעצבים ומכלים את עצמם ללא הרף... אי בו נפגשות תופעות טבע עוצמתיות יותר מכל מקום ...

טרק באיסלנד: הרחק מההמון הסואן
טרק באיסלנד: הרחק מההמון הסואן

רבים מאתריה המפורסמים של איסלנד נמצאים סמוך לכביש הטבעתי המקיף את האי, ולכן הם עמוסים כל כך במטיילים. אבל הרי לא הגעתם עד איסלנד כדי שיסתירו לכם את הנוף... יזהר דמטר, חובב טרקים מושבע, מספר על היופי הפראי ...

טיול באיסלנד – תמונות מארץ בלתי נשכחת
טיול באיסלנד – תמונות מארץ בלתי נשכחת

במהלך טיול באיסלנד המצלמה לא נחה לרגע. בכל פינה מחכה הפתעה חדשה: מפלים אדירים, גייזרים מתפרצים, בריכות תרמיות תכולות, קרחונים, שדות לבה, הזוהר הצפוני. רותם פריפר חזרה נפעמת מטיול בארץ האש והקרח והביאה איתה אינספור צילומים. הנה אוסף ...