תפריט עמוד

משפחות מטיילות רבות מגיעות לאזור האגמים שבצפון איטליה. מזג האוויר נעים, המרחקים בין האטרקציות אינם גדולים, ואפשרויות הבילוי המתאימות למשפחה רבות ומגוונות. זה יעד פופולרי עד כדי כך, שלעתים נדמה שאי אפשר עוד לחדש ולמצוא בו מקומות מיוחדים ויוצאי דופן. נחמד לגלות שלצד האטרקציות המוכרות יש גם אתרים ידועים פחות, מרתקים ומפתיעים.

בקרבת אגם מג'ורה (Lago Maggiore), למשל, יש כמה מוזיאונים מעניינים. ביקור בהם יכול להוסיף פלפל לטיול, והוא מתאים גם לימים גשומים.

מוזיאון הבובות

אחד המוזיאונים הגדולים באירופה המוקדשים לבובות ולאביזרים הנלווים להן. תצוגה מרשימה של בובות ומריונטות שעשויות מחומרים שונים, מתקופות שונות וממקומות שונים ברחבי העולם. מעניין במיוחד לראות את הביגוד והריהוט של הבובות. המצודה שבה המוזיאון ממוקם שמורה היטב ואפשר לטפס על המגדל ולהתרוצץ בחצרות. מן המצודה נשקף נוף אל האגם ובמהלך סופי שבוע בחודשים אפריל ומאי אף מתקיים בה פסטיבל ימי ביניים ססגוני.

בובות במוזיאון

Museo della Bambola e della Moda infantile
איפה? המוזיאון נמצא במצודת בורומאו (Rocca Borromeo) שבעיירה אנגרה (Angera), על שפת אגם מג'ורה.
אינטרנט

מוזיאון גוטרד פארק
המילה מוזיאון רשמית ורצינית מדי לכאן. זהו למעשה אוסף יוצא דופן של מכוניות עתיקות, אופנועים, מכונות למיניהן ואפילו מטוסים ומסוקים המקובצים יחד במתחם גדול. קשה לחשוב על כלי תחבורה שאין לו פה ייצוג. הכיף הגדול הוא שיש מוצגים שאפשר לטפס עליהם, לגעת בהם ולבדוק אותם מקרוב, והילדים יכולים לשחק ולדמיין שהם טסים בהליקופטר, וגם גן השעשועים של המוזיאון הוא בעצם אוסף מתקנים מתקופות שונות.

Museo Gottard Park
איפה? המוזיאון נמצא בקצהו הדרומי של אגם מג'ורה, כקילומטר מזרחית מהעיירה קסטלטו (Castelletto).
אינטרנט


מוזיאון גוטרד פארק. ייצוג נאה לכלי התחבורה לאורך ההיסטוריה

מוזיאון המטריות והשמשיות
מוזיאון קטן וחביב, שכל כולו מוקדש למטריות ולשמשיות. אם אתם וילדיכם לא הערכתם עד היום את האומנות הכרוכה בייצור המטרייה ואת ההיסטוריה שמאחוריה, ביקור במוזיאון יגרום לכם להביט מחדש במוצר היומיומי הזה! זה המוזיאון היחיד בעולם שעוסק כולו במטריות, ויש בו יותר מאלף מטריות ושמשיות שונות מהמאתיים השנים האחרונות.

Museo dell’Ombrello e del Parasole
איפה? המוזיאון נמצא בכפר ג'ינייזה (Gignese) שעל הר מוטרונה (Mottarone), ממזרח לאגם מג'ורה.
אינטרנט

מוזיאון מנקי הארובות (Museo dello Spazzacamino)
ככל הנראה, המקום היחיד שילדים בישראל של ימינו ייתקלו במנקי ארובות הוא בסרט של מרי פופינס. כאן יש הזדמנות לפגוש קצת מהווי החיים של הילדים שעבדו במאה שעברה כמנקי ארובות. המוזיאון עצמו קטן ומתאים לביקור קצר וקולע. מדי שנה בספטמבר מתקיים כאן מעין פסטיבל מנקי ארובות.

Museo dello Spazzacamino
איפה?
המוזיאון נמצא בסנטה מריה מג'ורה (S. Maria Maggiore), עיירה עתיקה בעמק צ'נטובלי (Centovalli). אל העיירה אפשר להגיע ברכבת עמק צ'נטובלי היוצאת מלוקארנו (Locarno) שבצפון אגם מג'ורה.
אינטרנט


מוזיאון מנקי הארובות. לא קל היה להיות ילד במאה ה-19

מוזיאון האדם הקדמון
על שפת אגם לדרו (Lago di Ledro) הפסטורלי שוכן מוזיאון המשחזר את מגוריו של האדם הקדמון. בסביבה התגלו שרידים של כפר קדום, ובמוזיאון הקטנטן נבנו בקתות קש על עמודים בתוך האגם, הממחישות כיצד נראה בית באגם לפני 4,000 שנה.
המוזיאון פתוח בין החודשים מרץ לנובמבר (ביולי ואוגוסט פתוח כל יום, בשאר הזמן סגור בימי שני).

Museo delle Palafitte
איפה? במולינה די לדרו (Molina di Lerdo), הנמצאת מדרום-מזרח לאגם לדרו. האגם עצמו שוכן כ-10 ק"מ מערבה מאגם גארדה הפופולרי.

מוזיאון השוקולד אלפ-רוז
מפעל השוקולד פותח את שעריו למבקרים ומאפשר להתרשם מתהליך הייצור. הסיור עצמו קצר למדי, וגם הפריטים המוצגים במוזיאון אינם רבים, אבל על זה נאמר – קצר וקולע. בדוכן הטעימות הנמצא בחנות המפעל אפשר לטעום באופן חופשי מהשוקולד המצוין. המחירים בחנות אינם גבוהים, כך שאפשר להצטייד להמשך הדרך.

Museo del Cioccolato Alprose

איפה? בקסלאנו (Caslano), על יד אגם לוגאנו. המוזיאון נמצא במרחק קילומטרים ספורים מהעיר לוגאנו שבדרום שוויץ. אגם לוגאנו שוכן בין האגמים מג'ורה וקומו, והוא מעין מובלעת שוויצרית בתוך סביבה איטלקית.
אינטרנט


שוקולד אלפ-רוז. אחרי הביקור במפעל אפשר להצטייד בצידה מתוקה לדרך

ויש עוד כמה מוזיאונים מעניינים באזור האגמים ובצפון איטליה שכדאי להזכיר:

המוזיאון לארכיאולוגיה של דרום טירול
המוזיאון מפורסם בזכות מומיית איש השלג Otzi, מומיה טבעית שנשתמרה בקרח.
איפה? בבולזאנו (Bolzano).
אינטרנט

מוזיאון ניקוליס (למכוניות)
איפה? בווילפרנקה די ורונה (Villafranca di Verona).
אינטרנט

מוזיאון אלפא-רומיאו
איפה? ארזה, (Arese) ליד מילאנו.
אינטרנט

מוזיאון המקטרות
איפה? בגבירטה (Gavirate), ליד אגם וארזה (Varese).
טלפון: 0332-743334.

עוד פעילויות משפחתיות באזור האגמים בצפון איטליה:

טיולי משפחות באגם גרדה וצפון איטליה
טיולי משפחות באגם גרדה וצפון איטליה
באזור האגמים בצפון איטליה יש נופים מרהיבים, אתרי טבע נפלאים, עיירות מקסימות ומגוון פארקי שעשועים שישמחו את הילדים והילדים ברוחם

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...