תפריט עמוד

אילת שומרת כבר שנים על מעמדה כיעד המוביל בישראל לחופשות משפחתיות. אמנם, בחום הכבד הפיתוי להישאר ליד בריכת המלון הוא גדול, אבל מי שיתאמץ יגלה שבמרחק נגיעה יש אינספור מקומות בילוי וכיף לכל המשפחה, חלקם ותיקים ומוכרים, אחרים חדשים ומסקרנים. הנה כמה מהאטרקציות המשפחתיות שתמצאו בעיר הדרומית:

עולם תת ימי קסום

אילת התברכה בשונית אלמוגים מרהיבה ביופיה, שנחשבת לאחת מהצפוניות בעולם. בין האלמוגים ניתן לראות אינספור דגים טרופיים צבעוניים. לא חייבים להיות צוללנים בשביל ליהנות מהמראה הזה. פארק המצפה התת ימי הוא אחת האטרקציות האהובות והפופולאריות באילת כבר שנים ארוכות, והוא מאפשר לחזות בעולם הקסום שתחת למים. גולת הכותרת של הפארק היא המצפה התת ימי, שנמצא בעומק של שישה מטרים מתחת לפני הים ומאפשר להביט, דרך חלונות ענק, על יופייה של שונית האלמוגים ושלל הדגים שחיים בה.


צב ים וחברים במצפה התת ימי | הצילום באדיבות המצפה התת ימי

בנוסף למצפה התת ימי יש בפארק עשרות אקווריומים שבהם חיים דגים צבעוניים ושאר יצורים ימיים. יש גם בריכות של כרישים, צבי ים, חתולי ים ועטלפי ים, והמבקרים מוזמנים לצפות בהאכלת בעלי החיים (פופולרית במיוחד היא האכלת הכרישים שמתבצעת על ידי צוללן נועז במיוחד). בנוסף לאלה, כדאי לבקר בבקתת האמזונס, בה מוצגים בעלי חיים מנהר האמזונס כמו דגי פיראנה, נחש אנקונדה, תנינים ועוד. אטרקציה מרגשת נוספת, שהכניסה אליה כרוכה בתשלום נוסף, היא האושנריום – סימולטור ענק שלוקח את הצופים למסע במעמקי הים. מי שלא מסתפק האלה יכול להצטרף לשייט בקורל 2000 – סירת זכוכית שחלונותיה ממוקמים בעומק של 1.5 מטר מתחת לפני המים, כך שהמפליגים יכולים להביט לצידי הספינה ולצפות בשונית האלמוגים.

פארק המצפה התת ימי

חוף אלמוג
טלפון: 08-6364200
אתר אינטרנט

לבלות עם דולפינים

ריף הדולפינים הוא דוגמא מצוינת נוספת לאטרקציה שמנצלת היטב את נתוני הטבע הנפלאים שמסביב. חוף הריף נמצא בחוף הדרומי של אילת, והוא חוף יפה ומטופח שמספק כמויות של שלווה שנדיר למצוא שכמותן בעיר הנופש מלאת החיים. גולת הכותרת של המקום היא קבוצת הדולפינים, מסוג אף הבקבוק, שחיה בריף. הדולפינים מנהלים במקום את שגרת חייהם – צייד, משחק חיזור והמבקרים נהנים מצפייה בדולפינים, שבוחרים אם להתקרב לבני האדם או להמשיך בשגרת חייהם. מאחר והדולפינים חופשיים לעשות כרצונם, המפגש איתם לא מובטח, אבל הסיכויים לראותם גבוהים מאוד, במיוחד בשעות ההאכלה, כשהמטפלים משליכים לעברם של הדולפינים דגים ואלה מזנקים באוויר ובולעים אותם בשלמותם. בכל מקרה לא תרצו לעזוב את עמדות התצפית, שנמצאות על מזחים צפים שמרופדים בפופים וכריות, מה שמבטיח המתנה רגועה ונעימה.


ריף הדולפינים. לצפות בדולפינים ממרחק נגיעה  | צילום: israeltourism, flickr

מי שלא מסתפק בזה יכול להצטרף לאחת מן החוויות המרגשות שמוצעות במקום, ובהן שחייה עם דולפינים, שמתאימה לבני 10 ומעלה בעלי כושר סביר, וצלילת היכרות עם דולפינים, שמתאימה לבני 8 ומעלה גם אם לא צללו מעולם, ומתקיימת בלוויית מדריך צלילה צמוד.

ריף הדולפינים
החוף הדרומי, אילת
טלפון: 08-6300111
אתר אינטרנט

קרח על עירי

בעיר בה הטמפרטורה הממוצעת ביולי-אוגוסט נושקת לארבעים מעלות, מרבית הנופשים מבלים את זמנם בדילוג מן הבריכה למזגן ובחזרה. לכן זה לא מפתיע (ואולי מפתיע שזה קרה רק עכשיו), שבשנים האחרונות נפתחו בעיר שתי אטרקציות קפואות במיוחד. הוותיקה שבהן היא האייס ספייס – מתחם קרח שהטמפרטורות בו מגיעות עד לשבע מעלות מתחת לאפס, ובו פסלי קרח של פינגווינים ודובי קוטב, מערת קרח, מגלשת קרח באורך 18 מטר שבה גולשים במזחלות שלג וגם בר קרח אופנתי. מתוך הבנה שהנופשים באילת מעדיפים לארוז במזוודות שלהם בגדי ים וכפכפים ולא חליפות סקי, כל מבקר במקום מקבל בכניסה מעילים, כובעים ונעליים מיוחדות.

אייס ספייס
מגדל ים סוף, בית הספירל (מוד לגשר הטיילת)
טלפון: 08-6332225
אתר אינטרנט


החלקה על הקרח באייס מול. קרח ושופינג

אטרקציה נוספת שנפתחה בשנה האחרונה היא אייס מול – פארק הקרח. כאן הבינו שהשילוב של הפטור ממע"מ ביחד עם מזגן הופך את הבילוי בקניון לאחת מאפשרויות הבילוי החביבות על הנופשים בעיר, ופתחו קניון שהוא גם אטרקציה. בנוסף לקניות אפשר ליהנות בקניון מכמה אטרקציות צוננות – איגלו שלג שבמרכזו מגלשות ענק, משטח החלקה ענק ורכבת קרח שנוסעת ברחבי הקניון. במשטח ההחלקה ניתן לצפות מפעם לפעם בהופעות של מחליקים מקצועיים.

אייס מול
רחוב קאמפן, אילת
טלפון: 08-6379552
אתר אינטרנט


האיגלו באייס מול. בפנים יש מגלשות ענק

בילויים מדברים

המיקום של אילת, בין ים למדבר, הופך אותה לאידיאלית לא רק לצלילה, שנירקול או רביצה על החוף אלא גם כבסיס יציאה לשפע של פעילויות מדבריות. בנחל שלמה הסמוך לעיר, בין צוקים וואדיות, נמצאת חוות הגמלים הוותיקה. מן החווה יוצאים טיולי רכיבה על נאקות, שמיועדים לכל המשפחה (ילדים מתחת לגיל שבע יושבים ביחד עם ההורה על אוכף רחב במיוחד) ועוברים בנופים מדבריים יפים. הטיולים נמשכים כשעה-שעתיים ועוברים בשמורת הרי אילת ובנחל שלמה. כל הטיולים מסתיימים באירוח באוהל הבדואי שבמקום, עם פיתה, לבנה ותה צמחים.

בשנה שעברה נפתח בחוות הגמלים פארק חבלים שמיועד למשתתפים שגובהם עולה על 1.20 מטר, ויש בו מסלולים בשלוש רמות קושי שונות.

חוות הגמלים
בכניסה לנחל שלמה
טלפון: 08-6370022
אתר אינטרנט

באילת פועלות גם חברות רבות שמתמחות בטיולי ג'יפים, אופניים וטרקטורונים במדבר. חברת אילת אקסטרים, למשל, מוציאה טיולי ג'יפים בשמורת הרי אילת, חלקם משולבים בהליכה רגלית ובסנפלינג.

אילת אקסטרים
טלפון: 050-9988144
אתר אינטרנט

חופים לכל המשפחה

החופים היפים נותרו ממוקדי המשיכה הבולטים של אילת. אילת מציעה מגוון רחב למדי של חופים שמתאימים לכל טעם – מחופים מפותחים מאוד שמציעים מגוון רחב של פעילויות ועד חופים לא מפותחים יחסית שמתאימים לאוהבי השקט והשלווה.

חוף המגדלור, שנמצא על רצועת החוף הדרומית של אילת,לא רחוק מהמצפה התת ימי, הוא מהחופים היפים ביותר בעיר. זהו חוף שקט ונעים שמציע תנאים נהדרים למשנרקלים, עם דגים בשלל צבעים ששוחים ממש בסמוך לחוף. בחוף פועלת מסעדת חוף נעימה ואפשר לשכב על מיטת השיזוף בזמן שהמלצרים מגישים לכם שייק צונן.


החופים היפים נותרו ממוקדי המשיכה העיקריים של אילת | צילום: אייסטוק

חוף אלמוג שגובל בשמורת חוף האלמוגים הוא חוף נהדר למשפחות. ניתן לשכור במקום שנורקל ומסכה ולגלות את נפלאות העולם שמתחת למים. האווירה בחוף נעימה ויש בו בית ספר לצלילה, כמה מסעדות וגם מאהל בדואי בו אפשר להתרווח על הכריות וליהנות מספל תה ופיתה עם לבנה. בסמוך נמצאת שמורת הטבע חוף האלמוגים שבה ניתן לצלול ולשנרקל ולגלות את שונית האלמוגים המרהיבה ביופייה שמתחת למים. הכניסה לחוף אלמוג בחינם, הכניסה לשמורת הטבע חוף האלמוגים בתשלום.

חוויה מסוג שונה לגמרי מחכה למבקרים ברצועת החוף הצפוני, שם נמצאים המלונות הגדולים והחופים הרבה יותר מפותחים והומים. למי שמחפש שקט ושלווה מומלץ להתרחק, בעיקר בחופשות, אבל מי שמצויד בבני נוער ישמח לגלות שבאזור הזה יש הרבה פעילויות ספורט מים, ממש כמו בחוף חנניה, שבו מתמחים בפעילויות ספורט מים מכל הסוגים – אבובים, בננות, סירות מנוע ופדלים, אופנועי ים, סקי מים ועוד. חוף הרחצה עצמו מוסדר ומפותח ויש בו מיטות שיזוף, שמשיות, מקלחות ושירותי הצלה.

בתמונה הראשית: מתקן שעשועים בעיר המלכים

מפת אטרקציות באילת

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.