תפריט עמוד

קאן – הפסטיבל, החופים ומה שביניהם

עיר הנופש הצרפתית קאן מפורסמת בעיקר בזכות פסטיבל הסרטים הנוצץ המתקיים בה. אבל מלבד כוכבי קולנוע ושטיחים אדומים, יש עוד הרבה דברים לעשות כאן

פסטיבל קאן, פסטיבל הסרטים הנוצץ ביותר בעולם, מתקיים מדי חודש מאי  בעיר הנופש קאן (Cannes) ששוכנת לחופי הריביירה הצרפתית. במהלך הפסטיבל מתקיימות אלפי הקרנות בכל רחבי העיר, ובעיקר ב-Palais de Festivals, והתיירים שמבקרים בעיר בתקופה זו לא מחמיצים את ההזדמנות לצלם סלבריטיז למרגלות המדרגות שמובילות לאולם.

מפיקים רבים מנצלים את הפסטיבל כדי להשיק בו את סרטיהם החדשים. בתחרות הרשמית של הפסטיבל משתתפים השמות הגדולים של עולם הקולנוע, שמתמודדים על פרס דקל הזהב היוקרתי.


במהלך פסטיבל קאן המצלמות לא נחות לרגע | צילום: Guillaume Laurent, flickr

מרבית אירועי הפסטיבל, למרבה הצער, סגורים לקהל הרחב ופתוחים רק למוזמנים (אם כי יש גם הקרנות שפתוחות לקהל הרחב). למרות זאת, זה לא מפריע לתיירים רבים לגדוש את קאן בתקופת הפסטיבל, שכן האקשן האמיתי, כך טוענים רבים, נמצא דווקא בחופי העיר. שם גדולים הסיכויים לפגוש את משתתפי הפסטיבל נהנים מהשמש החמימה של דרום צרפת. לצד הסלבריטאים הרבים שפוקדים את הפסטיבל אפשר לראות כוכבניות חשופות חזה שהפכו לאחד מסמלי הפסטיבל וכן רבים מעשירי העולם שמציגים לראווה יאכטות מנקרות עיניים.

לקאן יש עוד הרבה מה להציע מעבר להתחככות בכוכבים. בחרנו עבורכם חמישה דברים שאפשר לעשות בקאן בתקופת הפסטיבל ובמהלך השנה כולה:

בילוי בחופים
החופים בקאן נחלקים לשניים – חופים ציבוריים וחופים פרטיים. החופים הציבוריים, ובהם Plages de la Bocca ו-Plages du Midi, מרוחקים ממרכז העיר ונוטים להיות צפופים, אבל הכניסה אליהם בחינם. החופים הפרטיים מעניקים, תמורת תשלום לא זול בכלל, את החוויה של קאן הנוצצת. החופים הפרטיים שייכים ברובם למלונות היוקרה של האזור, אבל ניתן להגיע לחלקם גם בכניסה יומית תמורת תשלום (שעשוי להגיע לכמה עשרות אירו). בתמורה מקבלים שמשייה, מיטת שיזוף, שימוש במלתחות ואפשרות להתחכך בסלבריטאים שפוקדים את החוף. חופים פרטיים מומלצים הם חוף מרטינז (Martinez) של מלון מרטינז וחוף רויאל (Royal) של מלון גרנד הוטל.


חוף בקאן. לראות, להיראות, להתחכך במפורסמים | צילום: twiga269, flickr

אפשרות מומלצת עוד יותר, היא להפליג לאיי לרין (Îles de Lérins), ארכיפלג של ארבעה איים שנמצא במרחק שייט קצר מהעיר. שני האיים הגדולים יותר והמיושבים, Ste-Marguerite ו-St-Honorat, הם איים יפים שמכוסים ביערות אורנים ואקליפטוס, ומתאימים מאוד לטיול קצר, שיזוף, רחצה ושנירקול במפרצים המבודדים, באווירה יותר רגועה מזו של קאן. ב- Ste-Margueriteכדאי לבקר במוזיאון הימי, וב- St-Honorat כדאי לבקר במנזר המקומי. בשני האיים יש בתי קפה, מסעדות, ברים וחנויות.
המעבורות יוצאות בתדירות של אחת לשעה.

שופינג
כיאה לעיר שמהווה מוקד משיכה עבור רבים מעשירי העולם, בקאן יש היצע רחב של חנויות יוקרה ובוטיקים של מעצבים, מרביתן מרוכזות בטיילת היפה של העיר, La Croisette. השדרה עטורת הדקלים מציעה נוף יפה לים ומשובצת בחנויות של כמה מהמותגים היוקרתיים בעולם, כמו קרטיה, גוצ'י, ראלף לורן, בולגרי ועוד. כשהידיים עמוסות בשקיות אפשר לנוח באחד מבתי הקפה הרבים שלאורך השדרה. כאן ממוקמים גם בתי המלון הכי יוקרתיים בעיר.

ברחוב המקביל, Rue d’Antibes, אפשר למצוא חנויות של רשתות אופנה מקומיות ובינלאומיות כמו זארה, שמתאימות למי שתקציבו מוגבל יותר. ברחוב זה יש גם ריכוז נאה של בוטיקי שוקולד.


רחוב הקניות Rue d’Antibes. בגדים ושוקולד | צילום: Dylan J C, flickr

קניות מסוג אחר לגמרי מצפות למבקרים בשוק המקורה (Marché Forville), שהביקור בוא הוא חוויה גם אם לא רוכשים דבר. זהו אחד השווקים המפורסמים ביותר בריביירה הצרפתית, והוא חביב במיוחד על שפים בשל התוצרת הטרייה הנהדרת שכוללת פירות, ירקות, לחמים, דגים, גבינות, עשבי תיבול ועוד. בימי שני מתקיים במקום שוק פשפשים.

טיול רגלי בעיר העתיקה
קאן היא לא רק חופים שטופי שמש וחנויות מהודרות. הרובע העתיק של קאן, לה סוקה (Le Suquet), מגלה שקאן היא עיר אירופאית מקסימה ומלאת אווירה, עם סמטאות צרות ומפותלות שבהן בתי אבן עתיקים. רבים סבורים שברובע הרומנטי הזה אפשר לראות את קאן האמיתית, ובכל מקרה בלה סוקה האווירה נינוחה ורגועה יותר בהשוואה לטיילת. בעבר שימש הרובע הרומנטי, הסמוך לנמל, למגורי דייגים, והיום הוא עמוס בחנויות מזכרות, מסעדות ובתי קפה. בנקודה הכי גבוהה ברובע נמצאת כנסיית Notre-Dame d'Esperance, כנסייה גותית מהמאה ה-14, עם נוף נהדר על העיר, הנמל והמפרץ.


פורסים את השטיח האדום לקראת פסטיבל קאן | צילום: Jamie Davies, flickr

המוזיאונים של קאן
קאן אמנם מפורסמת יותר מכל בפסטיבל הקולנוע שלה, אבל גם ענפי התרבות האחרים לא נותרו בה מקופחים. יש בעיר מבחר גדול של מוזיאונים מרתקים שמוקדשים לתחומים שונים. Musee de la Castre הוא מוזיאון שמתמקד באתנולוגיה ובתרבויות ים תיכוניות עתיקות, ולצד עבודות אמנות ועבודות יד יש בו גם ממצאים ארכיאולוגיים וכלי נגינה עתיקים. המוזיאון שוכן בטירה עתיקה ברובע לה סוקה. מוזיאון האמנות וההיסטוריה של פרובאנס (Musee d'Art et d'Histoire de Provence) ששוכן בבית אחוזה מוקף גנים בסמוך לעיר, מציג פריטים מהתקופה הפרהיסטורית ועד לימינו שעוסקים בחיים בפרובאנס. בקאן יש עוד כמה מוזיאונים נהדרים שמוקדשים לשלל נושאים – מוזיאון צילום, מוזיאון ימי, מוזיאון מכוניות, מוזיאון בשמים של חברת התמרוקים Fragonard ועוד.

טיולים באזור
אם כבר הגעתם עד קאן, כדאי לצאת קצת מהעיר ולהכיר ערים ועיירות נוספות בריביירה הצרפתית. אחת הדרכים המעניינות ביותר לעשות זאת היא בשיט שיוצא מן הנמל של קאן ומגיע לסנט טרופז, מונקו ויעדים נוספים. בדרך אפשר להשתזף על הסיפון, ללגום כוס יין להביט בנוף ולהבין לעומק את משמעות הביטוי "החיים הטובים". חברות רבות מארגנות טיול שייט מהסוג הזה. לא חייבים לשוט בשביל ליהנות מיופיו של האזור. דרך הריביירה עוברת לאורך החוף, דרך כפרים קטנים ומלאי קסם, ולא במקרה היא נחשבת לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם. אפשר לבקר בניס, באנטיב (שם נמצא מוזיאון פיקאסו), במונקו וכבפרים ימי ביניימיים ציוריים להפליא, כמו הכפר אזה (Eze), שהנופים שנשקפים ממנו הם לא פחות מעוצרי נשימה.

רוצים לגעת בעושר? הנה מה שקורה במונקו:

מונקו: עשירי העולם התאחדו
מונקו: עשירי העולם התאחדו
רגע לפני הנסיעה דרומה לכיוון רומא, קרץ מהמפה שמה של מונקו. סידרנו את הג'ינס, צחצחנו את נעלי הספורט ושינינו כיוון למקום שבו מיליון דולר לא עושים רושם על אף אחד, גם לא על השומר בפתח הקזינו המפורסם

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.