נחל בוסתן – טיול בלב הכרמל הירוק

עצי ער אציל, ליבנה ואלה סוגרים מעל ערוץ נחל בוסתן, העובר במרכז הר הכרמל, ומצלים על חלקים ניכרים מההליכה. טיול במסלול נידח, שמאפשר לשמוע את שירת העשבים

עונה מומלצת: כל השנה

אורך המסלול: 3.5 ק"מ

משך הטיול: 4-2 שעות

דרגת קושי:
בינוני

למי מתאים: למשפחות יודעות לכת

מפה: מפת סימון שבילים הכרמל (מס' 4)

שימו לב: המסלול אינו מעגלי ויש להקפיץ רכב לסופו (הוראות הגעה בהמשך). אפשר לשלב את הטיול במסלול רכס אצבע או נחל הוד וכך ליצור מסלול מעגלי.

הגעה לנקודת המוצא: נוסעים בכביש 4 בין צומת אורן לפוריידיס. 1.5 ק"מ מדרום לצומת אורן פונים מזרחה לכביש 7111 לפי השילוט לעין הוד. עוברים את עין הוד וממשיכים לכיוון קיבוץ ניר עציון. בכיכר הכניסה לקיבוץ ממשיכים ישר (מזרחה) לפי השילוט לעין חוד. נוסעים 200 מטר ומגיעים למסעף דרכים: מימין יש רפת, משמאל – פנייה שמאלה לדרך מסומנת שחור (מס' 1 במפה המצורפת). כאן מתחיל המסלול.

הגעה לנקודת הסיום: בצומת אורן שבכביש 4 פונים מזרחה לכביש 721, ואחרי כקילומטר פונים ימינה (דרומה), לחניון הגדול והמסודר של פתחת נחל אורן (מס' 6 במפה).

מתחילים במסעף הדרכים מול הרפת של ניר עציון (מס' 1 במפה), והולכים לכיוון צפון-מערב בדרך מסומנת שחור. אחרי 50 מטר פונים ימינה (צפונה) לפי השילוט לנחל בוסתן. נכנסים לתוך החורש הסבוך ומתקדמים במגמת ירידה.

לאחר 140 מטר מגיעים אל מסעף שבילים (מס' 2 במפה). פונים ימינה (מזרחה) וממשיכים בשביל השחור. הולכים בחורש, ואחרי חצי קילומטר מגיעים אל מפגש שבילים (3 במפה): שחור וכחול, בערוץ נחל בוסתן. פונים שמאלה (צפון-מערב) בשביל מסומן כחול והולכים בתוך הערוץ.

החורש בנחל עשיר וירוק, ועצי הער אציל משרים עליו אווירה אירופית. במהלך ההליכה מדלגים בין סלעים, חלוקי נחל גדולים ומפלונים, ולאחר כ-800 מטר מגיעים אל מפגש נחל בוסתן ונחל דוכן (4 במפה). ממשיכים ישר במורד נחל בוסתן, שנפתח קמעה, אך בהמשך עצי החורש שבים וסוגרים עליו, ויש להשתופף תחת ענפיהם ולדלג במורד המפלונים היבשים. לאחר עוד 1.5 ק"מ עולים בשביל הכחול אל הגדה השמאלית ומגיעים אל מפגש שבילים (5): כחול ושחור. פונים ימינה (צפון-מערב) בשביל רחב מסומן שחור, ולאחר 300 מטר מגיעים אל חניון פתחת נחל אורן. כאן מסתיים המסלול.