תפריט עמוד

שעה מניו יורק – טיולים קצרים מחוץ לעיר

טבע, חופים, עיירות מקסימות, מוזיאונים מיוחדים ואתרים היסטוריים – כמה הצעות לטיולי יום נפלאים במרחק נסיעה קצרה מניו יורק. ואם הגעתם לכאן בסתיו, תזכו לצבעי שלכת מרהיבים במיוחד

ניו יורק מציעה עולם ומלואו, כך שאפשר לבלות בה שנים בלי לצאת כלל מתחומי העיר, ועדיין לא להשתעמם לרגע. אבל לפעמים, בתוך כל ההמולה העירונית, מתחשק למצוא פינה שלווה ולראות נופים קצת אחרים. לא מעט תיירים בעיר מנצלים את הביקור בניו יורק לגיחה יומית ליעדים רחוקים יחסית, כמו פילדלפיה, וושינגטון ואפילו מפלי הניאגרה (בטיסה). אנחנו בחרנו להציע הפעם כמה יעדים נהדרים וקרובים, שאפשר להגיע בנסיעה שמשכה לא עולה על קצת יותר משעה מניו יורק. לחלק מהיעדים אפשר להגיע רק ברכב שכור ולאחרים אפשר להגיע גם בתחבורה ציבורית. בכל עונה יפה לטייל כאן, אבל אם הגעתם בסתיו (בעיקר מאמצע אוקטובר עד אמצע נובמבר) תיהנו מצבעי שלכת מרהיבים.

חופים ודיונות בלונג איילנד
לונג איילנד (Long Island), האי הארוך שמהווה חלק ממדינת ניו יורק, הוא אמנם אחד האזורים הצפופים ביותר בארצות הברית, אבל הוא התברך ברצועת חוף ארוכה ויפה, עם חול נקי ורך, מה שהופך אותו לאחד ממקומות הנופש החביבים על תושבי ניו יורק. לאורך רצועת החוף יש טיילות, מסעדות ואזורי פיקניק, ומטיילים רומנטיקנים ייהנו מדיונות החול המבודדות, הצוקים והמגדלורים. אזור ההמפטונס הוא אזור נופש פופולרי במיוחד ורבים מעשירי ניו יורק מחזיקים בתי נופש בעיירות החוף של האזור. אחד מהתענגות הגדולים הוא שיטוט בין הוילות והבתים הקולוניאליים המפוארים שבסאות' המפטון ואיסט המפטון, ובסופי שבוע קיציים אפשר גם לחפש סלבס. ככל שמדרימים הנוף נעשה פחות צפוף, ומקבל אופי כפרי יותר, עם כרמים, שדות תפוחי אדמה ובתי חווה.

איך מגיעים? בנסיעת רכבת שנמשכת כשעה מתחנת פן (Pen Station) במנהטן ללונג איילנד.


לונג איילנד, עם רצועת חוף חולית ועיירות קטנות, הוא מקום נופש חביב על תושבי ניו יורק  | צילומים: שאטרסטוק

עיירות בעמק ההדסון
עמק ההדסון מספק כמה מטיולי היום היפים ביותר בסביבת ניו יורק. הוא משלב את הנופים היפים של נהר ההדסון הנופים שמסביב, אתרים היסטוריים וחוות כפריות – כל מה שצריך כשרוצים מקום מפלט שליו מהמולת העיר. לאורך העמק יש עיירות היסטוריות מקסימות עם אחוזות מרשימות. בחרנו שתי עיירות בעמק שראויות לביקור. הנוסעים ברכב שכור יכולים לבקר בשתיהן ביום אחד, למגיעים בתחבורה ציבורית עדיף להתמקד באחת מהן.


עמק ההדסון. נהר רחב, גבעות מיוערות ועיירות קטנות

קולד ספרינג (Cold Spring) היא עיירה קטנה ששוכנת על גדות ההדסון, עם הרבה חנויות לממכר עתיקות, גלריות, בוטיקים מיוחדים ובתי קפה. בסופי שבוע גודשים את העיירה תושבי ניו יורק שמגיעים ליהנות מהנוף ומהאווירה המיוחדת. בסמוך לעיירה נמצא בית בוסקובל (Boscobel gardens), בית אחוזה היסטורי מראשית המאה ה-19 שהוסב למוזיאון. אפשר לסייר בתוך הבית ולהתרשם מהארכיטקטורה, מהריהוט ומיצירות האמנות שמקשטות את הקירות, אבל גולת הכותרת היא הגנים היפים שמקיפים את הבית. בגנים המטופחים יש גן ורדים, גן תבלינים, מזרקות ופסלים, ויש גם שביל הליכה מיוער שמוביל לפלג מים ולמפל קטן. מן הגנים נשקף נוף נפלא של העמק והנהר.


בתים היסטוריים בעיירה קולד ספרינג

איך מגיעים? מתחמת הרכבת Grand Central לוקחים את קו הרכבת Hudson Line לקולד ספרינג. הנסיעה הנופית נמשכת כשעה. בסופי שבוע הרכבות יוצאות בתדירות של אחת לשעה.

טריטאון (Tarrytown) היא עיירה  היסטורית נוספת שכדאי מאוד לבקר בה. גם טריטאון שוכנת לגדות ההדסון, ומציעה למבקרים בה תמהיל של בתים היסטוריים, בתי אחוזה מרשימים, חנויות לממכר עתיקות ונופים יפים ופסטורליים. אחד מבתי האחוזה המרשימים ביותר באזור נמצא דווקא מחוץ לעיירה, בסליפי הולו. זוהי אחוזת רוקפלר, הקרויה גם קיקוויט (Kykuit). בששת הקומות של הבית בו התגוררו ארבעה דורות של משפחת רוקפלר, אפשר להתרשם מהארכיטקטורה ומיצירות האמנות שתלויות על הקירות, של אמנים כמו אנדי וורהול ופיקאסו. הבית מוקף בגנים מרהיבים, ובהם אוסף פסלים מרשים, וגם הנוף שנשקף מהגנים נפלא.


אחוזת רוקפלר בטריטאון. ארבעה דורות של פאר והדר | צילום:
hudsonvalley.org ©

איך מגיעים?
מתחנת גרנד סנטראל לוקחים את ה-Hudson Line לתחנה של טריטאון, הנסיעה נמשכת כ-35 דקות. מטריטאון ניתן להגיע לאחוזת קיקוויט במונית.

טבע ירוק בפארק הארימן
לא חייבים לנסוע במשך שעות כדי ליהנות מטיולים רגליים בלב הטבע הירוק, לינה בשטח, רחצה באגמים צלולים ומפגשים עם בעלי חיים. רק 48 ק"מ מצפון לניו יורק נמצא פארק הארימן (Harriman State Park), השני בגודלו במדינה. בשטח של 189 קמ"ר יש לא פחות מ-31 אגמים, שבחלקם יש חופי רחצה מסודרים, נחלים ופלגים, מאות קילומטרים של שבילי הליכה מסומנים (בהם מקטע משביל האפלצ'ים המפורסם), נקודות תצפית מקסימות ושלל בעלי חיים – צבאים, לוטרות, עופות מים ועוד. בשטח הפארק הוקצו כמה אזורים לקמפינג, ובאתר ליד אגם סבגו (Sebago Lake) אפשר ללון גם בבקתות עץ. האגם היפה עשיר בדגה ואפשר לשוט עליו בסירות. מידע נוסף על הפארק תמצאו באתר האינטרנט.

אחד משבעת האגמים בפארק הארימן

אם התאהבתם בטבע הירוק ואתם רוצים להרחיב את הטיול, בקצהו הצפוני-מזרחי של פארק הארימן נמצא פארק נוסף, באר מאונטיין (Bear Mountain State Park), שגם בו יש כמה אגמים ושפע של מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. בשטח הפארק פזורות אטרקציות שונות, כמו גן חיות קטן, מוזיאון ומגדל תצפית. בחורף, אפשר לצאת כאן לסקי מישורי (cross country ski) ולהחליק על הקרח.

איך מגיעים? יוצאים מניו יורק בכביש A9 לכיוון צפון. הכביש עובר לאורך הגדה המזרחית של נהר ההדסון עד האדסון הייטס (Hudson Hieghts), שם חוצים את הנהר בגשר ועוברים לגדה המערבית, לכביש Palisades Interstate Parkway (כעת אתם נמצאים במדינת ניו ג'רזי). ממשיכים צפונה עם הכביש הזה עד הארימן פארק. בפארק עצמו יש כמה דרכים נופיות, בהן דרך שבעת האגמים (Seven Lakes Dr) העוברת בין האגמים היפים.


שקיעה סתווית מעל אגם הסיאן (Hessian Lake) בפארק באר מאונטיין

צבא של אחרים
כל מי ששירת בצה"ל או יש לו קרובי משפחה בצבא, יופתע לראות את אורח החיים וההתנהלות היום-יומית באקדמיה הצבאית הלאומית של ארצות הברית (המוכרת יותר בשם ווסט פוינט). האקדמיה, ששייכת לצבא האמריקאי, היא שילוב של מחנה צבאי ואוניברסיטה, והחניכים בה עוברים הכשרה צבאית ואימונים מפרכים לצד לימודים אקדמיים לתואר ראשון. בתום ארבע שנים בווסט פוינט, מצטרפים הבוגרים לצבא האמריקאי לשירות של חמש שנים בתחום שבו התמחו. בכל שנה מצטרפים כ-1,300 תלמידים חדשים (המכונים טירונים, cadets), אבל כמה מאות מהם ינשרו במהלך התקופה. רשימת הבוגרים עמוסה בשמות מפורסמים של נשיאים, גנרלים ומדינאים, וגם לא מעט זרים (בהם דוד מרכוס, ממפקדי צה"ל הראשונים במלחמת העצמאות).


מגרש המצעדים בווסט פוינט. שילוב של צבא ואוניברסיטה

המראה של טירונים במדים מגוהצים למשעי צועדים בשורות ישרות מוכר מסרטים וסדרות טלוויזיה. אם תרצו לראות במו עיניכם את המראות הללו, תוכלו להצטרף לסיור מודרך היוצא ממרכז המבקרים בשער הכניסה ועובר בכמה מנקודות הציון החשובות, בהן הקתדרלה הגותית ומגרש המצעדים. הכניסה מוגבלת מגיל 16 ומעלה ואפשרית רק בימים מסוימים. פרטים נוספים באתר האינטרנט

איך מגיעים? ברכב: נוסעים ב- Palisades Interstate Parkway בכיוון צפון עד סופו של הכביש המהיר ב-Bear Mountain Bridge, משם עוקבים אחרי השילוט לווסט פוינט. באוטובוס: Short Line Bus מציע נסיעה יומית מתחנת Port Authority ליד טיימס סקוור עד למרכז המבקרים בווסט פוינט. הנסיעה אורכת כשעה וחצי ומחירה כ-15 דולר. ברכבת: מתחנת גרנד סנטרל בניו יורק, יורדים בתחנת Peekskill ומשם אפשר לקחת מונית לווסט פוינט, מרחק כעשרים דקות נסיעה.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.