תפריט עמוד

הולנד: טיול פריחה אביבי

טיול פריחה אביבי בהולנד, מהארלם לנאלדוויק, ששיאו בביקור צבעוני ומרהיב בגני קוקנהוף, גני הפרחים הגדולים בעולם, שנפתחים לקהל הרחב רק חודשיים בשנה

אין מקום מתאים יותר מהולנד כדי ליהנות בו מפריחה אביבית נהדרת. בעונה זו הולנד מתכסה במרבדי פרחים: כרכומים, נרקיסים, יקינתונים, וכמובן צבעונים, שמסמלים את האביב ההולנדי יותר מכל. הפריחה נמצאת בשיאה מסוף מרץ עד אמצע מאי, כשהזמן הטוב ביותר לצפות בצבעונים הוא מאמצע אפריל עד השבוע הראשון של מאי.

רבים מהתיירים המגיעים להולנד בעונה זו מסתפקים בביקור בגני קוקנהוף היפים, אליהם ניתן להגיע באוטובוס מאמסטרדם, אבל מומלץ עוד יותר לצאת ברכב או בתחבורה ציבורית מאמסטרדם, ולטייל מהארלם לנאלדוויק, במסלול שמשובץ במרבדים נהדרים של פריחה צבעונית. את החלק הראשון של המסלול, מהארלם לליידן, ניתן לעשות במסגרת של טיול יום, למרות שכדי ליהנות מטיול נינוח ולספוג את האווירה ההולנדית במיטבה, כדאי להקדיש לטיול הזה לפחות יומיים. אם רוצים להגיע גם לנאלדוויק ולצפות במכירת הפרחים הפומבית הגדולה בעולם, יש להקדיש לטיול לפחות יומיים, כדי להגיע לנאלדוויק מוקדם בבוקר. 


לא רק צבעונים. מרבדי יקינתונים ליד ליידן | צילום: מקס מיורוב, פליקר

התחנה הראשונה במסלול היא הארלם (Haarlem), בירת מחוז נורד הולנד, ששוכנת במרחק של עשרים קילומטר ממערב לאמסטרדם. להארלם אפשר להגיע גם בנסיעה קצרה ברכבת מאמסטרדם. הארלם היא עיר מקסימה שראויה לביקור בכל עונה של השנה, לא רק באביב. המרכז העתיק של הארלם נעים ושוקק חיים, ויש בו הרבה בניינים עתיקים לגנטים וארכיטקטורה מרשימה. אם מגיעים מוקדם כדאי להקדיש קצת זמן לסיור קצר בעיר ואולי גם ליהנות מקפה של בוקר על גדת אחת התעלות. כדאי להקדיש זמן לביקור במוזיאון פרנס האלס (Frans Hals) המצוין, שבו מוצגים דיוקנאות שצייר האמן לצד עבודות של ציירים הולנדים נוספים. תמונות הנוף יכניסו אתכם למצב רוח המתאים לקראת המשך הטיול שכולו נופים ופריחה.


יום אביבי בהארלם. בניינים עתיקים וארכיטקטורה | צילום: ג'ו דנקלי, פליקר

אחרי שנפרדים מהעיר ממשיכים דרומה, בכביש N208, לכיוון ליסה (Lisse), בירת הצבעונים של הולנד. ליסה עצמה היא עיירה חביבה, אבל גני קוקנהוף הסמוכים הם שמעניקים לה את התואר הזה. בגנים יש ארבעה וחצי מיליוני פרחי צבעוני ממאה זנים שונים. אבל לא רק צבעונים פורחים תמצאו כאן – גם כרכומים, נרקיסים, יקינתונים, סחלבים, אירוסים, ורדים ומינים נוספים רבים הגדלים ברחבי הגנים ובחממות.

הגנים פתוחים רק חודשיים בשנה – מאמצע מרץ עד אמצע מאי, אבל שיא פריחת הצבעונים הוא לרוב באמצע אפריל. גם אם הגעתם בתקופה בה הצבעונים אינם בשיאם, תוכלו להתרשם מהפריחה הססגונית של שלל הפרחים האחרים. בגנים יש 14 קילומטרים של שבילים, שמתפתלים בין בריכות מים, טחנת רוח, חממות, אגם וערוגות צבעוניות.


גני קוקנהוף. שבילים מתפתלים וערוגות פורחות | צילום: טוני אסקודר, פליקר

בגנים הנהדרים ניתן לטייל רק ברגל, אבל אם אתם רוצים לגלות גם את השדות הפורחים שמסביב, מומלץ מאוד לדווש באזור באופניים אותם ניתן לשכור בכניסה הראשית לפארק. מסביב לפארק יש ארבעה שבילי אופניים מסומנים שאורכם נע מחמישה ועד 25 קילומטרים. ניתן גם לצאת לשיט בתעלות שמקיפות את הפארק, בסירות עם מנוע חשמלי ששימשו בעבר את הגננים ומגדלי הפרחים. פרטים נוספים באתר גני קוקנהוף


ניתן לצאת לשיט בתעלות שסובבות את גני קוקנהוף

אם יש לכם מספיק זמן ואתם רוצים להעמיק את ידיעותיכם על צבעונים, כדאי לקפוץ לביקור במוזיאון הצבעוני השחור (Museum de Zwarte Tulp) שנמצא במרכז ליסה. זהו מוזיאון קטן שמספר, באמצעות תמונות, ספרים וסרטי וידאו ועוד. כתובת: Grachtweg 2a, ליסה.


פריחת כרכומים בהולנד
 

מליסה כדאי להמשיך לעיר ההיסטורית הקטנה והיפה ליידן (Leiden), שמפורסמת בהיותה בית לאוניברסיטה העתיקה ביותר בהולנד. בליידן נמצא גם גן בוטני עתיק, שנוסד ב-1594, ועל אף שאינו מרשים כגני קוקנהוף, יש לו קסם משלו. סביב ליידן יש שדות צבעונים שנמתחים עד האופק בשלל צבעים. ניתן לסייר באזור במכונית, לרדת בכבישים הצדדיים ולעצור כראות עיניכם, אך מומלץ עוד יותר לנהוג כמנהג המקומיים ולתור את האזור באופניים. כך אפשר לדווש בהנאה בשבילים וללכת לאיבוד בים הצבעונים שמסביב.


נאלדוויק, כך נראית המכירה הפומבית הגדולה בעולם של פרחים 

מליידן ממשיכים, בדרך שחולפת בין מרבדי פריחה צבעוניים, לתחנה האחרונה במסלול, נאלדוויק (Naaldwijk), שנמצאת בלב הווסטלנד, אזור החממות הגדול בעולם. נאלדוויק מפורסמת במכירות פומביות של פרחים, בהן מכירת הפרחים הפומבית הגדולה בעולם, שמגלגלת כחמש מיליארד דולר מדי שנה. המכירה פתוחה לקהל הרחב בימים שני עד שישי בשעות 9:00-7:00. ככל שמגיעים מוקדם יותר, אפשר ליהנות מיותר אקשן. תיירים אמנם לא רשאים להציע מחירים, אבל הם בהחלט יכולים לצפות בתהליך ולסייר במקום באופן עצמאי או במסגרת סיור מודרך. שימו לב: בשל השעה המוקדמת בה מתרחשת המכירה, כדאי להגיע לנאלדוויק רק אם בכוונתכם לישון באזור בלילה שקודם למכירה. אין טעם להגיע לנאלדוויק במסגרת של טיול יום מאמסטרדם, במקרה של טיול יום מאמסטרדם עדיף לסיים את הטיול בליידן.

מפת המסלול:


 

 

לחצו להגדלה

 

 

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח