תפריט עמוד

רומנטיקה עולמית – טיולים רומנטיים בעולם

טיול אופניים בין כרמים בצרפת, הליכה מהורהרת לצד אגמים ציוריים באנגליה, נסיעה לאורך חופים דרמטיים באוסטרליה - לפניכם הצעות לכמה טיולים רומנטיים במיוחד ברחבי העולם. צריך רק להצטייד במצב רוח הולם ולצאת לדרך

"אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה?", כתב ביאליק. אנחנו לא מתיימרים לדעת את התשובה, אבל בהחלט יכולים להציע לכם כמה מקומות ברחבי העולם שבהם אהבתכם תלבלב על רקע נופים רומנטיים להפליא. אפשר לטייל בין יקבים לכרמים בצרפת, לצד אגמים ציוריים באנגליה, לאורך חופים מפורצים בצפון-מערב ארצות הברית ועוד כהנה וכהנה. הבחירה בידיכם, וכך גם בן או בת הזוג המתאימים לטיול שכזה.

טיול יקבים בשמפיין-ארדאן
מולדת השמפניה, בה מיוצרים 229 מיליון בקבוקים של יין המלכים מדי שנה, היא מקום מצוין לטיול זוגי, בעיקר לזוגות שאוהבים את החיים הטובים. אזור שמפיין-ארדאן (Champagne-Ardenne), המרוחק כ-160 קילומטר מפריז, עטור בכרמים, גבעות, יערות וטירות, ובין ביקור ביקב אחד למשנהו אפשר ליהנות מהנופים הפסטורליים היפים של האזור או לצאת לטיול אופניים נינוח בין הגבעות.

העיר הגדולה והחשובה ביותר בשמפיין היא ריימס (Reims), שמפורסמת בקתדרלת נוטרדאם הגותית ששימשה במשך מאות שנים כמקום ההכתרה של מלכי צרפת. החזית היפה, אולם התפילה המפואר והוויטראז'ים המרהיבים מביאים לקתדרלה עד היום מבקרים רבים. עיר נוספת וראויה לביקור היא טרוא (Troyes), עם הסמטאות הצרות, הבתים העתיקים ונהר הסן שחוצה אותה.


עיירה ציורית באזור שמפיין | צילום: אייסטוק

רשימת היקבים באזור ארוכה עד מאוד, ולכן כדאי מאוד לקחת את האוטו, לנסוע בין הכפרים ולעצור ביקבים שלאורך הדרך, או להצטרף לסיור מודרך שכולל ביקור בכרמים וביקבים וטעימות יין. בין הכרמים והיקבים שכדאי במיוחד לבקר בהם באזור ניתן למנות את Champagne Blondel, בו מגדלים ענבי פינו נואר ושרדונה; Champagne Forget-Chauvet, טירה עתיקה ומוקפת כרמים עם חדר טעימות, ועוד. מי שחייב ללוות את היין בארוחה טובה ימצא באזור לא מעט מסעדות משובחות, שרבות מהן עטורות בכובי מישלן.

לחוויה רומנטית במיוחד, כדאי לצאת לטיול בכדורי פורח מעל נופי האזור. France Montgolfieres מציעים טיסות בכדור פורח שיוצאות מפארק פומרי (Pommery) בריימס. הנוסעים מרחפים מעל העיר, הכרמים של שמפיין והנופים הירוקים של האזור. אתר אינטרנט


טיסה בכדור פורח מעל השדות והכרמים של שמפיין

איפה לישון? Boyer Les Crayers הוא מלון טירה יפהפה שמוקף בפארק גדול וירוק בעיר ריימס. בחדרים יש ריהוט עתיק ומיטות אפריון, ובלובי יש נברשות מפוארות, אח וחלונות גדולים לנוף. את המלון הקימה ב-1904 לואיז פומרי, נצר למשפחת השמפניה וממציאת הברוט, השמפניה היבשה. גולת הכותרת של המלון היא המסעדה הצמודה של השף פיליפ מיל, שעל אף שהיא כבר לא מחזיקה בכוכבי מישלן כבעבר עדיין אפשר ליהנות בה ממטבח משובח. במסעדה מתגאים בהיצע מסחרר של למעלה מ-400 מותגי שמפניה.
כתובת: 64, boulevard Henry-Vasnier, ריימס. אתר אינטרנט

אזור האגמים באנגליה
אין מקום מתאים יותר לרומנטיקה מאשר המקום בו נולד הרומנטיזם האנגלי בשלהי המאה ה-18. תנועת הרומנטיזם חרטה על דגלה את סערות הרגש והדמיון, את המסתורין ואת הקרבה לטבע. כשמבקרים באזור האגמים, ששוכן ברובו במחוז קמבריה שבצפון אנגליה, קל להבין כיצד הוא עורר השראה לכל אלה, ומדוע הונצח רבות בספרות, בשירה ובאמנות. זהו אחד מהאזורים הנופיים ביותר באנגליה, ובו נופים פסטורליים של הפסגות הגבוהות באנגליה, 15 אגמים גדולים (ועוד אגמים קטנים רבים), מפלי מים, יערות, גבעות מתגלגלות, כרי מרעה ירוקים בהם רועות כבשים, טירות עתיקות וכפרים ציוריים.


אגם רומנטי, אחד מיני רבים במחוז האגמים האנגלי | צילום: Pat Neary, ,flickr

האזור כולו אפוף ברומנטיקה כך שכמעט וכל דבר שתבחרו לעשות באזור עם מישהו אהוב יהיה רומנטי. הליכה היא אחת הפעילויות הפופולאריות באזור, שיש בו אינספור מסלולי הליכה, שאורכם הכולל מגיע לכ-3,000 קילומטר. באזור אגם ווינדרמר, הגדול באגמי האזור,היש מסלולי הליכה רבים ונקודות רבות לעצור בהן לפיקניק מול הנוף. כדאי גם להקדיש זמן לביקור בכפרים הציוריים של האזור. הכפר גרסמיר (Grasmere) ששוכן ליד האגם שנושא את אותו שם הוא אחד מהכפרים הטיפוסיים לאזור. בכפר, בו התגורר בעבר המשורר וויליאם וורדסוורת', אבי הרומנטיזם האנגלי, יש בתי אבן יפים, חנויות מיוחדות, גלריות לאמנות, בתי קפה ושבילי הליכה נופיים. פעילות מומלצת נוספת היא שיט זוגי באחד מאגמי האזור. חברות רבות מארגנות סיורים כאלה, חלקן מציעות גם שיט פרטי, ואם אתם נמרצים מספיק אפשר גם לשכור סירה ולשוט באופן עצמאי. באגם אולסווטר, אחד מהיפים באגמי האזור, אפשר לשוט בספינת קיטור ויקטוריאנית משוחזרת.


אזור האגמים. נופים רכים של אגמים ופסגות | צילום: Nellie Windmill, flickr

מה עוד אפשר לעשות באזור? רכיבה זוגית על סוסים, טיול בכדור פורח מעל האגמים, נסיעה ברכבת הקיטור העתיקה בעיירה ריבנגלאס (Ravenglas), ואפילו ארוחה באחת ממסעדות מישלן הרבות שבאזור.


איפה לישון? Linthwaite House Hotel הוא אחוזה כפרית ומוקפת גנים בווינדרמר (Windermer) שהוסבה למלון מפנק. מן החדרים, שבכולם ניכרת הקפדה על הפרטים הקטנים, אפשר להשקיף על אגם ווינדרמר ועל הגנים היפים והיערות שמסביב. מסעדת המלון היא מסעדת שף עטורת שבחים שמגישה מטבח בריטי מודרני.
כתובת: Crook Road, ווינדרמר
אתר אינטרנט

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה
פראג, בירת צ'כיה, נחשבת בעיני רבים לאחת הערים הרומנטיות בעולם, אבל יש בצ'כיה עוד פנינים רומנטיות להפליא, ואחת מהן היא  צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov), עיר ימי ביניימית קטנה, מקסימה ומלאת אווירה, ששוכנת בדרום בוהמיה, כ-180 קילומטר מדרום לפראג.

צ'סקי קרומלוב מצליחה לשלב היטב בין היסטוריה עשירה להווה חי ותוסס. העיר העתיקה של צס'קי קרומלוב השתמרה היטב והוכתרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. גולת הכותרת של האתרים ההיסטוריים בעיר היא טירת צ'סקי קרומלוב שחולשת על העיר, ונחשבת לטירה השנייה בגודלה בצ'כיה אחרי מצודת פראג. מתחם הטירה, שנבנתה במאה ה-13, כולל לא פחות מארבעים בניינים וארמונות, שמסודרים סביב חמש חצרות ופארק גדול, על גדת נהר הוולטאבה. במצודה יש כמה פינות רומנטיות במיוחד, כמו התצפית שנשקפת מראשו של מגדל המצודה. כדאי לבקר גם בפארק שסובב את המצודה, שבו גנים נפלאים, בריכות ומזרקות.


צ'סקי קרומלוב. עיר ימי ביניימית קטנה ומלאת אווירה | צילום: אייסטוק

בנוסף לטירה, הסיור בעיר מאפשר להתפעל מהארכיטקטורה המרשימה וממבנים שבנויים בשלל סגנונות, ובהם מבנים מתקופת הרנסאנס, הבארוק והרוקוקו. כשלא מבקרים בטירות ומתרשמים מהארכיטקטורה אפשר לטייל ליד הנהר או בסמטאות הצרות, שגדושות בחנויות מיוחדות ובבתי קפה.
רבים בוחרים להגיע לצ'סקי קרומלוב במסגרת טיול יום מפראג, אבל כדי לספוג באמת את האווירה המיוחדת כדאי להקדיש למקום לפחות לילה או שניים, ורצוי לעשות זאת מחוץ לעונה, כשהמוני התיירים עוזבים והשקט והשלווה חוזרים למקום.

איפה לישון? הפנסיון שנושא את השם המחייב Pension Nostalgie שוכן בבית מהמאה ה-16 במרכז העתיק של צ'סקי קרומלוב, עם נוף יפה על הטירה. במקום יש בסך הכל שלושה חדרים (מתוכם סוויטה אחת עם סלון מטבח וג'קוזי באמבטיה), בכולם יש ריהוט עתיק ופרטי עתיקות.
כתובת: Masna 137, צ'סקי קרומלוב
אתר אינטרנט

רצועת החוף של אורגון
רצועת החוף של אורגון אמנם לא מפורסמת כמו חופי הזהב של קליפורניה, השכנה מדרום, אבל מדובר באזור יפהפה שמתאים במיוחד לטיול רומנטי. לאורך 362 מייל (582 קילומטר), מאסטוריה שבצפון, בסמוך לגבול עם וושינגטון, ועד לברוקינג הרבור, לא רחוק מהגבול עם קליפורניה, יש חופים חוליים, דיונות חול מהגבוהות בארצות הברית, סלעים בשלל צורות, מגדלורים רומנטיים ויערות גשם שנושקים לקו המים.

נסיעה על כביש החוף של אורגון, שנחשב לאחת מדרכי הנוף היפות ביותר בארצות הברית ועובר ברובו ממש בסמוך לאוקיינוס, היא דרך מצוינת ליהנות מהאזור. קו החוף מנוקד בעיירות קטנות ומלאות קסם, שבהן חנויות עתיקות ומסעדות משובחות, ובדרך אפשר לעצור בעיירות האלה, לכמה שעות או כמה ימים, (האפשרות השנייה מומלצת עוד יותר), ולצאת לגלות את האזור. הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים, דיג וגולף (באזור יש כמה מגשרים מצוינים) הן כמה מהפעילויות החביבות על הנופשים באזור.


מגדלור יאקינה הד משקיף על האוקיינוס השקט בחוף של אורגון
צילום:
Bala Sivakumar, flickr

אחת הערים הנהדרות באזור היא אסטוריה (Astoria) בקצה הצפוני של אורגון, לגדות נהר קולומביה. בעיר הקטנה יש המון אטרקציות – בנוסף לטיול בין הבתים הויקטוריאנים היפים, אפשר לבקר באחד מהמוזיאונים הרבים (כדאי במיוחד להגיע למוזיאון הימי המוצלח), לבקר בנמל ולטייל ברגל (או לנסוע בטרולי) בטיילת הנהר. גם לינקולן סיטי (Lincoln City), שידועה כבירת העפיפונים של העולם, היא עיר מקסימה שמתאימה לחופשה רומנטית, ובה חופים חוליים יפים, חנויות עתיקות ואמנות, מסעדות מצוינות של פירות ים והמון פארקים וטבע מסביב. לבסוף, כדאי להגיע לניופורט (Newport), עיירה יפה ושופעת אטרקציות – מאקווריום מרשים וגנים תת ימיים, דרך כמה מוזיאונים ועד למגדלור הגבוה ביותר באורגון, מגדלור יאקינה הד (Yaquina Head) ההיסטורי שאפשר לטפס לראשו. אחת ההנאות הגדולות באזור היא פשוט ללכת על החוף, שבו משתזפים המוני כלבי ים, לאסוף צדפים יפים ולהתבונן בשקיעה.

איפה לישון? Sylvia Beach Hotel הוא מלון קטן, מתוק ורומנטי להפליא בבניין לבנים כחולות על חוף סחוף רוחות בניופורט. בחדרים, שנושאים שמות כמו ג'יין אוסטין או אמי טאן, אין טלוויזיה או טלפון וגם לא אינטרנט אלחוטי, אבל יש ספרים ומגזינים בשפע, ויש גם ספריה עשירה עם אח מבוערת, ובמבחר גדול של משחקי שולחן. יש גם מסעדה אינטימית עם חלונות גדולים שצופים לים.
כתובת: 267 N.W. Cliff St, Newport
אתר אינטרנט

ויקטוריה, קנדה
יש בקנדה ערים גדולות ומפורסמות יותר, אבל ויקטוריה (Victoria), ששוכנת בקצהו הדרומי של האי ונקובר במערב קנדה, היא ללא ספק אחת הערים הרומנטיות במדינה. מימדיה הצנועים, ההשפעה הבריטית שעדיין ניכרת בכל פינה, הארכיטקטורה הייחודית, האווירה השלווה והטבע המרהיב שמסביב – כל אלה מהווים חלק מסוד קסמה של העיר, שמהווה יעד נפלא לחופשה זוגית.


אורות הפרלמנט משתקפים במימי הנמל הפנימי של ויקטוריה | צילום: אייסטוק

הנמל הפנימי מהווה את לב לבה של ויקטוריה, ויש בו כמה אתרים מעניינים, כמו בתי הפרלמנט (שכדאי לראותם בערב, כשהם מוארים) והמוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית, אבל אחת ההנאות הגדולות היא דווקא שיטוט רגלי חסר מטרה, במיוחד בשעות הערב, אז הנמל שוקק חיים, כל המסעדות ובתי הקפה פתוחים ומתקיימים מופעי רחוב רבים. מקום נוסף שאין להחמיצו הוא גני בוצ'ארט. הגנים המרהיבים מפורסמים בכל העולם וזוכים לכחצי מיליון מבקרים בשנה. למרות זאת, מדובר במקום נהדר לתפוס בו קצת שלווה. בגנים יש מיליוני צמחים, המחולקים לכמה אזורים: גן שקוע, גן יפני, גן ורדים ועוד, שבילים שמתפתלים בין עצים, בריכות ומפלים. בשעות הערב הגנים מוארים באלפי אורות צבעוניים ואז הם רומנטיים במיוחד, ובסופי שבוע קיציים מתקיים כאן מופע מרשים של זיקוקי דינור.

אחת החוויות הנחמדות שאפשר לחוות בעיר עם מסורת בריטית כל כך חזקה היא השתתפות בשעת התה. באזור הנמל הפנימי יש כמה בתי תה, אבל המקום המומלץ (והיקר) ביותר הוא טרקלין התה של מלון פיירמונט אמפרס המפואר. הטרקלין מרוהט בריהוט תקופתי ואל ספלי התה מתלווים סקונס ומאפים קטנים וטעימים להפליא. להשלמת החוויה הרומנטית כדאי לצאת לטיול ערב בכרכרה רתומה לסוס. מרבית הסיורים יוצאים מאזור בתי הפרלמנט ועוברים באזור הנמל הפנימי, פארק ביקון היל והעיר הישנה עם הבתים העתיקים והמרשימים.


תה של אחר הצהריים במלון פיירמונט אמפרס. שומרים על המסורת האנגלית

מה עוד אפשר לעשות בוויקטוריה? נסיעה באוטובוס קומותיים אדום ברחובות העיר, שיט עם ארוחת ערב באחת מסירות הטיולים שיוצאות מהנמל הפנימי וטיול בפארק ביקון היל שבו גנים יפים, יערות, אגם עם ברווזים ונוף מרהיב על מצר חואן דה פוקה.

איפה לישון? Abigail’s Hotel, מלון בוטיק אינטימי סמוך למרכז העיר, מצטיין באווירה רומנטית להפליא (המלון מיועד לזוגות בלבד) ובפינוקים קטנים שהוא מרעיף על אורחיו, כמו תה ומאפינס שמוגשים חופשי לאורך כל היום. כל אחד מ-23 חדרי המלון מרוהט באופן ייחודי, עם רהיטים עתיקים ומלאי אופי – בחלק מהחדרים יש אח לחימום הלילות הקרירים. המלון נמצא בבית אחוזה בסגנון טודור משנות השלושים של המאה הקודמת, והוא מהווה חלופה נינוחה וחמימה למלונות הגדולים שבעיר.
כתובת: 906 McClure Street, ויקטוריה

אתר אינטנרט

דרך האוקיינוס הגדולה באוסטרליה

דרך האוקיינוס הגדולה (Great Ocean Road) משתרעת לאורך החוף הדרום מזרחי של אוסטרליה בין טורקוואי (Torquay) ו-וורנמבול (Warrnambool), ומציעה נופים עוצרי נשימה של מיצר בס והאוקיינוס הדרומי. רבים משווים את הדרך הזו לכביש מס' 1 בקליפורניה, ובכל מקרה מדובר באחת מהדרכים הנופיות בעולם. בכל עיקול נחשפת תמונת נוף מרהיבה אחרת, בין אם מדובר בצוקים משוננים, סלעי ענק גיריים, חופים סחופי רוחות שמושכים גולשי גלים רבים, כפרי דייגים עתיקים, מגדלורים לבנים יער גשם וגם פארק לאומי עם קנגורו וקואלות. הקטע המפורסם ביותר לאורך הדרך הוא 12 השליחים, אוסף של עמודי סלע אנכיים מאבן גיר בגובה כמה עשרות מטרים, ששוכנים בים לחופו של הפארק הלאומי פורט קמפבל.


מצוקי הסלע המכונים 12 השליחים בדרך האוקיינוס הגדולה | צילום: אייסטוק

כדאי להקדיש כשלושה ימים של נסיעה נינוחה לאורך הדרך עם עצירות באתרים הנפלאים של האזור. מקומות נוספים שכדאי לעצור בהם, בנוסף ל-12 השליחים, הם העיירה אופנתית לורן (Lorne) שמתגאה בחופים נפלאים, עיירת הדייגים אפולו ביי (Apollo Bay), המגדלור שבכֵף אוטווי, שניצב בודד על צוק סלע מעל מצר באס, והפארק הלאומי אוטווי (Otway National Park), שבו צומחים עצי מילה עתיקים ושרכי ענק שביניהם מסתתרים מפלי מים שוצפים.

איפה לישון? בעיירות שלאורך הדרך יש לא מעט מלונות, בד אנד ברקפסט וקוטג'ים להשכרה שמתאימים מאוד ללילה רומנטי. אחת האפשרויות המוצלחות באזור היאJohanna Seaside Cottages, מתחם של שבעה קוטג'ים ביוהנה, בין אפולו ביי לשניים עשר השליחים. הקוטג'ים המבודדים האלה שוכנים ממש ליד החוף ומחלונות הענק שלהם שנמתחים מהרצפה לתקרה נשקף נוף עוצר נשימה של האוקיינוס ושל העמקים הירוקים שמסביב. בנוסף לנוף מרהיב מתהדרים הקוטג'ים בפינוקים כמו אח וספא. אתר אינטרנט

דאלאת, וויטנאם
לא במקרה מכנים את דאלאת (Dalat) "עיר האהבה". העיר, ששוכנת באזור הררי מצפון להו צ'י מין, היא אחד היעדים המועדפים על זוגות וייטנאמים לחופשת ירח הדבש שלהם. המיקום של העיר אידיאלי: דאלאת שוכנת בגובה של כ-2,000 מטר מעל פני הים, מציעה מקום מפלט קריר מהלחות הוייטנאמית המוכרת, ומוקפת מכל עבר בנופים מרהיבים של יערות ירוקי עד, הרים, אגמים צלולים ומפלים. פנים העיר מרשים לא פחות. הצרפתים בנו את דאלאת כעיירת נופש לאנשי המנהל, ועד היום נושאת העיר אופי צרפתי ורבים אף מכנים אותה "פריז הקטנה". הדגם המוקטן של מגדל אייפל שהוא למעשה מגדל של חברת החשמל הוא אולי לא אחת הדוגמאות הטובות לכך, אבל מדובר בעיר אלגנטית ונעימה להפליא עם ניחוח אירופי. במרכז העיר יש אגם מלאכותי גדול שזוגות רבים שטים בו בסירות דמויות ברבורים, ומולו יש גני פרחים מטופחים להפליא, שבהם בוחרים זוגות רבים להצטלם לפני החתונה. גם מסעדות משובחות, שמציעות מטבח צרפתי ווייטנאמי, יש בעיר בשפע.


עמק האהבה הסמוך לדאלאת | צילום: אייסטוק

דאלאת היא בסיס מצוין לטיולים באזור. אחד הרומנטיים שבהם הוא הטיול לעמק האהבה, עמק ירוק עם מפלי מים, בריכות וכפרים יפים. מדאלאת כדאי להמשיך צפונה, לנופש בנא טראנג, שם יש חוף יפהפה עם מי טורקיז צלולים.

איפה לישון? Ana Mandara Villas Dalat Resort & Spa הוא מלון ספא עטור שבחים ששוכן באזור ל גבעות ירוקות ומוקף בהרבה טבע. המלון חביב במיוחד על זוגות בירח דבש, שנהנים מהוילות הקולוניאליות המעוצבות שמציעות הרבה פרטיות ונוף, מהטבע שמסביב, ממסעדת המלון שמתמחה במטבח וייטנאמי ופיוז'ן ומהספא המצוין.
כתובת: Le Lai Street, Ward 5, דאלאת
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.