תפריט עמוד

תצפיות הנוף היפות בעולם

קניונים אדירים, מפלים שוצפים, מפרצים קסומים, פסגות מושלגות וגורדי שחקים שמזקרים אל על - העולם שלנו מרהיב ביופיו. לפניכם עשר תצפיות יפות כל כך עד שאפילו הקלישאות מתגמדות מולן

קל ליפול לקלישאות: "נוף עוצר נשימה", "תצפית מדהימה" וכן הלאה. אבל קורה שמגיעים לקצה מצוק או עומדים מול קו רקיע של עיר גדולה והנשימה אכן נעתקת. לפניכם עשר מתצפיות הנוף היפות בעולם, בצירוף המלצות למקום בו הנוף נשקף בשיא הדרו. כדי להתרשם מהנופים המדהימים הללו, 

גרנד קניון, אריזונה
מעט מאוד תצפיות יכולות להתחרות בנופים שנשקפים ממרפסת התצפית "טיילת השמיים" (Grand Canyon Skywalk) שבגרנד קניון באריזונה. מרפסת התצפית דמוית הפרסה שוכנת באזור המערבי של הקניון, ליד נהר הקולורדו. המרפסת הענקית מתבלטת החוצה מעבר למצוק ונראית כתלויה באוויר מעל התהום, ומהתחתית השקופה שלה ניתן להביט על הקניון הגדול בעולם, שעומקו 1.6 קילומטר ורוחבו 16 קילומטר, ועל נהר הקולורדו שזורם בו בשצף. חשוב לדעת שהכניסה למרפסת התצפית מותרת רק בנעלי בד מיוחדות על מנת שלא לשרוט את רצפת הזכוכית, ושאין להכניס מצלמות (צלם מקצועי מטעם המקום ישמח לצלם אתכם תמורת תשלום). פרטים באתר.

הצפייה על הגרנד קניון ממרפסת התצפית היא חוויה מיוחדת, מרגשת ונגישה, אבל המחיר הגבוה בכניסה והצפיפות הרבה עשויים לפגוע בהנאה. כדאי לנסוע גם לתוך הפארק הלאומי גרנד קניון (מרפסת התצפית נמצאת מחוץ לו) לנסוע באחד מן הכבישים הנופיים שבפארק או לצעוד ברגל, למצוא פינה שלווה על שפת המצוק וליהנות מהנוף. רשות הפארקים הלאומיים מפעילה שאטלים שנוסעים לאורך כמה מסלולים מעגליים באזור המצוק הדרומי ועוצרים בדרך בכמה תצפיות עוצרות נשימה.


"טיילת השמיים" תלויה מעל הגרנד קניון | צילום: Jennifer Kirkland, flickr

לדעת רבים, מן המצוק הצפוני והפחות מתויר של הקניון נשקפת תצפית מרהיבה עוד יותר. המצוק הצפוני הרבה פחות נגיש מן המצוק הדרומי, והוא נמצא במרחק של 34 קילומטר מן המצוק הדרומי אם מחליטים ללכת ברגל, דרך הקניון, ממצוק למצוק, או במרחק של 354 קילומטר אם מחליטים לנסוע במכונית.

מי שקצר בזמן אך אינו קצר בכסף, יכול ליהנות מנופי הגרנד קניון בטיסת מסוק. חברות רבות מפעילות טיסה במסוק מעל הגרנד קניון. הטיסות נמשכות כחצי שעה, ויוצאות משדה התעופה של הגרנד קניון. ישנם כמה מסלולים, וכדאי לבחור במסלולים שטסים מעל המצוק הצפוני, שאליו יותר קשה להגיע בדרכים אחרות. מחירן של הטיסות מתחיל בסביבות 160 דולר. יש גם טיסות הליקופטר שיוצאות מלאס וגאס, אך מחירן יקר בהרבה.

מפלי האיגואסו , תצפית מהצד הברזילאי
מפלי האיגואסו (Iguazo Falls), שנמצאים בנהר האיגואסו, על קו הגבול בין מדינת פרנה בברזיל ופרובינציית מיסיונס בארגנטינה, הם מפלאי הטבע המרהיבים בעולם. נהר האיגוסו נשפך בעצמה אדירה אל התהום מגובה של כשמונים מטר בסדרה של 275 מפלים שוצפים, שקרני השמש צובעות בהם קשתות מרהיבות. קשה להתיק את העיניים מן הפלא שנמצא למולן, אבל מסביב מוקפים המפלים ביערות גשם שמהווים תפאורה נפלאה למפלים ומהווים בית למינים רבים של ציפורים ובעלי חיים נוספים.


מפל "לוע השטן, כפי שהוא נראה מברזיל | צילום: Leviacarmina, flickr

מרבית שטחם של המפלים (כשמונים אחוזים) נמצאים בצד הארגנטינאי, מה שמבטיח שאת התצפית היפה ביותר תראו דווקא מהצד הברזילאי, ממנו ניתן להשקיף על הכמות האדירה של המפלים שמעבר לגבול. המפל המפורסם ביותר הוא "לוע השטן" (Garganta del Diablo) – זהו מפל בצורת פרסה שנמצא בצד הארגנטינאי. רוחבו 150 מטר והוא מוקף בענן עצום של רסס. תצפית מרהיבה על לוע השטן נשקפת משביל המפל שבצד הברזילאי, שמוביל למרפסת תצפית שמראה המפלים שנשקף ממנה עוצר נשימה ממש, והרסס העז שניתז עליה לא ישאיר אתכם יבשים. אפשרות נוספת לתצפת על המפלים היא ממטוס או מהליקופטר.

קו הרקיע של מנהטן, ניו יורק
באופן טבעי, מרבית תצפיות הנוף משקיפות על אתרי טבע מדהימים, אבל יש נופים עירוניים שלא נופלים ביופיים, והאיקוני שבהם הוא קו הרקיע של מנהטן שהופיע באינספור סרטים וסדרות טלוויזיה, ותמיד מרגש מחדש. הבניינים המפורסמים ביותר נמצאים באזור המידטאון (שם נמצאים בניין האמפייר סטייט, בניין קרייזלר ומרכז רוקפלר), ובאזור הדאונטאון, שם ניצבו בעבר בנייני התאומים וכעת נבנה במקום מרכז הסחר העולמי החדש, שעם השלמתו בשנה הבאה יהיה הבניין הגבוה ביותר בעיר. קו הרקיע של ניו יורק מרשים בכל שעה של היום, ובמיוחד בשעות הבוקר המוקדמות, בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשהשמיים נצבעים בסגול ובשעות הלילה כשהאורות של הבניינים מנצנצים.


קו הרקיע של ניו יורק. נוף עירוני אייקוני | צילום: Sacha Fernandez,flickr

הנה כמה נקודות שמאפשרות תצפית נהדרת על קו הרקיע של ניו יורק:

נקודות התצפית בקומות ה-86 וה-102 של האמפייר סטייט בילדינג.
פסל החירות באליס איילנד, משם נשקפים כמה מהנופים היפים ביותר של העיר.
טופ עם דה רוק, מרפסת התצפית שנמצאת בקומה השבעים של מרכז רוקפלר, מציעה שני יתרונות נהדרים: תצפית נפלאה על קו הרקיע של ניו יורק, כולל האמפייר סטייט בילדינג, ותורים קצרים בהרבה מאלה שיש בבניין המפורסם.
טיילת ברוקלין הייטס. שכונת ברוקלין הייטס היא אחת מהשכונות המקסימות ביותר בניו יורק, ומהטיילת שלה, שלאורך נהר איסט, נשקף נוף מרהיב של קו הרקיע של מנהטן, מה שהופך אותה לאחת הפינות הרומנטיות ביותר בעיר.

הסלע התלוי, אוסטרליה
תצפית הסלע התלוי (Hanging Rock), שבהרים הכחולים במחוז ניו סאות' ויילס באוסטרליה, היא אחת הדרמטית בעולם – צוק גדול ותלול של אבן חול, שמתבלט החוצה מן המצוק הראשי, בגובה של 105 מטר מעל הקרקע. מי שיעז לעמוד בקצה המצוק (מה שמצריך הרבה אומץ או היעדר תבונה), יזכה בנוף נהדר של ההרים הכחולים ושל היערות הירוקים שמתחת. הסלע עצמו חביב על מטפסים מקצועיים ומנוסים, והוא גם כיכב בסרט "הקצה", שבו שיחקו אנתוני הופקינס ואלק בולדווין. בשעת הזריחה, כשהסלע מואר בצבעים רכים, המראה יפה במיוחד.
 

הסלע התלוי באוסטרליה. תצפית עוצרת נשימה, תרתי משמע | צילום: Vern

נמל הונג קונג, סין
הוא פחות מוכר מזה של מנהטן, אבל קו הרקיע של הונג קונג מרהיב אף הוא: סירות דייגים זעירות לצד אניות ענק משייטות במים, וברקע מזדקרים גורדי השחקים המרשימים של העיר. התצפית הטובה ביותר על הנמל ועל העיר היא מפסגת ויקטוריה (Victoria Peak), הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג – 552 מ' מעל פני הים. מכאן אפשר לראות לא רק את העיר אלא גם את ים סין הדרומי ואת האיים של הונג קונג. בערב, כשהאורות מנצנצים על המים ומופע סימפוניית האורות מאיר את שמי העיר, המחזה מלבב ממש. לפסגת ויקטוריה מגיעים בנסיעה בת שבע דקות בקרונית טראם עתיקה. בפסגה נמצא מגדל הפסגה (The Peak Tower), ובו מרפסת תצפית נהדרת על הנוף. יש כאן גם מגוון אטרקציות – חנויות, מסעדות, מוזיאון היסטורי ומסלולי הליכה בטבע.


תצפית על גורדי השחקים והנמל מפסגת ויקטוריה, הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג | צילום: Matthew Hine, flickr

פסגת טירול, אוסטריה
הרי האלפים מציעים כמה מהנופים היפים ביותר בעולם. לא חסרות תצפיות מרשימות על ההרים, כמה מהן נמצאות באוסטריה. אחת מהן היא פסגת טירול (Top of Tyrol) שנמצאת כשעה נסיעה מאינסברוק, בקרחון שטובאי, בגובה של 3,200 מטר. פלטפורמת התצפית מתבלטת מעבר לקצה ההר, מעל הקרחון. 103 פסגות מושלגות נראות מנקודת התצפית, וביום בהיר אפשר להשקיף על גם על פסגות הדולומיטים שבאיטליה השכנה. הטלסקופ שניצב במקום יסייע לכם להשקיף למרחקים. קשה שלא לעמוד נפעמים אל מול מרחבי השלג העצומים, ועל אף שלא מעט תיירים מגיעים לחזות ביופי הזה, כולם מתמלאים יראת כבוד אל מול המראה כך שאפשר לשמוע את השקט בזמן שמסתכלים סביב. חובבי האתגר יכולים לטפס אל פסגת טירול, אבל זה לא הכרחי, שכן ניתן להגיע למקום גם בנסיעת רכבל חווייתית. המדרונות המושלגים שמסביב מזמינים לגלישה, ומי שלא שבע מהנוף יכול להמשיך את החוויה במסעדה שבמקום, בגובה 3,150 מטר.
אתר אינטרנט


פסגת טירול. 103 פסגות מושלגות

המטרהורן, שוויץ
הר מטרהורן (Matterhorn) המושלג תמיד, שמתנשא לגובה 4,478 מטר וניצב בגאון מעל עיירת הסקי צרמאט, מהווה את אחת מתמונות הנוף המרהיבות ביותר במדינה עתירת נופים כשווייץ. אם מראה הפירמידה התלולה והלבנה נראה לכם מוכר, זה בוודאי משום שראיתם אותו על אריזת שוקולד טובלרון. גם הגושים המשולשים של השוקולד מסמלים את ההר. רבים בוחרים לעלות להר ברכבל וליהנות מתצפית פנוראמית נפלאה על האזור, אבל אז מחמיצים את הדבר היפה ביותר באזור – ההר עצמו. התצפית המקובלת ביותר על ההר היא מהעיירה הציורית צרמאט ששוכנת למרגלותיו, אבל המראה היפה ביותר של ההר נשקף דווקא מאגם ריפלסי (Riffelsee). מכאן ניתן לראות את צידו המזרחי של ההר ואת השתקפותו במי האגם החלקים כמראה. אל התצפית שבאגם ניתן להגיע בהליכה בת עשר דקות מתחנת הרכבת Rotenboden.


השתקפות המטרהורן באגם ריפלסי | צילום:  Mario Ubeda Garcia, Flickr

חוף אמלפי, איטליה
אזור חוף של אמלפי שבדרום איטליה נחשב לאחד מהמקומות היפים בעולם – מצוקים תלולים שנופלים בדרמטיות לים הצלול, כפרי דייגים צבעוניים, עיירות רומנטיות, גנים מרהיבים ביופיים וצמחייה ים תיכונית – כל אלה הם חלק מהנוף הטיפוסי לאזור. אחת הדרכים המוצלחות ביותר ליהנות מנופי האזור היא נסיעה בדרך החוף של אמלפי, שמתפתלת לאורך 68 קילומטר, מסורנטו עד סלֶרנו (Salerno), ומשובצת לכל אורכה בעיירות ציוריות ואינספור תצפיות נפלאות. התצפית הטובה ביותר, נמצאת, לדעת רבים, בעיירה ראבלו (Ravello), שמצריכה סטייה קטנה של חמישה קילומטרים מדרך אמלפי. ראבלו נהנית ממיקום גבוה מעל כולם, בגובה של 370 מטר מעל פני הים, והנוף היפה שנשקף ממנה הוא רק סיבה אחת להגיע למקום, לצד הסמטאות הציוריות העמוסות בגלריות, בתי קפה ומסעדות. האטרקציה המרכזית בראבלו היא וילה רופולו (Villa Rufolo), ארמון מהמאה ה-11 שבו התגורר תקופה מסוימת המלחין ריכארד וגנר. מהגנים הפורחים היפהפיים שמקיפים את הווילה נשקף אחד המראות היפים ביותר באזור, של קו החוף, כפרי הדייגים ובעיקר ים כחול מלוא העין.


תצפית על חוף אמלפי מהגנים של וילה רופולו | צילום: אייסטוק

תצפית אורלנד, נורווגיה
נורווגיה התברכה בכמה מנופי הטבע היפים בעולם: פסגות דרמטיות, פיורדים, יערות ירוקים, קרחונים ואגמים. מאחר והנורווגים לא אוהבים להתערב בטבע, הרבה מתצפיות הנוף במדינה עשויות להיות מפחידות למדי עבור מי שסובל מפחד גבהים או מלב חלש (למשל, בקצה מצוק, כשדבר לא מפריד ביניכם לבין התהום שפרושה מתחת).


תצפית אורלנד בנורווגיה | צילום: Lewis Martin, Flickr

תצפית Stegastein, שמשקיפה אל פיורד אורלנד (Aurland) ואל ההרים שסביבו, נותנת למבקרים בדיוק את התחושה הזו. מדובר בפלטפורמת פלדה וזכוכית, אשר בולטת כשלושים מטר, באוויר, מעל הפיורד, וההולכים עליה מקבלים את התחושה שאם ימשיכו ללכת עד סופה הם יצנחו היישר אל היערות שנמצאים 650 מטר נמוך יותר. לוח זכוכית מונע את הנפילה הזו, ומקנה את למבקרים את התחושה שהם תלויים באוויר, מעל עמק מיוער והפיורד הכחול העמוק המרהיב ביופיו. התצפית המיוחדת הזו, שנבנתה ב-2006, זיכתה את מתכנניה, הארכיטקטים טוד סונדרס וטומי וילהלמסן, בכמה פרסים.


הנוף שנשקף מתצפית אורלנד | צילום: Bernt Rostad, Flickr

הר השולחן, דרום אפריקה

הנוף שרואים ממרומו של הר השולחן (Table Mountain), בגובה 1,086 מטר, הוא אחת מתמונות הנוף היפות ביותר שאפשר להעלות על הדעת – קייפטאון, אחת מהיפות שבערי העולם; חבל הקייפ; האי רובן; נקודת מפגש הימים בקייפ התקווה הטובה והאוקיינוס האטלנטי.


הרכבל שעולה להר השולחן מאפשר תצפית פנורמית על קייפטאון והכף

העלייה למעלה היא חלק מהחוויה – בקרונית רכבל שמסתובבת 360 מעלות תוך כדי נסיעה ומאפשרת תצפית פנוראמית על הנוף. למעלה יש כמה מסלולי טיול נהדרים, אחד מהפופולרים שבהם הוא מסלול אגמה (Agama Walk), מסלול בן חצי שעה שמאפשר ליהנות מתצפית של 360 מעלות על קייפטאון ועל המפרץ.
אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: הר מטרהורן. המראה היפה ביותר נשקף מאגם ריפלסי


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.