תפריט עמוד

נדמה שהביקור בדיסניוורלד באורלנדו הוא חלומו של כל ילד. ברחבי העולם יש כמה פארקי שעשועים של דיסני, אבל רק באורלנדו יש לדיסני ממלכה שלמה, עיר של כמה פארקי שעשועים, שמציעה את כל מה שילדים חולמים עליו  – מתקנים מסעירים, אטרקציות מלהיבות, מפגש עם דמויות אהובות, מופעים מרהיבים – והכל ארוז באריזה המתקתקה שבדיסני יודעים לעשות כל כך טוב. כל אלה הופכים את דיסניוורלד לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעולם. 

בדיסניוורלד יש ארבעה פארקי שעשועים, שני פארקי מים, וגם המון מלונות, מסעדות, מועדונים, חנויות ומופעים, מהם אפשר ליהנות לא רק בתוך הפארקים עצמם אלא גם ב"דאון טאון דיסני". המתחם של דיסניוורלד שוכן בסמוך לאגם בואנה ויסטה, כ-35 קילומטרים דרומית-מערבית לאורלנדו. המתחם משתרע על שטח עצום בגודלו ובין הפארקים מקשרים אמצעי תחבורה רבים, בהם רכבות, מעבורות ואוטובוסים.

כדי שלא תתבלבלו, ותדעו למה לצפות במהלך הביקור, הכנו עבורכם מדריך מיוחד שכולל סקירה מקיפה על כל אחד מהפארקים של דיסני, וגם טיפים מיוחדים למבקרים בדיסניוורלד. 

הפארקים מזמנים מפגשים משמחים עם הדמויות האהובות של דיסני

הממלכה הקסומה (Magic Kingdom)
הפארק המזוהה ביותר עם דיסני, והראשון שהוקם באורלנדו, דומה מאוד לפארקים של דיסני בפריז ובקליפורניה. במרכז הפארק ניצבת הטירה המרשימה של סינדרלה, וממנה מובילים שבילים לכל ששת המתחמים שבפארק.

הרחוב הראשי, ארה"ב (Main street, USA) – מעוצב כרחוב ראשי טיפוסי בעיירה אמריקאית קטנה בראשית המאה העשרים, עם התפאורה המתבקשת, כולל כרכרות רתומות לסוסים, חנויות ומסעדות רבות. ברחוב הראשי אפשר ליהנות מקבלת פנים חמה על ידי הדמויות האהובות של דיסני, ובהן מיקי ומיני מאוס והנסיכות של דיסני.

ארץ ההרפתקאות (Adventureland) – מעוצבת כמעין ג'ונגל או אי טרופי, עם הרבה צמחייה וגשרים. בארץ ההרפתקאות נמצאות כמה מהאטרקציות הפופולריות ביותר בממלכה הקסומה, ובהן jungle cruise – שייט נהרות רגוע בן תשע דקות שעובר בארבע יבשות, ו-Pirates of the Caribbean – שייט במנהרה חשוכה שמוביל למערת פיראטים ולעיירת פיראטים, כולל סצנות של שוד ימי ומפגש עם ג'ק ספירו מהסרט שודדי הקריביים.


קרוסלת ספלי התה של הכובען המטורף | צילום: Joe Penniston, Flickr

ארץ הפנטזיה (Fantasyland) – מתחם המתאים במיוחד לפעוטות ולילדים צעירים, שמרבית המתקנים בו מבוססים על הסרטים הקלאסיים של דיסני. בין היתר אפשר לרכב פה על דמבו הפיל המעופף, להסתחרר בקרוסלת הספלים במסיבת התה של הכובען המטורף, לטוס מעל לונדון עם פיטר פן, להסתחרר בקרוסלת סוסים קלאסית ועוד. האטרקציה הפופולרית ביותר בארץ הפנטזיה היא "עולם קטן" (It's a Small World ) – שייט רגוע דרך 100 מדינות, שכל אחת מהן מיוצגת על ידי תפאורה אופיינית ובובות בתלבושות לאומיות מסורתיות ששרות בכל השפות את השיר "זה עולם קטן מאוד".לאחרונה הסתיים שיפוץ מקיף במתחם ונפתחו בו שני אזורים חדשים – קרקס הסיפורים והיער הקסום, שם אפשר לצאת למסע מעל ומתחת למים עם בת הים הקטנה, לבקר בכפר של בל ("היפה והחיה") ועוד. במהלך 2014 צפויות להיפתח בארץ הפנטזיה אטרקציות חדשות, כמו רכבת הרים שנוסעת במכרה היהלומים של שבעת הגמדים. 

ארץ המחר (Tomorrowland) – מרבית המתקנים כאן קשורים לתחבורה, תעופה וחלל. המתקן הפופולרי ביותר בדיסניוורלד, ספייס מאונטיין, נמצא במתחם הזה, והוא כולל רכבת הרים המדמה נסיעה בחלל, במסלול חשוך שבו לא רואים את המסילה. מתקן פופולרי נוסף הוא Buzz Lightyear Astro Blasters, שמבוסס על הסרט "צעצוע של סיפור", ומשלב אלמנטים של משחק וידאו עם נסיעה במתקן חשוך.


רכבת הר הרעם דוהרת בארץ הספר | הצילום באדיבות דיסני            Disney  ©

ארץ הספר (Frontierland) – ארץ הספר נראית כאילו נלקחה היישר מהמערב הפרוע. אחת האטרקציות האהובות כאן היא רכבת הר הרעם הגדול (Big Thunder Mountain Railroad), רכבת הרים מסעירה שדוהרת בעיירת כורים טיפוסית, מטפסת במעלה הרים, מתפתלת בפיתולים חדים וצונחת בתלילות לתוך קניונים. רכבת נוספת בארץ החלוצים היא ה-Splash Mountain, ששיאה במפל בו נופלות הסירות מגובה של 15 מטר בזווית של 45 מעלות. כפי שניתן להבין משמה של הרכבת, אף אחד לא נשאר יבש.

כיכר החירות (Liberty Square) – זהו המתחם הקטן ביותר בממלכה הקסומה, ובו העתק של פעמון החירות. בכיכר החירות יש רק שלוש אטרקציות, אבל אחת מהן, הבית המכושף (Haunted Mansion), היא אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בפארק. המבקרים נכנסים לתוך טירה רדופת רוחות, נוסעים במעלית מכושפת, הולכים במסדרון אינסופי, רואים חפצים שזזים מעצמם, פוגשים גופות ושלדים, רואים כלי נגינה מרחפים באוויר ועוד.

בכל אחת מן הארצות יש חנויות ומסעדות ייחודיות, שמתאימות לאופייה של הארץ בה הם מצויים, ובחלק מהארצות מתקיימים גם מופעים ייחודיים. בארץ ההרפתקאות, למשל, מתקיים מופע פיראטים בכיכובו של ג'ק ספירו, ואפשר לפגוש בה גם דמויות אהובות כמו פיטר פן, טינקרבל, אלדין, יסמין ועוד. גם בארץ הפנטזיה מתקיימים מופעים רבים, בהם מופעי ליצנים וקרקס, לצד הפעלות לילדים בסגנון "איך להיות נסיכה" או "איך להפוך לאביר".

בכל יום מתקיימים ברחקי הפארק כמה תהלוכות ומופעים גדולים, ובהם Celebrate A Dream Come True Parade – תהלוכת ענק של כל הדמויות המפורסמות של דיסני, מלווה במוזיקה וריקודים; מופע Celebrate the Magic שמספר את ההיסטוריה של סרטי דיסני ומוקרן על הטירה של סינדרלה עם תאורה מרהיבה, המופע Dream-Along With Mickey, מופע מוזיקלי עם מיקי, מיני, סינדרלה, פיטר פן ועוד, ומופע זיקוקי הדינור המרהיב שמתקיים בסיומו של כל יום. מידע על הפארקים השונים תוכלו למצוא באתר אינטרנט.


מופע זיקוקים מרהיב בפארק אפקוט | צילום:
Michael Huey, Flickr

אפקוט (Epcot)

פארק אפקוט נחשב בעיני רבים למעניין ביותר מבין הפארקים של דיסני. הפארק משתרע על שטח עצום – כפול מזה של ממלכת הקסם – וכדאי להקדיש לשני חלקיו לפחות יומיים על מנת למצות את האפשרויות הגלומות בו. פארק אפקוט מחולק לשני אזורים מרכזיים: עולם העתיד וחלון הראווה העולמי.

עולם העתיד מציע מגוון אטרקציות ומתקנים שעוסקים כולם בעתיד ובחידושים טכנולוגיים. הנה כמה מהאטרקציות המעניינות בעולם העתיד:

ספינת החלל כדור הארץ (Spaceship Earth) – זוהי כיפת הכסף הענקית שמהווה את הסמל של מרכז אפקוט. בתוך הכיפה מזומנת למבקרים נסיעה איטית בת 16 דקות בקרוניות שלוקחות למסע המתאר את התפתחות התקשורת האנושית מהתקופה הפרהיסטורית ועד המאה ה-21. בתום המסע בקרוניות אפשר לבלות בפרויקט המחר – אזור משחק אינטראקטיבי עם תצוגות שמדגימות את הטכנולוגיות החדשות ביותר ברפואה, בתחבורה ובאנרגיה.


כיפת הכסף הענקית, הסמל של אפקוט | הצילום באדיבות דיסני            Disney ©

טסט טרק (Test Track) – זוהי, לדעת רבים, האטרקציה המלהיבה ביותר באפקוט, והיא מדמה מסלול ניסוי של מכונית חדשה. המבקרים יושבים במכונית שמגיעה למהירות מסחררת במיוחד (מעל מאה קמ"ש), מטפסת על גבעות, מאיצה במהירות, בולמת בפתאומיות, פונה בחדות בפניות מסמרות שיער ומתחממת לטמפרטורות גבוהות במיוחד. מיועד לבעלי קיבה חזקה.

המשימה: חלל (Mission: Space) – סימולטור שמדמה טיסה לחלל, החל מהאימונים המקדימים, דרך ההאצה, ההמראה, הריחוף ועד לנחיתה בחזרה.

האדמה (The land) – ביתן עצום בגודלו שבו כמה אטרקציות. בראשונה, חיים עם האדמה (Living with the Land), שטים בסירות בנחל מלאכותי דרך תצוגות שמדגימות שטחים חקלאיים, יערות גשם ומדבר אפריקני, ובהמשך דרך חממות הענק בהן מגדלים את התוצרת למסעדות של אפקוט. האטרקציה השנייה, דאייה (Soarin), מדמה ריחוף רגוע מעל קליפורניה, במהלכו נשקפים נופי סן פרנסיסקו, עמק נאפה, מונטריי, יוסמיטי ועוד. האטרקציה השלישית, מעגל החיים (The Circle of Life), היא סרט בכיכובם של סימבה, טימון ופומבה ממלך האריות, שמסביר את הקשר ההדדי בינינו לבין הסביבה.


סימולטור דאיה סורין (Sorin') באפקוט | הצילום באדיבות דיסני             Disney ©

אטרקציות נוספות בעולם העתיד כוללות את The seas With Nemo and Friends – ביתן ובו, לצד תצוגה אינטראקטיבית על החיים מתחת למים, נמצא אחד האקווריומים הגדולים בעולם ובו צבי ים, דולפינים, כרישים ועוד יצורים ימיים; Imagination! Pavilion, ביתן שמוקדש לעולם הדמיון וכולל קולנוע תלת מימד; ו-Universe of Energy, ביתן שמוקדש לייצור אנרגיה, שימורה ומקורות אנרגיה חלופיים, וכולל מופע מולטימדיה בכיכובה של אלן דג'נרס.

חלון הראווה העולמי נועד להציג את היופי שברבגוניות של תרבויות העולם, והוא לוקח את המבקרים למסע מסביב לעולם. יש כאן 11 ביתנים עם אטרקציות, מופעים, סרטי תלת ממד, חנויות ומסעדות שמייצגים את התרבות, הנופים והמטבח של המדינות השונות: ארצות הברית, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, מקסיקו, מרוקו, נורווגיה ובריטניה.


האזור המקסיקני באפקוט | צילום: keristars, Flickr

הארצות מוקמות מסביב לאגם גדול, ואפשר לשוט בו כדי להגיע מצד לצד. בין היתר, אפשר להתרשם מגני בוטצ'ארט, עמודי טוטם ומפל שוצף באזור שמוקדש לקנדה; דגם של מקדש השמים וגנים סיניים יפים באזור שמוקדש לסין; עיירה גרמנית מתוקה מהמאה ה-16, גן בירה וחגיגות האוקטוברפסט באזור שמוקדש לגרמניה; עיר מרוקאית מסורתית עם שוק אופייני בביתן המרוקאי; שייט בנהר בין יערות גשם, הר געש פעיל ופירמידה אצטקית בביתן המקסיקני, כפר אנגלי טיפוסי, גנים אנגליים, גן מבוך ופאב באזור שמוקדש לבריטניה וכדומה.

גם במרכז אפקוט אפשר לפגוש את הדמויות האהובות של דיסני כמו מיקי מאוס ודונלד דאק, וגם כאן מתקיימים מופעים שונים. בכל אחד מביתנים בחלון הראווה העולמי מתקיים מופע טיפוסי למדינה (גרסאות כיסוי לשירי הביטלס בביתן הבריטי, מופעי אקרובטיקה בביתן הסיני, ריקודי בטן בביתן המרוקאי ועוד). בנוסף, מדי ערב לפני סגירת הפארק מתקיים באגם הגדול מופע מרהיב של זיקוקים, לייזרים, מזרקות ומוזיקה.

דיסני הוליווד סטודיוס (Disney's Hollywood Studios)
פארק זה, המוכר לרבים בשמו הקודם, אולפני MGM, מאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של סרטים מפורסמים, ובדומה לפארקים האחרים של דיסני, יש בו הרבה אטרקציות ומתקנים (אם כי במינון נמוך יותר) לצד מופעים מושקעים במיוחד.


אפקטים מיוחדים בדיסני הוליווד סטודיוס | צילום: Chris Richardson, Flickr

בין המתקנים הבולטים בפארק ניתן למנות את רכבת הרוקנרול (Rock 'n' Roller Coaster) – רכבת הרים מהירה וחשוכה עם שלושה לופים, כשברקע מתנגנים שיריה של להקת אירוסמית'; סטאר טורס (Star Tours) – סימולטור שמבוסס על סדרת הסרטים "מלחמת הכוכבים" ומדמה מסע בחלל, ומגדל האימה של אזור הדמדומים (The Twilight Zone Tower of Terror) – מתקן שמבוסס על סדרת הטלוויזיה אזור הדמדומים וכולל נסיעה במעלית שנופלת נפילה חופשית מגובה 13 קומות.

אטרקציות נוספות בפארק הן Studio Backlot Tour – מסע מודרך בן 35 דקות מאחורי הקלעים של סרטים מפורסמים, כולל אפקטים מיוחדים, שטפונות, רעידות אדמה ועוד; The Great Movie Ride – מסע דרך סרטים קלאסיים כמו "קזבלנקה", "מרי פופינס", "הקוסם מארץ עוץ" ועוד; The magic of Disney Animation – סיור מודרך באולפני האנימציה של דיסני; The American Idol Experience – הסט של אמריקן איידול בו אפשר לצפות במופעים, להצביע ואפילו ולהופיע; ומגרש ההרפתקאות שנמצא בסט של הסרט "מותק הילדים התכווצו" ובו הילדים יכולים לגלוש על עלים ענקיים, לזחול במנהרות, לרכב על נמלים ועוד.


מתוך פנטסמיק, המופע המרשים שמתקיים בסופף כל יום בדיסני הוליווד סטודיוס | צילום: Michael Kappel, Flickr

בפארק מתקיימים מופעים רבים ומושקעים, כמו "המסע של בת הים הקטנה", "היפה והחיה", מופע אינדיאנה ג'ונס שכולל פעלולים מסוכנים, מופע של כוכבי ערוץ דיסני ג'וניור, תהלוכה של הדמויות מסרטי פיקסאר כמו צעצוע של סיפור, רטטוי ומפלצות; והמופע Fantasmic – מופע מרשים במיוחד שמתקיים בסיומו של כל ערב ובמהלכו גיבורי דיסני הטובים, כמו מיקי מאוס, בל, בת הים הקטנה, סינדרלה, פיטר פן, טרזן ועוד נלחמים ברשע. המופע מלווה באפטים מיוחדים, לייזרים, אורות, מזרקות מרקדות וזיקוקי די נור.

ממלכת החיות (Animal Kingdom)
ממלכת החיות היא הפארק הגדול ביותר מבין הפארקים של דיסניוורלד, עם יותר מ-1,700 בעלי חיים מ-250 מינים שונים. בנוסף למפגש הקרוב עם החיות, יש בפארק גם לא מעט מתקנים ואטרקציות מעשה ידי אדם. גם ממלכת החיות מחולקת לשבע ארצות. אזור הכניסה לפארק נקרא נווה מדבר (Oasis), ובו עצים וצמחים טרופיים, בריכת מים עם פלמינגו ובעלי חיים כמו קנגורו, איגואנות ועוד.

אזור אפריקה מהווה עבור רבים את גולת הכותרת של הביקור בפארק, ובו נוסעים ברכבי ספארי באזור שמדמה את הסוואנה האפריקאית, ופוגשים ג'ירפות, קרנפים, פילים, זברות, אריות ועוד. באזור אפריקה אפשר גם לצעוד ב- Pangani Forest Exploration Trail – מסלול ביער אפריקאי טרופי, שלאורכו נקודות תצפית על גורילות, היפופוטמים, ציפורים טרופיות וחיות נוספות.


זברות וג'ירף בממלכת החיות | הצילום באדיבות דיסני                        Disney ©

באזור אסיה אפשר להתרשם מהנופים הטיפוסיים לאסיה, ובהם יערות טרופיים, הרים נישאים ומקדשים. אפשר לצעוד במסלול המהרג'ה (Maharajah Jungle Trek) – הליכה רגלית באזור שמדמה יער גשם בדרום-מזרח אסיה. במהלך הסיור אפשר לצפות בטיגריסים, דרקוני קומודו, עטלפים וציפורים טרופיות. באזור אסיה יש גם שתי אטרקציות בולטות. הראשונה היא רכבת ההרים אוורסט – Expedition Everest, שדוהרת במעלה "האוורסט" (וגם צונחת למטה בתלילות). אטרקציה נוספת באזור אסיה היא Kali River Rapids – מתקן שמדמה שייט מסעיר ברפסודה ביערות הגשם של הודו, ובדרך כלל לא יוצאים ממנו יבשים.

מחנה מיקי-מיני (Animal Camp Minnie-Mickey) הוא אזור נוסף, שנמצא בתוך יער ירוק עד ובו הילדים יכולים לפגוש את מיקי, מיני, גופי, פלוטו וחבריהם, כשהם לבושים בבגדי ספארי, וגם לצפות במופע "פסטיבל מלך האריות".


עץ החיים בפארק ממלכת החיות | צילום: Michael Huey, Flickr

בארץ הדינוזאורים (Dinoland U.S.A) יש בית קברות לדינוזאורים בו הילדים יכולים למצוא מאובנים, מתקן קופצני ומסעיר בשם דינוזאור, ורכבת הרים בשם Primeval Whirl שהקרונות שלה מסתובבים בזמן הנסיעה כך שאין לצפות את כיוון הנסיעה שלה. כאן גם מתקיים המופע המוזיקלי "מוצאים את נמו".

אי התגליות (Discovery Island) נמצא במרכז הפארק ובו נמצא עץ החיים, עץ בגובה של 14 קומות שבתוכו מוצג סרט תלת מימד "קשה להיות חרק". העץ, שהפך לסמלו של הפארק, מוקף בבריכות קטנות, עצים וצמחייה, וסביבו אפשר לפגוש פלמינגו, קנגורו, למורים, צבים, חסידות ושקנאים.


שייט מסעיר בממלכת החיות |  צילום:  Brian And Kathy Mickle, Flickr

משמר כדור הארץ של רפיקי (Rafiki's Planet Watch) הוא האזור האחרון, ואליו ניתן להגיע רק בנסיעה ברכבת. יש כאן בית חולים לחיות, מרכז בו מלמדים את המבקרים על הטיפול בחיות והכנת האוכל, תצוגות אינטראקטיביות, ופינת ליטוף עם עזים, כבשים, חזירים ועוד.

פארקי מים
בנוסף לפארקי השעשועים, יש בדיסניוורלד גם שני פארקי מים שיכולים להוות מפלט מרענן מהחום והלחות של פלורידה.

פארק לגונת הטייפון (Typhoon Lagoon) מעוצב כלגונה קריבית עם חופים חוליים, דקלים וצמחייה טרופית. ברחבי הפארק יש מתקנים רבים לכל המשפחה – ממגלשות מסעירות ועד אזור בטוח לפעוטות. בפארק יש תשע מגלשות מים מסוגים שונים: יש שם מגלשות מהירות במיוחד, מגלשות מפותלות, מגלשות תלולות להחריד, מגלשות חשוכות, מסלולי אבובים מסעירים, וגם כאלה רגועים יותר, בהם אבובים ליחידים ואבובים שמתאימים לארבעה. יש גם מסלול אבובים רגוע לכל המשפחה בנהר שמקיף את הפארק. אחת האטרקציות המלהיבות בפארק היא בריכת הגלים, שנחשבת לאחת מהגדולות בעולם, ובה גלים שמגיעים לגובה של 1.80 מטר. אפשר להשתעשע עם הגלים ואפשר גם לגלוש (ילדים בני שמונה ומעלה יכולים לקבל שיעורי גלישה בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שהפארק נפתח). אטרקציה מסעירה נוספת היא ריף הכרישים – בריכה בה ניתן לשנרקל לצד שפע של דגים טרופיים ואפילו כרישים קטנים. להורים שמעדיפים בילוי רגוע יותר מחכה חוף חולי יפה עם דקלים, צמחייה טרופית ומיטות שיזוף.


מגלשת מים בפארק חוף סופות השלג | הצילום באדיבות דיסני            Disney ©

פארק חוף סופות השלג (Blizzard Beach) הוא פארק מים ייחודי שמעוצב כאתר סקי מושלג. כל האטרקציות במקום סובבות סביב השלג. כך, למשל, מגלשות המים מדמות מסלולי סקי ויש גם רכבל כסאות שממנו ניתן להשקיף על נופי הפארק. יש בפארק כמה מגלשות מסעירות במיוחד, כמו Summit Plummet – מגלשה גבוהה ותלולה במיוחד שבה נופלים במהירות מגובה של 12 קומות כשבחלק מהדרך עוברים במנהרה חשוכה. זוהי אחת ממגלשות המים הגבוהות והמהירות בעולם. מגלשה נוספת היא Toboggan Racers – סדרה של שמונה מגלשות קמיקזה הצמודות זו לזו ומאפשרות לגולשים להתחרות ביניהם ולראות מי יגיע למטה יותר מהר. ה-Snow Stormers הן שלוש מגלשות סללום מפותלות במיוחד, ויש גם מסלולי אבובים ורפטינג לכל המשפחה. אחת האטרקציות הייחודיות לפארק היא Ski Patrol Training Camp –מסלול מיוחד בו הילדים נדרשים לדלג מעל קרחונים תוך שהם נתלים על גשרי חבלים. לקטנים יש גם ארמון שלג שממנו יוצאות מגלשות מים שמותאמות לגילם ושאר שעשועי מים.
 

פארק המים חוף סופות השלג, המדמה אתר סקי  | צילום באדיבות דיסני Disney ©

טיפים לבילוי מוצלח בדיסניוורלד

כדאי לשריין לפחות יום אחד לכל מתחם מרכזי. לפארק אפקוט, במידת האפשר, כדאי לשריין יומיים – יום לכל מתחם. אם אתם רוצים לבקר גם בפארקי המים, כדאי להקדיש לדיסניוורלד כולו כשבוע.

כדי להימנע מעמידה ממושכת בקופות כדאי לרכוש כרטיסים מראש באתר האינטרנט או בקופות הכרטיסים שפזורות לאורך האינטרנשיונל דרייב באורלנדו. 

הכרטיסים לדיסניוורלד נחלקים לכמה סוגים. אם בכוונתכם לבלות במקום שלושה ימים ויותר, כדאי לרכוש כרטיס לכמה ימים שמקנה הנחה משמעותית בהשוואה לכרטיסים שמתאימים ליום אחד. לא חייבים לחכות לרגע האחרון, אפשר לקנות כרטיסים מראש באתר האינטרנט, שם תוכלו לבחור כמה חבילות, כולל כרטיס המקנה כניסה לארבעה פארקים עם אפשרות דילוג ביניהם באותו יום, כרטיס המשלב בין פארקי שעשועים ופארקי מים וכדומה. 

כדי להפיק את המיטב מן היום, כדאי להצטייד מראש במפת הפארק ולהתעדכן בלוח הזמנים של המצעדים והתהלוכות.


ארוחה עם נסיכות. חוויה בלתי נשכחת | צילום: Jason Wohlford, Flickr

שימו לב למגבלות הגיל והגובה, הן מצוינות ליד כל מתקן וגם באתר האינטרנט. ידיעה של המגבלות מראש תחסוך עגמת נפש ועמידה מיותרת בתור. 

ליד כל אחד מהמתקנים רשום משך ההמתנה הצפוי (במתקנים פופולריים רבים יש המתנה של שעה ואף יותר). במתקנים הפופולריים ביותר יש אפשרות לקבל, ללא תשלום, פאס לקיצור העמידה בתור (Fast Pass). את הפס אפשר לקבל במכונות מיוחדות שנמצאות לצד המתקנים. על הפס נקובה השעה בה ניתן לחזור למתקן ולעמוד בתור מקוצר (של רבע שעה לכל היותר). בינתיים, אפשר לבלות במתקנים אחרים בפארק, במקום להמתין בתור הארוך. רק חשוב לזכור לחזור למתקן הנחשק במועד המדויק המצוין על הכרטיס, ולא – אחרת תאבדו את הזכות לעמוד בתור המקוצר.

אם אינכם מעוניינים לצפות בכל התהלוכות, כדאי לנצל את זמני התהלוכות כדי לעלות על מתקנים פופולריים במיוחד שזמני ההמתנה אליהם מתקצרים בזמן התהלוכות.

כדאי להצטייד מראש במשקאות, חטיפים וכריכים, שכן המחירים בדוכנים ובמסעדות בפארקים יקרים להחריד.


מלון גראנד פלורידיאן המעוצב כטירה ויקטוריאנית | צילום: Don Henry, Flickr

בחלק מהמסעדות של דיסני ניתן לפגוש את הדמויות האהובות, ולכן, אם החלטתם להוציא כסף על ארוחה במסעדה, כדאי לעשות זאת באחת מהמסעדות האלו. ארוחת צהריים עם נסיכות עשויה להוות, עבור ילדות רבות, את החוויה המרגשת ביותר ביום כולו. כדאי לקחת בחשבון שצריך להזמין מקום זמן רב מראש לארוחות הללו. באתר האינטרנט הזה תמצאו מידע על מסעדות בפארקים, סוגי חבילות הארוחות שאפשר לרכוש ומסעדות בהן אפשר לסעוד עם דמויות דיסני.


מלון אמנות האנימציה, שנפתח לאחרונה. לישון ליד נמו, בת הים הקטנה ועוד הצילום באדיבות דיסני Disney ©

לינה בפארקים: השהות במלונות של דיסני אמנם לא זולה, אבל מהנה להפליא ותורמת לחוויה הכללית. בשטח הפארקים יש יותר מעשרים מלונות, בהם מלונות פאר יקרים בסגנונות שונים כמו לודג' אפריקאי, כפר פולינזי וטירה ויקטוריאנית על שפת האגם. יש מלונות מעט יותר צנועים, בהם מלון חוף בסגנון קריבי ומלון שמעוצב בהשראת הרובע הצרפתי בניו אורלינס. ויש גם מלונות במחירים סבירים, שמוקדשים לשלל נושאים, מספורט, דרך מוזיקה ועד אנימציה. המשותף לכל המלונות של דיסני, בין אם הם בקצה העליון או התחתון של סקאלת המחירים, הוא שכולם מציעים מגוון פעילויות לילדים, כמו בריכות, קירות טיפוס, מתקני משחקים ועוד, ולא פחות חשוב: כולם מציעים למתארחים בהם מגוון הטבות, כמו שירות הסעות בחינם משדה התעופה, הסעה בחינם לפארקים של דיסני, כניסה מוקדמת לפארק – כשעה לפני שהוא נפתח לכלל המבקרים, ארוחות מוזלות ועוד. 

לפארקי שעשועים נוספים בפלורידה:

פארקי שעשועים באורלנדו וסביבתה 
פארקי שעשועים באורלנדו וסביבתה
גם מחוץ לדיסני וורלד יש באורלנדו מגוון עצום של פארקי שעשועים. מפארק יוניברסל, דרך עולם הים ועד לבוש גארדנס – מדריך לפארקי השעשועים של פלורידה


 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.