תפריט עמוד

קוסטה ריקה עם ילדים

קוסטה ריקה הפכה בשנים האחרונות מחביבת התרמילאים ליעד פופולרי גם בקרב משפחות, שכבר בילו בכל פארקי השעשועים המובילים בעולם ומחפשות חופשה שונה, שבה הטבע הוא השחקן הראשי. שמורות הטבע הנפלאות של קוסטה ריקה, יערות הגשם, הרי הגעש הפעילים, החופים היפים שבהם אפשר לראות צבי ים, הגשרים התלויים והאומגות בלב הג'ונגל – כל אלה קוסמים למשפחות שמחפשות חופשה מרובת הרפתקאות בלב הטבע. לכך יש להוסיף את העובדה שקוסטה ריקה היא מדינה בטוחה מאוד ונקייה מאוד, עם מלונות מפנקים ותנאי טיול נוחים.
עוד טיולים עם ילדים בעולם


עצלן תלוי על ענף. בטיול בקוסטה ריקה הטבע הוא השחקן הראשי

בירת קוסטה ריקה, סן חוזה, לא מציעה מוקדי עניין מיוחדים, ולכן, בהתאם לשעת הטיסה, כדאי לצאת מן העיר ולהתחיל בטיול או להישאר בה בלילה הראשון שלאחר הטיסה ולהתחיל לטייל למחרת בבוקר. את המשך השהייה בקוסטה ריקה כדאי לפצל לשניים-שלושה מקומות, בהתאם למשך השהות במדינה, ומהם לצאת לטיולי כוכב.

שמורת הר הגעש ארנל
ארנל (Arenal) הוא הפעיל מבין הרי הגעש של קוסטה ריקה. ההר, שנראה כחרוט מושלם, מתנשא לגובה 1,633 מטר. הטיפוס עליו אסור, אבל ניתן לטייל סביבו, ליהנות מתצפית נהדרת עליו ועם קצת מזל לחזות גם בלבה שזורמת מהלוע
. בנוסף להר יש בפארק גם יער גשם, מעיינות חמים ואגם מלאכותי גדול, לגונה ארנל.


החרוט המושלם של הר הגעש ארנל

את הפארק חוצים כמה שבילי הליכה נהדרים. שניים מהשבילים היפים ביותר הם שביל הטוקנים, החוצה את יער הגעש ועובר על גבי זרם לבה גדול שנשאר מההתפרצות של 1992, ושביל הגשרים התלויים, שכולל מספר רב של גשרים התלויים מעל יער הגשם והמאפשרים הצצה לחלקו העליון, שכמעט אינו נראה מהקרקע.

פארק מפלי לה פז
במרחק של פחות מ-50 ק"מ מבירת קוסטה ריקה נמצאת אחת השמורות המקסימות במדינה. פארק La Paz Waterfall Gardens הוא למעשה מעין גן בוטני רחב ידיים עם שבילי הליכה העוברים ביערות הגשם והעננים ומחברים בין חמישה מפלים יפהפיים. ברחבי הגן יש מתחמים שונים שבהם אפשר לצפות בציפורים, כולל טוקנים ויונקי דבש המרחפים מעל הפרחים ומוצצים את הצוף במקורם הארוך; במתחם אחר נמצאים בעלי חיים אופייניים לקוסטה ריקה, בהם פומות, יגוארים וקופים שונים.


פארק מפלי לה פז. שבילי הליכה מובילים לסדרה של חמישה מפלים

שמורת קניו נגרו
אחת השמורות המרתקות בקוסטה ריקה, שהפכה נגישה לציבור רק לאחרונה. שמורת קניו נגרו (Cano Negro), על הגבול עם ניקרגואה, משמשת מקום מקלט לבעלי חיים רבים. אפשר לשוט בסירה לאורך נהר ריו פריו (Rio Frio) בלווית מדריך ולצפות בבעלי החיים שמסביב. בין השאר, יש באזור קופים, עצלנים, תנינים ומיני רבים של ציפורים.


לטאה בשמורת קניו נגרו. בשמורה יש עושר גדול של זוחלים, יונקים וציפורים

יער העננים של מונטה ורדה
מונטה ורדה (Monte Verde) היא עיירה קטנה ששוכנת בלב יערות העננים שבמרכז קוסטה ריקה, מצפון-מזרח לבירה סן חוזה, ובמרחק של 4-3 שעות נסיעה מהר הגעש ארנל. זהו אחד היעדים הפופולריים ביותר בקוסטה ריקה למשפחות, בשל מגוון האטרקציות הרחב שמוצע במקום.

יער העננים של מונטה ורדה מהווה בית למינים רבים של בלי חיים – עצלנים, קופים, פרפרים וציפורים, כולל הציפור הלאומית הנדירה, הקצאל. ביער יש שבילי הליכה רבים שמאפשרים לגלות את עולם החי והצומח העשיר במקום, אבל האטרקציה העיקרית ביער, בעיקר עבור משפחות, היא האפשרות לצפות עליו דווקא מלמעלה. מערכת של גשרים תלויים באורך של שני קילומטרים וחצי מאפשרת להביט על הציפורים ועל צמרות העצים בגובה העיניים. ההליכה אינה קשה והיא מלווה במדריך שמסביר על החי והצומח במקום. אפשרות נוספת, שמתאימה לנועזים, היא ריחוף בין צמרות העצים במערכת אומגות, שנחשבת לאחת מהמוצלחות בקוסטה ריקה. הפעילות מתאימה גם לילדים והמשתתפים קשורים ומאובטחים היטב.


הליכה על גשר תלוי בין צמרות העצים ביער עננים

במונטה ורדה ובכפר סנטה אלנה הסמוך יש גם אטרקציות נוספות, קצת יותר רגועות, כמו גן פרפרים וגן יונקי דבש, שם אפשר לראות מינים שונים ומרהיבים של פרפרים ושל הציפורים הזעירות והמקסימות. מעניין לבקר גם בבריכת הצפרדעים שבה חיים 25 מינים של צפרדעים ובגן הסחלבים היפהפה שבו 500 מיני סחלבים. גם סיורים קולינריים לכל המשפחה יש במונטה ורדה. אפשר לבקר במפעל הגבינות, להשתתף בתהליך הייצור וגם לטעום גבינות שוויצריות ומילקשייק טעים, ואפשר לסייר במטעי הקפה של מונטה ורדה, לאסוף פולי קפה, לצפות בתהליך הייצור של הקפה וגם לטעום. גם בשעות הלילה לא משעמם במונטה ורדה. אפשר להצטייד בפנסים ולהשתתף בסיורים מודרכים בעקבות בעלי החיים הליליים ביער.


סבך היער במונטה ורדה. לטייל בג'ונגל מהאגדות…

הפארק הלאומי טורטוגרו
הפארק הלאומי טורטוגרו (Tortuguero National Park), ששוכן במיקום מבודד בצפון-מזרח קוסטה ריקה, לחופי הים הקריבי, הוא אחד מהפארקים המתויירים ביותר במדינה. הוא זכה לעיקר פרסומו בשל היותו אתר הרבייה החשוב ביותר בים הקאריבי לצב הים הירוק. מדי שנה מגיעות לחופי הפארק הלאומי כארבעים אלף צבות ים כדי להטיל את ביציהן, והאטרקציה הפופולרית והמרגשת ביותר במקום היא הסיורים המודרכים שיוצאים בשעות החשיכה ועוקבים אחרי צבות במשקל 180 קילו המטילות כמאה ביצים עגולות ואחרי כן מכסות אותן באדמה ושבות אל הים. חוויה מרגשת עוד יותר, אותה זוכים לראות ברי המזל, היא לראות את הצבים שזה עתה בקעו עושים את דרכם אל המים.


צבת ים בפארק הלאומי טורטוגרו

בנוסף לצב הים הירוק מקננים בשמורה מינים נוספים של צבים, אבל צבי הים הירוקים, שנמצאים בסכנת הכחדה, מושכים את מירב תשומת הלב של המבקרים בשמורה. עונת הקינון של צבי הים הירוקים היא בין יולי לאוקטובר, וזהו הזמן הטוב ביותר לבקר כאן, אם כי אפשר לראות צבים בודדים לכל אורך השנה.

בנוסף לצבי הים, יש לפארק עוד הרבה מה להציע. המגוון האקולוגי בפארק עצום: יש בו יער גשם, יערות מנגרובים, ביצות, נהרות וחופים, וכל אלה מהווים את ביתם של מינים רבים של בעלי חיים, ובהם ציפורים, קופים, תנינים, צפרדעים ועוד. הדרך הטובה ביותר וגם המהנה ביותר לגלות את הפארק היא בשייט. ניתן לשכור קאנו או קיאק או להצטרף לשייט מודרך בתעלותיו ונהרותיו של הפארק. ניתן גם לצאת לטיול רגלי מודרך בג'ונגל ולצפות בחיות השונות. בטורטוגרו יש גם אתר קנופי – מערכת של אומגות וגשרים תלויים בין עצי הג'ונגל, שמאפשרים לראות את יער הגשם מגובה הצמרות.


יונק דבש במעוף. בקוסטה ריקה אפשר לראות עשרות מינים של יונקי דבש

הפארק הלאומי מנואל אנטוניו
הפארק הלאומי מנואל אנטוניו (Manuel Antonio National Park), ששוכן במרכזה של רצועת חוף האוקיינוס השקט, אמנם לא נמנה על הפארקים הגדולים בקוסטה ריקה, אבל הוא ראוי מאוד לביקור בשל יער הגשם, החופים היפים והמגוון הגדול של בעלי החיים. ברחבי הפארק יש כמה מסלולי הליכה קצרים, שמתאימים לכל המשפחה, ובמהלך הסיור בהם אפשר לפגוש מינים רבים של בעלי חיים – מעצלנים ואיגואנות, דרך ציפורים ולטאות ועד כמה מינים של קופים.

 


ילדון חוקר מקרוב את נפלאותיו של פארק מנואל אנטוניו

החופים של פארק מנואל אנטוניו מהווים גם הם אטרקציה בפני עצמה, עם חול לבן ורך, צמחייה טרופית ומי טורקיז. אפשר לבלות בטיול על החוף וברחצה, ואפשר גם לצאת לשייט שכולל עצירות לשנירקול ואפשרות לצפייה בצבי ים ובדולפינים. משפחות הרפתקניות ישמחו להתנסות במגוון סוגים של ספורט ימי, כוללשייט בקיאק ימי שייט קבוצתי מודרך באופנועי ים או שיעורי גלישה.


חוף
בפארק מנואל אנטוניו

למה דווקא קוסטה ריקה?

מרחקי נסיעה קצרים, קל ופשוט להתנייד כאן ברכב שכור

שילוב של טבע, אטרקציות ונופש

מתאים מאוד לילדים מגיל 9 ומעלה (בגלל חלק מהאטרקציות)

אפשר לטייל לאורך כל השנה, כך שקל להתאים את הנסיעה לחופשות בית הספר

קוסטה ריקה היא מדינה בטוחה מאוד

אפשר לשלב בקלות עם חופשה בארצות הברית

מפת קוסטה ריקה (לחצו עליה להגדלה):

צילומים אייסטוק, Steve ,Adam Baker, Celine Colin, Andrew Hall, Brian Henderson, Javier Sale, Neal Oneal, Marissa Striniste, Emmanuelle Bourgue

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.