תפריט עמוד

טיול אופניים בהולנד – הצעות למסלולי רכיבה

המדינה המישורית, שבה יש יותר אופניים מאנשים, היא גן עדן לרוכבים, בין אם מדובר במשפחות עם ילדים קטנים או ברוכבים מנוסים. כמה הצעות למקומות נפלאים לרכיבה בהולנד

פני השטח המישוריים, הנופים הפסטורליים, שפע החנויות להשכרת אופניים, רשת השבילים הנרחבת ביותר בעולם ובעיקר תרבות הרכיבה הופכים אות הולנד לגן עדן לרוכבי אופניים. רוכבים מנוסים אולי לא ימצאו כאן אתגרים גדולים, אבל ייהנו מהאפשרות לרכב למרחקים ארוכים, וממסלולי אופניים שממשיכים מהולנד למדינות השכנות. רוכבים מתחילים ייהנו מהקלות של הרכיבה במישור וממגוון עצום של מסלולים נהדרים למתחילים. גם ילדים ימצאו מסלולים שמתאימים לרמתם ומגוון של אופני ילדים בכל חנות להשכרת אופניים.

מי שלא רוצה להתרחק יותר מדי, יכול לשכור אופניים באמסטרדם, ולהצטרף להמוני המקומיים שמדוושים ברחובות העיר. אם הרבה זמן לא רכבתם, הוונדל פארק עשוי להיות מקום טוב לתרגל בו את כישורי הרכיבה שלכם לפני שתצאו לכבישי העיר העמוסים. אבל כדי ליהנות באמת מחוויית הרכיבה ההולנדית, כדאי לצאת, ולו לכמה שעות, אל אזורי הכפר. הנה כמה הצעות למקומות שבהם כדאי במיוחד לרכב בהולנד:

פארק דה הוחה פלואה: אופניים ואמנות
רכיבה על אופניים בפארק דה הוחה פלואה (De Hoge Veluwe) שבמרכז הולנד היא דרך נהדרת ליהנות משניים מהדברים שהולנד מצטיינת בהם במיוחד: אופניים ואמנות. בפארק הלאומי, שהוא הגדול ביותר בהולנד, יש נופי ביצות, יערות ודיונות, ויש בו גם 42 קילומטר של שבילי אופניים, עם שלושה מסלולים משולטים. בכל אחת מהכניסות לפארק – אחת בפאתי ארנהם והאחרות בכפרים סמוכים כמו אוטרלו (Otterlo) והואנדרלו (Hoenderloo) – יש חניונים שבהם 1,700 זוגות אופניים לבנים שעומדים לרשות המבקרים, ללא תשלום. יש במקום גם אופניים לילדים (ללא גלגלי עזר) ואופניים עם מושב לילד או לתינוק, מה שהופך את הרכיבה בפארק למתאימה לכל המשפחה., אפשר לרכב ללא מטרה וליהנות מהנופים בפארק, אבל הדבר המומלץ ביותר הוא לרכב בשבילים שמובילים למוזיאון קרולר-מולר (Kröller-Müller). במוזיאון המשובח יש יצירות של פיקאסו, רנואר, ומאנה, אבל המעניינת ביותר היא תצוגה של 270 מעבודותיו של ואן גוך, שמאפשרת לעקוב אחר התפתחות יצירתו של האמן.


רכיבה בנופים הולנדיים טיפוסים: שדות, תעלות ופרות

רכיבה בווטרלנד: קרוב לעיר
מצפון לאמסטרדם, אך קרוב מאוד לעיר, נמצא אזור הווטרלנד, אזור פסטורלי להפליא של תעלות מים, שדות וכפרי דייגים ציוריים. ניתן לצאת לדיווש קליל ומהנה להפליא של כ-25-20 קילומטר בין כפרי האזור. נקודת המוצא לטיול היא באזור התחנה המרכזית של אמסטרדם. באזור התחנה המרכזית יש חנויות רבות להשכרת אופניים, ובהן גם ניתן להצטייד במפה של אזור הווטרלנד. ממש מאחורי התחנה המרכזית יש מעבורות כחולות קטנות שחוצות את התעלה לכיוון Buiksloterweg. עולים על אחת מהן עם האופניים (השייט בחינם) ויוצאים לדרך. כעבור דקות אחדות מגיעים לצד השני. יורדים מהמעבורת ומתחילים לרכב בשביל אופניים רכב ושטוח, בכיוון Schellingwoude (יש שילוט טוב לאורך הדרך). מהר מאוד שאון העיר מתחלף בנופי הכפר: שדות ירוקים שבהם רועות פרות הולנדיות, תעלות שלוות בהן שטים בנחת ברווזים, חוות מתוקות להפליא וכפרים מקסימים באופק. כדאי לצאת למסלול מעגלי של כ-25 קילומטרים שעובר דרך הכפרים זונדרדרופ (Zunderdorp), רנסדורפ (Ransdorp) ודורגרדם (Durgerdam) עד שהוא חוזר לנקודת המוצא. מי שזמנו בידו והוא בכושר טוב, יכול לצאת לסיור ארוך ומקיף יותר, של כ-75 קילומטרים, שעובר דרך כמה מכפרי הדייגים הציוריים והמפורסמים של האזור, כמו אדם (Edam), מוניקנדם (Monnickendam) ומארקן (Marken). בכל הכפרים האלה אפשר להצטייד בגבינות משובחות, לנוח עם כוס קפה וגם לקנות מזכרות הולנדיות טיפוסיות. כעת, בידיים מלאות ובטן מלאה, אפשר לחזור לעיר הגדולה.


דיווש בדיונות של האי טסל

האי טסל: בין כבשים לים
האי טסל (Texel) שבים הצפוני, בצפון הולנד, הוא אי יפהפה עם חופי רחצה לבנים,דיונות, יערות, שדות טוליפים, כפרים מקסימים והמון מינים של ציפורים. האי אידיאלי לטיולים רכובים, ויש בו 135 קילומטר של שבילי אופניים. לאי אפשר להגיע במעבורת שיוצאת מדן הלדר. לדן הלדר ניתן להגיע ברכבת מאמסטרדם, והנסיעה נמשכת כשעה וחצי. כמעט בכל הכפרים באי יש חנויות להשכרת אופניים, וגם בנמל של טסל ניתן לשכור אופניים, עם הירידה מהמעבורת. אפשר לתת לאופניים להוביל אתכם ואפשר להצטייד במפה ולהחליט לאן נוסעים. בכל דרך בה תבחרו מובטחים לכם נופים נפלאים והרבה שקט. אחד המסלולים שמציעה לשכת התיירות של טסל הוא מסלול הכבשים – 35 קילומטרים, נוחים לדיווש, שעוברים דרך אחו ירוק וכרי מרעה, שבאביב אפשר לראות בהם המוני כבשים. מסלולים מומלצים נוספים הם המסלול שעובר לאורך ימת וואדן, בסמוך למים; והמסלולים שעוברים לאורך הדיונות ליד דה קוג ודן הורן.

שדות הצבעונים בין האג לאמסטרדם: טיול פריחה אביבי
אם אתם מגיעים להולנד בתקופת האביב, ובעיקר באמצע אפריל – תחילת מאי, אל תחמיצו רכיבה בשדות הצבעונים, שהפכו לסמלה המסחרי של הולנד. באזור שבין האג לאמסטרדם, ובעיקר באזור הארלם, ליידן וליסה, יש שדות פקעות שפורחים באביב בשלל צבעים, עם רצועות צבעוניות שנמתחות עד האופק. אפשר לשלב את טיול האופניים עם ביקור בגני קוקנהוף הנפלאים, אבל אפשר לראות ים של צבעונים גם אם מוותרים על הכניסה לגני קוקנהוף, ומתמקדים בשדות הצבעונים הסמוכים שבליסה. ניתן לשכור אופניים ומפה בכניסה לגני קוקנהוף, ולצאת לתור את האזור. כדאי להקדיש כמה שעות לרכיבה נינוחה בין השדות, שכוללת גם לא מעט הפסקות לצילום. בטיול הזה, יותר מבכל טיול אופניים אחר שתעשו בהולנד, אל תשכחו להביא מצלמה.


משפחה רוכבת בשדות הצבעונים

מסלול חוצה הולנד
רוכבי אופניים מושבעים, שלא מסתפקים בטיולים של שעות אחדות, יפיקו הנאה רבה מה-Fietserpad, מסלול אופניים באורך 574 קילומטר שחוצה את הולנד מדרום לצפון ומקביל למסלול ההליכה הפופולרי Pieterpad. המסלול עובר בשבילי אופניים ודרכים צדדיות, ונותן תמצית של כל הטוב שיש להולנד להציע: כפרים ציוריים, עיירות היסטוריות, תעלות, יערות, טחנות רוח שדות וכרי מרעה. המסלול מתחיל במחוז לימבורג שבדרום הולנד ומסתיים בחרונינגן שלחוף הים הצפוני. כדאי להקדיש למסלול לפחות שבוע ואפשר לישון בצימרים ובחוות שלאורך הדרך.

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח