תפריט עמוד

כל כך נעים לטייל במדרחוב הציורי של זכרון, בין החנויות המיוחדות, הגלריות והמסעדות, עד שקל לשכוח שיש לזכרון וסביבתה הקרובה עוד הרבה מה להציע. מרכזי מבקרים, סדנאות חווייתיות, חוות סוסים ואתרי ספא הם חלק מהחבילה. הנה כמה מהאטרקציות המעניינות בזכרון והסביבה:

תיירות חקלאית

עץ השדה
בחוות עץ השדה שבגבעת עדה מגדלת משפחת טפרברג, כבר ארבעה דורות עצי זית, שמהם מייצרים במקום שמן זית משובח. המשפחה נמנית על המשפחות המייסדות של גבעת עדה, והביקור במקום כולל הדרכה על מורשת המשפחה ועל פועלה ועל ההיסטוריה המעניינת של המקום. בהמשך מוזמנים המבקרים לצפות בתהליך הייצור של שמן הזית. לילדים יש במקום פינת חי ובה עזים, זוחלים, בעלי כנף וסוסים. בחנות של החווה ניתן לרכוש את השמן ושאר המוצרים המיוצרים בחווה. כדאי מאוד לתאם את הביקור מראש.

כתובת: משק טפרברג, בנימינה-גבעת עדה.
טלפון: 04-6288306 050-3767681

 

קטיף פירות עצמי במשק האיכרים של משפחת לייבוביץ

משק האיכרים של משפחת לייבוביץ
למשפחת לייבוביץ מזכרון יעקב יש במשק החקלאי שלה בזכרון יעקב מטעי פרי רבים, ובהם שסק, אפרסק, נקטרינה, משמש, שזיף ותפוח. גולת הכותרת של המקום היא הרימונים, ומרכז המבקרים שהוקם בחצר המשק מוקדש כולו לפרי המיוחד הזה. אפשר לסייר במטעי הרימונים, לשמוע על שיטות הגידול של הרימון ועל סגולותיו, ואף לראות ולעיתים גף להשתתף בייצור מוצרים שונים מהרימונים, כמו מיץ רימונים, יין רימונים ושמן זרעי רימונים. בנוסף, להשתתף במקום בקטיף פירות בהתאם לחודשי השנה. בחודש אוגוסט, למשל, אפשר להשתתף בקטיף עצמי של ענבים שמסתיים בהכנת מיץ ענבים, ובחודשים ספטמבר-אוקטובר אפשר להשתתף בקטיף מיץ רימונים שמסתיים בהכנת מיץ רימונים. הפעילות היא בתיאום מראש.

כתובת: זכרון יעקב
טלפון: 050-4414509, 050-6442053
אתר אינטרנט

טיול סוסים בחוות מכורה. קאובוי ליום אחד

נופש פעיל

חוות מכורה
חוות מכורה היא חוות סוסים ותיקה וידידותית להפליא ששוכנת בסמוך למושב כרם מהר"ל, מוקפת בנופים הנפלאים של הכרמל. בחווה יש כשלושים סוסים, שעל גבם אפשר לצאת לטיולי רכיבה מודרכים באזור, גם אם מעולם לא עליתם על סוס, ולהרגיש כמו קאובוי ליום אחד. הטיולים פתוחים למשתתפים מעל גיל 11, מתקיימים על סוסים רגועים ומאולפים ומודרכים על ידי מדריכים מקצועיים ומנוסים. הטיולים שמתאימים לרוכבים לא מנוסים נמשכים בין שעה לארבע שעות, עוברים בנופים קסומים ובחורש הטבעי של האזור ומגיעים לכמה פינות טבע קסומות כמו שמורת נחל חרובים, נחל מערות, מצפה עופר, מערות האדם הקדמון ועוד. זוגות שמעוניינים ברכיבה רומנטית יכולים להצטרף לטיול ירח מלא או טיול שקיעה שמלווים בארוחת גבינות ויין. יש גם טיולים לרוכבים מנוסים שנמשכים כמה שעות ואפילו ימים אחדים.

טלפון: 04-9842735, 054-8188094
אתר החווה

מי קדם
אתר מי קדם ששוכן בפארק אלונה הירוק, בין המושבים אביאל ועמיקם, מרחק נסיעה לא ארוכה מזכרון יעקב, מספק אפשרות לבילוי רטוב ומהנה לכל המשפחה. זהו אתר ארכיאולוגי שמהווה חלק ממפעל מים מהתקופה הרומית-ביזנטית שנועד להעביר מים מעין צברין, ליד עמיקם של ימינו, אל העיר קיסריה. מפעל המים השתרע על פני כ-23 ק"מ של מנהרות, תעלות ואמות מים. הרומים חפרו במקום פירים שהיו מרוחקים כ-50 מטר זה מזה, וביניהם חברה נקבת מים באורך של שישה קילומטרים שאפשרה את הולכת המים. מן הנקבה הזו שוחזר קטע באורך 280 מטר, ובו ניתן לצאת למסע מרתק ורטוב. יורדים לתוך האדמה וצועדים במים קרים בתוך הנקבה החשוכה. המים בנקבה מגיעים לעומק של כחצי מטר. המסלול אמנם לא ארוך אבל מהנה מאוד, ומתקיים בליווי הדרכה. האתר פתוח בקיץ בלבד. כדאי להצטייד בנעליים ובגדים נוחים להליכה במים (וגם בנעליים ובגדים יבשים להליכה בסוף המסלול) וכן בפנסים.
טלפון: 04-6388622

מי קדם. בילוי רטוב בנקבת המים העתיקה

סדנאות חווייתיות

סדנת בשמים
מה החשיבות של ריחות שונים ומה הבושם שאנחנו מזליפים על עצמנו אומר עלינו ועל מצב רוחנו? בסדנת הבשמים של חברת הקוסמטיקה הטבעית Lavido, שבסיסה בזכרון יעקב, תגלו את כל התשובות והכי כיף – תוכלו ליצור בושם משלכם עם ריח ייחודי המתאים באופן מושלם לטעמכם האישי. הסדנה המקסימה, שמיועדת לאמהות ובנות או לקבוצה של חברות, נפתחת בהיכרות עם צמחי ריח ושמנים אתריים והסברים על משמעות הריחות בחיינו. מכאן עוברים לשלב המעשי: על השולחן הגדול מפוזרים בקבוקונים עם שמנים אתריים ומשתתפות הסדנה מרחרחות, מטפטפות, מנסות שילובים שונים, מתייעצות עם המדריך ובסופו של דבר מרכיבות בקבוק בושם אישי אותו הן מקבלות במתנה. במקום מתקיימות גם סדנאות להכנת קרמים. שימו לב: ההשתתפות בסדנאות מותנה ברישום מראש.

כתובת: רחוב המייסדים 41, זכרון יעקב
טלפון: 04-6899406
אתר אינטרנט

חומרי גלם בסדנת הבשמים של לבידו. ריח אישי שאין לאף אחד אחר

סדנה להכנת נייר
במרכז החצר היפה של משפחת נוימן בזכרון יעקב עומד עץ מקסים הנקרא תות נייר, שקליפתו משמשת לעשיית נייר במזרח הרחוק. תות נייר הוא גם השם שבחרו יזהר ותמנה למרכז שלהם, שבו הם מייצרים נייר ומוצרי נייר (יש פה חנות שבה אפשר לקנות את התוצרת), מציגים תערוכות מתחלפות ומקיימים סדנאות שונות. בסדנה להכנת נייר לומדים איך להפוך קליפות של עץ לנייר מיוחד ויפהפה. התהליך כולל פירוק הקליפות לסיבים בעזרת פטישי עץ, השריית הסיבים במים, הוספת קישוטים טבעיים מהגינה (עלי כותרת, אניצי דשא, עלים שנשרו וכדומה), סחיטת המים מהסיבים, כבישה שלהם וייבוש. התוצאה: דף נייר שהכנתם בעצמכם. סדנה למשפחות אורכת כשעה ויש לתאם אותה מראש. אם במהלך טיול בזכרון הגעתם במקרה לתות נייר, תוכלו להשתתף בסדנת התנסות קצרה, שאורכת כרבע שעה.

כתובת: המייסדים 39
טלפון: 054-6490559
אתר אינטרנט

הוספת קישוטים מהגינה לעיסת הנייר בסדנה של תות נייר

פינוקי ספא

ספא אחוזת זמארין
ספא אחוזת זמארין שוכן במבנה אותנטי בתחילת מדרחוב דרך היין בזכרון יעקב, והמיקום הזה הוא כבר התחלה טובה לבילוי רומנטי. הרומנטיקה ממשיכה כשנכנסים פנימה – העיצוב של הספא נעים ומרגיע, וחדרי הטיפולים מוארים באור נרות ואפופים בריחות נעימים של שמנים ארומטיים. צוות המטפלים מקצועי ותפריט הטיפולים כולל עיסוי שוודי, רפלקסולוגיה, איורוודה, עיסוי באבנים חמות, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי לנשים בהריון ועיסוי פנים וקרקפת. יש גם חבילות פינוק שכוללות טבילה בג'קוזי או אמבט שמנים רומנטי בנוסף לטיפולים. השימוש בסאונה פתוח לכל האורחים ללא תוספת תשלום. אם אתם חשים מנומנמים אחרי הטיפול אפשר להישאר לישון באחד מתשעת חדרי האירוח שבמקום. לפני או אחרי הבילוי בספא כדאי לטייל במדרחוב הציורי ששופע בתי קפה, מסעדות וגלריות.

כתובת: מדרחוב דרך היין, סמטת הגרנות, זכרון יעקב
טלפון: 04-6293422,04-6397404
אתר אינטרנט

 

עיסוי באבנים חמות באחוזת זמארין


ימה – ספא יין
ספא היין ימה הוא, כפי שניתן להסיק משמו, הוא לא עוד ספא שגרתי. במקום מתמחים בווינותרפיה – טיפולים שעושים שימוש בענבים וביין, שנודעים בסגולותיהם הרפואיות. בזרע, בקליפה ובגבעול של כל ענב, ישנו ריכוז גדול ביותר של אנטי אוקסידנטים שמעודדים יצור קולגן, נלחמים ב"רדיקלים חופשיים", משפרים את זרימת הדם, מגרים את מערכת החיסון ונלחמים בעייפות – כל מה שאנחנו רוצים להשיג מטיפול ספא מוצלח במיוחד. אפשר לטבול באמבט יין מרלו, וליהנות מטיפולים מיוחדים כמו טיפול ימה, שכולל פילינג בזרעי ענבים, עטיפת גוף שמכילה שמנים מזינים, תמציות צמחים ומיצוי יין, ולסיום – עיסוי קרקפת. יש גם עיסוי קברנה סוביניון עם עטיפת שמנים וקליפות ענבים. במקום ניתנים גם טיפולים שגרתיים יותר עיסוי משולב, עיסוי באבנים חמות וטיפולי פנים. אפשר להזמין גם חבילות שכוללות בנוסף לטיפולים גם טבילה באמבט יין ופלטת גבינות עזים אורגניות שמלווה, איך לא, ביין הבית.
נראה שגם לנופים הנפלאים שנשקפים מהמקום וכוללים את בריכות הדגים, הכרמים והים, יש השפעה לא פחות מיטיבה עם הנפש.

כתובת: ההגנה 21 זכרון יעקב
טלפון: 077-4431240
אתר אינטרנט

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.