תפריט עמוד

מזרח קנדה: איפה לטייל ומה לראות

מהמפלים הכי מפורסמים בעולם, דרך ערים רב-תרבותיות ועד מסלולי הליכה באי ירוק - יעדי הטיול המרכזיים במזרח קנדה מציעים משהו לכל אחד

מזרח קנדה מציע שילוב מרנין בין אתרי טבע בתוליים לערים תוססות ומלאות עניין. הנה כמה מיעדי הטיול העיקריים במזרח קנדה, עם הצעות על קצה המזלג מה כדאי לעשות בכל אתר שכזה:

1. מפלי הניאגרה
האטרקציה הפופולארית ביותר במזרח קנדה היא מפלי הניאגרה (Niagara Falls), ששוכנים על הגבול שבין מדינת ניו יורק בארצות הברית ומדינת אונטריו בקנדה. כ-12 מיליון מבקרים פוקדים את אזור המפלים מדי שנה. המפלים הקנדיים, שמכונים גם מפלי הפרסה, צונחים בעצמה רבה מגובה 52 מטר ורוחבם בפסגה הוא 675 מטר. הצד הקנדי של המפלים מציע שפע של אטרקציות. הפופולרית מכולן היא הספינה "עלמת הערפל" (Maid of the Mist) שמשייטת לרגלי המפלים בין שני צידי הגבול.

כדי לצפות על המפלים מגבוה, כדאי לעלות לראשו של מגדל סקיילון (Skylon Tower) שבעיירה ניאגרה פולס. בראש המגדל, שמתנשא לגובה של כ-235 מטר, שוכת מסעדה מסתובבת, ובתחתיתו יש מרכז קניות וקולנוע לסרטי תלת מימד. תצפיות נוספות נשקפות מגשר ריינבו (Rainbow Bridge) המחבר בין שני צדי הנהר, והרכבל (Whirlpool Aero Car). כדאי לצאת אל "הסיור מאחורי המפלים" (Journey Behind the Falls), מסלול מנהרות המוביל לעמדות תצפית יפות. מוקד עניין נוסף באזור הוא תעלת וולנד (Welland Canal), שמחברת בין אגם ארי (Erie) לאגם אונטריו (Ontario). בשל ההפרשים במפלס המים ובגבהים בין האגמים, הספינות מוכנסות לתוך מפלסים בדמות תאי ציפה ענקיים (Locks), המתמלאים או מתרוקנים לפי כיוון ההפלגה עד שגובה מפלס המים בהם זהה לתא הסמוך. אז נפתחים השערים והספינה ממשיכה אל התא הבא. במרחק נסיעה קצרה מן המפלים נמצאת העיירה ניאגרה און דה לייק (Niagara on the Lale) שנחשבת לאחת העיירות היפות והציוריות ביותר בקנדה, וברחובותיה יש מבנים היסטוריים לצד גלריות, בוטיקים מיוחדים ובתי קפה.

מפלי הניאגרה. צונחים בעצמה רבה
"עלמת הערפל" משייטת לרגלי מפלי הניאגרה

2. קוויבק סיטי
העיר קוויבק (Quebec City), בירת הפרובינציה קוויבק, השפה השולטת בעיר היפה ששוכנת על גדות הנהר סנט לורנס היא צרפתית. העיר העתיקה של קוויבק היא העיר המבוצרת היחידה בצפון אמריקה, צפונית למקסיקו, שחומותיה עדיין קיימות, והיא הוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1985.מרבית האטרקציות התיירותיות של העיר נמצאות בתחומי העיר העתיקה, שבה בנייני אבן עתיקים וסמטאות מתפתלות שלאורכן חנויות ומסעדות. בין האתרים החשובים ניתן למנות את המצודה של קוויבק, שבקיץ כדאי לצפות בטקסי החלפת משמרות הנערכים בה; טירת פרונטנק שנבנתה ב-1893 על צוק ומשמשת כמלון; בזיליקת נוטר-דאם של קוויבק; הכיכר המלכותית ההיסטורית; רובע פטי שמפליין הציורי והתוסס; והנמל העתיק שמשמש כאזור בילויים. בעיר יש כמה כמה מוזיאונים מעניינים, ובהם מוזיאון הציוויליזציה והמוזיאון לאמנויות יפות.

טירת פרונטנק, המשמשת היום כמלון, מיתמרת מעל הנהר ובתיה של קוויבק סיטי

3. מונטריאול
מונטריאול (Montreal), העיר השנייה בגודלה בקנדה, מתהדרת בתואר "העיר הדוברת צרפתית השנייה בגודלה בעולם". זהו המרכז הכלכלי והתרבותי של קוויבק, המציע שלל בילויים, חיי לילה, גסטרונומיה, אווירת נהנתנות, שופינג ושיק צרפתי. האזור המלבב ביותר במונטריאול הוא העיר העתיקה. חלק היסטורי זה שוכן בצמוד לנמל הישן, ובו רחובות ציוריים מרוצפי אבן ובניינים משוחזרים מהמאות ה-17 וה-18. רחוב סנט פול (Rue St. Paul) הוא אחד הרחובות היפים ביותר בעיר העתיקה, ויש בו מנורות רחוב יפות בסגנון ויקטוריאני והרבה חנויות מיוחדות וגלריות. לא כדאי להחמיץ את כיכר ז'ק קרטייה (Place Jacques-Cartier) המתמלאת בקיץ במופעי רחוב, דוכנים המוכרים דברי אמנות ומזון, מוכרי פרחים, כרכרות רתומות לסוסים שמזמינות לסיור בעיר העתיקה והמון אדם המגיע להסתובב וליהנות מהאווירה ולבלות במועדוני הג'אז ובתי הקפה ההומים שבכיכר וברחובות הסמוכים לה. אתר נוסף שלא כדאי להחמיץ הוא בזיליקת נוטרה דאם, כנסייה גותית מרהיבה שנבנתה בין 1829-1824.

הנמל הישן של מונטריאול

בסמוך לעיר העתיקה נמצא הנמל הישן, שבו טיילת יפה לאורך הנהר עם פארקים ירוקים, זירות החלקה, מתקני שעשועים וכן שפע של בתי קפה ומסעדות. אתרים מומלצים נוספים בעיר הם הגן הבוטני רחב הידיים והמרשים של העיר, הפארק האולימפי ומגדל מונטריאול שמציע תצפית נהדרת על העיר, רחוב סן-דני התוסס שבו יש חנויות מעצבים וחנויות ספרים לצד בתי קפה וברים, והר רויאל, שהוא חלק מפארק הנושא את אותו שם ומהווה ריאה ירוקה עם נוף יפה, אגם ומסלולי הליכה וריצה.

4. טורונטו
טורונטו (Toronto), העיר הגדולה ביותר בקנדה, לא יכולה אמנם להתחרות ביופיין ובקסמן של ערים כמו קוויבק או ונקובר, אבל זוהי עיר קוסמופוליטית מלאת חיים עם חיי תרבות עשירים, סצנת תיאטרון תוססת, מסעדות מעולות ושפע של אטרקציות.

האטרקציה המפורסמת ביותר בעיר היא מגדל CN, שמתנשא לגובה 553 מטר ומציע תצפית נהדרת על העיר דרך מרפסת פנורמית, רצפת זכוכית שקופה ומסעדה מסתובבת. בעיר יש כמה מוזיאונים מצוינים, חלקם בעלי שם עולמי, כמו המוזיאון הלאומי של אונטריו והגלריה הלאומית של אונטריו. המהגרים הרבים שחיים בטורונטו מקנים לה אופי ססגוני, בעיקר כשמבקרים בצ'יינה טאון, שבה שווקים וחנויות ססגוניות לצד מסעדות אסיאתיות משובחות; באינדיה בזאר שבו יותר ממאה חנויות ומסעדות מהודו ובאיטליה הקטנה, שבה מסעדות מצוינות, ברים ובתי קפה.

קו הרקיע של טורונטו, עם מגדל CN, הגבוה ביותר בעיר
קו הרקיע של טורונטו, עם מגדל CN, הגבוה ביותר בעיר

לטיול רגלי עירוני כדאי ללכת לרחוב קווין סטריט ווסט, אזור טרנדי עם מסעדות ובתי קפה אופנתיים, גלריות, חנויות מעצבים ועתיקות, מועדונים ואולפני טלוויזיה מקומיים.כדאי לטייל גם באזור שסביב חוף אגם אונטריו, שבו בתים יוקרתיים, טיילת חופית נאה, חנויות ומתחם Harbourfront Centre, הכולל גלריות, אולמות מופעים, בוטיקים, משרדים, מרינה ובתי מלון. עם ילדים כדאי לבקר במוזיאון המדע המצוין, באונטריו פלייס – קומפלקס בילויים ושעשועים הבנוי על שלושה איים מלאכותיים באגם אונטריו, בגן החיות של טורונטו ובארץ הפלאות של קנדה – פארק השעשועים הגדול ביותר בקנדה.

5. אי הנסיך אדוארד
אי הנסיך אדוארד (Prince Edward Island), השוכן לחוף האוקיינוס האטלנטי, הוא המחוז הקטן ביותר והפחות מאוכלס בקנדה. האי זכה לעיקר פרסומו הודות לסדרת ספריה של לוסי מוד מונטגומרי, שהראשון בהם הוא האסופית, המתרחשים באי. גם אם אין בכוונתכם לבקר באתרי התיירות הקשורים לספר, כדאי להגיע לאי הפסטורלי בעל הנופים השלווים. אין פה את הנופים הדרמטיים של הרי הרוקי, אבל יש אגמים רבים מספור, יערות מחטניים, גבעות ירוקות, עיירות זעירות, מרחבים חקלאיים גדולים בהם נטועים בתי חווה וחוף ים מקסים עם צוקים אדומים.

נופים פסטורליים באי הנסיך אדוארד
נופים פסטורליים באי הנסיך אדוארד

בירת האי היא שרלוטטאון, עיר בעלת חשיבות היסטורית – כאן התכנסו ב-1864 אבות הקונפדרציה לדון באיחוד המדינה. נעים לטייל ברחובות מרוצפי האבן של העיר העתיקה, המוארים במנורות גז ומשובצים בבתי אחוזה מרשימים. סמוך לקו המים יש מסעדות שמתמחות בדגים ופירות ים, חנויות וברים. העיירה המתויירת ביותר באי היא קאוונדיש (Cavendish), בה נולדה לוסי מוד מונטגומרי. בעיירה אפשר להתרשם מאתרי תיירות רבים הקשורים בספר האסופית ובחייה של הסופרת, לצד חנויות מזכרות רבות.

אחת מהפעילויות החביבות על המבקרים באי היא הליכה או רכיבה על אופניים בדרכים היפות של האי. אחת מהן היא Blue Heron Drive, שנמתחת לאורך כארבעים קילומטר, שלאורכם יש חופים יפים, דיונות חול, צוקי אבן חול אדומים, אגמים קטנים ויערות – כל הטוב שיש לאי להציע.

6. אוטווה
רבים נוטים לפסוח על אוטווה (Ottawa) במהלך הביקור במזרח קנדה, אבל אם אתם מטיילים בחבל אונטריו או בחבל קוויבק הסמוך, כדאי לקפוץ לביקור בבירת קנדה. אוטווה היא עיר נעימה ומלאת חן, אשר מתאימה במיוחד לטיול רגלי. רבים מהמבנים ההיסטוריים בעיר השתמרו היטב, וביניהם כדאי במיוחד לבקר בבית הפרלמנט המרשים. מבנים חשובים נוספים הם בית רידו – ביתו של המושל הכללי של קנדה, וטירת לורייר, שממש כמו טירת פרונטנק בקוויבק, היא משמשת כמלון מפואר ומהווה נקודת ציון חשובה בעיר.

בית הפרלמנט של קנדה באוטווה
בית הפרלמנט הקנדי באוטווה, עיר נעימה ומלאת חן

אוטווה מציעה למבקרים בה מגוון רחב של מוזיאונים מעניינים, ובהם הגלריה הלאומית של קנדה, מוזיאון המלחמה הקנדי, מוזיאון המדע והטכנולוגי הקנדי, המוזיאון האווירי הקנדי, המוזיאון לטבע של קנדה, והמוזיאון הקנדי לתרבות.

אחת האטרקציות הפופולאריות בעיר היא תעלת רידו. זוהי תעלת שיט שמשתרעת לאורך נתיב של 202 קילומטר בפרובינציית אונטריו, המחברת בין אוטווה ונהר אוטווה מצפון, לבין העיר קינגסטון שלחופי ימת אונטריו מדרום. בחורף התעלה קופאת והופכת לזירת ההחלקה על הקרח הגדולה בעולם. בפברואר מתקיים לאורך התעלה פסטיבל החורף ווינטרלוד שכולל החלקה על הקרח ומופעים, לצד תחרויות פיסול בקרח ופעילויות שלג שנערכות שמוקדים אחרים בעיר.

7. קייפ ברטון ושביל קאבוט
האי קייפ ברטון (Cape Breton) שוכן בקצה של פרובינציית נובה סקושיה, לחוף האוקיינוס האטלנטי. למרות שהאי מהווה חלק מנובה סקושיה, יש לו זהות מובחנת משלו. במחצית הראשונה של המאה ה-19 הגיע לאי גל גדול של הגירה סקוטית ועד היום זוהי התרבות הדומיננטית באי.

קייפ ברטון. סיכוי טוב למפגש אינטימי עם אייל הקורא
בקייפ ברטון יש סיכוי טוב למפגש אינטימי עם אייל הקורא

מעבר לחוויה התרבותית, האי עשיר בטבע פראי. יש בו יערות עבותים, מפלים, אגמים, מצוקים שצונחים בתלילות אל האוקיינוס וחיי בר עשירים שכוללים, בין היתר, מגוון רחב של ציפורים וסיכוי טוב למפגש אינטימי עם אייל הקורא. בין לבין פזורים כפרים זעירים וחוות חקלאיות מבודדות. כדי להפיק את המיטב מן הטבע של קייפ ברטון מומלץ עד מאוד לנסוע בנתיב קאבוט (Cabot Trail). הנתיב, שנמתח לאורך 300 קילומטר, מקיף את צפון האי, ונחשב לאחת מדרכי הנוף היפות ביותר בצפון אמריקה. הנופים שתראו לאורך הדרך כוללים את חופי האוקיינוס האטלנטי, מפרצים קסומים, מצוקים תלולים ויערות עצומים. כדאי להקדיש לנסיעה בדרך לפחות יומיים-שלושה, ולשלב עצירות בכפרי הדייגים הציוריים שלאורך הדרך יחד עם הליכות קצרות בנוף.

8. מפרץ פאנדי
מפרץ פאנדי (Bay of Fundy) הוא מפרץ הממוקם בחוף האטלנטי של אמריקה הצפונית, בקרבת מפרץ מיין, בין הפרובינציות הקנדיות ניו ברנזוויק ונובה סקוטיה. מה שמייחד את המפרץ הוא ההבדלים הניכרים בין גאות ושפל, שמגיעים במפרץ פאנדי לשיאים עולמיים – 16.2 מטר, פעמיים ביום. הודות לשיאים אלה, היה מפרץ פאנדי אחד המועמדים הסופיים לתחרות שבעת פלאי הטבע שהתקיימה בנובמבר 2011, אך לא זכה לבסוף.

 

חוף סלעי במפרץ פאנדי
חוף סלעי במפרץ פאנדי

חוף אלמה (Alma Beach) הוא אחד המקומות הטובים ביותר לצפות בו בהבדלים האלה, ולצד תיירים שמגיעים להתרשם החוף מושך גם מינים רבים של ציפורים. בשעות השפל המבקרים יכולים לראות את קרקעית האוקיינוס שכעבור שעות אחדות תהיה מכוסה כולה במים.

בסמוך לאלמה נמצא הפארק הלאומי פאנדי, שבו, אפשר להתרשם, בנוסף לנופי האוקיינוס, גם מיערות, למעלה מ-25 מפלים ורשת של למעלה ממאה קילומטרים של שבילי הליכה ורכיבה על אופניים.

9. הפארק הלאומי גרוס מורן
הפארק הלאומי גרוס מורן (Gros Morne National  Park), ששוכן בחוף המערבי של ניו פאונדלנד, הוא הפארק הלאומי השני בגודלו בחלקה האטלנטי של קנדה ונושא בתואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הפארק נקרא כך בשל הר גרוס מורן שמתנשא לגובה 806 מטר ונמצא בשטח הפארק. תהליכי הבלייה שמתרשים בפארק הם אחת הסיבות שזכה בתואר אתר מורשת עולמית, אך לא רק.

הפארק הלאומי גרוס מורן. נופים עוצרי נשימה
הפארק הלאומי גרוס מורן מצטיין בנופים פראיים יפים במיוחד

זהו אזור של נופים עוצרי נשימה, עם הרים סלעיים, אגמים קרחוניים עמוקים, נחלים, חופים פראיים ומצוקים דרמטיים. עולם הצומח בפארק מגוון מאוד, עם יערות של עצי אשוח, אשוחית ולבנה, ו-700 מינים של צמחים בעלי פרחים. בנוסף, יש בפארק עולם חי עשיר שכולל, בין היתר, דב שחור אמריקני, זאב ערבות, בונה קנדי, שועל מצוי ואייל הצפון. הדרך הטובה ביותר לגלות את הפארק היא באמצעות הליכה בשבילי ההליכה הרבים שבפארק.

לקריאה נוספת:

קנדה עם ילדים - טיול משפחתי במזרח קנדה
קנדה עם ילדים – טיול משפחתי במזרח קנדה
אזור מזרח קנדה עמוס באטרקציות נפלאות לכל המשפחה – מערים נהדרות, דרך מוזיאונים, גני חיות ופארקי שעשועים ועד לאתרי טבע מפעימים. מי אמר מפלי הניאגרה ולא קיבל?

 

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקנדה

חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה
חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה

אורית ורפי חצו את הרוקי'ס הקנדיים דווקא מחוץ לעונה, והיתרונות הרבים עלו החסרונות המעטים: אמנם חלק מהמסלולים לא נפתחו עדיין לטיול, אבל אלה שפתוחים לא עמוסים, נותני השירות פתוחים ולבביים, מקומות האירוח מקבלים גם ברגע האחרון ובמחירים זולים ...

צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי
צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי

כדי לצלם ליליות אפורות, אחד המעופפים היפים בטבע, שלמה ולדמן הרחיק לקנדה בעיצומו של החורף, התמודד עם תנאי קור קיצוניים, חרש את המרחבים העצומים ברכב שטח וקיווה שהמזל יאיר לו פנים... התוצאה: צילומים מרהיבים של ליליות אפורות ובעלי ...

הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן
הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן

את יופיים של הרי הרוקי הקנדיים אפילו תמונות לא מעבירות באופן מושלם. שני ישראלים מצוידים במצלמות טיילו מחוץ לעונה החמה בין אגמים קפואים למחצה, פסגות מושלגות והמון בעלי חיים. לפניכם הצצה ליופי שאין לו שיעור