תפריט עמוד

אמסטרדם: שוק ווטרלופליין

בגדים חדשים ומשומשים, תקליטים וקלטות, מכשירי חשמל, ריהוט עתיק (פחות או יותר), תכשיטים, נרות ומה לא - חובבי שווקים יתענגו על ביקור בווטרלופליין, שוק הפשפשים הגדול באמסטרדם

ווטרלופליין, שוק הפשפשים הגדול של אמסטרדם, הוא אתר חובה לכל מבקר באמסטרדם. השוק שוכן בכיכר ווטרלופליין שבמרכז אמסטרדם, בסמוך לנהר האמסטל. בשוק הצבעוני והתוסס אפשר למצוא מכל וכל, אבל רק מעטים מהמבקרים במקום יודעים את הסיפור שמאחורי כיכר השוק.

השוק הוקם ב-1893, לאחר שעיריית אמסטרדם הורתה לסוחרים היהודיים שפעלו קודם לכן ביודנבריסטראאט (Jodenbreestraat) וסינט אנטוניבריסטראאט להעביר את דוכניהם לכיכר. השוק פעל במקום מדי יום, למעט ימי שבת, עד מלחמת העולם השנייה. במהלך המלחמה גורשו הסוחרים שפעלו במקום למחנות ריכוז ולמחנות השמדה והשוק חדל מלפעול. לאחר מלחמת העולם השנייה נותר הרובע היהודי של העיר ריק מיהודים, ובכיכר החל לפעול שוק פשפשים מידי יום א'. בשנות השישים והשבעים, כשאמטרדם הפכה למורד משיכה להיפים מכל רחבי אירופה, קיבל השוק צביון צעיר ומדליק והוא הפך למוקד של תרבות אלטרנטיבית. בשנים 1984-1977 עבר השוק מקום עקב שיפוצים בכיכר, אך לאחר שהשיפוצים הושלמו חזר השוק למקומו והוא פועל בו עד היום.

דוכן ספרים משומשים בשוק | צילום: אייסטוק

האווירה הצעירה והצבעונית נשמרה בשוק עד היום. כיום פועל השוק מדי יום, למעט ימי ראשון, ויש בו כ-300 דוכנים, בהם מוכרים בגדים חדשים ובגדי יד שנייה, מדי צבא ישנים, ספרים ישנים, קלטות וידאו וסרטי די.וי.די, תקליטים, מכשירי חשמל, ריהוט עתיק (אותנטי יותר ופחות), תכשיטים, נרות וקטורות, עבודות יד ועוד. זה המקום לפשפש בין הדוכנים, ולהצטייד בג'ינס חדש או משומש, מעיל עור, ספר נדיר שתמיד חיפשתם, מכונית צעצוע לאוסף המכוניות או כלי נגינה אתני שתמיד רציתם. גם אם תמיד רציתם לעשות קעקוע, זה המקום. השוק תמיד הומה בתיירים, אך למרות שמדובר במקום תיירותי לא כדאי להחמיץ את הביקור במקום. גם אם לא תמצאו שום דבר ששווה לקחת הביתה, כיף להסתובב בשוק ולספוג את האווירה. בשוק פזורים בתי קפה וקיוסקים שאפשר לנוח בהם ולהשביע את הרעב שמתעורר במהלך בולמוס הקניות.

לפני או אחרי הביקור בשוק כדאי לבקר בכמה מהאתרים המעניינים שנמצאים ממש בסמוך, בהם בית רמברנדט, בית הכנסת הפורטוגזי, המוזיאון להיסטוריה יהודית ועוד.

שעות פתיחה: ימים ב'-ו' 17:00-9:00, יום שבת 17:30-8:30, סגור בימי ראשון.

איך מגיעים? השוק ממוקם במרחק כרבע שעת הליכה מכיכר דאם. ניתן להגיע גם בחשמלית, בקווים 9 ו-14 מכיכר דאם). ניתן להגיע גם במטרו (לרדת בתחנת Waterlooplein).

עוד על קניות באמסטרדם

עוד על שווקי פשפשים

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.