תפריט עמוד

אחרי יותר מתריסר פעמים באמסטרדם, כשחשבתי שאי אפשר עוד לחדש, החלטתי ללכת על המים. וכך שכרתי דרך האינטרנט בית סירה קטן ברובע יורדן (Jordaan) לסוף שבוע חורפי וקיוויתי שלא תתקוף אותי מחלת ים… הגעתי לאמסטרדם בטיסהה, גררתי את מזוודתי ברכבות, ולבסוף נחתתי מול דלת קסמים קטנה על גדת התעלה. למרות השיטוט באתרי האינטרנט לא ידעתי למה לצפות. מלאת סקרנות פתחתי את הדלת.

איזה כיף: במקום סירה מתנדנדת וריח טחוב, גיליתי דירה חמימה ומוארת, מעוצבת בטוב טעם, מטבח מאובזר שלא היה מבייש את מטבחי שלי, חדרי שינה קומפקטיים אך נעימים ומקלחת מפנקת. יותר מכל היו נפלאים חלונות הסירה. כולם פונים למים, ונשקף מהם נוף שליו – מכל חדר ומכל פינה. המיקום המרכזי של בית הסירה והנגישות לנוף המאפיין ביותר את אמסטרדם, הלא הוא נוף התעלות, הפכו את סוף השבוע שלי לחוויה אחרת.

מדי יום יצאתי לתור את העיר רכובה על אופניים. רכבתי לאיבוד בין הסמטאות, חנויות הנישה הקטנות ובתי הקפה. נהניתי מהפינוקים הקולינריים שיש לעיר להציע (פאי תפוחים, צ'יפס שמנמן במיונז או הרינג למיטיבי לסת), וכששבתי "הביתה" קשרתי את אופנַי בכניסה לבית הסירה, פרקתי את הקניות מן הסל, הכנתי תה חם והתיישבתי לצפות בנוף מהשורה הראשונה השמורה רק לי, בסלון.

כך ביליתי שעות ארוכות בבהייה בעוברים ושבים. ברווזים וברבורים שייטו להם מסביב בניחותא, ומדי פעם שטו אל חלוני לביקור נימוסים וזכו לנשנוש. סירות קטנות חלפו בתעלה ויושביהן נפנפו לי לשלום. תחושת חמימות מילאה את לבי. הנה אני חלק מהווי העיר, מקומית הצופה מחלון ביתה על הנעשה, מתעלמת לחלוטין מכך שמחר החופשה תיגמר ואני אשוב לישראל המתייבשת.

בתי סירה להשכרה פזורים בכל העיר ואפשר להזמינם באתרי האינטרנט הרבים. ישנם בתי סירה עם חדר שינה אחד או יותר, המתאימים גם למשפחה או למספר זוגות. סוג הלינה הזה מוזיל במידה ניכרת את הוצאות הטיול – גם בעלות הלינה וגם באפשרויות הבישול העצמי במטבח המאובזר (מקרר, כלי בישול, מדיח, מיקרו, טוסטר וכדומה). בית הסירה מקובע היטב לגדות התעלה והתחושה יציבה לחלוטין.

רצוי להתרשם מתמונות של פנים בתי הסירה באתרים לפני ההזמנה, וחשוב לבדוק מראש את מיקומה המדויק של הסירה. אזור מרכז העיר ורובע יורדן הייחודי הם המומלצים, אולם אפשר ללון באזורים מרוחקים יותר ולרכוב על אופניים אל המרכז.

המחירים מתחילים מ-50 אירו לאדם ללילה ומטפסים לכמה מאות אירו, תלוי בגודל הסירה, באבזור שלה ובתאריך החופשה. מכיוון שאמצע השבוע באירופה נמשך עד יום שישי, אם תזמינו סופשבוע בין רביעי לשבת (במקום בין חמישי לראשון), תגדילו את הסיכויים למצוא בתים פנויים במחירי אמצע השבוע.

אתרים להזמנת בתי סירה:

www.goingamsterdam.com

www.amsterdamhouse.com/houseboats.htm

www.houseboathotel.nl

www.houseboatamsterdam.nl

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.