תפריט עמוד

המבורג – עשרת הגדולים

המבורג, השנייה בגודלה בערי גרמניה, היא עיר ירוקה להפליא המוקפת תעלות שבה בניינים מפוארים, מוזיאונים חשובים, נמל תוסס, חיי תרבות עשירים והרבה אטרקציות לילדים. עשרה דברים שלא כדאי להחמיץ בעיר

ברלין ומינכן גוזלות את מרב תשומת הלב של התיירים המבקרים בגרמניה, וגם פרנקפורט מושכת אליה רבים, בעיקר כאלה שמגיעים לירידים המקצועיים המתקיימים בה לאורך כל השנה או שעוצרים לרגע בנמל התעופה העמוס שלה בדרכם לטיסת המשך. אבל חבל להחמיץ את המבורג, העיר השנייה בגודלה בגרמניה, שטובלת בירק ומציעה מבנים עתיקים מרשימים, כנסיות ושלל אטרקציות לכל המשפחה. הנה כמה דברים שכדאי לעשות ולראות בהמבורג:

טיול רגלי: העיר העתיקה של המבורג
המבורג נחרבה פעמיים במהלך ההיסטוריה – בפעם הראשונה בשריפה שכילתה חלקים מהעיר במאה ה-19 ובפעם השנייה בהפצצות במלחמת העולם השנייה. רבים מהמבנים בעיר העתיקה הם למעשה שחזור של המבנים שהיו שם במקור, אך יחד עם זאת, כדאי מאוד לטייל בעיר העתיקה של המבורג, על שלל הכנסיות, המבנים המרשימים והחנויות שבה. כדאי לבקר בכנסיית סנט מיכאליס, בבית העירייה, במבנה המרשים של לשכת המסחר, במוזיאון ההיסטוריה של המבורג ובבית הקברות היהודי שהוקם ב-1611.

מורשת: כנסיית סנט מיכאליס
קו הרקיע של המבורג משובץ בצריחי כנסיות, ויש בעיר לא מעט כנסיות מרשימות, חשובות וראויות לביקור, בהן כנסיית סנט יעקובי, כנסיית סנט פטרי, כנסיית סנט קתרינה והמגדל של כנסיית סנט ניקולאי, השריד האחרון של הכנסייה שהופצצה במלחמת העולם השנייה. אבל הכנסייה החשובה בעיר היא כנסיית סנט מיכאליס (St. Michaelis). הכנסייה, שנבנתה במאה ה-17, נשרפה ב-1750 ומאוחר יותר ב-1905. היה נבנתה מחדש וכיום היא נחשבת לכנסייה הבארוקית החשובה ביותר בצפון גרמניה. המגדל של הכנסייה מתנשא לגובה 132 מטר ומציע תצפית יפה על הנמל.

כנסיית סנט מיכאליס

כנסיית סנט מיכאליס | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

על המים: הנמל של המבורג
הנמל של המבורג הוא לא עוד נמל. זהו הנמל השני בגודלו באירופה, שבשטחו עוברים מדי שנה למעלה מ-13,000 כלי שיט. לא במקרה הוענק להמבורג הכינוי "שער אל העולם". מומלץ לצאת לשיט בתעלות הסובבות את הנמל ובעיר המחסנים. בנמל נמצא גם גשר קוהלברנדט (Köhlbrandtbrücke) שמחבר בין חלקיו השונים של הנמל. הגשר שתלוי מעל נהר האלבה, נמתח לאורך ארבעה קילומטרים ונחשב לאחד הגשרים הגדולים והמרשימים בעולם.
לא כדאי להחמיץ את הביקור בשוק הדגים המסורתי שמתקיים מדי יום ראשון בבוקר מאז 1703. בשוק נמכרים דגים טריים ופירות ים ואפשר לפגוש בו כמה יצורי ים מוזרים במיוחד. זה המקום לאכול בו ארוחת בוקר בזמן שמוזיקה חיה מתנגנת באולם השוק.

הנמל של המבורג, השני בגודלו באירופה

הנמל של המבורג, השני בגודלו באירופה

מוזיאון: היכל האמנות
בהמבורג יש למעלה משלושים מוזיאונים המוקדשים למגוון נושאים, ביניהם כמה מוזיאונים חשובים לאמנות. אחד ממוזיאוני האמנות החשובים ביותר בהמבורג ובגרמניה כולה הוא היכל האמנות של המבורג (Hamburger Kunsthalle), שכולל יצירות החל מימי הביניים ועד ליצירות אמנות מודרנית מהמאה העשרים. במוזיאון יש, בין היתר, עבודות של רמברנדט, מקבס ליברמן, פיליפ אוטו רונגה, קספר דודו פרידריך, פול גוגן, קלוד מונה, אדוארד מונק, פבלו פיקאסו, אנדי וורהול וקנדינסקי. לצד אלה מוצגות במוזיאון תערוכות מתחלפות מצוינות. המוזיאון שוכן בשלושה בניינים במרכז העיר, בין תחנת הרכבת לאגם אלסטר – בניין לבנים מ-1869, בניין ניאו-קלאסי מ-1919 ומבנה מודרני דמוי קובייה לבנה שנפתח ב-1997.
כתובת: Glockengiesserwall
אתר המוזיאון

ריאה ירוקה: אגם אלסטר
אגם אלסטר (Alster) שנמצא במרכז העיר הוא אחת הריאות הירוקות האהובות על התושבים, שעושים סביבו ג'וגינג והליכות או נהנים ממנוחה קלה ליד האגם. חברות רבות מציעות שיט באגם שמאפשר תצפית מוצלחת על העיר. כדאי לצאת להליכה סביב האגם, שכמה משכונות המגורים המבוקשות יותר בעיר שוכנות בסמוך לו.

אגם אלסטר

בילויים: שכונת סנט פאולי
שכונת סנט פאולי ששייכת לרובע אלטונה אמנם קרויה על שמו של אחד השליחים המרכזיים בנצרות, פאולוס הקדוש, אבל למעשה יצאה לה תדמית של עיר חטאים. זהו אזור הבילויים המרכזי של העיר, עם הרבה מועדוני לילה, קברטים, ברים, בתי בירה וגם מועדוני מין וחשפנות. הרחוב המפורסם ביותר בשכונה הוא רחוב רפרבאן (Reeperbahn), שיצא לו שם כרחוב החלונות האדומים של העיר. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הפך האזור ליותר נעים ובטוח, נפתחו בו כמה מרכזי תרבות ותיאטראות והוא הופך להיות מרכז של סצנת תרבות אלטרנטיבית וצעירה. גם תיירים תמימים לחלוטין יכולים ליהנות מהסיור ברחוב מלא החיים שיש בו הרבה מקומות בילוי שוקקים ומסעדות זולות.

קניות: מדרחוב Jungfernstieg
בהמבורג יש כמה רחובות קניות, אבל היפה מכולם, ולכן המתאים ביותר לתיירים שרוצים ליהנות גם מנוף יפה ולא רק משופינג, הוא מדרחוב Jungfernstieg, שמכונה כך משום שעבר נהגו המשפחות העשירות בהמבורג לטייל בו בימי ראשון ולהציג לראווה את בנות המשפחה שהיו עדיין רווקות. מדובר למעשה בטיילת מטופחת ששוכנת על גדות האגם ומציעה תצפית נפלאה עליו. הטיילת מנוקדת בבתי כלבו מפוארים לצד חנויות בוטיק יוקרתיות, שמוכרות בעיקר אופנה, נעליים ותכשיטים.

עם הילדים 1: גן החיות של המבורג
גן החיות של המבורג (Tierpark Hagenbeck) הוא גן חיות מרשים ומטופח שבו 1,850 בעלי חיים ממינים שונים, אשר חיים בשטחי מחיה רחבים (ולא בכלובים) בתנאים המדמים את סביבת החיים הטבעית שלהם. אחת האטרציות החביבות על המשפחות המבקרות בפארק היא האכלת הג'ירפות והפילים בה המבקרים נוטלים חלק. יש גם פינת חי בה ניתן ללטף ולהאכיל חיות משק, אגף של קופי אורנג אוטנג ואקווריום טרופי גדול עם למעלה מ-14,000 דגים בעלי חיים טרופיים.
כתובת: Lokstedter Grenzstraße 2

עם הילדים 2: ארץ הפלאות המיניאטורית
האטרקציה המשפחתית המתוירת ביותר בהמבורג היא "ארץ הפלאות המיניאטורית" (Miniatur Wunderland). במתחם, שמשתרע על שטח של 6,400 מ"ר, יש רכבות, כבישים, מכוניות, בתים, גשרים, עצים, גבעות ועמקים – והכל בקטן. גולת הכותרת היא מערכת הרכבות המיניאטורית הגדולה ביותר בעולם, עם 930 רכבות וכ-14,500 קרונות. המתחם מחולק לשבעה אזורים המוקדשים למקומות שונים בעולם ומעוצבים בהתאם. בין האזורים: מרכז גרמניה, המבורג, האלפים האוסטריים, ארצות הברית, סקנדינביה, שווייץ ועוד. כל האזורים מקושרים ביניהם במערכת רכבות מרשימה.

טירה בלובק

טירה בלובק

מחוץ לעיר: ליבק
ליבק (Lubeck), העיר הימי ביניימית שמזוהה יותר מכל עם המרציפנים הנפלאים שמיוצרים בה, שוכנת במרחק 65 קילומטר מצפון להמבורג, ובהחלט כדאי להקדיש לה ביקור. לעיר הנמל היפהפייה ששוכנת לגדות הים הבלטי יש היסטוריה מפוארת – במאה ה-14 היא היתה העיר החשובה ביותר בברית ערי ההנזה וגם לאחר מכן היא נשארה עיר סחר חשובה בים הבלטי. המרכז העתיק של העיר שוחזר בצורה מרשימה אחרי ההפצצות של מלחמת העולם השנייה, וב-1987 הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. העיר העתיקה מוקפת חומה ותעלות ויש בה מבנים מרשימים ביופיים, רבים מהם בנויים לבנים אדומות, כנסיות גותיות, סמטאות צרות וציוריות, מוזיאונים וגלריות, בוטיקים ייחודיים ובתי קפה תוססים. כדי ליהנות מהמרציפן המשובח של העיר, לצד קינוחים נפלאים, כדאי להגיע לבית הקפה Niederegger שצמוד למפעל באותו שם שמייצר, לדעת רבים, את המרציפן הטוב בעולם.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. משה ירונסקי הגיב:

    ההיתי בשבוע שעבר בהמבורג אז רק כדאי שתדאו כי מגדל התקשורת כבר סגור 26 שנה ואין אפשרות לעלות
    דבר נוסף גם שוק הדגים של יום ראשון לא קיים יותר כבר 4 שנים במקום זה יש שם ביום ראשון שוק יפה
    ואת שוק הפשפשים לא מצאתי לפי הכתובת מהאינטרנט

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...