תפריט עמוד

דרום סין – טבע ללא הפסקה

לצד מסע תרבותי מרתק, אזור דרום סין מציע למבקרים בו נופים מרהיבים ואתרי טבע נהדרים. טרסות אורז, צוקי גיר נישאים, הרים מושלגים, אגמים צלולים ויערות גשם פראיים הם חלק ממה שתפגשו באזור

אזור דרום סין מספק, לצד מפגש עם בני מיעוטים רבים ששומרים על תרבותם, גם כמה מהנופים היפים ביותר במדינה. פסגות מושלגות, טרסות אורז, צוקים קרסטיים, נהרות ענק, אגמים, יערות גשם – טיול בדרום סין הוא גן עדן לחובבי הטבע. הנופים במקום משכו ציירים ואמנים רבים שהנציחו את הנופים בעבודתיהם, והיום הם מושכים תיירים רבים, בעיקר למחוז יונאן ולמחוז גואנג סי. זהו אזור עצום בגודלו וקשה לתאר ברשימה קצרה את כל אתרי הטבע באזור. לפניכם מבחר קטן ומייצג, מחולק לפי מחוזות, של כל היופי שיש לדרום סין להציע.

מחוז גואנגדונג
מחוז גואנגדונג (Guangdong), הצמוד להונג קונג, נחשב למרכז של כלכלה, עסקים ותעשייה, וככזה יש בו יותר גורדי שחקים וכבישים מהירים מאתרי טבע פסטורליים. למרות זאת, באזור זה נמצאת שמורת הטבע הנפלאה דינגחו שאן (Dinghu Shan) שכדאי מאוד להגיע אליה, וניתן לשלב את הביקור בה במסגרת ביקור בהונג קונג הסמוכה. השמורה, ששוכנת כ-18 קילומטר צפונית-מזרחית לעיר זאוצ'ינג (Zahoqing), מורכבת משרשרת הרים מיוערים שמגיעים לגובה של כ-1,000 מטר. בשטח השמורה גדלים מינים רבים של צמחים והיא מהווה מוקד משיכה לציפורים רבות ולחובבי צפרות. בין ההרים והגבעות יש מעיינות, אגמים, מפלי מים וגם מערות, מקדשים ומנזרים, כל אלה מקנים לשמורה תחושה של גן עדן קטן. הזמן הטוב ביותר לבקר בשמורה הוא בין החודשים אפריל לספטמבר, כשמזג האוויר חם ויבש.

פגודה והרים מיוערים באזור גואנדונג | צילום: אייסטוק

מחוז גויג'ואו
מחוז גויג'ואו (Guizhou) שבדרום-מזרח סין הוא חבל ארץ הררי וגשום שהקדמה והפיתוח עדיין לא הגיעו אליו. באזור יש נופים נהדרים של טרסות אורז, נהרות וכפרים ציוריים בהם חיים מיעוטים רבים. מוקד משיכה העיקרי באזור הוא הכפרים הציוריים, ונעים מאוד לשכור אופניים ולטייל בנופים הירוקים, אבל באזור נמצא גם אתר טבע מרתק – מערות לונגגונג (Longgong). אלו הן מערות קרסטיות באורך של כ-15 קילומטר שנהר תת קרקעי זורם ביניהן. בתוך המערות יש נטיפים מרהיבים בשלל צורות. ניתן לשוט במערות בסירה מלווה במדריך מקומי.
עוד על מחוז גויג'ואו בכתבה הבאה >>

גבעות גיר על גדות נהר הלי באזור גווילין | צילום: אייסטוק

מחוז גואנג סי
מחוז גואנג סי (Guang xi) הוא אחד המחוזות היפים ביותר בסין, עם נופים של פסגות הרים, נהרות (בהם נהר הלי המפורסם), שדות אורז, צוקי אבן גיר ויערות במבוק. הערים המתוירות ביותר במחוז הן גווילין ויאנגשו, שהודות לנופים המרהיבים בהם הן טובלות הפכו לתחנות חובה של כל מטייל בסין.

גווילין (Gui lin) היא עיר גדולה (עם יותר ממיליון תושבים) שנחשבת לאחת הערים היפות ביותר בסין. העיר שוכנת לגדות נהר הלי ואחד מיובליו חוצה את העיר ותורם לקסם המיוחד ששורר בעיר. שיט על נהר הלי הוא אחת מן החוויות שאסור להחמיץ בגווילין. רבים מציירי הנוף הסיניים שאבו את השראתם מן האיזור ואין זה פלא. במהלך השיט נשקפים עצי הבמבוק המשתקפים בנהר, שדות האורז בהם עובדים איכרים בכובעי קש, גבעות הגיר האופייניות לאזור, כפרי דייגים מקסימים וחקלאים ששולים צמחי מים מהנהר.

פארק שבעת הכוכבים בגווילין. פסגות, אגמים וצמחייה | צילום: GFDL Netluck

בעיר ובסביבתה יש כמה אתרי טבע יפים בהם כדאי לבקר. פארק שבעת הכוכבים (Qi xing Gong yuan) שוכן על גדתו המזרחית של נהר הלי ובו יש שבע פסגות (ומכאן שמו), מערות קדומות, אגמים ושפע של צמחייה. במרחק חמישה קילומטרים מן העיר נמצאת מערת חליל הסוף (Lu Di Yan), מערה מרשימה עם נטיפים, עמודי אבן ותצורות סלע שונות. המערה מוארת בתאורה מיוחדת וצבעונית, מה שקצת פוגע בתחושת הטבעיות של המקום, אבל התוצאה מרשימה. מחוץ למערה גדלים קנים ירוקים מהם מכינים חלילים, ומכאן שמה. אתר נוסף הוא גבעת חדק הפיל (Xiangbi Shan) ששוכנת על גדתו המערבית של נהר הלי והפכה לסמלה של העיר. למעשה מדובר בצוק גדול שנראה כפיל השותה מן המים. בראש הצוק ישנה פגודה מימי שושלת מינג. ניתן לשוט ברפסודת במבוק למרגלות הגבעה.

יאנגשו (Yangshu) היא עיר קטנה במונחים מקומיים: רק 300,000 תושבים. הנופים האופייניים, בדומה לאלה של גווילין, נראים כאילו נלקחו מגלויה לתיירים, אך האווירה שלווה יותר מבגווילין הסמוכה. בנוסף לשיט על נהר הלי ולטיול בכפרים הציוריים שבסביבה, כדאי לטפס את 808 המדרגות שמובילות לראש גבעת הירח (Yuè liàng Shān), שבמרכזה חור גדול בצורת ירח, וליהנות מנוף פנוראמי נפלא של האזור. באזור יאנגשו נמצאות גם טרסות האורז של עמוד השדרה של הדרקון (Long ji Ti tian).
עוד על גווילין ויאנגשו בכתבה הבאה >>

מחוז יונאן
מחוז יונאן (yunnan) הוא מהמחוזות היפים והמרתקים ביותר בסין כולה, עם נופים נהדרים ומגוונים שכוללים הרים מושלגים, עמקים ירוקים, טרסות אורז מרהיבות ביופיין, אגמים, יערות עבותים וכפרים ציוריים.

אחד מאתרי הטבע המפורסמים והמתוירים באזור הוא יער האבן (Shi lin) המרוחק כ-120 קילומטר מקונמינג (Kunming) בירת המחוז. במקום עצים יש ביער סלעי גיר שהגשם והרוח יצרו בהם שלל צורות שמזכירות עצים ביער. בין הסלעים והעמודים יש בריכות מים בהן ניתן לראות השתקפויות יפות של הסלעים. באור קונמינג נמצא גם אגם דיאן צ'י חו (Dian Chi Hu) היפה שגובל בגבעות המערביות.

יער האבן ליד קונמינג.  הגשם הרוח יצרו שלל צורות בסלעי הגיר

במחוז יונאן יש אגמים נוספים שהפכו למוקדי תיירות, ובהם אגם ביטה (Bita) ששוכן בתוך יער צפוף בגובה 3,540 מטר מעל פני הים במערב יונאן. זהו אגם יפהפה שמימיו בצבע אזמרגד ובליבו יש אי, אליו ניתן לשוט בסירה, המכוסה בעצי אשוחית ובאזליאה. השילוב של העצים, העשב הירוק, הפריחה וציוצי הציפורים מוסיף לתחושה הקסומה במקום. אגמים נוספים באזור הם אגם שודו (Shudu) ואגם נאפה (Napa). האגם המפורסם ביותר במחוז יונאן הוא אגם לוגו (Lugu), ששוכן בצפון יונאן על הגבול עם מחוז סצו'אן. זהו אגם יפהפה, מוקף גבעות מיוערות, שמימיו צלולים ומזמינים לרחצה ולדיג.

לא רק אגמים יש ביונאן אלא גם פסגות. הר צ'אנג (Cangshan) הוא למעשה שרשרת הרים ששוכנת מערבית לעיר דאלי וכוללת 19 פסגות נישאות ומושלגות שביניהן פלגי מים ואגמים. הפסגה הגבוהה ביותר, מאלונג, מתנשאת לגובה 4,122 מטר. בשטח ההר גדלים מינים רבים של צמחים ועצים ירוקים עד, ובאביב ובסתיו יש פריחה יפה של אזליאות, קמליות ושושנות האלפים. ניתן לעלות להר ברכבל ולעשות בו מסלולי הליכה.

טרסות אורז ונהר מתפתל ביונאן | צילום: Peter Morgan, flickr

הר דרקון הג'ייד (Yùlóng Xuě Shān), ששוכן כ-15 קילומטר מליג'יאנג, הוא גוש הרים הכולל 13 פסגות מושלגות, שהגבוהה שבהן מתנשאת לרום 5,596 מטר ובה נמצא הקרחון הדרומי ביותר בחצי הכדור הצפוני. בהר גדלים כשלושים מינים של בעלי חיים מוגנים, 400 מיני עצים ומגוון גדול של צמחים.

בדרום יונאן נמצא אזור שישואנגבנה (Xishuangbanna), אזור בתולי של יערות גשם, טרסות אורז וכפרים ציוריים. באזור נמצאת שמורת סנצ'אחה (Sanchahe), שמורה של יערות גשם עבותים בה נעשים ניסיונות לפתח תיירות אקולוגית. יש במקום פילים, חוות פרפרים ורכבל שממנו נקפים נופים מרהיבים. במקום ניתן ללון בבתים שממוקמים בצמרות העצים.
עוד על מחוז יונאן בכתבה הבאה >>

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...