אגם גרדה – חופשה פסטורלית

נופים פסטורליים, אגם רגוע, עיירות רומנטיות, אוכל איטלקי משובח והגלידה הכי טובה בעולם הם רק חלק מהחוויות המצפות לכם באזור אגם גרדה. להשלמת התענוג אפשר לקפוץ למילאנו, ונציה או ורונה הנמצאות במרחק נסיעה קצר

זהו הזמן המושלם לחופשה סתווית באגם גרדה: מי האגם הכסופים, העיירות הרומנטיות והאוכל האיטלקי המשובח הם רק חלק מהחוויה והאןוירה המושלמת סביב האגם הגדול. את החופשה בילינו בעיירה מוניגה דל גרדה, בכפר הנופש המפואר רמדה לייק השוכן במעלה האגם. היחידה המרווחת בכפר שימשה לנו כבית זמני באיטליה ואפשרה טעימה קטנה מחיי היומיום של המקומיים, כאשר בישלנו בהנאה ארוחות ביתיות עם מיטב המוצרים האיטלקיים.

האגם טובל בירק ומוקף בעיירות ציוריות ובהרים

מהכפר יצאנו לטייל בעיירות סביב האגם הנפלא, כשלאורך כל הדרך נשקף מהחלון נוף עוצר נשימה ומרגיע במיוחד. היום הראשון הוקדש לטיול בין העיירות הפזורות לאורך הגדה המערבית של האגם. העיירה הראשונה בה עצרנו היא סאלו, שהיתה אהובה על מוסוליני. ממש בתחילת הטיילת של סאלו מצאנו לשמחתנו את הגלידרייה הטובה ביותר באיטליה, גלידת הקרמל המשובחת השאירה לנו טעם של עוד וקבעה רף גבוה במיוחד, שלא הצלחנו (על אף המאמצים הרבים!) לטעום שוב לצערנו במשך כל החופשה. לאחר החוויה המרגשת, המשכנו לטייל בהנאה בין הסמטאות של סאלו ולאורך הטיילת, מתרשמים מיופיו המרהיב של האגם העצום.

הטיילת בסאלו. להתפעל מגודלו העצום של האגם

מסאלו המשכנו צפונה ועצרנו בעיירה גרדונה. בכניסה לעיירה נמצא חניון מסודר, בו אפשר להשאיר את הרכב ולצאת לטייל לאורך הטיילת. הנוף בגרדונה לא מרהיב במיוחד, אבל האוכל שבה בהחלט פיצה על כך. בפיצרייה הסמוכה לחניון נהנו מהפיצה האמיתית הראשונה שלנו באיטליה – בצק דק ופריך, גבינה משובחת ורוטב עגבניות טרי – שהוגשה על ידי מאמא איטלקייה שלא ידעה מילה באנגלית. מגרדונה המשכנו צפונה לכיוון לימונה.

לאחר כשעה, בנסיעה אתגרית במיוחד הכוללת מעבר בין מנהרות ארוכות ודי חשוכות, הגענו לעיירה המיוחדת לימונה. בישיבה באחד מבתי הקפה על החוף נהנינו במיוחד להביט במימיו הכסופים של האגם, בברבורים ששטים בו בשלווה ובהרים המקיפים אותו, אשר יוצרים תמונה פסטורלית במיוחד. לא הרחק מהחוף יש טיילת נחמדה שבה אפשר לקנות מזכרות ולימונצ'ינו, ליקר הלימון המקומי. למחרת ביקרנו בעיירה המפורסמת סרמיונה. זוהי עיירה קטנה ומתוירת מאוד השוכנת על לשון יבשה שחודרת אל האגם. בסרמיונה יש מצודה עתיקה ומרהיבה ומסביבה שלל חנויות, גלידריות צבעוניות, בתי קפה ומסעדות עמוסות תיירים. לקראת סיום הביקור ערכנו שייט קצר מסביב לעיר, שכלל בין היתר הסבר על הווילות המרשימות ומעוררות הקנאה הפזורות לאורך הרצועה.

המצודת סקליגרו בסרמיונה. כאן גרה משפחת מושלי ורונה בעבר

בערבים בילינו בדזנזנו, העיירה הגדולה ביותר בגרדה. העיר הומה במיוחד במוצאי שבת כאשר המוני תיירים ומקומיים מציפים את המסעדות והברים, מרחוק בולטים אורות צבעוניים של מתקני הלונה פארק ואת המדרחוב הצמוד לנמל מקשטים דוכני ממתקים וטיפוסים צבעוניים לא פחות…

על אף יופיו של האגם והשפע התיירותי שהוא מציע, לא ויתרנו על טיול קניות בבירת האופנה מילאנו, הנמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה. נסיעה פשוטה על הכביש המהיר מובילה לפרברי העיר ולחניונים מסודרים שמהם אפשר לנסוע במטרו היישר לכיכר המרכזית ולחנויות הכי שוות מבלי להסתבך. יום נוסף מומלץ להעביר בעיר היפה ביותר באיטליה, ונציה, הנמצאת גם היא במרחק של כשעה וחצי נסיעה מהאגם. בוונציה אפשר לבקר בכיכר סן מרקו המפורסמת, בפאלאצו דוקאלה וכמובן לשוטט בין התעלות, בכיכרות ולאורך התעלה הגדולה – הגראן קנאלה.

ונציה. במרחק שעה וחצי נסיעה מגרדה אפשר לשוטט בין התעלות הרומנטיות

את היום האחרון לטיול העברנו בעיר היפה ורונה, שם ביקרנו בביתה של יוליה, אהובתו של רומאו, עשינו קניות אחרונות ונפרדנו בקושי רב מאיטליה, רק עד הפעם הבאה, כמובן.