תפריט עמוד

אטרקציות משפחתיות סביב לונדון

אזור דרום-מזרח אנגליה אידיאלי לטיול משפחתי, עם שפע של אטרקציות שישמחו את כל בני המשפחה - מפארקי שעשועים, דרך חוות כפריות וגני חיות ועד למוזיאונים מיוחדים

משפחות רבות שמגיעות ללונדון, עיר עם מבחר עצום של אטרקציות משפחתיות, בוחרות להקדיש יום או יומיים לגיחה מחוץ לעיר, לביקור באטרקציות הפופולריות של האזור. הפעם אנחנו מציעים משהו הפוך: לבלות את כל החופשה באחד הכפרים שמחוץ ללונדון, עם גיחות לעיר הגדולה. יש לחופשה כזו יתרונות רבים, בעיקר כשבאים בהרכב משפחתי: מחירי הלינה זולים יותר; השקט, הנופים והפסטורליה עושים טוב גם להורים וגם לילדים קטנים שמעדיפים מרחבים פתוחים בהם אפשר להתרוצץ; ובעיקר – האזור שופע של אטרקציות משפחתיות מכל הסוגים.  פארקי שעשועים, מוזיאונים קטנים ומיוחדים, רכבות קיטור, גני חיות, חוות בהן ניתן להאכיל בעלי חיים – מכל אלה יש בשפע באזור דרום מזרח אנגליה. כמה הצעות לבילוי משפחתי באזור:

פארקי שעשועים
ממלכת הלגו – לגולנד
פארק השעשועים Legoland שבווינדזור הוא אחד מפארקי השעשועים הפופולאריים בקרב משפחות המבקרות באנגליה. הפארק מבוסס על משחק הבנייה האהוב וכולל מגוון מתקנים שמתאימים בעיקר לילדים ופחות לבני נוער מחפשי ריגושים. בין המתקנים אפשר למנות בית ספר לנהיגה, מגלשות רטובות מסוגים שונים, מסע בצוללת, קרוסלות מסוגים שונים, סירות בשלט רחוק, ספינות פיראטים וגם תצוגה של אירופה מיניאטורית שכל המבנים בה בנויים מקוביות לגו.

כתובת: Winkfield Road, Windsor
אתר אינטרנט


מתקן ב-Paultons Park. מבחר עצום של מתקנים ואטרקציות | הצילום באדיבות Paultons Park

עולם ומלואו – Paultons Park
ביו פארקי השעשועים הרבים באנגליה, בולט לטובה Paultons Park, ששוכן באזור היער החדש ומציע משהו לכל בני המשפחה, גם לאלה שמתקני שעשועים הם לא הצד החזק שלהם. בפארק יש רכבות הרים, קרוסלות, מגלשות רטובות ועוד מבחר עצום של מתקנים, חלקם רגועים וחלקם מסעירים. לצד אלה יש במקום ממלכת מים עם בריכות, מגלשות ומגוון שעשועי מים; מתקני טיפוס ומגלשות מסוגים שונים לקטנטנים. מתחם Peppa Big World הוא למעשה פארק שעשועים נוסף שמוקדש לסדרת האנימציה הבריטית, ובו מתקנים, קרוסלות ורכבות שמותאמים לקטנטנים, מתחם משחקים וג'ימבורי מקורה, מגרש משחקים ועוד אטרקציות לדור הצעיר במיוחד. בנוסף למתקנים מכל המינים יש בשטח הפארק גם אגם וגנים יפים שמעניקים תחושת פסטורליות ועוזרים להורים לצלוח את החוויה, וכן מגוון חיות, בהן משפחה של סוריקטות, יענים, פלמינגו, תוכים וציפורים טרופיות מסוגים שונים, וגולת הכותרת – פינגווינים, שאף ניתן לצפות בהאכלה שלהם מדי יום. אפילו מוזיאון יש בפארק המאוד מגוון הזה, ובו אפשר להתרשם מעבודתם של בעלי מלאכה שכבר נדיר למצוא, כמו נפח או ואורג שטיחים. לאורך השנה מתקיימים בשטח הפארק מופעים שונים ובחורף מתקיים במקום יריד חג מולד.

כתובת: Ower, Romsey, The New Forest
אתר הפארק

טבע וחיות
ביקור בספארי  -Marwell Wildlife
בפארק הזואולוגי Marwell Wildlife שבאזור ווינצ'סטר יש 225 מינים של בעלי חיים, רבים מהם נדירים, אשר חיים בסביבה שמדמה את סביבת המחייה הטבעית שלהם. בעמק האפריקני ניתן לפגוש ג'ירפות, זברות ויענים שמסתובבים בחופשיות. העולם הטרופי נראה כיער גשם ובין סבך הצמחייה חיים בו פרפרים, לטאות ונחשים. בנוסף חיים בשטח הפארק נמרי שלג, למורים, פינגווינים, סוריקטות ועוד. התנאים בהם מוחזקים בעלי החיים טובים והפארק עוסק בפרויקטים רבים של שימור בעלי חיים.

כתובת: Thompsons Lane, Colden Common, Winchester
אתר אינטרנט

קרנפים ב-Marwell Wildlife | הצילום באדיבות Marwell Wildlife

חוויה בחווה – Odds Farm Park
ברחבי דרום מזרח אנגליה פזורות חוות רבות, בהן ניתן לפגוש מקרוב בעלי חיים, להאכילם, ללטפם ולהתנסות בעבודת החווה, מה שמהווה אפשרות בילוי חביבה במיוחד על משפחות. אחת החוות האהובות היא Odds Farm Park שבהיי וויקומב (High Wycombe) שבבקינגהמשיר. בחווה גדלות בשלווה ובנחת חיות משק רבות, ובהן תרנגולות, פרות, עזים, חזירים, סוסים, כבשים וארנבות. הילדים (וגם ההורים) יכולים להשקות בבקבוק את הגדיים הקטנים, לחלוב את הפרות, להאכיל את התרנגולות ולאסוף ביצים מהלול, ללטף את הארנבות, לנסוע בטרקטור ברחבי החווה ועם קצת מזל גם לצפות בהמלטות. בנוסף יש בשטח החווה ארגז חול, מתקני שעשועים, בימבות, מיני גולף ומבוך.
כתובת: Wooburn Common Road, Wooburn Common, High Wycombe
אתר אינטרנט


Odds Farm Park. בחווה גדלות בשלווה ובנחת חיות משק רבות

בעקבות פו הדב – Pooh Corner ויער אשדאון
פו הדב שומר במשך שנים על מעמדו כאחד הדובים הספרותיים האהובים ביותר, ובשנים האחרונות הוא וחבריו אף זוכים לתחייה מחודשת. ילדים וגם הוריהם ישמחו לצאת לסיור בעקבות פו הדב וחבריו. הילדים ייהנו מהמפגש עם המקומות שהם מכירים מהספרים ואילו הוריהם יביטו לאחור בנוסטלגיה וייהנו מטיול פסטורלי בחיק הטבע במחוז איסט ססקס. הסיורים מתחילים בחנות Pooh Corner שם נהג כריסטופר רובין, בנו של הסופר ואחד מהגיבורים, לקנות ממתקים. בחנות ניתן לקנות צעצועים ומזכרות שונות הקשורות בפו ובחבריו, וגם לקבל מפה של מסלולי הטיול באזור. התחנות החשובות באזור כוללות את יער אשדאון, ביתם של פו וחבריו; חלקת החול של רו; גשר כפיסי העץ ועוד.
כתובת: החנות Pooh Corner נמצאת ברחוב High Street בכפר Hartfield

עוד על טיול בעקבות פו הדב ביער אשדאון »

מוזיאונים
לצד היתרונות הרבים של טיול באנגליה, יש לה חיסרון אחד בולט – מזג האוויר. גם מי שחובב מזג אוויר גשום וסגרירי עשוי למצוא אותו קצת פחות רומנטי כשמטיילים עם ילדים קטנים. בטיול באזור כדאי תמיד לתכנן תוכנית חלופית למקרה שהגשם יפתיע (מה קורה לא מעט). מוזיאונים הם אפשרות בילוי מצוינת ביום גשום ויש באזור לא מעט מוזיאונים מיוחדים שמהווים אפשרות בילוי נהדרת ביום סגריר ובכלל.

שיעור בהיסטוריה – מוזיאון Milestones
אם אתם חשים צער על כך שלא חייתם באנגליה הויקטוריאנית, Milestones Museum עשוי לגרום לכם רגעים רבים של אושר. וגם אם הילדים שלכם נטועים עמוק במאה ה-21 מובטח להם שייהנו במוזיאון המקסים הזה. כאשר רואים את המבנה המסיבי והמודרני מבחוץ, קשה לשער מה מתחולל בפנים: רחובות מהתקופה הויקטוריאנית, פאבים, בית ספר ויקטוריאני, חנויות, חלקן פעילות, כמו חנות ממתקים וחנות צעצועים. כל אלה מאפשרים ללמוד על חיי היום יום בעבר. אפשר לראות כיצד נראה בית טיפוסי באותה תקופה, על הרהיטים, כלי הבישול, התלבושות ואמצעי הבידור. אפשר גם להתרשם מכלי הרכב שנעו בכבישים, מרכבת הקיטור, מהחקלאות בימים עברו. הזדמנות נהדרת ללמוד על אנגליה של תחילת המאה שעברה.
כתובת: Leisure Park, Churchill Way West, Basingstoke

לחובבי הנוסטלגיה – מוזיאון הצעצועים והמודלים של ברייטון
מוזיאון הצעצועים של ברייטון (Brighton Toy and Model Museum) הוא מוזיאון מלא קסם שמכיל אוסף מרשים של למעלה מ-10,000 צעצועים ומודלים ממאה השנים האחרונות. יש בו אוסף מרשים של מודלים נדירים של רכבות, צעצועי הרכבה וצעצועים מכאניים, דובוני צעצוע ושאר וחיות פרווה רכות, בובות תיאטרון ועוד. יש גם חנות בה ניתן לרכוש צעצועים עם אופי נוסטלגי. ילדים ייהנו במוזיאון, ונראה שהוריהם ייהנו לא פחות.

כתובת: 52-55 Trafalgar Street, Brighton
אתר אינטרנט

דובוני צעצוע במוזיאון הצעצועים של ברייטון

אטרקציות נוספות
על הגובה – מגדל ספינקר
מגדל ספינקר (Spinnaker) מתנשא לגובה 170 מטר מעל הנמל של פורת'סמות'. בנוסף לתצפית נהדרת על הסביבה, יש גם טלסקופים מהם ניתן להשקיף על הנוף, וקומת תצפית בה הרצפה עשויה מזכוכית והמבקרים מרגישים שהם הולכים באוויר.
כתובת: Gunwharf Quays Portsmouth
אתר אינטרנט

עולם קטן – הכפר המיניאטורי Bekonscot
Bekonscot Model Village הוא כפר מינאטורי מקסים שמדמה כפר אנגלי בשנות השלושים של המאה הקודמת. התפאורה כוללת בתים זעירים וגינות קסומות, כנסיות, פאבים, טחנות רוח, תחנת כיבוי אש, חנויות, רכבות וגם אנשים מיניאטוריים, כולם גורמים לילדים להרגיש כמו גוליבר בארץ הגמדים. בנוסף יש במקום גן שעשועים וסירות המופעלות בשלט רחוק.

כתובת: Warwick Road, Beaconsfield
אתר אינטרנט

רכבת קיטור ב-Hollycombe Steam Collection

ממלכת הקיטור – Hollycombe Steam Collection
המילה מוזיאון עושה עוול למקום המופלא הזה בהמפשיר, שמוקדש לקיטור. נכון יותר לומר שמדובר בשילוב של מוזיאון חי בחיק הטבע עם מיני פארק שעשועים נוסטלגי. במקום יש כמה רכבות קיטור שנוסעות בשלושה מסלולים נופיים של שדות, גבעות וגנים יפים. בנוסף, יש מתקני שעשועים מסורתיים שמבוססים על קיטור, כמו גלגל ענק וקרוסלות מקסימות מסוגים שונים. יש גם ספינת קיטור עתיקה, טרקטורים עתיקים ועוד מכשירים ומכונות שמבוססים על קיטור ומלמדים על תפקידו החשוב. המקום שוכן באחוזה מהמאה ה-19 שבשטחה יש גנים יפהפיים.

כתובת: Iron Hill, Liphook, Hampshire
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.