תפריט עמוד

מפלי הניאגרה – המפלים המפורסמים בעולם

יש מפלים גבוהים יותר או גדולים יותר, אבל ללא ספק מפלי הניאגרה, משני צדי הגבול בין ארצות הברית וקנדה, הם המפורסמים מכולם. לתצפיות מרשימות יותר, מומלץ לחצות את הגבול לקנדה

מפלי הניאגרה (Niagara Falls) נמצאים על הגבול בין מדינת ניו יורק שבארצות הברית למדינת אונטריו בקנדה. בצד האמריקאי המפלים צונחים מגובה של 55 מטר, ורוחבם כ-320 מטר. בצד הקנדי, המפלים, המכונים מפלי הפרסה, צונחים מגובה 52 מטר, אך הם רחבים פי שתיים מעמיתיהם שמעבר לגבול. בין שני המפלים חוצץ אי העיזים (Goat Island). המפלים הם יעדי תיירות נחשק במיוחד לירח דבש, כנראה בעקבות מרילין מונרו האגדית, שכיכבה בסרט "ניאגרה" (1953) ככלה טרייה המבלה במפלי הניאגרה את ירח הדבש שלה. המפלים הונצחו בסרטים רבים נוספים ואפילו בסדרת טלוויזיה מקסימה – Wonderfalls.

סביב מפלי הניאגרה נבנו אטרקציות שונות, מקומות לינה וחנויות מזכרות כדי לשרת את כ-12 מיליון המבקרים המגיעים לאתר מדי שנה. אבל על אף המִסחור, הטבע מצליח להרשים גם את הסקפטיים שבחבורה. בחורף המפלים קופאים בחלקם ומראה הקרח והשלג סביב יוצר נוף בלתי נשכח. בלילות מוארים המפלים בתאורה צבעונית, ובחלק מימי הקיץ אפשר ליהנות מתצוגת זיקוקי דינור מעליהם.

מפלי הניאגרה מוארים בתאורה צבעונית | צילומים: שאטרסטוק

הצד האמריקאי של המפלים
באופן מפתיע, הצד האמריקאי של המפלים מציע פחות אטרקציות מהצד הקנדי. האזור כולו מוכרז כפארק מדינהNiagara Falls State Park. התצפית הטובה ביותר על המפלים בצד האמריקאי היא ממגדל התצפית בפרוספקט פוינט (Prospect Point). תצפית נוספת מכונה קן העורב (Crow's Nest), ובה עולה סדרת מדרגות אל שולי המפל.

במסגרת הסיור הנקרא מערת הרוחות (Cave of the Winds) אפשר לרדת במעלית אל ערוץ הניאגרה, ואז ללכת על טיילת עץ עד לרציף ההוריקן (Hurricane Deck) הסמוך לבסיס מפל הינומת הכלה (Bridal Vail Falls) הצר. המבקרים מקבלים מעילי גשם צהובים כנגד הרסס הרב. כשהרסס נפגש עם קרני השמש נוצרות לעיתים קשתות צבעוניות יפהפיות. מי שאינו רוצה לכתת רגליו מוזמן לטייל באזור ברכבת חשמלית העוברת בין האתרים השונים. בפארק יש מרכז מבקרים, מרכז תגליות ומרכז למסלולי הליכה בערוץ ניאגרה בהם אפשר לקבל הסברים ולצפות בתצוגות על האתר והסביבה.

האטרקציה הנודעת ביותר במפלי הניאגרה משייטת בין שני צדי הגבול. עלמת הערפל (Maid of the Mist) החלה לשוט למרגלות המפלים כאטרקציה תיירותית עוד בשנת 1846, ומאז היא הוחלפה בכלי שיט חדישים וגדולים יותר כדי לעמוד בביקוש ההולך וגובר. מעילי גשם הם בבחינת חובה, מאחר שרסס המים הוא אדיר. אל תפספסו את החוויה לחוש את הרסס ולשמוע מקרוב את רעמי המים הנופלים (אתר אינטנרט).


שייט ב"עלמת הערפל" עובר למרגלות המפלים משני עברי הגבול

הצד הקנדי של המפלים
כדי לצפות על המפלים מגבוה, עלו לראשו של מגדל סקיילון (Skylon Tower) בעיירה ניאגרה פולס. זהו המבנה הגבוה ביותר באזור המפלים, המתנשא לגובה של כ-235 מטר. בראש המגדל שוכנת מסעדה מסתובבת, ובתחתיתו יש מרכז קניות ומתקני משחק. מגדל נוסף, הנופל מסקיילון בגובהו, הוא מלון המגדל (Tower Hotel), שמלבד חדרי מלון הוא מציע גם תצפית על המפלים מהקומה ה-25.

עוד טיולים בקנדה

תצפיות נוספות נשקפות מגשר ריינבו (Rainbow Bridge) העובר מעל הנהר ומחבר בין שני צדי הגבול. עוד דרך מעניינת לראות את המפלים בצד הקנדי היא  לצאת לסיור מאחורי המפלים (Journey Behind the Falls) – מסלול מנהרות המוביל לעמדות תצפית יפות. אופציות מקוריות ויקרות יותר הן לטוס מעל המפלים בהליקופטר או לשוט בערוץ ניאגרה בסירה מהירה.

מפלי הניאגרה הם יעד נחשק במיוחד לירח דבש והם כיכבו בסרטים רבים

אם מעולם לא הגעתם אל תעלת פנמה, תעלת וולנד (Welland Canal) היא אופציה טובה לחזות בשיטת המעבר הימי המיוחדת באמצעותה חוצות ספינות אדירות בין שני גופי מים בגבהים שונים. התעלה מחברת בין אגם אירי לאגם אונטריו. בשל הפרשי הגבהים בין האגמים וההפרש במפלס המים, הספינות מוכנסות לתוך לוֹקים – מעין תאי ציפה ענקיים המתמלאים או מתרוקנים לפי כיוון ההפלגה, עד שגובה מפלס המים בהם זהה לתא הסמוך. אז נפתחים השערים והספינה ממשיכה אל התא הבא. בלוק מספר 3 ממוקמים מוזיאון ועמדת צפייה.

הצד הקנדי מציע גם קולנוע IMAX ובו סרט על המפלים, את העיירה השלווה ניאגרה און דה לייק (Niagara on the Lake), חממת פרפרים, סיורי יקבים, שלל מסלולי הליכה ועוד.


שיט מלא רסס למרגלות המפלים המרשימים


לחצו להגדלה

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.