תפריט עמוד

אני אהיה עוד רב חובל

קורס סקיפרים הוא עניין למקצוענים. אז לפני שאתם מגשימים את החלום להשיט יאכטה בלב ים, חשוב להתחיל ברגל ימין. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הקורס הנכון

החלטת להגשים חלום וללמוד איך להשיט יאכטה? החלטה מצוינת. אבל לפני שבוחרים קורס סקיפרים יש כמה דברים שחשוב לדעת:

קודם כל ולפני הכל, מועדון היאכטות בו תלמד להיות סקיפר חייב להיות מוכר באופן רשמי על ידי מינהל הספנות כבית ספר לשייט והסיבות לכך ברורות מאליהן. שיקול שני ומרכזי צריך להיות היאכטות עליהן שטים במהלך הקורס. מאחר שאינך יודע על אילו יאכטות תפליג לאחר קבלת רישיון הסקיפר המיוחל, על בית הספר לשייט לספק לך את מירב הניסיון ביאכטות שונות. ככל שתלמד בקורס על מגוון יאכטות רחב יותר (מפרשיות בגדלים שונים, יאכטות לשייט תחרותי וכדומה) – כך יגדל ניסיונך ותורחב הכשרתך לשייט על יאכטות בעתיד.

המדריכים בקורס: כמו בכל תחום, גם במקרה זה לימוד מקצועי הנו המפתח לרכישת מיומנות במקצועות השייט ולהגעה למצוינות בכל הקשור להשטת יאכטות, או בקיצור – להיות סקיפר. ודא שהמדריכים בוגרי קורס חובלים או בוגרי צופי ים ובעלי ניסיון ימי עשיר. חיוך ולבביות לא יזיקו אף פעם!

גמישות בלימודים: זמנך קצר. מלבד לימודי סקיפר, צריך להספיק להיות בעבודה, לבלות עם המשפחה והילדים ועוד מיליון ואחד סידורים אחרים. חשוב לבחור בית ספר לשייט שיאפשר לך גמישות מירבית בימי ושעות הלימוד. חשוב עוד שבית ספר זה יאפשר לך השלמת שיעורים, בהתאם ללוח הזמנים הצפוף שלך. עליך להבטיח כי אם לא הגעת לשיעור, נסעת לחו"ל או שקראו לך למילואים – תהיה לך אפשרות להשלים את החומר. 

הוותק כן קובע: חפש בית ספר בעל ותק, כזה שיימצאו לו מספיק ממליצים שהפכו את חלומם למציאות והם כיום סקיפרים מקצועיים.

פעילות שייט והפלגות לאחר קבלת הרישיון: השאלה החשובה מכל היא מה תעשה עם רשיון הסקיפר לאחר קבלתו. שאלה זו חשובה לך כבר בעת בחירת בית ספר לשייט. לאחר קבלת הרשיון, מועדון היאכטות בו למדת יכול לפתוח בפניך דלת לעולם עשיר ומגוון – עולם של שייטים. בחר בית ספר המאפשר לתלמידיו להצטרף למועדון שייט עם גמר הקורס וליהנות מהפלגות, אירועים, תחרויות ושפע חברים שאוהבים את הנאות החיים.

אלה היו רק כמה טיפים, על קצה המזלג, לבחירת בית ספר ללימוד שייט. ההמלצה החשובה מכולן מצויה בפתיח מאמר זה ונכונה גם בסופו: לימודי שייט הם נושא למקצוענים. הם, ורק הם, שיובילו אותך לרישיון סקיפר – בביטחה ובהנאה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.