תפריט עמוד

ג'יפים במונטנגרו עם נופש בחוף האדריאטי

מונטנגרו מציעה שילוב אידיאלי: טיול ברכב שטח בשמורות הרריות וחופשה מפנקת על החוף המרהיב של הים האדריאטי. כל אלה יוצרים טיול מיוחד במינו בארץ שכדאי להזדרז ולבקר בה לפני שהמוני התיירים ייגלו את סוד קסמה

מונטנגרו, או צ'רנה גורה בפי תושביה, היא מדינה קטנה – כמחצית גודלה של מדינת ישראל – המורכבת משני אזורים שונים לגמרי: אזור תיירותי ויקר יותר השוכן על קו החוף, ואזור ירוק והררי במרכז המדינה, שנראה כאילו הקִדמה פסחה עליו. טיול במונטנגרו מאפשר ליהנות משני העולמות האלה – טיול ברכב שטח בנופים הרריים ייחודיים ומפגשים עם כפריים מקומיים מסבירי פנים, ונופש מפנק במלון פאר על חוף הים האדריאטי היפהפה.

אגם בדורמיטור, השמורת הטבע המפורסמת ביותר במדינה | צילום: אייסטוק

טבע פראי ולא מקולקל
אזור ההרים מתאפיין בשמורות טבע פראיות ומרהיבות ביופיין. השמורה המפורסמת ביותר המדינה היא הפארק הלאומי דורמיטור שבצפון המדינה. בשטח הפארק, שהוכרז ב-1980 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יש 48 פסגות שגובהן עולה על 2,000 מטר, כולל הר בובוטוב קוק, הגבוה במדינה, שמתנשא לגובה 2,525 מטר. בנוסף לנופי הרים ניתן ליהנות בשמורת דורמיטור מאגמים קרחוניים, יערות אורנים, מפלים, קניונים ונהרות שוצפים. הקניון המרשים מכולם הוא קניון נהר הטארה, שנמתח לאורך 68 קילומטרים ונחשב לאחד הגדולים בעולם –  אתר נהדר לרפטינג.

כפריים בהרים. הטיול במונטנגרו מזמן מפגשים מרתקים עם המקומיים

אתר טבע נוסף שאין להחמיצו הוא הפארק הלאומי יער ביוגראד, שבצפון-מזרח מונטנגרו. זהו אחד היערות הגדולים האחרונים שנותרו באירופה, ובו 220 מיני צמחים ו-86 מיני עצים, חלקם בני 500 שנה. גם בעלי חיים רבים חיים ביער, בהם דובים, צבאים, שועלים וזאבים. בלבה של השמורה אגם יפהפה המוקף ביער ירוק. הפארק הלאומי אגם סקדאר הוא שמורת טבע הסובבת את אגם סקדאר, הגדול מכל אגמי הבלקן. האגם מהווה גן עדן לצפרים, עם 270 מיני עופות החיים או חונים כאן בנדידתם.

רפטינג בנהר הטארה. ברקע – גשר יפהפה שנמתח מעל הקניון

אנשי הכפרים בהרים שומרים על אורח חיים הדומה לזה שניהלו אבותיהם ואבות-אבותיהם לאורך הדורות. הבידוד שלהם ותנאי המחייה הלא פשוטים אחראים לכך שהם מטפחים משק עצמאי, המספק להם את כל צורכיהם. בקיץ, הכפריים נוהגים לארוז את חפציהם, להעמיס את חיות המשק על משאיות ולצאת למסע במעלה הרכס אל בתי הקיץ שלהם. הנדידה הזאת במעלה ההר מעוגנת בחוק הקיים מזה מאות בשנים. המלך דושן נמינצי, ששלט כאן לפני 400 שנה וגילה מודעות אקולוגית מפתיעה לתקופתו, הגביל את השהות ברכסי ההרים לתקופה החמה, לאחר סיום עונת הפריחה כדי להגן על הצמחים הפורחים.

מחוויות השטח באזורים ההריים של מונטנגרו

סיום מפנק לחופש
קו החוף היפהפה של מונטנגרו נמתח לאורך הים האדריאטי, מאלבניה בדרום ועד קרואטיה בצפון. הוא חב חלק ניכר מיופיו להרים הדרמטיים שמהווים תפאורה מושלמת לחופים המפורצים. גולת הכותרת של אזור החוף היא מפרץ קוטור, שמוקף מצדו האחד בהרים גבוהים ומיוערים ומצדו השני בחופים חוליים, ובלבו ישנם שני איים קטנים.

העיר העתיקה של קוטור נבנתה על צלע ההר לפני כחמש מאות שנה. זהו מקום מלא חיים, תיירים, בתי קפה, חנויות ואווירה רומנטית. בכניסה לעיר ניצב מגדל השעון ובמרכזה עומדת כנסיית סנט טריפולס, על שמו של הקדוש שעל פי האמונה המקומית קבור בה. במעלה ההר שוכנת מצודה מוקפת בחומה, שהטיפוס אליה מאפשר תצפית מרהיבה על העיר ועל המפרץ.

מפרץ קוטור המוקף בהרים גבוהים | צילום: אנדרי גטש

קוטור חולקת את המפרץ היפה עם פראסט (Perast), עיירת נמל ציורית שנבנתה במאה ה-16. מול חופיה מבצבצים מן המים שני איים קטנטנים – אחד שימש כבית הקברות של העיירה ועל השני ניצבת כנסייה קטנה הנקראת גבירתנו שעל המים, שאגדות וסיפורים שונים נקשרו בה. כאן, על חוף הים המפורץ והיפהפה של הים האדריאטי מסתיים הטיול במונטנגרו בשיא הפינוק: מלון פאר מפנק הממוקם על גבעה קטנה שמשקיפה על נופי ים מרהיבים. אפשר לשכשך בבריכה, להתפנק בספא, לאכול במסעדה המשובחת ולשחות בחוף הפרטי של המלון – סיום מושלם לטיול במדינה הקטנה והמיוחדת הזאת.

——-
כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.