תפריט עמוד

אתרי פיקניק מומלצים בארץ

אוכל הוא תמיד חלק בלתי נפרד מכל טיול, וכשמזג האוויר נעים ונוח, אין כמו  פיקניק בחיק הטבע. הנה המלצות לכמה מקומות ברחבי הארץ שנעים לפרוש בהם את המפה ולהוציא את המטעמים:

מרכז ושרון

מקורות הירקון. נחל צלול ועל גדותיו צמחייה רומנטית | צילום: שלומית קדם

פארק מקורות הירקון
תשכחו את כל מה ששמעתם על הירקון, במקום הזה – לא רחוק מגושי הבניינים של פתח תקווה – הירקון זורם צלול ומקסים כאילו מעולם לא ידע זיהום (החלק המזוהם והמסוכן נמצא מערבה מכאן). איך יודעים שהנחל נקי מזיהום? לפי הנופר הצהוב – צמח מים שרגיש מאוד לזיהום וכאן הוא פורח בפרחים צהובים מרשימים. לאורך הנחל הזורם יש צמחייה עשירה ומרשימה, וסמוך לו אפשר לראות שרידים מרשימים מהעבר (טחנת קמח, באר, בריכת אגירה ועוד). אל תחמיצו את השלט הקטן המפנה לשביל הרומנטי – שביל הליכה חביב הנחבא בינות לקנים, הרדופים ושיחי בוגנוויליה שבקיץ פורחים בפריחה מרהיבה. ברחבי הפארק פזורים שולחנות פיקניק רבים.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 40 המחבר בין הוד השרון לפתח תקווה, בין צומת ירקון לצומת סגולה. נוסעים על פי השילוט לכפר הבפטיסטים ולגן הלאומי מקורות הירקון.

גן לאומי חוף השרון
במרחק נסיעה קצרה מגוש דן, מאחורי מגרשי החנייה העמוסים של מתחמי הקניות של שפיים וגעש, מסתתרת פנינת טבע אמיתית. גן לאומי חוף השרון משתרע לאורך רכס כורכר המתנשא עשרות מטרים מעל הים ומאפשר תצפיות נוף עוצרות נשימה. אפשר ללכת פה בכמה מסלולי הליכה המסומנים היטב, אולם היפה מכולם לטעמנו הוא שביל המצוק, המסומן באדום והמשקיף על רצועת החוף והים הכחול ורחב הידיים. ברחבי הגן יש צמחייה טיפוסית לאזור, בסתיו אפשר ליהנות מפריחת חבצלות החוף ובחורף מאירוס הארגמן היפהפה. בשנים האחרונות רשות הטבע והגנים השיבה לכאן צבאים, ועם קצת מזל אולי תזכו לראות "במבי" עדין ויפה עיניים. בחורשת האיקליפטוסים בפינה הדרומית-מזרחית של השמורה יש אזור עם שולחנות פיקניק, אבל אסור להבעיר אש.

איך מגיעים? גן לאומי חוף השרון נמצא סמוך למתחם הקניות באזור געש-שפיים, הכניסה כ-800 מטר דרומית למגרש החנייה של חוף געש.

יער חורשים
יער חורשים הוא דוגמה טובה לכך שלא צריך לנסוע רחוק בשביל לבלות ביער ירוק ועשיר בצמחייה ונוף. היער, המשתרע של שטח של כ-2,000 דונם, שוכן על גבעה בשיפולי השומרון. לצד עצי אורן וברוש גדלה כאן צמחיית בר עשירה, ובחורף ובאביב יש פריחה מרהיבה. היער מטופח, נקי ונעים, ויש בו כמה חניונים ובהם שולחנות פיקניק, מתקני משחק, מנגלים ועוד.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 444 עד לצומת חורשים, פונים מזרחה לכביש 5333. בכיכר הראשונה ממשיכים ישר אל שערי קיבוץ חורשים, פונים שמאלה במעלה כביש ונוסעים עד לשלט הכניסה אל היער.

גני רמת הנדיב
סמוך לזכרון יעקב, באזור מיוער ומקסים שממנו יש תצפיות על הים הכחול, נמצאים גנים יפהפיים שנפלא לבקר בהם בכל עונות השנה. שבילי הליכה בין מדשאות מטופחות מובילים לכמה גנים המסודרים לפי נושאים: גן מפלים, גן ורדים, גן דקלים וגן ריחות שבו שתולים צמחי תבלין וריח. גני רמת הנדיב בנויים מסביב לחלקת הקבר של הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו עדה, ועל פי הכתוב בצוואתו של רוטשילד הכניסה אליהם היא בחינם. אין כמו שיטוט נינוח בין העצים המצלים, המדשאות המוריקות והמוני הפרחים הצבעוניים כדי לתת תחושה שהגעתם לגן עדן קטן עלי אדמות. סמוך לשער הכניסה המרשים יש מרכז מבקרים בעל תכנון אדריכלי יוצא דופן ואזור מוצל ונעים עם שולחנות פיקניק – מקום מושלם לארוחה בחיק הטבע.

איך מגיעים? הכניסה לרמת הנדיב נמצאת על כביש 652 בין זכרון יעקב לבינימינה. פונים מערבה וממשיכים על פי השילוט.

גן המפלים בגני רמת הנדיב. צמחייה מטופחת ותצפיות על הים הכחול

הרי ירושלים

עין חמד
במרחק קצרצר מההמולה של כביש מס' 1 הסואן, שמחבר את תל אביב עם ירושלים, נמצאת פנינת חן ירוקה ושקטה, שאין מתאים ממנה לפיקניק משפחתי מהנה. עין חמד, אחת מפינות הטבע המקסימות באזור ירושלים, היא גן לאומי עם מדשאות רחבות ידיים, פלג קטן ומבנה צלבני מרשים בן שתי קומות. הפלג הדקיק הוא שריד אחרון למעיינות הרבים שהיו באזור בעבר, שעל שמם הצלבנים קראו לאזור "אקווה בלה", מים יפים בלטינית. בין עצי החורש יש שביל המוביל למערת קבורה מתקופת בית שני. אחרי טיול קצר באזור, הגיע הזמן לפרוש מפה על אחד מהשולחנות הרבים הפזורים פה מתחת לעצים מצלים ולהוציא את האוכל מתוך סלסילת הפיקניק.

איך מגיעים? מכביש 1 (תל אביב – ירושלים) עולים על מחלף חמד, בין צומת שורש למבשרת ציון, ופונים דרומה. הגן הלאומי נמצא כמה עשרות מטרים משם.

עין חמד. עצים מצלים ומבנה צלבני מרשים | צילום: Bukveod, ויקיפדיה עברית 

עין חמד. עצים מצלים ומבנה צלבני מרשים | צילום: Bukveod, ויקיפדיה עברית

צפון

דרך נוף כרמל
רבים חולפים על פני השלט הקטן שמכוון אל דרך נוף הכרמל וממשיכים הלאה, מבלי לדעת שזוהי אחת הדרכים היפות ביותר בארץ. הדרך הלא סלולה, שאורכה כ-25 ק"מ, עוברת ברומו של רכס הכרמל בתוך חורש ים תיכוני טבעי. בחורף ובאביב האזור מתכסה בפריחה נפלאה, אבל גם בשאר השנה ירוק ויפה פה להפליא. מהדרך, שנמשכת מכביש נשר עד קרן הכרמל (המוחרקה), נשקפים נופים מרהיבים של עמק יזרעאל והרי הגליל התחתון. במוחרקה אפשר לבקר במנזר שבו על פי המסורת אליהו הנביא הוכיח לעם כי הוא נביא אמת, ומהמרפסת שלו יש תצפית נוף יפהפייה. ואם כל הנופים האלה גרמו לכם להרגיש רעב, תשמחו לגלות אתרי פיקניק רבים ומסודרים לאורך הדרך.

איך מגיעים? פונים מכביש 75, בין צומת הצ'קפוסט לצומת יגור, אל כביש נשר (כביש מס' 7212), המתפתל במעלה הכרמל.

פארק הירדן
בפינה הצפונית-מזרחית של הכנרת, לצד האפיק המזרחי של הירדן, נמצאת נקודת חן אמיתית, עם אפיקי מים קטנים הזורמים בנחת בתוך צמחיית נחלים סבוכים. בקיץ הרדוף הנחלים פורח בפריחה ורודה מרהיבה ושיחי הפטל מניבים פרי מתוק בצבע שני (היזהרו לא להידקר!). בסבך הצמחייה אפשר לראות צבי ביצות ועופות מים. אבל לא הכל פרוע וסבוך, יש כאן מדשאות מטופחות ואזורי פיקניק מסודרים. לפני או אחרי האוכל אפשר לצאת לטיול רגלי באחד המסלולים המסומנים, לשכשך בבריכות מים ולנמרצים שבכם – לצאת לשיט קייקים או אבובים.

איך מגיעים? מטבריה נוסעים צפונה בכביש 87, לאורך חופי הכנרת, וכשלושה קילומטרים אחרי גשר אריק, בצומת בית צידה, ממשיכים צפונה כשני קילומטרים ופונים מערבה לכביש 888.

יער ביריה
יער נטוע בהרי צפת, אחד הגדולים ביערות בישראל, ובו כמה מעיינות, אתרי עתיקות, קברי צדיקים בוסתנים ומצודת ביריה. הכבישים ביער עבירים לכל סוגי הרכב ובתחומיו תמצאו כמה חניונים לפיקניקים. החניון הגדול ביותר הוא חניון עין זיתים ובו שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים, מים לשתייה ושירותים. את האוויר הגלילי היבש והצלול מקבלים כחלק מעסקת החבילה.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 85 עכו-צפת וממנו פונים צפונה לכביש 886.

דרום

פארק אשכול
פארק גדול ויפה השוכן סמוך לערוץ נחל בשור. הפארק, שנקרא על שם ראש הממשלה לוי אשכול, משתרע על שטח של 4,000 דונם ויש בו שפע של צל , גבעת תצפית מקסימה ובריכות מים טבעיות (שימו לב: למרות הפיתוי, במיוחד בימים חמים, אסור לשחות בבריכות האלה). ואם לא די בכל אלה, הליכה לא ארוכה מהבריכות תוביל אתכם לעין הבשור, שבו זורמים מים כל השנה. יש פה חלקים פראיים ולא מוסדרים וחלקים אחרים שמתאימים לפיקניקים ומנגלים – הבחירה בידיכם.

איך מגיעים? מצומת גילת נוסעים מזרחה על כביש 241 ועוקבים אחר השילוט.

בורות לוץ
הפתעה אמיתית בלב המדבר הצחיח – בדיוק כשחשבתם שאין לאן לברוח, לפתע נגלה לפניכם מקום ירוק, עם צמחייה ובורות מים. זהו חניון מסודר עם מים לשתייה, שירותים ושלטי הסבר על אפשרויות לטיולים בשטח. תמצאו כאן גם כמה מבני אבן מקורים בענפי דקל, כראוי למפלט מדברי, ותצפיות יפות לעבר נחל אילות ומצוקי מכתש רמון. אבל אנחנו באנו בשביל המים, ולכן נלך למרחק קצר אל בורות מים עתיקים, מקום שלו ויפהפה לפיקניק נינוח. לפנות ערב, אם יושבים בשקט בשקט, אפשר לצפות בבעלי חיים שבאים לשתות כאן.

איך מגיעים? נוסעים דרומה בכביש מס' 40, בצומת הרוחות צפונית למצפה רמון פונים לכיוון דרום-מערב בכביש מס' 117. לאחר נסיעה קצרה פונים לפי השילוט ימינה אל דרך עפר, וממשיכים בה עד שמגיעים לחניון.

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...