תפריט עמוד

אוסטרליה: זיקוקים לשנה החדשה

בכל העולם הנוצרי מציינים את ערב השנה החדשה בחגיגות גדולות שמלוות פעמים רבות במופעים מרשימים של זיקוקי דינור. יש כמה מקומות שמככבים ברשימות "המקומות שחייבים להיות בהם בערב השנה החדשה". חצי הכדור הצפוני מככב ברשימות האלו, שכן זיקוקי הדינור והתאורה המרשימה הולכים טוב ביחד עם מזג אוויר חורפי, רצוי מושלג. אבל דווקא בחצי הכדור הדרומי, בסידני הרחוקה והחמה, נערך בערב השנה החדשה מפגן זיקוקי הדינור הגדול בעולם.

בנוסף לזיקוקים מתקיים משט ראווה של כלי שיט המוארים בתאורה מיוחדת

השנה החדשה מקדימה להגיע אל סידני. יבשת אוסטרליה היא הראשונה מבין היבשות  לקבל את השנה החדשה, וכנראה בשל כך עושים לה קבלת פנים כל כך זוהרת. בערב השנה החדשה, במשך 12 דקות, "מופגז" מפרץ סידני בתצוגת זיקוקי דינור הגדולה ביותר בעולם (ב-21:00 ובחצות). על היעדר השלג מפצה מזג אוויר נעים שמאפשר ליהנות יותר מן השהייה בחוץ לאורך כל הלילה מבלי לקפוא מקור.

המקום הטוב ביותר להיות בו בזמן החגיגות הוא נמל דרלינג המואר באור יקרות וגשר הרבור המלכותי, שם נמצא כל האקשן. אלו מהווים תפאורה נהדרת למופע הזיקוקים המדהים ביותר בעולם. עוד לפני שהמופע מתחיל אפשר ליהנות מאורות העיר המשתקפים במים יחד עם כמיליון וחצי אנשים, תושבים ותיירים, שבאים לחגוג. המקומיים נוהגים להצטייד בצידניות, כסאות מתקפלים והרבה אלכוהול – כל מה שצריך לפיקניק על המים.

במשךדקות ארוכות מוארים שמי העיר במטח מרהיב של זיקוקים

החגיגות מתחילות כבר ב-21:00 בערב, עם מופע זיקוקים קצר אך מרשים, שמיועד בעיקר לילדים שאמורים ללכת לישון מוקדם. זה מלווה במשט ראווה של למעלה מ-50 כלי שיט, בהם אוניות גבוהות, מעבורות וסירות מסורתיות, המוארים כולם בתאורה מיוחדת. זוהי רק הכנה לדבר האמיתי, מופע זיקוקי הדינור המפורסם בעולם, שנפתח בחצות בדיוק. במשך 12 דקות, דקה לכל חודש בשנה, מוארים שמי העיר במטח מרהיב של זיקוקים, שכולל אלפי זיקוקים צבעוניים ומיוחדים ושלל אפקטים. רבים טוענים שמראה הזיקוקים מעל גשר סידני הוא רגע השיא של הערב.

אם חשבתם שהערב נגמר עם מטח הזיקוקים, אתם טועים. זוהי רק יריית הפתיחה ללילה של מסיבות סוערות שמתקיימות בברים ומועדונים בכל רחבי העיר המוארת, עד אור הבוקר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.