תפריט עמוד
חמדתיה: קסם ואווירה בבית איכרים
מושב אילניה (סג'רה) , הסמוך לכפר תבור,  נהנה בשנה האחרונה מפריחה תיירותית. מטיילים באים לטייל באתרי המושבה הוותיקה וליהנות האטרקציות התיירותיות החדשות שנפתחו במקום. לצד אלו נפתחו צימרים רבים. חמדתיה, מתחם האירוח של עתליה ואלי תרועה, הוא האחד המוצלחים שבהם, אם לא באזור הגליל כולו. אלי ועתליה שחזרו במשך חמש שנים, תוך הקפדה על כללי השימור ההיסטורי, בית וחצר איכרים מראשית המאה המאה הקודמת, והסבו אותם למתחם הכולל ארבע יחידות אירוח (החמישית בהקמה) בתוך גן קסום ומלא הפתעות. הן בשחזור והן בתחזוקת המקום ניכרת הקפדה על עקרונות ירוקים ופרמקלצ'ר, כמו שימוש מרבי בחומרי בנייה מקומיים (אדמה מקומית, קש, גללי חמורים ואבן מקומית), מחזור מים ושימוש במים אפורים להשקייה, שירותי קומפוסט (שניצבים בכל חדר בנוסף לשירותים רגילים), אנרגיה סולארית ככל שהדבר מתאפשר וחקלאות אורגנית. למרות אופיו הירוק של המקום, חדרי האירוח מפנקים מאוד ומאובזרים בכל מה שצריך (כולל אח, מערכת סטריאו וטלוויזיה עם מסך LCD למי שלא יכול בלי). החדרים מרשימים ביופיים, עם אמבטיה יפהפייה, רצפות מצויירות ופרטים ארכיטקטוניים מקסימים, וניכרת בהם הקפדה גם על הפרטים הקטנים, כמו סבונים איכותיים משמן זית, דיסקים וכיבוד הכולל יין שמיוצר במקום, מיץ, חלב, פירות, שוקולדים וחטיפי תמרים ואגוזים. לכל בית יש מרפסת וערוגה בה גדלים ירקות וצמחי תבלין. בחצר הפנימית יש כל מה שצריך בשביל לתפוס שלווה: ערסלים, נדנדות, מיטות שיזוף ומזרוני מים פזורים בין העצים ומזמינים רביצה כשברקע מנגנים פעמוני הרוח. לצד אלה יש בריכות נוי עם צמחיית מים ודגים. על כל אלה אפשר להשקיף מבריכת השכשוך המקסימה הבנויה אבן ונראית כבריכה טבעית. במבנה נפרד ואינטימי מצוי ג'קוזי רחב ענק הבנוי גם הוא מאבן. ארוחת הבוקר הנהדרת לא שגרתית וכוללת מגוון סלטים מיוחדים, לחם, גבינות, גלילות חצילים במילוי גבינה, מאפים במילוי גבינה ועשבי תיבול, ריבות, עוגה, גרנולה ועוד. הכל תוצרת בית, כולל הירקות שנקטפו מהגינה וגבינות מהחלב של הדיר המשפחתי. אם תרצו, תוכלו להצטרף למארחים בחליבת עיזים, במסיק זיתים או בבציר ענבים ודריכתם. המקום מתאים לזוגות ולמשפחות.

חמדתיה
כתובת: מושב אילניה
טלפון: 04-6765550, 054-5331033

ארבע עונות בגליל: נוף ופינוקים
צימר נוסף במושב אילניה, באווירה שונה לחלוטין. כאן הדגש הוא על פינוק, פינוק ועוד פינוק. ארבעת הצימרים ממוקמים על גבעה שצופה אל נופי התבור והגליל. הצימרים מרווחים במיוחד ובשני הקיצוניים שבהם, קיץ וחורף, יש ג'קוזי במרפסת מול הנוף. בשני הצימרים האחרים, סתיו ואביב, הג'קוזי נמצא בחלל החדר. החדרים יפים ונוחים במיוחד, עם רצפת פרקט, מיטה שמונחת על במה, קמין מסך LCD ושלל פינוקים. גולת הכותרת היא הגינה הענקית והיפהפיה הבנויה בכמה מפלסים. בגינה מדשאות מטופחות ונדנדות שמשקיפות לנוף. בחלקה התחתון ובחלקה העליון יש בריכות מים עגולות בהן משייטים דגי זהב. מפל מים שיורד במורד המדרגות מקשר בין הבריכות. בערב, כשהמתחם מואר, המראה יפה במיוחד. במעלה המדרגות, מול הנוף, נמצאת בריכת עיסוי ענקית המשותפת לכל היחידות. ארוחת הבוקר העשירה כלולה במחיר.

ארבע עונות בגליל
כתובת: מושב אילניה
טלפון: 04-6760000, 054-7399828
אתר אינטרנט

במהלך הביקור באילניה כדאי לשלב ביקור ב"ירוק עז", חווה חקלאית תיירותית הבנויה על בסיס אקולוגי. בחווה יש דיר עיזים ומחלבת בוטיק בה נמכרת גבינות תוצרת המקום ומוצרים נוספים כמו שמן זית ויינות המיוצרים על ידי תושבי האזור. במקום נערכות מגוון פעילויות וסדנאות, כמו סדנת הכנת גבינה מהחליבה ועד הגבינה, סיורים במרעה, סדנאות לבנייה באדמה, סדנאות פרמלקלצ'ר, פעילות חקלאית כמו מסיק זיתים, בציר ענבים ועוד.

ירוק עז
כתובת: משק משפחת ינקלביץ, מושב אילניה
טלפון: 04-6620704, 054-2558791
אתר אינטרנט

ארבע עונות בגליל. החדרים יפים ונוחים במיוחד, עם רצפת פרקט, מיטה שמונחת על במה, קמין ושלל פינוקים

בוסתן ציפורי: חופשה בכפר
בבוסתן ציפורי יש את כל מה שאפשר לבקש מחופשה כפרית משפחתית או זוגית. ארבע יחידות האירוח צבועות בצבעים חמים ופזורות בינות לעצי אורן, זית, רימונים ותאנים. הבתים לא מפוארים אבל הם חמימים ונעימים, בנויים בסגנון כפרי ומרוהטים בריהוט עץ. הילדים ישמחו במיוחד ללון בגלריית העץ הגדולה. סביב הבקתות יש מדשאה רחבת ידיים עם פינות ישיבה ומשחק. במדשאה יש גם אזור מנגלים למי שמתעקש. הג'קוזי, אם אתם לא יכולים בלי, נמצא בחדר, אבל יש גם בריכת עיסוי גדולה שמשותפת לכל היחידות ומשקיפה לנוף הרי הגליל. במקום אפשר ליהנות גם מארוחות בוקר כפריות. לסיכום: נעים, טעים ולא יקר.

בוסתן ציפורי
כתובת: מושב ציפורי
טלפון: 04-6463485

טחנת הקמח יובלי ציפורי: נוף גבעת ונחל מפכפך
בטלפון יסבירו לכם איך להגיע מכביש 70 אל טחנת הקמח יובלי ציפורי. הדרך, הנושקת לשביל ישראל ובחלקה משובשת, עוברת בין שדות מעובדים ומגיעה עד בניין אבן גדול וישן ששימש בעבר טחנת קמח. עוברים על גשר האבן שמתחתיו זורם הנחל, ופוגשים עז, חמור ותרנגולות. שני זוגות שכרו מהכנסייה הכרמליטית את הבניין, שיפצו אותו, והם מארחים בו בעיקר קבוצות. חדר אחד, בקומה העליונה, מיועד לזוג. זהו אירוח מהסוג הלא מקובל: בלי טלוויזיה ובלי ג'קוזי ועם שירותים מחוץ לחדר; ולעומת זאת, קול פכפוך הנחל, נוף של שדות וגבעות, חמימות בתוך החדר ומרחב גדול של פרטיות בחוץ. בלילה התאורה היא בעששיות, ובחורף מתחממים ליד תנורי עצים. במקום עורכים אירועים ומוגשות גם ארוחות לאורחים מבחוץ, אך רק בהזמנה מראש. הבנין ממוקם בנחל ציפורי.

טחנת הקמח יובלי ציפורי
כתובת: נחל ציפורי
טלפון: 052-4802786

ממליצה: עפרה ריזנפלד

בוסתן ציפורי. יחידות אירוח חמימות בסגנון כפרי

נווה הגר בבית לחם הגלילית: רואים את הנוף מהמיטה
נווה הגר הוא בית אבן יפה במושב בית לחם הגלילית, ובו ארבע סוויטות נעימות במיוחד ושני חדרים קטנים. יש בהן כל מה שצריך, כולל צבעוניות רכה, ג'קוזי, טלוויזיה, והעיקר, לטעמי: בחלק מהחדרים רואים את הנוף מהמיטה. בחורף הנוף הוא שדה ירוק שסוסים רועים בו ומעבר לו יער אלונים. המארחים מייעצים בענייני טיולים ובילויים בסביבה, והילדים מוזמנים לשחק באוהלים האינדיאניים שבשדה.

נווה הגר
כתובת: בית לחם הגלילית
טלפון: 04-9533353
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

קדרים: אירוח כפרי בחיק הטבע
קיבוץ קדרים זכה למיקום נפלא ונוף מנצח: מן העבר האחד הוא משקיף אל נוף הכנרת וצפת, ומן העבר השני אל הרי הגליל. מיקומו הופך אותו לבסיס מצוין ליציאה לטיולים בגליל התחתון ובאזור הצפון בכלל. במקום יש 17 יחידות אירוח מרווחות המתאימות למשפחות, וכן חמש בקתות עץ שמציעות אירוח מפנק יותר, כוללות גם ג'קוזי ומתאימות בעיקר לזוגות (אם כי ילדים יכולים לישון בגלריה). סביב החדרים יש מדשאות עם נקודות תצפית מרהיבות, מגרשי משחקים ופינות ברביקיו. בשטח הקיבוץ יש גם מגרשי ספורט ופינת חי, והמתארחים ביחידות האירוח יוכלו ליהנות מכניסה לבריכה של קיבוץ עמיעד הסמוך.

אירוח כפרי קדרים
כתובת:, קיבוץ קדרים, בקעת בית הכרם
טלפון: 04-6986300
אתר אינטרנט

בצל הזית: בקתות מפנקות מול התבור
הכוכב הראשיי בבקתות "בצל הזית" בשדמות דבורה הוא הר תבור הנשקף מן המרפסת. ארוחת בוקר על המרפסת, מול נופו של הר תבור, יכולה להיות פתיחה מושלמת ליום נפלא. אבל לבקתות "בצל הזית" יש עוד הרבה מה להציע. בקתות העץ ממוקמות במרחק לא רב זו מזו ומוקפות בעצי זית. הבקתות מתאימות ללינה של זוגות ומשפחות והן מאובזרות בג'קוזי ובקמין ללילות החורף הקרים. גולת הכותרת היא החצר המטופחת ורחבת הידיים, שכוללת מדשאות, צמחייה ירוקה ושפע של פרחי נוי, פינת ברביקיו, נדנדות לילדים ולמבוגרים, פינות ישיבה מוצלות מול הנוף ובריכת שחייה הפעילה בעונת הקיץ.

בצל הזית
כתובת: מושב שדמות דבורה
טלפון: 04-6767742
אתר אינטרנט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...