תפריט עמוד
אגם חי ביראון
בקיבוץ יראון נמצא אגם חי – אגם טבעי שסביבו שלל אטרקציות לכל המשפחה. האגם מוקף צמחי קנה ובו שטים ברווזים וברבורים. אפשר לשוט בסירות פדלים או לשכור חכות ולדוג. פינת החי הצמודה מטופחת ונקייה וחלק מבעלי החיים בה מסתובבים חופשי, המתוקים שבהם הם האיילים הנקודים, שכולנו מכירים בשם במבים, אותם ניתן להאכיל במזון מיוחד. בפינת החי אפשר לפגוש גם אייל אדום, צבי ארץ ישראלי, אלפקות, חמוס, כבשים, תוכים, ברכיות ועוד. המדשאות שמקיפות את האגם, מתקני השעשועים והקרירות השוררת במקום הופכים את המקום לאידיאלי לפיקניק משפחתי.

טלפון: 04-6868304
אתר אינטרנט

שביל פרות החלב
לילדים שבטוחים שהחלב מגיע מהקרטון, וגם להורים שלהם, צפויה חוויה מרנינה במשק ברנדס שבבית לחם הגלילית. הסיור בשביל פרות החלב עובר דרך הרפת, שם פוגשים את גיבורות היום פנים אל פנים ומתמודדים עם הריח החריף המזוהה עם רפתות, ממשיך במכון החליבה, שם ההרפתקנים מבין המבקרים יכולים לגעת בעטין ולנסות לחלוב ממנו חלב, ומסתיים בפעילות המשמחת מכולן: האכלת עגלים מבקבוק. יש גם פינות ליטוף ויצירה ופעילויות הקשורות במשק חקלאי.
אחרי הסיור, שנמשך כשעה וחצי, מומלץ לשוטט בישוב היפה ולאחר מכן, מצוידים בידע החדש שרכשתם על פרות, לעצור לקפה הפוך ושוקו ולהודות לפרות על התוצרת שסיפקו.
שביל פרות החלב, בית לחם הגלילית

טלפון: 04-9832437
אתר אינטרנט


יער האיילים באודם
ביער אודם, ליד מושב אודם שבצפון רמת הגולן, בגובה 1,000 מטר מעל פני הים, הוקם לפני כעשור פארק איילים. במקום חיים יותר מ-150 איילים והם מתרבים בכל שנה באופן טבעי. האיילים משוטטים באתר בשטחים מגודרים נרחבים ותחושת המרחב מונעת מן המבקרים לחוש שהגיעו לגן חיות.
יער האיילים הוא מיזם פרטי של משפחת אמיתי ממושב אודם. המשפחה עוסקת כבר שנים רבות בגידול בקר ומתוך רצון להתרחב ולעסוק גם בתיירות פנו בני משפחת אמיצתי לגידול האיילים באטרקציה תיירותית. האיילים הראשונים יובאו מסקוטלנד ומאנגליה. הם אמנם רגילים למזג אוויר קריר יותר אבל השתלבו היטב בחיי הגולן.
במקום יש פעילויות משפחתיות רבות, מתקני שעשועים וג'ימבורי, פארק חבלים, רכיבה על פוני, פינות ליטוף, בריכת עופות מים ומוזיאון קרניים בו מוצגות קרניים מסוגים רבים ומרחבי העולם. אפשר לשכור כאן גם בקתות לינה או להקים אוהלים בקמפינג המקומי.

טלפון: 050-5229450
אתר יער האיילים

גן גורו בעמק חרוד
בגן גורו הוא המקום היחיד בארץ שבו אפשר לצפות במגוון בעלי חיים אוסטרליים. אל גן גורו הובאו שבעה מינים של קנגורו: קנגורו אפור, קנגורו אדום, קנגורו סלעים (וולרו), קנגורו חולדה (בטונג), וולבי פזיז, וולבי ביצות וכן וולבי אדום צוואר. חלק מן המינים חיים בכלובים, וחלקם משוטטים בחופשיות בשטח ירוק רחב ידיים, ומותר להלך ביניהם ולצפות בהתנהגותם. מי שרוצה ללטף קנגורו יכול, אך עליו לעמוד מן הצד ולא מולו, כדי לא לאיים עליו, ולא ללטפו על הראש.
בנוסף למיני הקנגורו אפשר לראות בגן גורו מגוון ציפורים אוסטרליות מיוחדות כמו אמו, קזואר, קקדו ושועלים מעופפים. וכמובן גם, איך אפשר בלי, קואלות מתוקות.
מלבד הצפייה בבעלי החיים המרתקים, אפשר להשתתף בפעילות המאפשרות הכרות עם תרבותם של האבוריג'ינים, התושבים המקוריים של אוסטרליה. המשתתפים בפעילות לבונים חניתות וצ'ורינגות, לומדים להפיק צבעי אדמה ומציירים ציורי פנים ולבסוף משתתפים בטקס אבוריג'יני עם שירה וריקודים.

אל גן גורו מגיעים מכביש 71 שעובר בין עפולה לבית שאן, וממנו פונים דרומה לכביש מספר 669 המוביל לגן השלושה.
טלפון: 6488060/1־04.
שימו לב: אסור להכניס כלבים לגן גורו
אתר גן גורו

עולם הזוחלים של גולן בגליל
עולם הזוחלים של גולן נמצא בקיבוץ מצובה ומיועד למי שאינו נרתע מבעלי חיים כמו נחשים וחרקים. המבקרים בחווה (הן בקבוצות והן כבודדים) יכולים לעמוד מקרוב אחר אורח החיים המרתק של הזוחלים, כולל צפייה בהאכלת נחשים. ניתן לבוא במגע ישיר עם הנחשים, להחזיקם, ללטפם ואף להצטלם איתם. הביקור בחווה הדרכה מקיפה והפעלות לילדים בנושאים הקשורים לזוחלים בהן אפשר ללמוד כיצד מגדלים אותם, ממה הם ניזונים, איך הם מתרבים, מהי הסביבה המועדפת עליהם, איך מטפלים בזוחל חולה, איך מזהים זוחל בריא, כיצד לשמור על זוחלי ארצנו ועוד.

טלפון: 050-7816972
אתר עולם הזוחלים

יער הקופים
הכל החל בזוג קופים שניצלו מגורל אכזר במעבדת ניסויים והתגלגלו לביתו של תושב יודפת. הוא בנה להם מקום נוח לגור בו, בסמוך לביתו. בהמשך הגיעו עוד כמה וכמה קופים, ואחריהם יעלים, איילים, עזים, חמורים, אווזים ושלל חיות בית ובר אחרות. כולם התקבלו באהבה ובחום והם חיים בשטח של 30 דונם, חופשיים לגמרי, ללא כלובים או סורגים, מציצים על קהל המבקרים ממרומי העצים או סביבם. בשטח היער פזורים שולחנות פיקניק ופינות האכלה, כדי שאף יצור – אנושי או בעל זנב או כנף – לא יישאר רעב.

טלפון: 04-9801265
אתר יער הקופים

דבורת התבור
למלכה ולבן זוגה יגאל יש שתי אהבות: דבש ומשי. שתיהן באות לידי ביטוי במרכז המבקרים המושקע שהקימו בחצר ביתם במושב שדמות דבורה. הסיור, שאורך כשעה וחצי, מתחיל במכון רדייה, שם מקבלים הסברים על תהליך ייצור הדבש – מהדבורה ועד הצנצנת, ממשיך לכוורת דבורים שבה גם החרדים לומדים להתיידד עם יצרניות הדבש העמלניות, ועובר לאולם המשי, שם מתברר הקשר בין זחלים לבנבנים לצעיפים רכים ויפים. את הביקור חותמים בפעילות יצירה הכוללת ציור על בד משי, יצירת נר מדונג וגולת הכותרת – הכנת שוקולד אינדיאני, תערובת טעימה המכילה דבש ופולי קקאו. בחצר המשק יש גם פינת חי גדולה וחנות לממכר דבש ומוצריו.
דבורת התבור, שדמות דבורה

טלפון: 04-6769598
אתר דבורת התבור

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...