תפריט עמוד

הפיליפינים שלא הכרתם

יש בה עשרים הרי געש פעילים (חלקם מאוד), היא נחשבת למגדלת הקוקוס הגדולה בעולם ואת חג המולד מתחילים לחגוג בה חודשים לפני המועד המקובל. עשר עובדות על הפיליפינים, מדינת האיים היפהפייה שלא נמצאת על מסלול הטיולים הרגיל של הישראלים

העונה השלישית של תוכנית הטלוויזיה "הישרדות" צולמה בפיליפינים. ובהישרדות כמו בהישרדות, חברי השבטים נאבקו להדליק אש, התמודדו עם גשמי זעף, ישנו על החול ואכלו ג'וקים ותולעים לבנבנות. אבל למרות הקשיים, אי אפשר היה שלא להיכבש כליל בקסמם של האיים היפהפיים שכיכבו על מרקע הטלוויזיה. מה אתם באמת יודעים על הפיליפינים? הנה עשר עובדות על המדינה שלא נמצאת על מפת התיירות של רוב הישראלים:

1. הרפובליקה של הפיליפינים מורכבת מ-7,109 איים הפזורים בארכיפלג השני בגודלו בעולם. שטחה הכולל של המדינה 300,000 קמ"ר, ואין לה גבולות יבשתיים. רוב האוכלוסייה, כ-98 מיליון תושבים נכון ליולי 2009, מתגוררת ב-11 איים. 65 אחוזים גרים במרכזים עירוניים והשאר בכפרים.

2. השפות הרשמיות הן פיליפינו ואנגלית; 92.6 אחוזים מהאוכלוסיה הם יודעי קרוא וכתוב. הרוב הגדול של תושבי המדינה (80 אחוזים) הם קתולים, מיעוט קטן (5 אחוזים) מוסלמים והשאר שייכים לכנסיות נוצריות שונות.

3. רוב השטח בפיליפינים הררי, ויש שם 20 הרי געש פעילים. המדינה סובלת מרעידות אדמה ומהתפרצויות של הרי געש. ואם לא די באלה, סופות טייפון וסערות טרופיות אחרות תוקפות מדי פעם את האזור.

4. בפיליפינים שורר מזג אוויר טרופי המאופיין בשינויי טמפרטורות קלים בין עונות השנה. החודשים הגשומים ביותר הם מאי עד נובמבר, אז יורדים גשמי מונסון, אולם גם שאר חודשי השנה גשומים למדי, כפי שיעידו המתמודדים ב"הישרדות" שחוו את הגשמים התכופים על בשרם.

5. הפיליפינים אוחזת בכמה שיאים: היא נחשבת למגדלת הקוקוס הגדולה בעולם ונמצאת במקום השלישי בעולם בגידול בננות. אוניברסיטת סנטו תומס, שנפתחה במנילה במאה ה-17, היא האוניברסטיה הראשונה באסיה, וחברת התעופה פיליפין איירלינס הפועלת מאז 1941 היא חברת התעופה המסחרית הראשונה באסיה. משמח פחות הוא השיא שקשור בקצב הילודה: אוכלוסיית הפיליפינים גדלה בקצב המהיר ביותר באסיה ועל פי התחזיות בתוך שלושה עשורים היא תוכפל.

6. הטבע הפיליפיני עשיר ומגוון עד מאוד: בסביבות 10,000 מיני צמחים פורחים גדלים שם, בהם 800 מיני סחלבים. האיים משמשים מקום מחיה לכ-220 מיני יונקים, בהם קופים, סנאים, נמיות ואיילים. באיים חיים גם מאות מינים של עופות, בהם יונים, תוכים, שלדגים ופסיונים, ובשוניות האלמוגים שלאורך החופים חיים מינים רבים של דגים מרהיבים ביופיים.

7. למרות החזות של גן עדן עלי אדמות, מדינת האיים הירוקה לא חמקה ממפגעים סביבתיים מעשה ידי האדם: בירוא יערות, בעיקר באזורי החופים, זיהום אוויר וזיהום מים במרכזים העירוניים הגדולים, כריתת אלמוגים ודיג לא חוקי וזיהום הולך וגובר של אזורי המנגרובים הקרובים לחוף אשר משמשים בתי גידול חשובים לדגים.

8. אבל אל לכם להסיק מהכתוב למעלה שהכל שחור. עצם היותה של הפיליפינים מדינת איים הופך את השהות בה לנפלאה במיוחד עבור חובבי ים וחופים. יש בה צלילה מהטובים בעולם וגלים מצוינים לגלישת גלים. ואם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בכריש לוויתני, הדג הגדול בעולם (שנקרא פה בוטנדיג), שוחה בקרבתכם.

9. בפיליפינים אוהבים לחגוג. בין השאר, חג המולד נחגג שם לאורך חודשים ארוכים: כבר בתחילת ספטמבר ממלאים את האוויר מזמורי חג מסורתיים והחגיגות מסתיימות רשמית בשבוע הראשון של ינואר.

10. מקנאים בשורדים הטלוויזיוניים? גם אתם רוצים להתנסות בלילה בג'ונגל, בלי גג מעל ראשכם או ארוחה חמה על צלחתכם? ב –  Subic Bay מרחק של 40 דקות טיסה מהבירה מנילה, תוכלו ללמוד שיעור בהישרדות מבני שבט האטה. בעבר לימדו בני השבט כישורי הישרדות את החיילים האמריקאים ששירתו בבסיס צבאי גדול באזור. לאחר שהאמריקאים פינו את בסיסיהם מהפיליפינים, בשנת 1992, התפנו המורים להעביר מהידע שלהם גם לתיירים החושקים בחוויה ייחודית ומאתגרת.

פיליפינים – העמוד הראשי >>

לקריאה נוספת:

 

הפיליפינים: בין רוחות, אורז וציד ראשים
הפיליפינים: בין רוחות, אורז וציד ראשים
שמם של בני האיגורוט מצפון הפיליפינים יצא למרחוק לא רק כבוני טרסות אדירות וכחקלאים חרוצים, אלא גם כבעלי מסורת ארוכה ומטילת אימה של ציד גולגלות

 

נוודי הים צוללים למעמקים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.