תפריט עמוד

ג'יפים בהרי הטאורוס: פסגות, אגמים ורפטינג

אנטליה היא הרבה יותר מקו חוף עמוס במלונות ענק. הרי הטאורוס המתנשאים מציעים מסלולי ג'יפים יפהפיים שמתאימים למשפחות, ואל תחמיצו את חווית הרפטינג בנהר הקופרולו

אנטליה הפכה לשם נרדף לקלאבים ענקיים, שמספקים את כל מה שהתייר צריך (ולפעמים לא ידע שהוא צריך): אינספור ארוחות, בריכות נרחבות עם מגלשות מים, רצועת חוף פרטית, טיפולי ספא מפנקים בחמאם תורכי. אבל גם אם רב הפיתוי להעביר את החופשה כולה ברביצה עצלה על שפת הבריכה, אל תרשו לעצמכם להפסיד את הטבע המדהים של אנטליה, שמחכה ממש מעבר לפינה.
מעל רצועת חוף פראית מתנשאים הרי הטאורוס המדהימים שמציעים את אחד הטיולים המרתקים שאפשר לדמיין. טיול ג'יפים בטאורוס מאפשר היכרות קרובה עם פסגות הרים דרמטיות, יערות עבותים של אורנים שחורים, נהר רחב ידיים, מעיינות, אגמים ונחלים, ובל נשכח את הכפרים הציוריים שצובעים את הטיול בצבע מקומי. לאורך הדרך אפשר להתענג על ארוחות מסורתיות, הכוללות בין השאר פורלים טריים שזה עתה נשלו מהנהר ולקנח בתה תורכי חזק וטעים, שמוגש בכוסות זכוכית קטנות.

קניונים ותפוחים
נצא לדרך: מתחילים את הטיפוס צפונה לעבר פסגות הרי הטאורוס, הדרך חולפת על פני כפרים ציוריים בואכה מפל אוצ'נסו (Ucansu). שפע המים והעצים העצומים משרים אווירה קסומה ואגדית; קל לשכוח שאנחנו נמצאים במרחק נסיעה קצרה מחופי הים התיכון. ממשיכים בדרך נופית יפהפייה המקיפה אגם מלאכותי, שמימיו הצלולים והקרירים מזמינים טבילה ארוכה. אחרי ארוחת צהריים על גדת נחל יפה ממשיכים לטיול רגלי בייזילי קניון (קניון הכתובות). הדרך למלון בעיר איירדיר (Eigridir), ששוכנת על שפת אגם הרביעי בגודלו בתורכיה, חולפת בעמק חקלאי שבו גדלים תפוחים ואפרסקים טעימים להפליא.
ביום הבא של הטיול, לאחר ביקור באגם קובדה ובשרידי העיר העתיקה אדאדה, כדאי לעצור בכפר קסמלאר (Kasimlar) לארוחת צהריים מקומית. משם ממשיכים אל עבר שמורת קפרולו היפהפייה. שם, בלודג' הרים ממש על גדת הנהר מחכות למטיילים בקתות עץ נעימות וארוחת ערב מסורתית לצד המים. קול זרימת מי הנהר יערסל אתכם לשינת לילה מתוקה במיוחד.
הבוקר השלישי נפתח בנהיגה בדרכים מתפתלות במעלה הרי הטאורוס אל עבר תצפית נוף מרהיבה לקניון קופרולו. המשך הנסיעה ייקח אותנו לאזור המכונה "קפדוקיה הקטנה", בשל תצורות הנוף הגיאולוגיות הייחודיות שלו, שמזכירות את נופי קפדוקיה. מומלץ לעצור בכפר אלטיניאקה, אשר בין בתיו פזורים שרידי העיר הרומית העתיקה סלגה. אחרי פיסת ההיסטוריה הגיע זמן לאחת הפנינים של הטיול: רפטינג על נהר הקופרולו.
אחרי תדריך והתאמת ציוד בטיחותי ההרפתקה מתחילה. תוכלו לבחור בין קיאק זוגי לסירה קבוצתית המלווה במדריך. הנופים הירוקים, הנהר הרחב והמתפתל, המים הקרים להפליא והמפלונים והאשדות לאורך המסלול הופכים את הרפטינג לחוויה שלא תישכח במהרה. השיט כולל עצירה לשעשועי מים, והאמיצים בחותרים מוזמנים להתנסות בבודי רפטינג: גלישת גוף במורד הזרם המהיר, חוויה מאיצת דופק ומרגשת. אורך המסלול כ-14 ק"מ והוא מתאים לילדים החל מגיל 6. את היום החוויתי הזה חותמים בארוחת דגים שמשאירה טעם של עוד.

כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.