תפריט עמוד

"הדבר הנפלא ביותר בחופשה הוא אולי לא המנוחה שאתה נותן לגופך, אלא מראה כל הברנשים האחרים העובדים בזיעת אפיהם". ההבחנה הצינית אך מקסימה הזאת שייכת לחולד, אחד מגיבורי ספרו הנפלא של קנת גרהאם "הרוח בערבי הנחל" (הקוראים הוותיקים ודאי זוכרים אותו כחפרפר, השם שנתן לו יונתן רטוש בתרגומו משנות החמישים). מלבד העובדה שהצהרתו של החולד נכונה גם בימינו, ולא רק לגבי יצורים שעירים בעלי ארבע רגליים וזנב, היא מקבלת משנה תוקף כשנמצאים בסביבה הטבעית שבה נאמרה – על שפת נחל שמימיו זורמים בנחת וגדותיו מכוסות בצמחיה סבוכה. אין לנו הרבה נחלים בארץ, ואלה שישנם הם לרוב נחלי אכזב, יבשים ממים ברוב חודשי השנה. לכן, כשמוצאים (בעיקר בצפון) נחל שופע מים, כדאי להתיישב על שפתו לפיקניק נינוח, לטייל לאורכו ובעיקר ללון לצדו, בעוד הברנשים האחרים עמלים הרחק מקולם המפכפך של המים.

חורשת טל
חורשת טל היא אחד מאותם מקומות מופלאים, ואין רבים מדי כאלה, שבכל פעם שאנחנו מבקרים בהם אנחנו אומרים "איזה מקום, איזה מקום, חייבים לבוא לכאן לעיתים יותר קרובות." הפלא הגדול ביותר במקום הם עצי האלון העצומים והעתיקים שפזורים בו. 240 עצי אלון התבור בני מאות שנים, מהגדולים והמרשימים ביותר בישראל, צומחים ברחבי החורשה. הם מעניקים לה אווירה קסומה של גן מעידן אחר, בו לא מיהרו כל כך לשתול ולכרות עצים, בו לא גזמו בחדווה גדולה כל כך והתייחסו לטבע בכבוד גדול. כ-200 דונם משטח הגן הלאומי הוכרזו בזכות אלוני התבור כשמורת טבע.
אחד מפלגי נחל דן חוצה את שטח חורשת טל וממלא אגם די גדול שאפשר לשחות בו. קצת מצער לגלות שדווקא כאן החליטו להציב את מגלשות המים מהגדולות והגבוהות בישראל. אפשר היה להתאפק קצת עם תאוות הבצע הזו. גם הרעיון של פארק דיג שכלול בדמי הכניסה אינו בהכרח רעיון גאוני. אבל כל המאמצים האוותניים האלה לא פגעו לגמרי ביופיו של המקום. בסופי שבוע המקום נוטה להיות עמוס ורועש, ולכן עדיף להגיע באמצע השבוע.
באתר הקמפינג אפשר לנטות אוהל או לשכור בונגלו ובו ארבע מיטות. יש גם שלושה צימרים למי שמוכרח ארבעה קירות כדי לישון היטב.
טלפון 04-6942440

חורשת טל. אחד מפלגי נחל דן חוצה את שטח החורשה | צילום: יהונתן השילוני

מלון הגושרים, קיבוץ הגושרים
יתרונו המרכזי של מלון הגושרים הוא מיקומו, בסמוך לאחד מהיובלים של נחל דן. אורחי המלון נהנים מסביבה ירוקה ומטופחת, עתירת מדשאות ופלגי מים. משטח המלון אפשר לצאת למסלול ב"עמק הנהר הנעלם", העובר כולו בתוך הקיבוץ, לאורך נחל קורן. במלון יש כמה סוגי חדרים שמתאימים לזוגות ולמשפחות, חלקם צמודי קרקע ולהם דשא ופינות ישיבה. עוד במלון: 2 בריכות שחייה, ספא, מסעדה, פינת חי ושיט קיאקים.
טלפון: 04-6816000
אתר אינטרנט

מלון פסטורל, כפר בלום
מלון פסטורל שוכן סמוך לטיילת הירדן היפה, וחדריו פזורים בכמה בניינים המוקפים במדשאות ופרחים, במרחק כמה עשרות מטרים מגדת הנהר. החדרים מתאימים למשפחות ולזוגות, ויש כמה רמות של חדרים, שכולם מודרניים ונעימים. גולת הכותרת היא הספא המעוצב להפליא, שיש בו סאונה יבשה, חמאם טורקי, מערת גשם (זרמי מים קרים וחמים נתזים מכל עבר), דלי עץ ששופך על ראשכם מים צוננים וכיורי רפלקסולוגיה עם זרמי מים שמעסים את כפות הרגליים. במהלך השנה מציע מלון פסטורל 14 סופי שבוע מוזיקליים, וגם בשאר הימים האווירה פה תרבותית ומכופתרת בהשוואה למלונות צפוניים אחרים.
טלפון: 04-6836611

חדר במלון פסטורל בכפר בלום. נהר הירדן ממש מעבר לפינה

המלון הסקוטי, טבריה
יש מרפסת אחת שמבהירה מדוע המלון הסקוטי הוא כיום אחד המקומות היפים ביותר ללון בהם מול המים. המרפסת, לה שלוש קשתות אבן גבוהות, פונה אל הכנרת. כמה עציצים מוסיפי כתמים של ירק, אבל החלל גדול, פתוח ושליו מאוד. ארבעה כסאות קש גדולים מאפשרים להסב בנוחות מול הנוף הזה, לנשום עמוק וליהנות.

המלון הסקוטי הוא מבנה עם היסטוריה ארוכה ומרתקת. הוא הוקם על פני 13 דונם עוד במאה ה-19 ושימש עד 1959, בדיוק לפני חמישים שנה, כבית חולים. מבנה הבזלת הגדול הוקם בידי ד"ר דיוויד ואט טוראנס – רופא מנתח סקוטי שהגיע לטבריה לראשונה בראש משלחת של הכנסייה הסקוטית בשנת 1884. עשר שנים לאחר מכן נחנך בית החולים הראשון בטבריה, במבנה שכיום הוא המלון המפואר. שלוש מנשותיו של הרופא ושניים מילדיו מתו בשל המגפות בעיר, אבל הוא המשיך לעבוד עד פטירתו ב-1923. בנו, רופא גם הוא, המשיך את דרכו ועבד בבית החולים עד 1953. בני משפחת טוראנס קבורים בחלקות קבר שצמודות היום לבריכת המלון. ב-1959 חדל המקום לשמש כבית יולדות והוסב לבית הארחה צנוע. ב-1999 החליטה הכנסייה הסקוטית להקים במקום מלון מפואר. במלון 66 חדרים, מתוכם 19 חדרי ענתיק הממוקמים בביתו של דיוויד ואט טוראנס ובמנה של בית הספר לאחיות. החדרים אותנטיים, עם אבני בזלת ותקרה גבוהה, ומאובזרים במסך פלסמה, די.וי.די ומכונת אספרסו.
טלפון: 04-6710710
אתר אינטרנט

כפר הנופש עין גב. בקו הראשון של המים

כפר הנופש עין גב
כפר נופש ותיק וגדול, שיושב על אחד החופים החוליים הבודדים בכנרת. יש פה חדרי אירוח שונים ומגוונים שנותנים מענה לכל הרכב – מחדרים זוגיים בבניין בן שתי קומות, דרך חדרים צמודי קרקע ועד דירות אירוח בקו הראשון של המים. כל החדרים ממוזגים ויש בהם פינת קפה או מטבחון וריהוט פשוט אך נוח. המדשאות והצמחייה מחזקים את תחושת החופש הפסטורלית, והכנרת, על אף שנסוגה בשנים האחרונות, עדיין נמצאת במרחק נגיעה ממש. את ארוחת הבוקר אוכלים בחדר אוכל מרכזי ולצדו יש מכולת קטנה להצטיידות. ילדים ייהנו מהמשחקייה המאובזרת וממתקני שעשועים לילדים. בקיבוץ יש לא מעט אטרקציות משפחתיות, כדאי להתעדכן בכפר הנופש גם על הנחות שאפשר לקבל.
מתאים למשפחות ולזוגות.
טלפון: 04-6659800
אתר אינטרנט

הנחל החוצה את קיבוץ ניר דוד. אפשר לשוט בקיאק או לטייל על גדתיו

אירוח כפרי בניר דוד
קשה שלא לחוש קנאה באנשי קיבוץ ניר דוד, שנחל יפהפה חוצה את יישובם הקטן והירוק, עם גשרים מקומרים, קיאקים קלים ודגים ענקיים שפוערים פיות רעבים אל כל פירור לחם שנזרק לעברם. האירוח הכפרי כולל בקתות עץ שממוקמות מרחק פסיעה קצרה מנחל האסי והן פופולריות בעיקר בקרב משפחות. אבל גם זוגות שחפצים בחופשה רומנטית ימצאו פה רגעים קסומים במיוחד בסוויטות המרווחות, שמורכבות משני חדרים וג'קוזי גדול במיוחד הממוקם בפינת הסלון. בבוקר אפשר ללגום קפה על המרפסת או להתפרקד על שפת הנחל ולהתבונן בדגים ובדייגים. מי שלא מסתפק בהתכרבלות רומנטית לצד הנחל ומעדיף להפעיל מעט את השרירים יכול לשכור קאייק זוגי או לשחות בבריכה המחוממת שבמרכז הספורט.
טלפון: 04-6488525
אתר אינטרנט

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...