תפריט עמוד

התמונות הזוכות בתחרות צילומי תל אביב

תחרות הצילומים לרגל 100 שנים לתל אביב מגיעה כאן לסיומה. יותר מאלף צילומים נשלחו לתחרות. השבוע אנחנו מפרסמים את עשרת הצילומים הנבחרים. שלושת הזוכים מופיעים כאן.

במשך כחודשיים נשלחו למערכת אתר מסע אחר יותר מאלף צילומים של תל אביב. לאחר סינון הועלו כמה מאות צילומים לגלריית התמונות הנבחרות של האתר.  צילומים אלה פרסו בפנינו תמונה רחבה מאוד של תל אביב. היו בהם חופים ואנשים, אוכל ובילויים, ארכיטקטורה וקשיים יומיומיים. היה בהם פאזל גדול של חיים תל אביביים.  תודה גדולה לכל מי שהשתתף בתחרות, שלח צילומים ומופיע בגלריית תל אביב באתר.

התחרות בחסות lowepro – תיקי צילום ומחשבים הטובים בעולם

תהליך הבחירה
בסוף חודש יולי הוחל בתהליך שיפוט בו השתתפו חברי מערכת האתר. השיקולים שהופעלו בבחירת בצילומים הזוכים היו  מורכבים. חיפשנו  איכות כפולה – צילום טוב וחזק בעל אמירה צילומית ברורה, איכות טכנית גבוהה ויכולת ביצוע לצד "תל אביביות". מה פירושה של תל אביביות קשה כמובן להבהיר, אבל רצינו לבחור בתמונות שיעבירו במשהו את אופיה של העיר, את הייחוד שלה, את המורכבות והבעייתיות שלה לצד היופי של החיים בה. רצינו, כמובן, גם לבחור בתמונות שונות זו מזו, שיעבירו מגוון רחב ככל האפשר של צילומי תל אביב.

הצילום הזוכה
הצילום כיכר רבין של הצלם יוסי אלוני נבחר כצילום הזוכה במקום הראשון בתחרות.
בשיחה עימו מבהיר אלוני את פרטי הרקע לצילום: "ההפגנה התקיימה ביום 11 בינואר 2004. זו היתה הפגנה גדולה של תנועות הימין כנגד ההתנתקות. הגעתי מוקדם ועליתי לקומה השתים עשרה של בניין העירייה, לגג הבניין, כדי לראות את האנשים מגיעים. זו הייתה תמונה נהדרת. הכיכר ובתי העיר מאחוריה בשעת הערב שיורד.  אנשים זרמו מכל הכיוונים לעבר הכיכר. כמו נהר שמתנקז למקום אחד. מלמעלה לא שומעים את הרעש .האור ירד לאט, השעה היתה בערך שמונה בערב והאור השתנה במהירות. זה הרגע של הצילום. "

יוסי אלוני –  צלם עיתונות. עובד ב"מעריב". מתגורר במושב ישרש, נשוי ואב לחמישה ילדים.  חבר בקבוצת ה"קומוקות" בה חברים גם הצלמים זיו קורן ואלן כץ, כולם רוכבי אופנועים ותיקים שעשו כמה מסעות ארוכים מאוד ברחבי העולם ומנסים בימים אלה כדבריו "לעשות קמבק ולארגן מסע נוסף".

המקום השני:
צילום של שבי קדם – זוג שהגיע לצילומי חתונה לצד אתר הדולפינריום, על חוף ימה של תל אביב בפארק צ'רלס קלור.

שבי קדם – בוגר מגמת קולנוע ב"קמרה אובסקורה". צלם ראשי של הסרט "צעירים לנצח", סרט עלילתי המבוסס על סיפור אמיתי של לאונה בכביש הערבה. מצלם אירועים בעשר השנים האחרונות. נשוי ואב לחמישה ילדים.

המקום השלישי:
צילום של דוד עידן – ציפורים על הטיילת. "אב עם שני ילדיו האכילו את היונים שבטיילת בחוף ירושלים, וברגע של שובבות, האבא פרש את ידיו, ואחת היונים פרשה כנפיה, ההשוואה המתבקשת הייתה "הרגע המכריע" בצילום".

דוד עידן – צלם בעל תואר אמן ישראלי ובינלאומי בצילום. קצין זיהוי פלילי בדימוס. מלמד צילום וכתיבה יצירתית בבית ספר יסודי בבת ים.

צילום: שבי קדם

צילום: דויד עידן

עוד תמונות שאהבנו – צילומי תל אביב

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...